Introductiebijeenkomst

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Aandacht voor het steunend netwerk
Advertisements

Tevredenheids onderzoek Door Lizanne Jespers HBO-V studente Maart 2014
Ontmoeting van mens tot mens.
Onze kernwaarden.
Een echte vriend is iemand die vooruit stapt wanneer de rest
Hoe ontstond dit initiatief ?
Het Techniek- en MotivatieKompas Leerlingen in hun kracht brengen.
“Hoe kom ik aan klanten?”
Samen opvoeden; ouders en pedagogisch medewerkers
Discipelschap.
Haptonomie.
Sportiviteit & Respect HC Twente 26 maart 2014
Motivatie van de professional Willy Limpens
Echte vrienden.
Hoe blijf ik overeind als welzijnsprofessional?
Zomaar een kaartje.
Deze voorstelling is speciaal voor jou! GENIET!!
Alle vrouwen welkom in onze vrouwenstudio Zonneplein 33 Bergen op Zoom.
Iedereen coach naar Jef Clement.
Kruisweg geschilderd door Lucien Lantier
GASTLESSEN VOOR STUDENTEN 1 E LEERJAAR PW 3 EN 4 Kwaliteitszorg in de KO.
Ouderavond Kindcentrum De Schutsluis 7 februari 2012.
‘De palmboom’ buurtgericht kinderdagverblijf
Basistraining groepsmaatschappelijk werk
Handboek voor mantelzorgers
Voetbal is een leuk spelletje laten we het ook zo houden!
Motiveren van vrijwilligers
Zijn we werkelijk anders?!
Uitdagingen in de 21-ste eeuw
Samenwerken Werken in Teams.
Vrienden heb je voor heel je leven , maar niet voor even.
De cultuur van MBO College Zuid
Dienstverlening voor integere en geweldloze communicatie Presentatie door R.R. Annema.
Wij hebben een hart voor iedereen
Burgerinitiatieven.
Het christendom: een dwangbuis? Welkom in de kerk
Identiteit van de divisie Zorg & Gezondheid
Eerstejaarsproblemen
11 Diversiteit & inclusie July 30, Overzicht Diversiteit en inclusie zijn een integraal onderdeel van onze business. Het is essentieel dat u.
Introductiebijeenkomst Waardigheid & trots
HOE WORD JE EEN WINNING TEAM?
Weerbaarheid en zelfredzaamheid vergroten
Introductiebijeenkomst Waardigheid & trots. Programma Korte kennismaking Vraaggesprek vertegenwoordiger Ministerie van VWS Deel 1 pitches deelnemende.
Informatiebijeenkomst nieuwe medewerkers
Reportage inloophuis Sta Op Zorg Vlissingen 2015.
Week 7 Jacqueline Koopmans Docentenkamer PH 01.12
Hostmanship Wat is het? Waar gaat het om?
Welkom op onze ouderochtend
Wie zijn wij? Graag willen wij ons eerst aan u voorstellen. Wij zijn Brando en Lianne met Samuel, Ruth, Salomé, Yaela en Jaimie van Oosten, Arjan, Marissa.
Welkom ik maak me sterk.
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
Rauw en troosten.
Betrokken waarbij en hoe? Missie/DoelOrganisatie Betrokken OpbrengstenMensen Activiteiten Inzet van: – Tijd – Waarde – Netwerk.
Tekstcontact samenwerken toekomstperspectief contact samenwerken toekomstperspectief contact samenwerken toekomstperspectief contact samenwerken toekomstperspectief.
Welkom. Veiligheid Allemaal bril op!!! Waarom zou ik mij houden aan de veiligheidsvoorschriften?
Ontwikkelen van vakmanschap in veranderende tijden. HR netwerkbijeenkomst Tineke de Visser In voor zorg!Merel van der Ham 13 april 2016Aafje Academie.
De toekomst van beschermd wonen en opvang Participeren in de samenleving.
Terreur in de klas. Eerst een minuut stilte. Tips van Klasse: leerlingen-over-terreur-en-geweld/
Communiceren in de langdurige zorg. Wat is communiceren? Communiceren is: het overbrengen en ontvangen van een boodschap; het uitwisselen van informatie.
Op naar het nieuwe EVG Bijeenkomst voor bewoners, familieleden en contactpersonen locatie Diamantweg Jolanda Hogenbirk 25/26 mei 2016.
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
Hoe pedagogisch handelen?
KLANTWAARDERING Gabrielle Luhrman 21 maart 2016.
Van visie naar werkplan voor werkgroepen/commissies
Van visie naar werkplan voor werkgroepen/commissies
Met onze klant op reis Tussenstation: een visie in 4 maanden.
Ontwikkeling, wij als EBS
SEL Les 2: normen en waarden.
Hoe zijn wij als inwoner betrokken geraakt?
Scholenmarkt 17 mei 2017 OBS ‘t hout.
Transcript van de presentatie:

Introductiebijeenkomst

Introductiebijeenkomst 6 maart 2012 Programma Welkom en kennismaken Je bent thuis waar je hart is Film Thuiskomen Missie & kernwaarden Nabespreking Arbeidsvoorwaarden ICT Afsluiting en rondleiding

Je bent thuis waar je hart is

Filmpje

MISSIE: EEN GOED LEVEN MISSIE: Met onze cliënten invulling te geven aan een goed leven. Wij willen dit uitstralen in ons gedrag, onze werkwijze, in de vorm én inhoud van de zorg- en dienstverlening die wij aanbieden.

MISSIE KERNWAARDEN: GASTVRIJHEID, ONTMOETING, BEZIELING & VAKBEKWAAMHEID IN EEN KATHOLIEKE SIGNATUUR

Waardenkompas Koptekst hier plaatsen Tekst hier Gastvrijheid Ontmoeting Bezieling Vakbekwaamheid Contact maken en onderhouden We heten bewoners, familie, gasten, vrijwilligers, en nieuwe medewerkers hartelijk welkom en nemen daarvoor de tijd. We stellen ze op hun gemak en maken ze wegwijs. Regelmatig vragen we of alles naar wens is. Zorgen voor sfeer en omgeving We zorgen voor een schone, opgeruimde en aantrekkelijke omgeving. We besteden aandacht aan aankleding en ambiance. Bereikbaar zijn We zorgen dat we goed bereikbaar zijn, ook voor familie en externe relaties. Je open stellen We luisteren goed naar bewoners en familie. We laten mensen in hun waarde en oordelen niet te snel. We zijn attent. Mogelijk maken van ontmoeting We zorgen ervoor dat mensen elkaar kunnen ontmoeten: in ontmoeting voel je je de moeite waard en heb je betekenis voor de ander. Ontmoetingsplekken inrichten We werken aan een uitnodigende en stimulerende omgeving. Er is bij ons ruimte voor goede gesprekken onder vier ogen, maar ook ruimte voor gezelligheid en leven in de brouwerij. Bieden van emotionele, sociale of praktische steun Als het even tegen zit, zijn we er met een luisterend oor, met een arm om de schouder, om troost te bieden en nieuwe zin. We helpen waar we kunnen en laten mensen niet aan hun lot over. Er is ruimte voor verschillende meningen. De buitenwereld binnen halen We stimuleren het contact met de buitenwereld, met vrienden, familie en diverse generaties: we halen hen naar binnen, of brengen bewoners in contact met buiten. Helpen bij levensvragen Bezieling gaat verder dan enthousiast zijn voor (in) ons werk: we gaan er echt voor en helpen onze bewoners bij het geven van zin aan hun leven of het beleven van spiritualiteit, ieder op zijn eigen manier. We kennen de (RK-) rituelen die voor bewoners essentieel zijn. Vertrouwensrelatie opbouwen We bouwen bij individuele ondersteuning een vertrouwensrelatie op. We tonen echte aandacht en betrokkenheid. Stilte vieren We zijn nabij, ook zonder gesprek zijn we waardevol voor de ander. Kiezen van onze houding Iedere dag kiezen we onze houding: mensen worden blij als we met plezier ons werk doen. Maar we zetten nog een stap verder door ons werk met toewijding te doen. Weten wat wel en niet kan We verstaan ons vak en zijn trots op ons beroep. We weten wat bewoners van ons vragen en hoe we dat het beste kunnen bieden. We kennen onze grenzen en kunnen dit uitleggen. Blijven leren We zijn opgeleid voor onze taak maar nooit uitgeleerd. We willen het steeds beter doen en houden ons vakgebied dan ook bij. Onze afspraken nakomen We zijn betrouwbaar en komen onze afspraken na. We laten zien dat we doen wat we zeggen. Elkaar aanspreken We durven te handelen, reflecteren daar respectvol op. We staan open voor de mening of het oordeel van anderen en durven fouten toe te geven. Elkaar aanspreken op ons gedrag vinden we vanzelfsprekend, omdat we ervan leren. Koptekst hier plaatsen Tekst hier Onze slogan Aanspreken doet goed!

Wat valt je op in De Merwelanden Wat vind je aangenaam, INTERACTIE Wat valt je op in De Merwelanden Wat vind je aangenaam, Wat kan er beter, Wat mis je

ARBEIDSVOORWAARDEN

ICT