STUDIEDOMEIN WETENSCHAPPEN EN TECHNIEK
INHOUD SESSIE •Doel van de oefening •Omschrijving van het domein •Analyse van enkele studierichtingen •Het continuüm binnen het domein Wetenschappen en techniek + voorbeelden •Slotbeschouwingen
STUDIEDOMEINEN ALS NIEUW KADER
HET STUDIEDOMEIN WETENSCHAPPEN EN TECHNIEK •Onderzoekende en probleemoplossende technische houding •Wetenschappen en techniek: twee- eenheid •Modern mensbeeld •Hedendaagse uitdagingen •Wetenschappelijke methodiek •Technisch proces
ANALYSE STUDIERICHTINGEN •Beschrijving + analyse: toekomstso.vvkso.be •De meeste studierichtingen •Enkele voorbeelden –Wetenschappen-wiskunde –Industriële wetenschappen –Techniek-wetenschappen –Bouw- en houtkunde –Mechanische vormgevingstechnieken –Vrachtwagenchauffeur
WETENSCHAPPEN-WISKUNDE
WETENSCHAPPEN-WISKUNDE
WETENSCHAPPEN-WISKUNDE
WETENSCHAPPEN-WISKUNDE
TECHNIEK-WETENSCHAPPEN
TECHNIEK-WETENSCHAPPEN
TECHNIEK-WETENSCHAPPEN
INDUSTRIËLE WETENSCHAPPEN
BOUW- EN HOUTKUNDE
MECHANISCHE VORMGEVINGSTECHNIEKEN
VRACHTWAGENCHAUFFEUR
VRACHTWAGENCHAUFFEUR
STUDIEDOMEINEN ALS NIEUW KADER
HET CONTINUÜM BINNEN HET DOMEIN WETENSCHAPPEN EN TECHNIEK
VOORBEELDEN OP HET CONTINUÜM
SLOTBESCHOUWINGEN •Studiedomein –Als transparant kader •Leerlingenprofielen –Continuüm als ordeningskader en kijkwijzer •Overlappende studierichtingen •Richtingen die leiden tot eenzelfde kwalificatie •Hiaten •Studiedomeinoverschrijdende studierichtingen –bijv. Latijn-wiskunde •Brede studierichtingen in de tweede graad –Algemene vorming –Brede(re) contexten