Hoe klanten kopen En wat marketing daarmee moet en kan.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
SOCIAAL WEERBAAR (v.a. groep 4)
Advertisements

23 januari 2014 / Raymond Buitelaar en Bart van Meurs
Veranderen op gezamenlijke en eigen kracht
Netwerkbijeenkomst ICT en onderwijs Digitale leslokaal van de toekomst : een goed idee? Rotterdam, 8 maart 2013 Caspar Ewals en Marie-José Lampe.
Hoofdstuk 6 Business-to-businessmarketing.
Over consumenten, gedrag en marketing
Zo eenvoudig is het. Kies uw product Controleer uw bestelling.
Strategisch management Samenvattend. Wie of wat is Strategisch management? Verantwoordelijken binnen een bedrijf voor het vastleggen van – Missie – Visie.
Visie op HNW juni Belang van een Visie Een Visie op Werken is de overkoepelende beschrijving hoe een organisatie werk in de toekomst ziet. De visie.
Business Unit Plan Positionering en promotie “graduaatsopleiding”
+ Event Driven Marketing. + Event Driven Management : Definitie Een discipline binnen de marketing waarbij commerciële en communicatieve activiteiten.
Welkom bij de cursus Handig met Internet! Handig met Internet -Wat doet u al met internet? -Wat wilt u nog meer met internet doen? -Hoe kunt u beter.
Point of Sales Materiaal
Uitgangspunten: niets is wat het lijkt het verleden is een beperking
Verslag Engage 4 Results Café Data Quality. Welk type data (klantendata / productdata / transactionele data / …) heeft binnen uw bedrijf een kwaliteitsprobleem?
Zelfcontrole bij consumenten
HGW sessie 8 Implementatie Beatrijs Van De Casteele en Luc Lemarcq.
H10 – Diensten en andere niet-tastbare zaken
Hoe kan het jou veranderen?
H3: Koopgedrag van organisaties
Business Marketing Management
Sociale media op school
H6 – Business-to-businessmarkten HOE EN WAAROM ORGANISATIES KOPEN
LIPS versie 2.1 Een logische evolutie Carl Possemiers & Tim Vander Borght Gebruikersdag VERA Leuven, 24 Oktober 2005.
Ouderavond Kindcentrum De Schutsluis 7 februari 2012.
Toekomst – Welke kant gaat u op?. Klant i.p.v. patiënt/cliënt; Output financiering; Marktwerking; ……………………… Waarom.
20/08/ DE ADVIEZEN VAN BEURSMAKELAAR BERNARD BUSSCHAERT Week
Weet je wie ik ben ?.
Samenwerkingsverband Regio IJssel-Vecht
Sasja Wolters Toegepaste psychologie
Programma Doel van vanmiddag Uitgangspunten HGW Opdrachten Evaluatie.
Duurzaamheid van projectresultaten Michiel van Geloven, januari 2008.
ADVENT 2014.
Dienstverlening voor integere en geweldloze communicatie Presentatie door R.R. Annema.
Marketing H1 Marketing Junior Accountmanager.
Als je veel problemen hebt die je hoofdpijn bezorgen... Als je veel problemen hebt die je hoofdpijn bezorgen...
Vodafone simkaarten. Kwaliteit A: Onze Prepaid is gemaakt van plastic in dit plastic zit een chip deze zijn vaak gemaakt van chipplaten. B: We verwachten.
Major DesignThis! Daniel Eusebio Roque CMD 4A Internal Branding.
Aanvaarding en tolerantie
De dag vóór het examen Schrijf de data en uren waarop je examen moet doen op een groot vel papier en hang het goed zichtbaar op! Leg alles wat je voor.
Business Unit Plan Positionering en promotie “graduaatsopleiding”
FONDS VOOR EUROPESE HULP AAN DE MEEST BEHOEFTIGEN - FEAD April 2015.
Start Stap 1 Beginsituatie Stap 2 Stap 3 Einde Eindsituatie OPEENVOLGING.
Weerbaarheid en zelfredzaamheid vergroten
Passend onderwijs in swv Helmond-Peelland vso Arrangementen extra ondersteuning basisondersteuning TLV ACT School 1 oktober 2012 VSO 5,21% LGF 2,27% 92,52%
Als je veel problemen hebt die je hoofdpijn bezorgen...
Reclame Masters | Ik en reclame!
Fixatie-arm beleid: Team- of ziekenhuisdoelstelling Isa Michiels
Welkom ik maak me sterk.
Mijn Leefstijl. EVEN VOORSTELLEN… Kan je een inschatting maken van de prijs van een product. Besef je dat reclame invloed heeft op wat je besteedt. Weet.
De Deltamethode.
Jongeren & geld. Zakgeld Hoeveel zakgeld krijgen jongeren? leeftijdzakgeld (per maand) 12€ 19 13€ 23 14€ 25 15€ 30 16€ 31 17€ 36.
JONG ONDERNEMEN op de afdeling handel & administratie.
DE WEEK VAN DE PIJN 2016 “GEEF CHRONISCHE PIJN EEN GEZICHT“ 26 SEPTEMBER - 1 OKTOBER 2016.
Hoofdstuk 1 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk Augustus 2015.
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Consumentengedrag Beslissen
Kan je zien of iemand holebi is?
Hartelijk Welkom!.
Training: Cliëntsessies
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
Training: Cliëntsessies
Sellogram J. Kamphuis AOC Oost 2018
ZORPLAN MAKEN!!!.
Bedrijfsnaam Ondernemingsplan.
Methodisch handelen Week 6 les 5. Methodisch handelen Week 6 les 5.
Minder thuis werken Meer netto werktijd Afbakenen thuiswerk
Transcript van de presentatie:

Hoe klanten kopen En wat marketing daarmee moet en kan

Aankoopproces = universeel • Bewust worden van een behoefte • Vertaling naar een wens – Informatie zoeken over mogelijke “wensrichtingen” – Informatie zoeken over mogelijke aankoopalternatieven in een of meer wensrichtingen • Keuze van wensrichting/aankoopalternatief – Afwegen van voor- en nadelen  keuze • “raad vragen”: internet, vrienden, gezin, …. • Aankoopbeslissing – POS-keuze  extra informatie • kan afleiden naar andere keuze, kan uitstellen, kan afstellen • Achteraf: evaluatie van aankoop  leerpunten voor toekomst – Herhalen  aankooproutine – Nog eens proberen  nog eens evalueren  WoM – STOP  WoM

Hoe doorlopen: hangt af van wie gij zijt • Behoefte  wens = cultuurgebonden • Behoefte  er iets aan doen = cultuurgebonden • Informatie zoeken – Hangt af van uw opleiding thuis en op school, uw levenservaringen, uw sociale omkadering, uw verhouding tot de mensen rondom u • Informatie verwerken – Hangt af van uw opleidingsniveau, uw werkniveau, uw beschikbare tijd, … (uw leefomstandigheden) – Hangt af van uw persoonlijkheid (vb. impulsief,..) • Beslissen/kiezen – Hangt af van uw persoonlijkheid en uw leervermogen • Aankoop – Hangt af van waar gij zijt, woont, werkt, …, uw gewoontes, uw “normale reflex”, hoeveel gij verdient, … • Evaluatie achteraf – Hangt af van uw persoonlijkheid, uw vrienden, uw leefomgeving, ….

Marketing: moet uw aankoopproces “veranderen”/ “bijsturen” • Start: – marketing moet weten wat het nu is – Marketing moet begrijpen waarom dat nu zo is – Marketing moet begrijpen wat het waar hoe wanneer moet veranderen om uw aankoopproces een andere kant op te sturen • Vaststelling – Elke klant en elke aankoop is anders – MAAR er zijn meetbare eigenheden van de klant die grote richtingen en systemen zichtbaar maken • = factoren die het klantengedrag beïnvloeden

Gebruik “factoren die het klantengedrag …” • Om mensen met gelijke factoren in groepjes te zetten  dan kan je die gelijke factoren samen “bewerken” • Om die “gelijke factoren”  Te onderzoeken zodat je snapt hoe ze voor die aankoop werken  Om je marketing op die werking af te stemmen zodat de klanten gemakkelijker gaan kopen  Eerder “zien” dat dit product voor hen goede keuze is  Zonder misverstanden “hun” product herkennen  …