Voetgangersmodel ViSWalk

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
SCO Rijk woensdag 13 juni 2012.
Advertisements

1. Codering: bestelling wordt gemaakt via internet en komt binnen bij Wehkamp. 2. Filter invoer: van een bestaande klant gaat de order door naar order.
Wat er verder bij komt kijken Arie-Jan Arbouw
Medezeggenschap en de Benchmark
1 MINIMALE IMPROVISATIE DOOR MAXIMALE VOORBEREIDING.
OGO Markten en sociale organisatievormen voor technologie en innovatie 0A412 1 Markten en sociale organisatievormen voor technologie en innovatie feedback.
Gedelegeerd bestuurder
HOE KOMT U ER MET HET OPENBAAR VERVOER? Bereikbaarheid van verschillende bestemmingen 22 november 2012.
OV en Ruimte Effecten van beter OV,ruimtelijk beleid en flankerend beleid. Is het geheel meer dan de som der delen? Hans Hilbers, PBL.
Planning, branches & beleving dr.ir.ing. Ingrid Janssen Amsterdam, 2 oktober 2013.
IJzeren Rijn Presentatie Midden-Limburgse bestuurders
Toepassing in de praktijk en demonstratie
Uitbreiding Lelystad Airport Voortgang 3 december 2008.
28 juni FSE en repressief optreden 4 e nationale congres fire safety engineering 28/29 juni 2011 Dr.ir. Nils Rosmuller Lector Transportveiligheid.
Presentatie Regiocommissie Verkeer en Vervoer 25 februari 2009.
Amsterdamse grachtenmodel
Logistiek management: begrippen en principes
1 fietsenstallen Leiden CS H. van Zeijl. 2 inhoud Ervaringen in Leiden vertrekpunt oude situatie nieuwe ontwikkelingen beheer openbare ruimte prognoses.
De nieuwe reizigerspassage van Centraal Station Rotterdam is zaterdag 10 november 2012, officieel geopend. De nieuwe passage is zes keer breder dan.
VERANTWOORDINGS- RAPPORTAGE
Opbouw debat (3-3) Voorstander minuten
Persoonsverkenner profilingsinstrument
Landelijke Toetsmatrix
1 woensdag 2 november 2011 Meetmethode landbouwverkeer Resultaten N358 – Fryslân dr.ir. Geertje Hegeman – DHV ir. Harm Dijkstra – Provincie Fryslân.
Woensdag 2 november 2011 bromfietsrijbewijs: drempels helpen Gedragsbeïnvloeding door invoering praktijkexamen Willem Vermeulen, Dienst Verkeer en Scheepvaart,
Simulatie dynamisch busstation
Risicoanalyse voor het waterbeheer:
Themabijeenkomst ketenmobiliteit Jeroen van Schooten 10 april 2013.
Blijft in 2008 Didactische uitgangspunten: echte wiskunde
Testprogramma’s en het VO-protocol. 2 Fases van het VO-protocol 1signaleringsfase 2intakefase 3strategiefase 4onderzoeksfase 5integratie- en indiceringsfase.
Hoorzitting 14 april 2009 IVVP Leiderdorp Actualisatie van het Integraal Verkeers- en Vervoerplan Leiderdorp.
1514 PAROOLDRIEHOEK may have different roles: 1 AMSTEL KWARTIER 5 AMSTERDAM AVENUE 14 UPTOWN EAST.
Welkom welkom.
UvA Matching Bèta-gamma & Future Planet Studies Rick Vermin
Challenge the future Delft University of Technology Netwerk transmissie model Verkeersmodel voor groot-stedelijke gebieden Victor L. Knoop.
‘Onze ideale school!’ Presentatie Koll Datum: 26 oktober 2010
Vernieuwing Leidseplein Voorstel verplaatsing tramhaltes
CITO (onderdeel van het leerlingvolgsysteem)
‘ Visie op openbaar vervoer in de Amsterdamse regio’ 10 maart 2006 Hoorzitting cie. VVI.
REGIONAAL OPENBAAR VERVOER presentatie hoorzitting commissie VVI Amsterdam 10 maart 2006 Douwe Tiemersma Regionaal Orgaan Amsterdam.
Oversteken. uitkijken links rechts voorzichtig.
Natuurkunde in de bovenbouw
PERSONEELSMANAGEMENT 2. 1 Onderdeel : 2. Omgeving PPT : 1
Station Grubbenvorst – Greenport Venlo
1 Openbaar vervoerplannen 2012 Ontwerp stadsregio Rotterdam.
de missing link De natuurkaart is samengesteld door stadsontwikkeling & beheer in opdracht van de gemeente ( ) p.35.
ZELFRIJDENDE AUTO'S IN HET LMS Maaike Snelder Bart van Arem, Remko Smit, Martijn de Kievit.
Structuurvisie Ridderkerk Verkeersmodel en vervoerwaarde Robert van Leusden 10 februari 2009.
REKENEN We gaan met de metro. Bij het beginpunt stappen 5 mensen in de trein. Reken jij met me mee? Let goed op hoeveel mensen instappen en uitstappen.
VOORLICHTINGSAVOND TL 3. PROGRAMMA PLENAIR EXAMENPROGRAMMA PTA VOORBEELDEN VAN PTA VRAGEN VAN OUDERS MENTOREN BEGELEIDING CONTACTEN INDIVIDUELE VRAGEN.
Openbaar Vervoer in de gemeente Leudal. Taken en verantwoordelijkheden van de gemeente Presentatie Commissie Ruimte 22 januari 2013 Dhr. P. Stevens Ing.
Het Zuidelijk Perspectief Jeroen Saris |De Stad bv| Jaap Modder |Brainville| Wouter Veldhuis |MUST| 25 februari 2015.
Conflicthantering Drie dagdelen van 120 minuten. Doelstellingen: -Kennis over conflicthantering (een theoretisch kader) -Inzicht in eigen conflictstijlen.
Verkeerskundige toets Kindcentrum Zeeland
Station Grubbenvorst – Greenport Venlo
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Made by : Levi, Ruben, Bram, Morris
MaaS pilot: Rotterdam The Hague Airport
Veiligheid en (cyber)pesten In het onderwijs Woensdag 6 december 2017, Universiteit Maastricht Debijeplein 1, B0.126 Korte introductie. Kleinschalig.
GRS Wetteren – deelstudie mobiliteit
Hoofdstuk 28 Snelheid en tijd. Hoofdstuk 28 Snelheid en tijd.
Wat gaan we doen vandaag?
Verkeersvoorspellingen met modellen
Groot Onderhoud Noordkade
OV en de Zuidas 4 oktober 2018 Pieter Marijt
Verdiepende coachcursus 4
Toekomstvisie capaciteit en OV-tarieven
informatieavond havo-5 / vwo-6
Nieuw station ALBERT Openbare bijeenkomst Dinsdag 17 september 2019.
Transcript van de presentatie:

Voetgangersmodel ViSWalk Willem Mak – Teun Immerman – Vialis bv woensdag 2 november 2011

Inhoud presentatie Gebruik van de modellen Loopstromen model: de theorie erachter Uitkomsten LOS (level of service) Reistijden Intensiteiten Visualisatie Voorbeelden Amsterdam CS Buikslotermeerplein Stelling woensdag 2 november 2011

Gebruik van loopstromenmodel Het model in VISSIM is gebaseerd op het ‘Social Force Model’ van Helbing. De snelheid van de voetganger is afhankelijk van de krachten van de omgeving. Om praktische redenen, is het gedrag van voetgangers vaak hiërarchisch ingedeeld in drie niveaus (Hoogendoorn, 2002) : 1e niveau: strategisch niveau (minuten tot uren) 2e niveau: tactisch niveau (seconden tot minuten) 3e niveau: operationele niveau (milliseconden tot seconden) woensdag 2 november 2011

Opbouw van het model Input: Ontwerptekeningen omzetten naar 3D model in VISSIM voetgangers area’s obstakels stijgpunten Verkeerscijfers, bijvoorbeeld: Dienstregeling Metro – Bus (Stad en streekvervoer) HB-matrix voor aantallen voetgangers Routes naar de bestemmingen woensdag 2 november 2011

Van tekening naar model woensdag 2 november 2011

Output van het model Cijfers: LOS (Level of Service) Intensiteiten Reistijden Visualisatie geaggregeerd 2D 3D woensdag 2 november 2011

Output Level of Service LOS Ped/m2 A < 0.828 B < 1.076 C < 1.538 D < 3.588 E < 5.382 F > 5.382 Level of service woensdag 2 november 2011

Output - intensiteiten Bijvoorbeeld: intensiteiten toetsen aan capaciteit roltrappen woensdag 2 november 2011

Output 2D Visualisatie Level of Service 2D model 2D geaggregeerd woensdag 2 november 2011

Voorbeelden reconstructie Amsterdam CS station Buikslotermeerplein Noord-Zuidlijn woensdag 2 november 2011

Van bestaand Amsterdam CS woensdag 2 november 2011

Naar nieuw Amsterdam CS woensdag 2 november 2011

Aanleiding Amsterdam CS Aanleg voetgangerstunnels onder de bestaande sporen 6 bouwfases Afgesloten perrons en trappen Versmalde tunnels Hetzelfde aantal passagiers Is er voldoende ruimte op de perrons? Welke bouwvarianten scoren beter… Welke extra maatregelen moet je nemen… woensdag 2 november 2011

Simulatie met het voetgangersmodel van VISSIM woensdag 2 november 2011

Amsterdam CS gekalibreerd 2011 woensdag 2 november 2011

West-tunnel stijgpunten woensdag 2 november 2011

Stijgpunten West Tunnel Spoor 13-14 links woensdag 2 november 2011

Film Amsterdam CS woensdag 2 november 2011

Amsterdam Buikslotermeerplein woensdag 2 november 2011

Aanleiding: Nieuw station Ontwerpvragen en toets: Aantal trappen, indeling en plaats van de trappen van hal naar perron Aantal OV-Chippoortjes in transfer hal woensdag 2 november 2011

Buikslotermeerplein woensdag 2 november 2011

Evaluatie op Level of Service Conclusie: Bij 1 trap oplossing wordt LOS overschreden gedurende 4 minuten; Bij 2 trappen slechts één overschrijding van maximaal 1 minuut woensdag 2 november 2011

Film Buikslotermeerplein woensdag 2 november 2011

Loopstroommodellen inzetbaar Evacuatie studies - gebouwen - stadion - winkelcentra, winkelpromenades Transferstudies: - stadions - bus- trein- en airport terminals - wachtrij analyses En nog veel meer: ………………………. woensdag 2 november 2011

Stellingen Het effect van verplaatsingen wordt onderschat Bij elke verplaatsing wordt ten minste één keer gelopen woensdag 2 november 2011