WEBCARE BIJ
Hoe zet webcare in? Justin Nijmeijer – Universal Electronics Marco van de Kamp – Tracebuzz Michel Groenveld - Bloosem Media
Justin Nijmeijer Supervisor Customer Care Center, training & products One For All®, Enschede
Wie is One For All®? Enschede Retail and International Headquarters NASDAQ: UEIC Enschede Retail and International Headquarters Tokyo Regional Sales Office San Mateo Advanced Engineering Twinsburg North American Call Center Shenzhen Engineering Lab Cypress Corporate Headquarters Design and Development Hong Kong Operations and Manufacturing Hub Bangalore Software Development Center Singapore Asia Pacific Regional Office Manaus Operations and Manufacturing Site
Wie is One For All®? Wereldwijd maken 400 miljoen mensen gebruik van onze technologie. 30% van alle afstandbedieningen in de wereld wordt gemaakt met onze technologie. Ook uw merkafstandsbediening is door ons geproduceerd!
Onze business
Customer Call Center in Enschede 20 agents 4 supervisors 7 talen 13 landen 2nd line support voor andere callcenters in o.a. Rusland, Australië en India
Infrarood-codes Wereldwijd zijn er rond 500.000 verschillende codes in omloop. Universal Electronics heeft ze allemaal in de database.
Wat doet de consument die de afstandsbediening niet kan inregelen? Callcenter verwerkt 35.000 service calls per jaar. Alleen in december 2010 al bijna 25.000 serviceacties via website. 60% wordt automatisch opgelost via codezoekmachine. Andere 40% wordt doorverwezen naar callcenter. In december 2010 dus bijna 10.000 personen via website verwezen naar callcenter. Deze maand ‘slechts’ 4.500 calls ontvangen… in totaal! WAT GEBEURT ER MET DE OVERIGE KLACHTEN???
Het gaat ten koste van ons merk…. Productmanual Callcenter Informatieve website 96% van de consument Googelt naar de oplossing voor hun vraag, zonder andere kanalen te overwegen.….
Michel Groenveld Consultant
2009 Online reputatiescan
Webcare is contextgevoelig Er is geen intonatie, geen stem, geen menselijk contact. Het is een outbound activiteit: kans op irritatie is aanwezig. Reacties op fora en in social media komen vaak voort uit frustratie. Zender en ontvanger communiceren vaak op verschillende niveaus
Marco van de Kamp Eigenaar
Forums
Forums
Forums API …
< 5% van alle gevonden berichten reacties en posts is afkomstig van eindklanten One For All krijgt veel informatie die voorheen niet zichtbaar was! Marketing en productmanagement doen er hun voordeel mee!
WEBCARE BIJ