Niet om een ‘koopje’ maar om een toestel te kopen dat ook gebruikt gaat worden Han van Reekum.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
23 januari 2014 / Raymond Buitelaar en Bart van Meurs
Advertisements

Workshop 3 deel 1: Marketing
Hulp voor de bakker bij het kiezen van zijn gist. Verder.
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
Pikante afwas !! Ik stop ermee. Die hele bereiding van deze maaltijd!!!
Definitiestudie.
Hoofdstuk 17 Persoonlijke verkoop en sales promotion
De mayonaisepot en de koffie
Nieuwsbrief September - Oktober 2010 Daniel Huisman Mobiel Curaçao Indonesia
Seksualiteit en intimiteit
Inleiding Mediakunde. Inleiding Mediakunde Situering Mediakunde “Van leerkrachten wordt verwacht dat zij vlot kunnen omspringen met allerlei apparatuur.
Medische Technologie “Veiligheid” is het antwoord op de vraag: ‘waarom Medische Technologie’ Han van Reekum.
Nieuwsbrief November - December 2010 Daniel Huisman Indonesia
Wat kun je er (niet) mee binnen het onderwijs?
Team Creja’s Christopher, Renske, Eliel, Jill, Amber, Sjef
HET CURRICULUM VITAE = VISTEKAARTJE NUMMER 2
Portfolio Faculteit der Letteren
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
1.1: in de naam der wet Nakijken Intro HC Opdracht Opdracht bespreken
Introles: Opstarten + intro:
Functioneel Ontwerp.
Wie beslist wat? 10 9 Wie beslist wat?
Systeemherstel Presentatie bij de HCC op dinsdagmiddag 27 oktober 2009 door Kick de Wolff.
Natschool: uitwisseling en hergebruik van content
Pilot: Blijvend bekwamen: werken aan eigen professie
Processen in kaart brengen om ze vervolgens te verbeteren.
Taalportfolio Les 4, jaar 1, Lente 2008
Hoe brei een team?.
Workshop Werken met een P.O.P. vrijdag 26 september 2014
2.2 Pak de boef dan, als je kan
Digitaal stemmen in de klas
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Pagina 1 © VHIC Processen van recordmanagement › Wat zijn onze records? › Hoe lang moeten we ze bewaren? › Hoe vinden we ze terug ( binnen hun context)
Helden… … en heldinnen Voor al deze vrouwelijke superhelden geldt dat ze in een behoorlijk stereotype jasje worden gegoten.
Superhelden, we kennen ze allemaal
The Creative ones 3 concept ideeën David Kimpel Laura Prins
Seminarie Software Open Bestandsformaten Open Versus Gesloten Software.
Geest, gaven, vruchten & talenten deel 1 29 maart 2015 R.Rausch © Serie: Geest & gaven (drie delen Q&A) Evangelische Baptisten Gemeente Tilburg.
E-readers en e-books Een kennismaking met een nieuwe manier van lezen.
Veranderen, Haal er uit wat er in zit!. Programma: Voorstellen Wat verandert er bij jullie? Veranderen. Welke processen spelen er? Model. Hoe kijk je.
HOE WORD JE EEN WINNING TEAM?
Bedrijfsnaam Bedrijfsplan. Missie Vertel hier jouw missie op lange termijn. Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Hoofdstuk 6 Service.
Thema 2 Bijeenkomst oktober 2015.
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
Wetenschapper in de klas Scarabeeklas De Schouw en Zecc Architecten.
Projectmatig werken Les 4. Programma van eisen Stap 11,12,13.
Opdrachten en eindopdracht
Wikimedia Les 1. Wat is Wikimedia? Weten we het nog?
{ Bedrijfsnaam Bedrijfsplan.  Vertel hier jouw missie op lange termijn.  Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
LAM Forum LAM Forum : presentatie. LAM Nederland website Laatste keus in het menu „LAM Forum“ opent een nieuw tabblad met het LAM Forum.
JONG ONDERNEMEN op de afdeling handel & administratie.
Anton van den Noort1 FOTOSHOWS MAKEN HCC DEVENTER.
OnderwijsPortal Case: ROC unit Sport en Bewegen. Inloggen op de portal Inloggen met persoonlijke gebruikersnaam en wachtwoord. Wachtwoord vergeten? Vraag.
Klazine Verdonschot 7 november 2013 Masterclass 9: Blackboard optimaal inzetten.
Veilig werken met de Grief Wat zijn de gevaarlijke en wat zijn de veilige zones.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Operatieassistentie Les 2. Opdracht les 1 Mevrouw Smits maakt aan de balie een afspraak voor de sterilisatie van haar labrador retriever Noortje. Zij.
Hoofdstuk 5 De arbeidsmarkt.
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
What will you do to change the
Tool II-2: Het plannen van OL, leerlingen stellen hun eigen vragen
Welke wiskunde moet ik kiezen? Klas 3V
INSTRUCTIE SPELER VOLG SYSTEEM SDCP
Naam van degene die de presentatie verzorgt
Inspelen op Innovaties
Voeg hier een foto van het product in
Transcript van de presentatie:

Niet om een ‘koopje’ maar om een toestel te kopen dat ook gebruikt gaat worden Han van Reekum

 Je kunt je afzijdig houden… maar dan mag je ook niet meer klagen als een toestel te zwaar is om te verplaatsen, te moeilijk is om te bedienen, te ingewikkeld is om mee te werken, te vaak kapot is, gevaarlijk is (geldt ook voor operateurs)

 Waarom heb ik een nieuw toestel nodig? Vervangen van een versleten toestel… Nieuwe mogelijkheden… Er zijn geen reserve onderdelen meer…  Eerst bepalen wat het toestel moet kunnen! Heb ik een tractor nodig of een raceauto? Beschrijf de gewenste functies…  Stel een lijst op met eisen aan: levensduur, garantie, veiligheidsvoorzieningen, keurmerken, OPLEIDING van personeel!

 Kan iedereen zijn wensen voor het nieuwe toestel motiveren? Dit moet ‘op schrift’, zodat is vastgelegd wat van het toestel wordt geëist.  Uit deze motivaties wordt een pakket van eisen samengesteld Wie niet meedoet heeft daarmee ook niets meer in te brengen  Er kunnen eisen zijn als: ‘Beslist dit’ en ‘dit zou mooi zijn’ en ‘opleiding’

 Deze functionele eisen worden aan leveranciers of fabrikanten van de toestellen aangeboden met de vraag: “kunnen jullie een dergelijk toestel leveren?”  Ja/Nee/zonder de X-functie

 Worden leveranciers uitgenodigd om hun toestel te demonstreren of het inderdaad kan wat is vereist  En door de gebruikers op functie beoordeeld (niet op prijs!)  Bij goedkeuring op functie wordt door de inkoop een offerte gevraagd (hier gaat de prijs een rol spelen)

 Wordt het toestel met de gunstigste prijs/prestatie verhouding gekozen.

 Dat er een toestel wordt gekocht dat na een jaar werkloos in de hoek staat  Dat het toestel meer bij de technische dienst staat dan op de OK  Dat er maar een beperkt team is dat er mee werkt  Dat er bijna niemand is die ermee kan werken

 Dat er maar 1 functie wordt gebruikt  Steekpenningen en nepotisme de keuze voor een toestel bepalen  Dat er veel geld wordt uitgegeven  Wat niet mag: De specificatielijst van een toestel van een fabrikant gebruiken! Dit kan het ziekenhuis op een boete komen te staan.

 Stel dat pakket van eisen samen  Vraag aan operateurs welke eisen zij zouden stellen aan een nieuw apparaat (Hebben zij hiervoor geen tijd? Stel zelf eisen aan de hand van de instellingen van het huidige toestel)  Besteedt veel aandacht aan de mogelijkheden van bediening en controleren van juist functioneren van dit nieuwe apparaat (dit zal jouw werk worden!)

 Kies individueel een toestel  Geen groepswerk!  Leg je keuze voor aan de docent  Mogelijke apparaten zijn: OK-lampen, Elektrochirurgie apparatuur, Insufflators, camera’s en scopie apparatuur, instrumentarium, microscopen, computerprogramma’s, OK-tafels…

 Deze presentatie hoort bij: Opdracht Medische Techniek, 3e jaars studenten opleiding Operatie assistent eisen W.pdf blogergotrainingen/55-leren-pakket-van-eisen-opstellen