Campagne 5001redenen - zomeractie 2010

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Fietsverlichtingscampagne 2011
Advertisements

Startpagina CWI presentatie.
ZAPPcity Project ZAPPcity • alle evenementen onder één publicitaire paraplu • 28 augustus – 14 september • kunst, cultuur, sport, media • locaties.
Digitale Studiemaatjes
Marketingcommunicatiemix
Welkom. VMBO Voorbereidend Middelbaar Beroeps Onderwijs.
15 – 9 – 2006 Technocentrum Twente FIRST LEGO® League 2006 Martijn Roelofs.
VMBO – Gemengde en Theoretische Leerweg Opening PTA, Examen, Informatie Pauze Voorlichting vervolgopleidingen Kennismaking.
Gebruikersdag Gelukskunde 6 oktober 2009 VAN HARTE WELKOM! Gebruikersdag Gelukskunde.
Samenwerkingsverband Onderwijs Bedrijven
Presentatie: Jan Paddenburg Manager Sportplan Niels Balke
Veranderingen in de zorg
Presentatie Passend Onderwijs & informatie PO VO Congres
Stap 1. Waarom een marketingplan?
Communicatie in de Aanval op Schooluitval
Uitvoering Rioolvervanging en Herinrichting Ulicotenseweg en omgeving
Swv V(S)O Eemland Voorlichting medezeggenschapsraden
De weg naar het voortgezet onderwijs
In grote lijnen ziet het programma er als volgt uit
Gezond opgroeien in de 21 e eeuw. Passie van het Lonfonds  Longziekten de wereld uit  Gezonde longen gezond houden  Er zijn voor de longpatiënten van.
Werkbezoek ambassadeur aanpak jeugdwerkloosheid 11 november 2013
Regiobijeenkomsten WEC-Raad Mei en juni Programma regiobijeenkomst uurwelkom en aanleiding bijeenkomst uur thema I: rol en positie van.
DoorSTROMEN STROOM Water … naar een vervolg van het grootste water-arrangement in Nederland.
Samenwerken Presentatie platform Entree 3 0ktober 2012 Elly Pastoor - Wethouder gem. Groningen Hans Everhardt – MBO Groningen (namens AOC-Terra, Alfa-College,
Workshop Spectaculaire Bouwtechniek Door: Theaterbureau Kapok Ewout Bomert Hannie Uiterwaal Cor de Ridder Landelijke Dag Platform vmbo Bouwtechniek, 6.
Voorlichtingsavond Mavo-4 Welkom, Even voorstellen...
Projectleidersplatform en Themamiddag Plan van aanpak
 Locatie Griendtsveenweg.  Het geven van antwoorden op allerhande vragen over vervolgopleidingen  Het voeren van gesprekken met ouders en leerlingen.
Lokaal Makelaarschap en Maatschappelijke Stage = 3 Driebergen, 7 oktober 2008 José Roelands Mieke Erlings.
Waaronder Centrale Aanmelding! Maatregelen in Nijmegen.
Voorlichting VMBO- 4 PTA -examenjaar- 06 oktober 2009.
Voorlichting VMBO- 4 PTA -examenjaar- 11 oktober 2010.
L O B Loopbaan Oriëntatie en Begeleiding.
L O B LoopbaanOriëntatie en Begeleiding. L O B Leerplicht tot en met leerjaar waarin je 16 jaar wordt Kwalificatieplicht tot het behalen van niveau 2.
WELKOM! Mondial College - locatie Streekweg.
Begeleiding starters en professionalisering docenten Project 2 1.
Naar de top Loopbanen van leerlingen met een beschikking praktijkonderwijs 25 september 2009.
Workshop First Lego League
De Rotterdamse aanpak Wijk- en dagarrangementen brede school
“In de aanval op uitval”
1 Netwerksessie Samenwerking rond taal op vmbo - mbo Lies Alons / ITTA Mbo Taalcoach Academie 25 september 2009.
Algemene informatie voortgezet onderwijs september 2013.
Informatiemiddag 14 februari 2012 uitgevoerd door: in opdracht van:
Middenstandsvereniging Heusden-Zolder vzw heet u welkom
Informatie-middag na Roncalli
MIS HET NIET! JE DIPLOMA.
ontdek wat jij kunt bereiken
MONITOR AANSLUITING JEUGDZORG- ONDERWIJS OCW KENNISMARKT MARJA VAN LEEUWEN, SWV HELMOND-PEELLAND VO.
Jongerenloket JOLO Onderdeel van de gemeente/DWI voor jongeren tussen de 16 en de 27 jaar.
23 mei Welkom bij de VSV Conferentie Eem.
Bovenkamer on tour Presentatie BOJOG september 2014.
1 Presentatie CV204A Trends in de media 22 juni, 2010 Nieuwsconsumptie.
Presentatie Sluitende aanpak VOORTIJDIG SCHOOLVERLATEN in de Provincie Groningen “Wat doen we goed en wat kan beter”? Maandag 19 mei 2008.
4 mavo ouderavond 14 september 2015 WELKOM. Programma Annemiek van Mieghem, conrector Judith Reijmer, afdelingscoördinator Liliana Stevens, decaan.
Hoe ziet jouw droomschool eruit?
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
Communicatie & Programmering Stelling van Amsterdam Doelstellingen Vergroten naamsbekendheid van de forten van de Stelling van Amsterdam Bevorderen van.
Workshop sluitende aanpak rondom kwetsbare jongeren (VO en MBO) Liesbeth van der Lee RMC coördinator Jasmijn Plug Projectmanager ROC.
1 Voortijdig Schoolverlaten Een regionale verantwoordelijkheid Bestuurlijk Overleg Jeugd, Onderwijs en Zorg 15 juni 2012.
16 april 2015 Miniconferentie VO  MBO Regio Eem Welkom.
AtyJean & Kracht On Tour Samen on Tour in Goes op 12 oktober 2016.
Campagne taalvaardigheid
‘Spelen met Ruimte, in de lokale samenwerking’
Campagne-middelen Hoe in te zetten? Yvonne Polman Relatiemanager.
Lerend Netwerk LOB WELKOM! 1.
We hebben wat te vieren!!! 7 juni 2006.
OUDERAVOND 4 HAVO 20 september 2017 ouderavond 4h 1718 mentor.
OUDERAVOND 4 HAVO 12 september 2018 ouderavond 4h 1819 mentor.
een vertrouwd gezicht binnen het vo én mbo!
Tel mee met Taal: Meer samenwerken voor minder laaggeletterdheid
Transcript van de presentatie:

