Workshop Social Media Laat jij jouw bedrijf op z’n kop zetten door Social Media ?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wat is VLM? Succesvol ondernemen met je medewerkers
Advertisements

Agenda workshop De vrijetijdssector en gebiedsontwikkeling
Ieder voor zich in de arbeidsmarkt, werkt dat nog wel?
Voorbeelden van innoverende toekomstige techniek bij C-Leren?
Ivo Valkenburg, directeur Adviesklimaat bv What a Wonderful World! Louis Armstrong
DeNieuweArbeidsrelatie “World is changing” Leon Vincken MKB-Arbeidsvoorwaarden 1 juni 2011.
Welkom. Verwachtingen Hoe groeien WELKOM ! VANDAAG >De beste distributeurs uit 50 landen zijn samen om een nieuw hoofdstuk in de Welding Industrial Distribution.
Veranderingen bij ICT afdelingen, cultuur en processen Rosemarijn de Groot 18 januari 2012.
Keynote Talent Control als aanjager van groei 27 november 2012.
De kracht van HBSoftware B.V Als uw markt verandert, verwachten uw klanten dat u daar snel op reageert. Wij kunnen u daarbij helpen. Vanuit onze branchefocus.
Welkom bij deze bijeenkomst voor praktijkopleiders Met als thema: De jeugd van tegenwoordig Apeldoorn, 8 juni 2009.
Voor die jongeren die denken alles te weten…
Visie op HNW juni Belang van een Visie Een Visie op Werken is de overkoepelende beschrijving hoe een organisatie werk in de toekomst ziet. De visie.
Interest Groep 1 Voorbereiden op de Praktijk De Nederlandsche Bank Piet Mosch NIOC 8 april 2011 Disclaimers Presentatie op persoonlijke titel Chinese muur.
De kracht van MySolution
Stelling De wereld verandert, het gedrag van mensen verandert en dus moeten HRM mee-veranderen.
Efficiënt besturen in de social profit
Werk-privé balans.
En hoe de politie hier haar voordeel mee kan doen
NETWERK: 2000 bedrijven met MVO-ambitie
Ondernemen in de zorg Peter Struik 18 mei Probleem of kans? Is zorg een probleem of een economische kans? Met cross-sectorale samenwerking is van.
Mediacentrum Windesheim na 23 dingen. Hoe nu verder?
De kracht van HBSoftware
De kracht van Edan Edan Business Solutions adviseert en ondersteunt klanten bij de automatisering van hun bedrijfsprocessen. We leveren een Microsoft.
Brainstorm sociale media in het onderwijs
Utrecht, 11 juni
GROEN PROEVEN Workshop 31 maart 2011 Reflectie binnen de PvB
Competent van kop tot teen! Studiedag 8 juni 2010
SPANNINGSVELD Standaardisatie versus klantverwachtingen.
Het aanwezige talent beheren in de social profitsector Christa Van Criekingen - Algemeen Directeur van de VZW Rusthuizen ZvB Paul De Schepper - Manager.
TEKST 13 SAMENWERKING IN HET ALGEMEEN
De succesvolle ondernemer Het juiste personeel
DE WERELD IS STRAKS VAN ONS!!! AAN HET EINDE VAN DE WORKSHOP: Weet jij wat typerend is voor de generatie Z. Weet jij wat de generatie Z wil. Weet jij.
The survival of the fittest
Nieuwe Wat? Van idee naar uitvoering – HNW in de praktijk II hoorn.nl.
De transparante organisatie Lezing voor Alliander 2 februari 2012 Lezing voor Alliander 2 februari 2012.
© Alert Management Consultants Slim Werk Vinden Competenties.
Nieuw! Zet goede voornemens voor 2015 nu al om in een krachtig reputatie & profiel plan!
Visie & Strategie.
Visie & Strategie.
MVO- maatschappelijk verantwoord ondernemen
CRM H7 Webcare Commercieel medewerker. ‘Luisteren’ naar wat er op internet over je bedrijf of product wordt gezegd Interactie met de klant via het web.
Social media presentatie
Cijfers & Trends Ondernemen In de Kappersbranche 1 april 2015.
GETUIGENISSEN ‘MANTELZORGVRIENDELIJKE MANAGERS’. Getuigenis 1 Uit de organisatiescan die we onze medewerkers begin 2014 lieten invullen, bleek dat er.
Werkveldconferentie 13 november 2014
Waarden & organisatiecultuur
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Wat zijn volgens jou de meest in het oog springende innovaties die van invloed kunnen zijn op opleiden en een leven lang leren ? Welke bedreigingen en.
Leiderschap Naar een professionele cultuur
Maak je persoonlijke veranderverhaal
Opvoeden praktisch bekeken Bieke Van Severen 1BaO C SADAN-Opdracht.
PERSONEELSMANAGEMENT PPT 4 Onderdeel : STRUCTUUR.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
HNW Workshop Ambtenaar 2.0, 19/10/ HET NIEUWE WERKEN BIJ DUO.
Ontwikkelen van vakmanschap in veranderende tijden. HR netwerkbijeenkomst Tineke de Visser In voor zorg!Merel van der Ham 13 april 2016Aafje Academie.
Omgaan met verandering Elke verandering is een vernieuwing…
Copyright 2008 – Morningstar Systems – All rights reserved 1.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
Nieuwe kansen voor oudere werknemers
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Visie en strategie Les 2: Visie verdieping.
Sociale media Door liam van den ende.
HOE OPTIMALISEER JE DE (B2B) CUSTOMER JOURNEY?
We hebben minder managers nodig en meer leiders.
Hoofdstuk 1 Wie ben je? Wat kun je? Wat wil je?
40 jaar Bestuurskunde in Twente Grenzeloos Bestuur
Inspelen op innovaties
Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen?
Transcript van de presentatie:

