Scholenband Don Bosco Groot-bijgaarden en Stellenzicht

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
SOCIAAL WEERBAAR (v.a. groep 4)
Advertisements

Over wat we doen en wie we zijn …. Praten, lachen, klussen, organiseren, plannen, …
IPC En wat heb ik er zelf van geleerd?
Project ICT–ondersteuning voor kinderen met leerstoornissen
Henk te Ronde ICT coördinator CSV. Inleiding  Onderwijs concept “Levensecht leren” Meer zelfwerkzaamheid minder doceren Samenwerken van leerlingen Combinatie.
Jeugd en Diaconaat Federatie van Diaconieën 23 maart 2013.
Inhoud van de avond Het kindcentrum : Bouwen vanuit een gemeenschappelijke visie (Rob) Introductie partners Stichting Kinderopvang Huizen Paramedici Het.
Teachers of the 21st century iearn conferentie juli 2009 Doelen: Effectief partnerschap op lokaal, regionaal en internationaal niveau tot stand brengen.
Meeting Vlaamse ASP- scholen Overzicht van mogelijke initiatieven rond internationalisering in het onderwijs.
Belang van sociale netwerken in dringende geneeskundige hulpverlening
its academy Betapartners Outreach UvA / FNWI
FATA MORGANA for kids zesde leerjaar – GBS De Pinte.
BROM Brede School Molenbeek Infodag Brede School 16 mei 2008.
Twinning 2011 Verruiming door kennis
ELO’s. ELO voor leerlingen en leerkrachten website gratis of betalende ELO’s specifiek Activerende werkvormen ELOnauten studiewijzerInteractief lesmateriaal…projecten.
Na overleg met de verschillende leerkrachten en directie
Didactiek gedrags- en maatschappijwetenschappen Mevr. Isabel R OTS Lies L AVENS, Naomi B OTTERMAN, Leen D E K ORT, Ines D EVLIEGER, Jasmine H ACQUAERT,
Groep 10 Gedrags- en maatschappij wetenschappen (Isabelle Rots) 2012 – 2013 Seksuele & relationele ontwikkeling.
“Ontmoetingsprojecten” 20 januari 2011 LEA-congres “Ontmoetingsprojecten” 20 januari 2011 LEA-congres.
Herlancering educatieve website
TIENERZWANGERSCHAP BINNEN DE SCHOOLCONTEXT IVIO Binnenhof Gent
TECHNIEK OP SCHOOL IN DE 21 STE EEUW SYNERGIE PROJECT BC2000 Presentatie samenwerking Buninessclub 2000.
Uitwisseling Roermond
Passend Onderwijs: overdracht en overgang PO-VO POVO 13 november 2008 Ben Verbruggen SOM.
Afdeling Internationale Relaties Onderwijs en Vorming Voor twinning ontmoetingsdag 9/02/2011 Ilse Scheirlinckx.
Carrouselbijeenkomst Rekenen en taal Doorlopende leerlijnen Wilma Willems – 14 april 2010.
Ouderenraden en Actief ouder worden Colloquium GroenPlus
Kinderrechten als brug
competentieontwikkeling
Get Into Rugby Doel: het aantal rugbyspelers in Vlaanderen verhogen via de scholen door de leerlingen en leerkrachten de waarden en principes.
project Doelstelling Bevorderen van communicatie tussen kinderen. Oefenen van schriftelijke taalvaardigheden. Leren schrijven van brief of verslag.
ASO-school te Deinze – 140 personeelsleden – leerlingen – 10 studierichtingen.
Project Zuid-Afrika.
Het ontstaan van een visie? Er is een behoefte: – Van de ouders – Van het team Inspiratie door anderen (artikels, studiedagen, oproepen, nieuwsbrieven,…)
BMC 4/18/2017 CULTUUREDUCATIE IN HET DNA VAN DE SCHOOL? Motto Cultuur als basis (april 2015) Hans van Dael (partner BMC) 4/18/2017.
Groep 4 en 5 > Meneer Patrick > Meneer Joop > Meneer Erik > Juffrouw Maud > Juffrouw Jesse > Meneer Henk > Meneer John Juffrouw Marita Juffrouw Lisette.
Visie pedagogisch klimaat Door: Wendy, Charlotte, Bram en Thijs.
Solidariteit op onze school Enkele suggesties voor gesprek.
Geloofsbeelden Groepsgesprek “geloven is als…”
De school in Europa - Europa in de school
Het samenbrengen van taal- en leesvaardigheid en kunst- en cultuureducatie in Noord-Brabant ten behoeve van de omgang met de 21 e eeuwse vaardigheden in.
(W)onderzoekers Op Het TalenT. Vragen Kaarten.
Pedagogisch werken in de wijk Les 3 Kwartaal 1. Wat gaan we doen? Opdrachtformulering van Helma Plan van aanpak maken Onderzoeksvaardigheden.
Office365 bij de SCOH.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
Dozen als werkvorm in de godsdienstles PAG BuBaO bisdom Hasselt
Welkom. tweetalig vwo en havo Stedelijk College Eindhoven
‘The world is your oyster’ Shakespeare Welcome ! tto at the Jan van Brabant JAN VAN BRABANT COLLEGE TWEETALIG HAVO en VWO.
Combinatiefuncties Doetinchem 15 november INLEIDING Voorstel ronde Waarom een visie ontwikkelen? Hoe het kwartiermakerstraject oppakken? Wat zijn.
Tekstcontact samenwerken toekomstperspectief contact samenwerken toekomstperspectief contact samenwerken toekomstperspectief contact samenwerken toekomstperspectief.
FOTO Siersteenlaan FOTO Maresiusstraat Siersteenlaan Maresiusstraat EZ Groningen 9746 BJ Groningen tel: tel:
Het openen van de black box van ontwerponderzoek Een bijdrage vanuit het project Onderzoek in Beweging Laura Tamassia UC Leuven-Limburg Congres voor Lerarenopleiders.
Onze eerste oriënterende graad Een nieuwe talentgerichte aanpak Atheneum Wispelberg Gent.
BUSINESS INFORMATIEMANAGEMENT/ FUNCTIONEEL BEHEER MIDDAG GEBRUIKERSONDERSTEUNING VOOR FB BESTELAANVRAGEN.
Mijn kind volgt tweetalig onderwijs. Wat nu?
Overgang van lagereschoolkind naar adolescent
BMC 5/9/2018 CULTUUREDUCATIE IN HET DNA VAN DE SCHOOL? Motto Cultuur als basis (april 2015) Hans van Dael (partner BMC) 5/9/2018.
WELKOM Verdiepingsdag Europees Parlement Ambassador Scholen
Talentontwikkeling in Noord-Holland/ Flevopolder
Ouderavond De Borgh 11 oktober Ouderavond De Borgh 11 oktober 2017.
Keuzedeel internationalisering
PABO 4 TMS BCDE model.
Samenwerking waterbeheerders
Presentatie Rode Bosbes
Het omgevingsboek van de school (en het inschakelen van experten)
Uitwisseling Denemarken
ONDER WIJS CENTRUM GENT
Instrument om teamwerking tegen het licht te houden
Zet je kinderopvang lokaal op de kaart
Transcript van de presentatie:

Scholenband Don Bosco Groot-bijgaarden en Stellenzicht

Hun visie

De schoolgebouwen

De sportvelden en omgeving

Het lerarenteam

SUBJECT OTHER INTERESTS EMAIL ADDRESS       IT / ENGLISH COMPUTERS nolanpool@gmail.com IT / SCIENCE COMPUTERS geoffjoseph800@gmail.com ENGLISH   lgcarstens@gmail.com ENGLISH SCHOOL CHOIR adeline.rhode@gmail.com AFRIKAANS   keenandreyer@gmail.com ENGLISH SCHOOL TUCKSHOP davin.williams@gmail.com MATHS SCHOOL TUCKSHOP melmeyer@mweb.co.za BUSINESS STUDIES   michellsdj@gmail.com AFRIKAANS / SCHOOL CHOIR PROJECT CO-ORDINATOR dcpaulse@gmail.com AFRIKAANS / ARTS & CULTURE   kulsengavin@gmail.com LIFE ORIENTATION GREEN CLUB / TUG `O WAR mwsamo@mweb.co.za MATHS SPORT keenandreyer@gmail.com GEOGRAPHY SPORT CO- ORDINATOR   TECHNOLOGY PROJECT CO-ORDINATOR jpdames@absamail.co.za       CURRICULUM HEAD / DEP. PRINCIPAL     SCHOOL PRINCIPAL    

De coördinatoren: Jeremy en Danelle

De kerngroep in Zuid-Afrika

4e jaars Kennismaking België via liedjes en een quiz Uitwisseling e-mailadressen en interesses Peilen naar wensen en behoeftes

De kerngroep in Groot-Bijgaarden

4e jaars Uit elke richting 1-2 leerlingen Eerste contact is gelegd via chat Powerpoint met foto en interesses

Planning Beleid Leerkrachten Leerlingen

Beleid Directeurs onderling hebben contact rond beleidsinhouden, schoolwerking, inhoudelijke thema’s Uitbreiding leerprogramma en richtingen in functie van diversiteit

Leerkrachten Uitwisseling didactische werkvormen Samenwerking leerprojecten Inspelen op schoolse activiteiten Uitwisseling materiaal

Leerlingen Maandelijkse georganiseerde contacten rond bepaalde thema’s voor de kerngroep Vrijblijvende contacten via mail en facebook Klassikale samenwerkingsmomenten Ontdekking van elkaars leefwereld Eventuele uitwisseling einde project

Stappenplan 1e jaar: Kennismaking van elkaars school en wereld Bv: - filmpjes van op school - activiteitenkalender - inhoudelijke thema’s leerkrachten – leerlingen - verkennen van de communicatiemogelijkheden

2e jaar: - Verdieping van thema’s die uit de verkennende gesprekken komen - Uitwisseling leerkrachten - Concretisering van activiteiten op de tijdslijn - Groepswerking mbt lesinhouden ZA – GB - Uitwerking projecten met de kerngroep voor de school

3e jaar: - Gezamenlijk jaarprogramma - Uitwisseling kerngroep - Afhankelijk van ideeën de vorige jaren

Wensen van beide scholen: - werelden die elkaar raken - leerlingen en leerkrachten die zich openstellen tot een ruimere leefwereld - kansen bieden: laten zien dat de wereld meer is dan het ‘boerenleven’ - leren van elkaar

Een mooi vertrekpunt: Beide werelden liggen ver van elkaar maar hebben dezelfde wensen, behoeften , problemen en sterktes