Campagne 5001redenen - zomeractie 2010 3-4-2017 1

Campagne 5001redenen - zomeractie 2010 3-4-2017 Jongerencampagne 2009-2010 5001redenen om door te leren Zomeractie In opdracht van de partners uit het actieplan Jeugdwerkloosheid en de Uitvoeringsgroep Aanval op de Uitval Uitvoerder: Bureau Leerplicht Plus, gemeente Amsterdam Janine Koelemeijer, Eva Gijsbers en stagiaire Mei 2010 2

Campagne 5001redenen - zomeractie 2010 3-4-2017 Doel Campagnedoel: ter ondersteuning van maatregelen tegen jeugdwerkloosheid Jongeren bewustmaken van het nut en de noodzaak van doorleren Extra impuls rond de zomervakantie met tot doel scholen te ondersteunen om de doorstroom van leerlingen te bevorderen. Dreigende uitvallers via school nog bereikbaar. Examenkandidaten voor de keuze: doorleren of werken? 3

Campagne 5001redenen - zomeractie 2010 3-4-2017 Doelgroepen Binnen gemeente Amsterdam en Regio Groot Amsterdam Primair Examenkandidaten mbo Dreigende afhakers mbo Secundair Afhakers mbo Ouders Onderwijsinstellingen mbo Gemeente 4

Campagne 5001redenen - zomeractie 2010 3-4-2017 Boodschap jongeren Examenkandidaten mbo → Vergroot je kansen voor je toekomst. Leer door en schrijf je nu in voor een vervolgopleiding. Wat is jouw reden om door te leren? Dreigende afhakers mbo en afhakers → Maak je dromen voor je toekomst waar. Leer door of combineer werk en leren. Ga in gesprek met iemand op school, een leerplichtambtenaar of iemand van het jongerenloket van DWI. Zij helpen je op weg. Wat is jouw reden om door te leren? 5