Workshop Social Media Laat jij jouw bedrijf op z’n kop zetten door Social Media ?

Social Media OVPN Workshop 12 april 2011 Verzorgd door : Richard Bijl Mike Tomey

Social Media AGENDA • Even voorstellen……… en verwachting • De wereld van vroeger en nu • Medewerkers van vroeger en nu • Ondernemingen en klanten • Onderneming van de toekomst • OVPN-leden van de toekomst • Discussie

Social Media De wereld van vroeger t.o.v. nu Wat gebeurt er om ons heen Vroeger was alles beter Het gaat zo snel Kunnen we alles volgen Houdt het ooit op

Wat gebeurt er om ons heen ? • Innovatie en ontwikkeling • Hackers, is het crimineel ? • Bewustwording mensen en de trends • Noord Afrika, Japan, Informatiestroom -> actie

Vroeger was alles beter • Grote verschil met vroeger • Relatie tussen regelgeving, techniek en cultuur • Vroeger was het mogelijk alles te begrijpen en overzien • Van inhoudelijk naar Intuïtief • Wat is vandaag de juiste keuze: o Vlot besluit o Goed doordacht doch traag besluit o Geen besluit • Het doel van vroeger t.o.v. het doel nu!

Het gaat zo snel • You ain’t seen nothing yet • Ontwikkelingen sinds 1980 o Telefonie o Televisie o Computers o Innovatie en kennis o Internet o Netwerktechnologie o Handel in hardhout • En bovendien :

Kunnen we alles volgen

Houd het dan ooit op ? ! NEE ! Het is nog maar net begonnen !

Social Media “Generatie management”

Social Media Medewerkers: van stofjas tot digikid Gedrag Loyaliteit Leidinggeven Acceptatie personeelsbeleid Trends: Flexibele uren Vervaging werk/prive/studie Locatie onafhankelijk Maatschappelijke betrokkenheid

Social Media Ondernemer van de toekomst

Social Media Ondernemer van de toekomst • Minder structuur/zekerheid • Meer vertrouwen op gevoel en ervaring • Andere competenties nodig • Snelheid ontwikkelingen / cyclus • Anticiperen • Anders gaan denken en handelen

Social Media De onderneming van nu Focus, Kansen, Strategische keuzes Structuur, Transparant, Flexibel Toegevoegde waarde De klanten van nu Zelfde uitdagingen, verwachten standaard maatwerk Continue stroom van informatie Kopen op basis van prijs (is dat werkelijk ) Zekerheid in onzekere wereld

Social Media Ondernemingen van nu, de uitersten: Advocatuur Google KPN Viber Microsoft Apple

Social Media Onderneming van de toekomst • Flexibel • Anticiperend • Moderne werkgever • Transparant • Kennis ter beschikking • Biedt toegevoegde waarde • Stelt klant centraal • Structure follows strategy

Social Media OVPN leden van de toekomst • Klaar voor de toekomst? • Kansen of bedreigingen? • Wat gaat je doen? • Heb je een strategie ? • Discussie >> impact !