Meer leren door SlimStampen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Waarom Edu-gaming? Presentatie over Edu-gaming door MAD multimedia.
Advertisements

situationeel leiderschap
Autisme en Mindmap Thuis en op School
Het is vandaag Girlsday!
Groep Doel bepalen Voorspellen Kennis ophalen Vragen stellen
All Media are SOCIAL Eenleven zonder media, is dat mogelijk? Media spelen een belangrijke rol in ons sociale leven en zijn een primaire levensbehoefte.
De inkoopoplossing voor kleine en middelgrote incidentele behoeftes
SamenVeilig.net Het effectieve groepsbeveiligingssysteem van BySpy.

Woensdag 21 september : Welkom door Martijn de Bont (C1) 19.35: Ronald van Bruggen (rector) & Harrie van Steen (conrector onderbouw) 19.45:
Loverboys.
Wij zouden u erg graag de hypotheekrente tarieven van de Rabobank willen tonen, maar dat is helaas niet mogelijk omdat elk Rabobank kantoor zijn eigen.
400 jaar Rijksuniversiteit Groningen 15 mei t/m 15 juni 2014.
Gemaakt door: Maxim Demuynck.  Reguliere en forensische ggz Reguliere en forensische ggz  De gevaren van onbehandelde gedragsproblemen De gevaren van.
ENQUETE A.E.L Hoe is het stagelopen je bevallen? Goed:94% (96% in 2010) Goed:94% (96% in 2010) Matig:6% ( 3% in 2010) Matig:6% ( 3% in 2010) Slecht:0%
De trajectbegeleiding Een antwoord op de invoering van passend onderwijs van Lyceum Sancta Maria.
door Liesbeth de Ruiter & Aligonda Wijnia
Rechtspraak.nl Zoekvraag opslaan, wijzigen, verwijderen
Militaire beroep Divers voor wat betreft de functies
Utrecht, 11 juni
Wanneer is praktijkonderzoek in de school succesvol?
HAN Faculteit Educatie.
Ouderen op de arbeidsmarkt: werkt dat?
Oudere software op een nieuwe PC De andere manier is het gebruik van virtual p.c. Het gebruik van virtual pc heeft als voor/nadeel het standaard operatings-
Kennis - Intelligentie
Gebaren als didactisch middel Gebaren kunnen een bijdrage leveren aan het klassenmanagement, aan het zichtbaar maken van kennis en bij het woordeloos communiceren.
VERBAND MET CREATIVITEIT:
Naam van de Auteur 7 januari 2008 Resultaten onderzoek op het Twents Carmel College Magda Bruin Taaltuin twente en de inzet van Muiswerk.
Collectief leren in schoolteams
H3. Communicatie Gesprekstechnieken.
{ Workshop 1 Verantwoordelijkheden, procedures, openbaarheid Peter Horsman.
Gepersonaliseerd leren
Wij zouden u erg graag de rente tarieven van de Rabobank hypotheek willen tonen, maar dat is helaas niet mogelijk omdat elk Rabobank kantoor zijn eigen.
2.5 Gebruik van diagrammen
Strategisch belang van de internaten en opvangcentra GO!
Bindend Studieadvies binnen TNW Hype of Hulp? Marieke Hofman, Studieadviseur Technische Geneeskunde.
Ordenen van gegevens Inleiding informatiesystemen © Sander Cox.
Techniek Torens Wis en Wierig: Hoe creëer je een onderzoekende en zelfstandige houding bij opdrachten uit de Techniek Torens?’
MANTELZORGCOACH.
We zijn een REKENproeftuin gestart De Rekenproeftuin VMBO Kijken onder de motorkap De vo-sector moet ruimte krijgen én nemen om het onderwijs te moderniseren,
Hoofdstuk 4 Vierde kleur
2e12 v e12 1 Etappe 12 Limietantwoorden Etappe 12 Limietantwoorden.
Voegwoorden.
Onze arbeidsongeschiktheidsverzekering voor zzp’ers levert u de arbeidsongeschiktheidsverzekering met.
Ouder informatieavond 2015 Dit schooljaar succesvol! voor ouders/verzorgers van onze doublanten.
Platform primair voor deelnemers aan het leafs-project.
1)Wat is de duurzaamheidsdiscussie? 2)Kloppen de aannames achter deze discussie? 3)Wat betekent dat voor ons denken (en doen)? Bekijk de dia’s later op.
Premium Cloud Backup Makkelijk.Veilig.Betrouwbaar.
Voorlichtingsavond 5HAVO / 6VWO Examentrainingen Studiekring 25 en 26 april 2016 Veluws College Walterbosch 12 januari 2016
Verkeersborden leren hoe werkt dat?
Inschrijven MBO-avond 1 maart MBO-avond op 1 maart 2016 Wat: - voorlichtingen door ROC Nijmegen, Rijn IJssel, de Leijgraaf, Defensie en St Lucas.
Ouderbetrokkenheid 3.0© E-book Van informeren naar samenwerken
De drie V’s Visie  De ontwikkeling van ieder kind afzonderlijk staat centraal. De leerling is eigenaar van zijn of haar eigen leren en kan zich in eigen.
Ouderatelier de hardop-denk methode - 26 januari - Anneke Videler Docent economie.
Een jaar later… Inclusief praktische ervaringen van leerkrachten Jan Engelen & Nicole Goossens.
Woordjes leren.
Wanneer is de leerling tevreden? Wat is: krachtig leren?
Talentontwikkeling en kinderen 16 juni Warming-up …
Slimme kinderen en dyslexie. Wat is uw associatie?
Psychomotorische taxonomie
Contracteren met Algemene Voorwaarden
Studiemiddag donderdag 30 maart 2017
Braziliaanse muziek.
Zoom in.
Psychologie van het leren
Ouderavond De Borgh 11 oktober Ouderavond De Borgh 11 oktober 2017.
“(On)gemotiveerde leerlingen:
Zoom in.
Werkveldbijeenkomst VZ 4 september 2018
Werkveldbijeenkomst VZ 4 september 2018
Transcript van de presentatie:

Meer leren door SlimStampen Hedderik van Rijn Experimentele Psychologie Rijksuniversiteit Groningen

Leren kan niet zonder… feitenkennis

Wat is het probleem? Feitjes leren is… Hoewel het nieuwe leren nadruk legt op vaardigheden, zijn veel vaardigheden pas uitvoerbaar als je voldoende feitenkennis hebt. “Feitjes leren is saai” Maar niet alleen dat, feitjes leren is vaak ook heel ineffecient.

Feitjes leren is saai omdat het vaak: Wat is de oplossing? Feitjes leren is saai omdat het vaak: te makkelijk of te moeilijk is!

Hoe werkt ons geheugen? Ophalen succesvol! Ophalen mislukt!

Wat betekent dit voor het leren? Saai! Frustrerend!

Kunnen we dit gebruiken om leren te optimaliseren?

Individuele Verschillen Iedereen leert anders!

Kunnen we dit gebruiken om leren te optimaliseren? Ja, mits we kunnen kalibreren op individuele leervaardigheden!

Meer leren door SlimStampen Hedderik van Rijn Experimentele Psychologie

SlimStampen.nl Van alle leerlingen wordt hun persoonlijke “vergeetcurve” uitgerekend Op basis van de tijd die zij nodig hebben om een antwoord te geven Per leerling kunnen we dan bepalen wat het optimale moment is om een feitje opnieuw aan te bieden.

Resultaten (ad 2: toen we door een technische storing twee weken geen SlimStampen konden aanbieden, kwamen de studenten bijna in opstand)

Hoe komt dat? Gemotiveerde leerlingen zijn beter lerende leerlingen. Vertraagde herhaling zorgt dat kennis beter beklijft. (“Spreidingseffect”)

“Spreidingseffect”

Latere herhaling verbetert onthouden “Spreidingseffect” Latere herhaling verbetert onthouden

SlimStampen.nl zorgt voor betere leerprestaties en meer gemotiveerde studenten!

Waarom is dit relevant?

…en zorgt voor betere leerprestaties en beter gemotiveerde leerlingen. Samenvattend: SlimStampen.nl optimaliseert leren door kalibratie op kennis en leervaardigheid… …en zorgt voor betere leerprestaties en beter gemotiveerde leerlingen.

Vanaf maandag beschikbaar, enkel voor leerlingen van het Stedelijk Gymnasium! www.slimstampen.nl/nijmegen hedderik@van-rijn.org

Privacy? Per leerling wordt opgeslagen wat de antwoorden zijn, en hoe snel deze zijn gegeven. Dit wordt opgeslagen in een aparte database, onafhankelijk van ander onderzoek. Alleen door deze opslag kan SlimStampen een gepersonaliseerde leermethode aanbieden. Dit onderzoek is gebonden aan de (zeer strenge) ethische richtlijnen van de Rijksuniversiteit Groningen (“Helsinki Akkoord”)