Accountancy -2% in 2013  Minder vraag naar advies  Minder administratie en samenstelling (automatisering)  Tarieven onder druk  Meer transparantie.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Menno Karres Lead Auditor
Advertisements

Van makerij naar orthopedische dienstverlening
Management Informatie en Business Intelligence voor uw kantoor
Welkom VCMB Verbond van Credit Management Bedrijven.
Ontwikkelmij ontwikkelt zijn klant
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
Economie, juni 2013.
Dienstverlening Dyade in het kader van SEPA. Overzicht Quick scan Projectmanagement Advies acceptgiro’s Machtigingenadministratie.
FlexForum : Kansen in de flexmarkt Donderdag 10 mei 2007 Waarde toevoegen Denk als je klant en wordt zijn beste leverancier.
KJB > Commissies PR-commissie Sub-commissie Bekendheid KJB ‘Idee’ KJB te presenteren als een ‘virtule onderneming’ die als partner/leverancier kan optreden.
Bedrijfspresentatie Independent Advisors.  Introductie Independent Advisors  Werkzaamheden ◦ Voor particulieren ◦ Voor bedrijven  Werkwijze  Waarom.
Visie op HNW juni Belang van een Visie Een Visie op Werken is de overkoepelende beschrijving hoe een organisatie werk in de toekomst ziet. De visie.
Het opzetten van een kwaliteitssysteem
WE GAAN VOOR GOUD! Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland.
Onze missie: “Wij voorzien onze opdrachtgevers en partners van simpele, praktische, kosteneffectieve en kwalitatief hoogwaardige oplossingen”.
Wat voegt een facilitaire dienst toe aan het primaire proces?
optimaliseren van omstandigheden voor innovatie
Van aanbodgestuurd naar vraaggestuurd: ondernemerschap vereist
Productpricing Steef Visser RA en Aart in ’t Veld.
Auke Hofstra B.V. Production Improvement Competentiemanagement.
Distributiefuncties Producent (goederen) Eindgebruiker
Aedescongres 2007 Meedoen in de samenleving Samenwerking in het publieke domein Van goede bedoelingen naar harde resultaten Inleider: Leo Lenssen.
Risicomanagement Beperking van vrijheid of ruimte voor kansen
2C1’s Excellent Vision. Mission: 2C1’s Excellent Vision wil in de markt opvallen doordat onze klanten hogere rendementen behalen dan die bedrijven waarvoor.
Monitoring en Benchmarking Maarten Zemann & Arie Uyttenbroek 1 april 2009.
Wat is Customer Relationship Management?
Business Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bvBusiness Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bv.
Implementatie van Netwerk Outsourcing in Vodafone NL
De ICT-sector heeft nood aan uw profiel en kennis!
Hoe geef je organisatie ontwikkeling echt vorm?
Jeanette Kok Meeuwsen Ten Hoopen
proudly presents DE ARBEIDSMARKTREGISSEUR.
BDKO januari 2011 Brancheorganisatie Kinderopvang Wie zijn we en wat doen we? Fusie 24 mei 2011 van BKN en MO- groep Kinderopvang 1150 leden 80 % van.
Ingrediënten Business Case Het nieuwe werken” 2011.
Onze Missie “Organisaties begeleiden naar betere resultaten door het verhogen van motivatie, betrokkenheid, creativiteit en productiviteit.”
Europalaan 24 | 6199 AB Maastricht-Airport | T | www
© de vries business consultancy, 2008
Business Model Generation Avans 30 januari 2012.
Even voorstellen 250 medewerkers, 4 vestigingen
Branche in Zicht Kantoorpresentatie Juli september Inhoud  Wat is Branche in Zicht (BiZ)?  Wat levert BiZ ons kantoor op?  Wat levert.
Branche in Zicht (BiZ) Kantoorpresentatie Maart
De kern Core Competence Positionering
5.2 Hoe kom je aan die broek? Voordat een product in de winkel ligt gaat er veel werk aan vooraf. © Noordhoff Uitgevers
En nu meters maken bij de werkgever in huis!
Wat willen werkgevers? Uitdagingen voor het onderwijs Rolf van der Velden Research Centre for Education and the Labour Market.
7 Kernwaarden van Delta Lloyd Groep
Waarden & organisatiecultuur
‘Actieve kaderleden als compagnon voor een collega met een beperking’ ‘Collega’s maken het verschil – Hart voor arbeidsbeperkten – 24 november, Scheveningen.
Informatie management HC2
EJP accountants & adviseurs Casebespreking: Consultancy rapport Groep 7 Dennis de Bruyn Jehan van Iersel Erwin van Helden.
“NIET DENKEN MAAR DOEN” Eindconferentie kennisplatform Impreze
OVD 27 november 2015 Karin Geurts. Ontwerpen is keuzes maken.
Basistarieven Hulp in de Huishouding 1 en 2 Basistarieven Hulp in de Huishouding 1 en 2 Presentatie 3 april 2013.
Landelijke Beroepsvereniging Coördinatoren vrijwilligerswerk Corry Baarsma, lid van bestuur AGORA Regiocoördinator vrijwilligerswerk bij grote zorginstelling.
Sociaal Domein Kop van Noord Holland Samenwerking tussen gemeenten Texel, Den Helder, Schagen en Hollands Kroon.
De compliance officer: Blijver en bijter Jaap Koelewijn 16 november 2006.
Reiner Brink Regionaal Coördinatiepunt Fraudebestrijding Zuidoost Nederland.
©Van Weert + Partners, 2005 Leergang CMS Exclusief voor VGN leden Van Weert + Partners Najaar 2005.
Juni 2013 Theo Klarenbeek Directeur Huisvesting Strategisch vastgoed.
Instrument of houding? Implementatie van regionaal en lokaal integraal volksgezondheidsbeleid.
Wat kunnen wij u bieden Actieradius België ErvaringInvestering in personeel en kennis Toepassing nieuwste technologieën Plan van aanpak.
Hoe leren professionals?
Waarden & organisatiecultuur
Rotterdam: Van werkstad naar netwerkstad
Het ontwikkelen van een toetsbaar kwaliteitskader voor gezinshuizen
HET ASSURANTIEKANTOOR VAN DE TOEKOMST
Wij willen als gemeente/organisatie X onze klanten centraal stellen
Succes in samenwerken hoeft geen toeval te zijn
Rockwool Duurzame Inzetbaarheid
Kwaliteit in de zorgverlening
Transcript van de presentatie:

