Welkom! iPad in de (reguliere) brugklassen 15 mei 2014
Het programma van vanavond: •Onderbouwing keuze voor de iPad i.p.v. boeken •Voorbeelden van de didactische mogelijkheden •Praktische punten
De iPad als middel voor vernieuwend onderwijs
De leeromgeving van Werenfridus Plaats voor verschillen tussen leerlingen en hun leerbehoeftes om het leerrendement te optimaliseren. Plaats voor verschil in: •Leerstijl en intelligenties •Leertempo •Niveau •Interesse De digitale leermiddelen bieden steeds meer de mogelijkheid hieraan tegemoet te komen:
iPad in de reguliere brugklassen •Aansluiten bij onderwijskundige ontwikkelingen •Geen pilot maar een logische stap •Andere didactische aanpak
Uitgangspunten voor de ouders/leerlingen: •alle leerlingen in de reguliere brugklassen •boek en werkboek vervangend •alle leerlingen een iPad •alle vakken doen mee •klankbordgroep ouders en leerlingen
Uitgangspunten voor de docenten: •alle docenten een iPad •alle vakgroepen doen mee •minimaal een duo per vakgroep •trainingsprogramma •iPad-team bijeenkomsten
Mogelijkheden van de iPad in de les door Paul Visser
Praktische zaken: •keuze voor de iPad •aanschaf van de iPad mogelijk via AmacAmac •Vergelijking van de verschillende modellenmodellen •aanschaf beschermhoes •verzekering en verantwoordelijkheden •aanmaken Apple ID •inhoud voor de vakken •technische ondersteuning (iHelpdesk)
iPad projectleiders •Paul Visser – onderwijs en didactiek •Peter Harmsen – organisatie en ondersteuning •Ton Hendriksen – eindverantwoordelijk
VRAGEN? Vragen en opmerkingen naar: Informatie op
Hartelijk dank voor uw aandacht!