Boodschap onderwijs en ouders Campagne 5001redenen - zomeractie 2010 3-4-2017 Boodschap onderwijs en ouders Persoonlijke aandacht voor jongeren in een veilige en vertrouwde omgeving is het meest effectieve instrument om jongeren bewust te maken van doorleren. Geef die extra aandacht en ga in gesprek met een leerling. Maak ze bewust van het nut en de noodzaak om door te leren. De banen liggen niet voor het oprapen. 6

Campagne 5001redenen - zomeractie 2010 3-4-2017 Strategie algemeen Campagnestrategie algemeen: Jongeren motiveren jongeren met hun eigen reden om door te leren. Redenen opgeven via post-its op campagnesite, mobiel schoolbord en in filmpjes. Voor de meest opvallende redenen zijn prijzen te winnen campagneperiode september 2009 tot en met september 2010. 7

Campagne 5001redenen - zomeractie 2010 3-4-2017 8

Campagne 5001redenen - zomeractie 2010 3-4-2017 Strategie zomeractie Ondersteunen contactmomenten met leerlingen op scholen (mentor en exitgesprekken, diploma-uitreikingen) door doorleren boodschap op ansichtkaarten. Radiocampagne i.s.m. de Amsterdamse jongerenzender FUNX in juni en september (spotje, tag-on en redactionele ruimte) 9

Campagne 5001redenen - zomeractie 2010 3-4-2017 Randvoorwaarden Scholen onmisbare intermediairs. Scholen organiseren gesprekken met leerlingen. Scholen verspreiden kaarten. Medewerking scholen en wethouder aan free publicity acties 10

Campagne 5001redenen - zomeractie 2010 3-4-2017 Zomeractie 1 Mei / juni Ansichtkaartenactie en prijsvraag op mbo scholen Oplage: 30.000 kaarten. Deelname jongerenevenementen Met regelmaat redactionele ruimte in FunX programma De Avondwinkel m.m.v. rapper Salah Edin. Vijf keer per dag radiospotjes en tag-on Prominente banner op FunX.nl Sociale media (twitter, Hyves, xxxs, YA.nl) 11

Campagne 5001redenen - zomeractie 2010 3-4-2017 Zomeractie 2 Advertenties Werkwoord, klantenmagazine DWI, mei – bereik 51.000 Schoolmagazine juni – bereik 3500 vo leerlingen Echo en stadsblad juni – gericht op ouders Bannering Free publicity Wethouder aanwezig op diploma-uitreiking mbo 1 en 2 met korte toespraak over doorleren. Locale media uitnodigen en reportage FunX (o.v.b.) Wethouder deelt prijzen uit aan winnaars (begin juli, o.v.b.) Persbericht 3 juni over zomeractie van 5001redenen. Nieuwsbericht op diverse gemeentesites en sites onderwijs 12

Zomeractie 3 September Herhaling acties mei/juni met uitzondering van de kaartenactie.

Resultaten zomeractie Campagne 5001redenen - zomeractie 2010 3-4-2017 Resultaten zomeractie Bereik Actief: meetbaar aan de hand van de opgegeven redenen vanaf mei. Passief: onduidelijk hoeveel jongeren de boodschap daadwerkelijk oppikken en er actief iets meedoen. Hoe te meten? Jongerenloket vraagt naar bekendheid met campagne Monitorscholen mbo vragen naar bekendheid met campagne Leerplichtambtenaren vragen naar bekendheid met campagne 14

Campagne 5001redenen - zomeractie 2010 3-4-2017 Huidige resultaten Op website 5001redenen 700 redenen via post-its 200 redenen via filmpjes 5 winnaars Advertenties 7 x Metropagina Amsterdam Werkt – oplage …. 6 x Schoolmagazine VO – bereik 1 x Paroolonderwijs bijlage Digitaal schoolbord Op 6 locaties (scholen of evenementen) - bereik totaal ca. 3000 jongeren Postercampagne mbo en vmbo Bereik … leerlingen 15

Campagne 5001redenen - zomeractie 2010 3-4-2017 Inbedding Aansluiten bij de regio Groot Amsterdam Twee winnaars uit de regio Mobiel schoolbord in Hoofddorp Verspreiding posters en ansichtkaarten in regio Aanbod pakket voor de Regio Overig Presentatie i.k.v. actieplan Jeugdwerkloosheid Gezamenlijke afzender Onderdeel toolbox Actiemarathon min OCW Deelname landelijke voorbeeldmarkt 16