Accountancy -2% in 2013  Minder vraag naar advies  Minder administratie en samenstelling (automatisering)  Tarieven onder druk  Meer transparantie  Audit gezien als commodity, verdeling nu 70/30 audit/advies Boost Your Sales Sustainably a Advocatuur +1,5% in 2013  2008 nog +3,4%  Daling M&A  Stijging faillissementen en arbeidsrechtgeschillen OMZET

Accountancy  Meer toegevoegde waarde bieden  Specialisatie. Vraag naar specifieke sectorkennis neemt toe  Meer transparantie in prijzen en werkzaamheden  Digitalisering zowel extern als intern  Consolidatie in de branche  Branchevreemde concurrentie ICT Boost Your Sales Sustainably a Advocatuur  Meer toegevoegde waarde bieden  Specialisatie. Vraag naar specifieke sectorkennis neemt toe  Meer transparantie in prijzen en werkzaamheden  Digitalisering zowel extern als intern  Aantal 1-pitters neemt toe (52%) TRENDS

Accountancy  Digitalisering vergroot de vraag naar advies  Relaties willen strategisch advies  Advies door veranderende wetgeving Boost Your Sales Sustainably a Advocatuur  Digitalisering biedt kans voor innovatieve dienstverlening  Toenemende juridisering  MKB is groeimarkt afhankelijk van toegevoegde waarde KANSEN

 Noodzaak is innovatie, aanbieden nieuwe diensten, maken van strategische keuzes (wel of niet specialiseren is onderdeel van die keuze)  Klanten zoek zelf naar informatie en stellen steeds hogere eisen  Vraag naar transparantie en vooraf vastgestelde prijzen groeit  Business- en verdienmodellen dienen tegen het licht gehouden te worden  Ontwikkelingen vragen om meer flexibiliteit in klantbenadering, kostenstructuur en specialisatie  Persoonlijke vaardigheden van advocaat of accountant worden belangrijker dan de naam van het kantoor Boost Your Sales Sustainably a VISIE SALESBOOSTCOMPANY

Hoofdvraag: hoe kunnen wij de advocaat/accountant leren relatiebeheer proactief toe te passen? Aanpak: Stap 1: vaststelling profiel commerciële vaardigheden voor de professional Stap 2: uitvoering van een nul meting Stap 3: houden van ontwikkelgesprek met betrokken professional Stap 4: vaststellen van het ontwikkeltraject Stap 5: ontwikkeling van leidinggevenden/bestuur Stap 6: implementatie en borging met de monitor Voorwaarden:  Wegnemen belemmering dat partners ‘eigen koers varen’ met als risico dat niet-partners deze attitude overnemen  Garanderen betrokkenheid en inspraak collega-partners  Organiseren strategiesessie voorafgaand aan het opstellen van een businessplan voor het creëren van draagvlak Boost Your Sales Sustainably a AANPAK SALESBOOSTCOMPANY