Scholenband Don Bosco Groot-bijgaarden en Stellenzicht
Hun visie
De schoolgebouwen
De sportvelden en omgeving
Het lerarenteam
SUBJECT OTHER INTERESTS EMAIL ADDRESS IT / ENGLISH COMPUTERS nolanpool@gmail.com IT / SCIENCE COMPUTERS geoffjoseph800@gmail.com ENGLISH lgcarstens@gmail.com ENGLISH SCHOOL CHOIR adeline.rhode@gmail.com AFRIKAANS keenandreyer@gmail.com ENGLISH SCHOOL TUCKSHOP davin.williams@gmail.com MATHS SCHOOL TUCKSHOP melmeyer@mweb.co.za BUSINESS STUDIES michellsdj@gmail.com AFRIKAANS / SCHOOL CHOIR PROJECT CO-ORDINATOR dcpaulse@gmail.com AFRIKAANS / ARTS & CULTURE kulsengavin@gmail.com LIFE ORIENTATION GREEN CLUB / TUG `O WAR mwsamo@mweb.co.za MATHS SPORT keenandreyer@gmail.com GEOGRAPHY SPORT CO- ORDINATOR TECHNOLOGY PROJECT CO-ORDINATOR jpdames@absamail.co.za CURRICULUM HEAD / DEP. PRINCIPAL SCHOOL PRINCIPAL
De coördinatoren: Jeremy en Danelle
De kerngroep in Zuid-Afrika
4e jaars Kennismaking België via liedjes en een quiz Uitwisseling e-mailadressen en interesses Peilen naar wensen en behoeftes
De kerngroep in Groot-Bijgaarden
4e jaars Uit elke richting 1-2 leerlingen Eerste contact is gelegd via chat Powerpoint met foto en interesses
Planning Beleid Leerkrachten Leerlingen
Beleid Directeurs onderling hebben contact rond beleidsinhouden, schoolwerking, inhoudelijke thema’s Uitbreiding leerprogramma en richtingen in functie van diversiteit
Leerkrachten Uitwisseling didactische werkvormen Samenwerking leerprojecten Inspelen op schoolse activiteiten Uitwisseling materiaal
Leerlingen Maandelijkse georganiseerde contacten rond bepaalde thema’s voor de kerngroep Vrijblijvende contacten via mail en facebook Klassikale samenwerkingsmomenten Ontdekking van elkaars leefwereld Eventuele uitwisseling einde project
Stappenplan 1e jaar: Kennismaking van elkaars school en wereld Bv: - filmpjes van op school - activiteitenkalender - inhoudelijke thema’s leerkrachten – leerlingen - verkennen van de communicatiemogelijkheden
2e jaar: - Verdieping van thema’s die uit de verkennende gesprekken komen - Uitwisseling leerkrachten - Concretisering van activiteiten op de tijdslijn - Groepswerking mbt lesinhouden ZA – GB - Uitwerking projecten met de kerngroep voor de school
3e jaar: - Gezamenlijk jaarprogramma - Uitwisseling kerngroep - Afhankelijk van ideeën de vorige jaren
Wensen van beide scholen: - werelden die elkaar raken - leerlingen en leerkrachten die zich openstellen tot een ruimere leefwereld - kansen bieden: laten zien dat de wereld meer is dan het ‘boerenleven’ - leren van elkaar
Een mooi vertrekpunt: Beide werelden liggen ver van elkaar maar hebben dezelfde wensen, behoeften , problemen en sterktes