Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Van benchmarkgegevens naar keuze-informatie (case-study sector gehandicaptenzorg) Herman Sixma Invitational conference CKZ Utrecht, 20 maart 2008.
Advertisements

Wilt u meer weten over Regelhulp.nl? Kijk op of stuur een naar
Innovatieroutes in de Zorg
Kennispoort Verloskunde 2009
20 maart 2008© 2008 kiesBeter.nl1 CQ gegevens op kiesBeter.nl Jeanne van Loon projectleider kiesBeter.nl 20 maart 2008.
Accountancy -2% in 2013  Minder vraag naar advies  Minder administratie en samenstelling (automatisering)  Tarieven onder druk  Meer transparantie.
Meer informatie?Ga naar: Onze AOV vergelijking voor ZZP-ers levert u de AOV ZZP met de beste prijs/kwaliteit Dé.
BEWONERSVERENIGING GARSTKAMP Toekomst bestendig wonen
Het gebruik van cliëntervaringen bij kwaliteitsbevordering
Veranderingen in de zorg
Het veld en de beterweters
Verzekert uw verzekeraar u van de beste (na)zorg?!…..
Challenge the future Delft University of Technology Onderwijs en Kwaliteitszorg Visitatie-ervaringen Paul Rullmann 15 oktober 2013.
Vraagsturing en marktwerking
BEWONERSVERENIGING GARSTKAMP Gezond oud worden KLANKBORDGROEP Donderdag 6 juni 2013 AANVANG 13:30 UUR RECREATIERUIMTE.
Werkconferentie Duurzaam vlees herkenbaar en betrouwbaar in het schap
De CQ-index in vogelvlucht
ICT in de zorg De inzet van de Nederlandse overheid op het terrein van het EPD Ton Sonneveldt Secretaris BIO&ICT Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn.
Zorg voor Klanten Brenda Mark - van Haarst
Bestuur en toezicht 12 maart 2010 w.sorgdrager. veranderingen organisaties worden ingewikkelder management professionaliseert aandacht voor risicomanagement.
Figuur 2–1 Ontwikkeling van de grote managementtheorieën
Sturen op vertrouwen NVAG 23 mei 2012 Elly Breedveld Erasmus CMDZ.
Patiëntperspectief op kwaliteit van zorg
Kwaliteitszorg in het (v)so 13,14,19,20 april 2010 Cor Hoffmans
De kracht van de ervaring
© Significant Meten met de CQ-index Klantervaring telt, 24 april 2007, Rotterdam.
1 september ’14 Patienten ervaringen enqueteren Chiel Bos Zorgverzekeraars Nederland.
Zorgbrede transparantie en keuze-informatie
Presentatie van resultaten van de CQ- index Diana Delnoij 20 maart 2008.
CQ en empowerment. Joop Gillissen, directeur DVN 24 april 2007.
Ervaringen cliënten cruciaal voor verantwoorde zorg Marielle Rompa, 24 april, Rotterdam.
24 april 2007 Klantervaring telt ANBO voor 50-plussers.
Investeer in inzicht in de praktijk van (niet)kiezende zorggebruikers Presentatie Onderzoeksforum 3 februari 2009 Dr. Kor Grit.
Trimbos-instituut De Consumer Quality Index Stand van zaken Bob van Wijngaarden Studiedag Het Binnenste Buiten 26 maart 2008.
Cliënt- en Familieperspectief
Domotica beleid en inzet VWS
Programma Verenigingsondersteuning Almelo
© de vries business consultancy, 2008
Een vloeiende GGZ.
Existentialisme – stap voor stap
Voor de arbeidsongeschiktheidsverzekering vergelijken met de beste prijs/kwaliteit verhouding bent u bij ons aan.
Voor de AOV verzekering met de beste prijs/kwaliteit verhouding bent u bij ons aan het juiste adres, want onze.
Welkom. Even voorstellen. Wie is Silvo Steenkamer?
Spreker | Plaats | datum Sturen op gezondheid Diana Delnoij | 24 januari 2013.
Kwaliteit in kleinschalige organisaties
Debatbijeenkomst Binnenlands Bestuur
Welkom Arie Jongejan directeur Carans / Scoop
Informatiebijeenkomst Zichtbare Zorg Ziekenhuizen Femke Vlems Deelprojectleider Zichtbare Zorg Ziekenhuizen VIKC, 12 februari 2009.
Hoofdstuk 1 Lisa & Janne.  Draait om klanten  Opbouwen van klantenrelaties op basis van klantwaarde en klanttevredenheid.  Klanten behoeften bevredigen.
Bodhi Melieste, Daan van der blom, Mike Krijger.
HOE WORD JE EEN WINNING TEAM?
Waar heb jij de laatste 6 maanden, als consument een top klantenervaring gehad?
Psychosociale begeleiding bij niertransplantatie
Toezicht op governance: waar draait het om en paralellen tussen de mediasector en de financiële sector Wijnand Nuijts – Manager toezicht Governance Gedrag.
Boer Burger Coöperaties en Ketenverkorting Boer Burger Coöperaties in voedsel, energie en land zijn geweldige innovatie plaatsen voor de groei van biologische.
Fact pack GGZ NHN_Jko1.pptx VGZ Curatieve GGZ Sep 11.
Archipel – Eindhoven Dagbesteding nieuwe stijl “Ik blijf gewoon mijn ding doen” De cliënt in regie Janneke Vissers Teamleiding Dagbesteding, projectleider.
1 Ervaringscertificaat of Erkenning van Verworven Competenties (EVC) Werkconferentie “EVC in het kader van 30 plus” Regina Kleingeld, Ministerie van Onderwijs,
1 Onze cliënten aan het woord – onderzoek naar cliëntervaringen Leekerweide en Ipso Facto Ipso Facto beleidsonderzoek Postbus AG Gouda T:
CQ-index Kwaliteitsdag 9 januari 2012 CQ-index Ontwikkeling Stand van zaken Toepassing.
Convenant ‘Extra investeringen Langdurige Zorg ’ Peter Kruithof directie Langdurige Zorg.
Nieuwe toezichtsvisie alsmede ervaringen uit empirisch onderzoek.
Inkoopkader Wet Langdurige Zorg 2017 Zorgkantoor Midden IJssel.
Persoonsgerichte zorg
PIETER HUISMAN, hoogleraar onderwijsrecht CBOO 19 mei 2017
Samen werken aan leefbaarheid
ZorgkaartNederland.
Programma Welkom! Toelichting op de masterclass Introductie van de gastsprekers Toelichting op Kamerbrief over goed bestuur.
“De vertaalsector zou verder
Monitoring Vooral om van te leren.
Transcript van de presentatie:

Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport

is de verschuiving van macht van aanbieders naar consumenten marktwerking

Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport consument verzekeraar aanbieder

Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport consument •keuze vrijheid •informatie is cruciaal •niet: informatie >>> rationeel gedrag •transparantie: –objectieve metingen –echte klantervaringen

Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport consument verzekeraar aanbieder

Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport

zorgt de verzekeraar voor kwaliteit •rol kan sterk toenemen •moet zich profileren op consumentenmarkt •interessante nieuwe initiatieven: –eisen aan kwaliteit –polissen voor bijzondere groepen, •voorwaarde: transparantie

Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport aangeboden: verzekeringpolis garantie: wij kopen alleen in bij zorgondernemingen met positieve klantenervaringen

Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport consument verzekeraar aanbieder

Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport instellingen>zorgondernemingen : •reageren op ‘klant’ die koning is •concurrentie: –om consumenten –om inkopende verzekeraars •prijzen geleidelijk liberaliseren •dereguleren planning systeem •goed bestuur •transparantie

Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport vragen: •Hoe lang heeft u moeten wachten? •Vonden alle onderzoeken op één dag plaats? •Heeft u pijn gehad? •Legde de arts u dingen uit op een manier die u begreep? •Besteedde uw arts voldoende tijd aan u ?

Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport is dus meer dan ‘tevredenheid’ •feitelijke ervaringen •essentie van kwaliteit is wat de klant er van merkt •op een vergelijkbare manier

Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport transparantie voor: •consument •verzekeraar •instelling: –professionals –directie –raad van toezicht –cliënten raad •inspectie

Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport Rol Centrum Klantervaring Zorg •‘eenheid van taal’ •belang van de consument •Stimuleren ontwikkeling CQ-vragenlijsten en het meten daarvan

Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport toekomstvisie Het Centrum Klantervaring Zorg •Is dé autoriteit op klantervaringen •CQ-indexen in alle sectoren •resultaten op kiesBeter.nl •keuzes, inkoop en verbeteringen worden gebaseerd op deze informatie.

Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport het belangrijkste wapen van de consument is zijn mening