Celebrating diversity!. Wat gebeurt er in de markt? •Verschuiving van beheren naar exploiteren. •Stijgende vraag naar concreet, praktisch MVO beleid.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
“Die verzuimdossiers kosten mij teveel tijd”
Advertisements

Hoe duurzaamheid inbouwen in je project.
Van Participatie naar Participa(c)tie
RESULTAATGERICHT WERKEN in verbinding met de totale organisatie
10 tips voor een gouden start Groeitips
Introductiebijeenkomst
Ontwikkelmij ontwikkelt zijn klant
Winst- & verliesrekening (of resultatenrekening of baten- & lastenrekening) Het Eigen Vermogen verandert als gevolg van de bedrijfsactiviteiten gedurende.
1 Starterslening gemeente Veenendaal. 2  Verkoop van grote projecten steeds lastiger  Perfecte woning en goede balans in aantallen  Van start tot 70%
Introductie tot de Horeca en Hospitality Industrie
De kracht van HBSoftware B.V Als uw markt verandert, verwachten uw klanten dat u daar snel op reageert. Wij kunnen u daarbij helpen. Vanuit onze branchefocus.
Gegevensbeheer Karin Diederiks KOAC•NPC.
“Techniek een “vak” om trots op te zijn." mensen.
Visie op HNW juni Belang van een Visie Een Visie op Werken is de overkoepelende beschrijving hoe een organisatie werk in de toekomst ziet. De visie.
Interest Groep 1 Voorbereiden op de Praktijk De Nederlandsche Bank Piet Mosch NIOC 8 april 2011 Disclaimers Presentatie op persoonlijke titel Chinese muur.
Onze missie: “Wij voorzien onze opdrachtgevers en partners van simpele, praktische, kosteneffectieve en kwalitatief hoogwaardige oplossingen”.
Inhoud presentatie  Problematiek  Doel “PB-inkoopshop”  Het concept  Conclusies  Planning.
Martijn van den Berg Speciality Dairy
1. 2 ‘EEN MANAGER MOET VAN MENSEN HOUDEN’ 3 STRATEGIE WEES GEWOON OVERTUIGD DAT HET ALTIJD MET MENSEN BEGINT.
Visie Mensontwikkeling WSD
Ontwikkeling cultuur in het licht van 2015
Workshop intrapreneurschap Ondernemerschap binnen de bedrijfsmuren.
Integraal Gezondheids Management in het MKB Kansen en Weerstanden Horeca Gouda
De arbeidsmarkt verandert en Joulz ook
Nationale Kleine Scholen Conferentie Presentatie concept plannen Namens de initiatiefgroep Herman Ritter & Theo Bockting (Dorpsraad De Weebosch)
Mienke Schinkel – Human Resources 9 oktober 2007 DateDepartment_v2.
Welkom !!! Bs Meuleveld SBO Peelhorst
#MT1412 Management Tomorrow. #MT1412 Frank Robben.
Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen
Ir.drs. A. van der Star MSHE UMC Groningen
© Kars cum suis bv Benchmarking publiekszaken Workshop Procesmanagement 7 februari 2007.
Valkuilen bij snelle groei van de organisatie
Van wie is de school? … en over welke school hebben we het dan? Over de schoolleider: zetbaas of ondernemer? … en de leraar die zijn vak kwijt is. Onderwijscafé.
PC Federatief SWV Primair Onderwijs Rijswijk e.o.
De succesvolle ondernemer Het juiste personeel
Kansrijk Ondernemen 2 september 2010 Er is niets verkeerd aan verandering, zolang het maar in de goede richting is. - Winston Churchill.
Code Groen voor het HACCP certificaat
Sjiera de Vries Lector Sociale Innovatie en Verscheidenheid Sociale Innovatie.
De bijdrage van HRM bij het oplossen van actuele politievraagstukken
Interculturalisatie : Allergie of strategie? Congres ActiZ 12 mei 2009 Kleur aan zorg, zorg aan kleur Freddy May.
Met Stakeholders Gedeelde Visie
Activatie in een recessie 20 januari 2009
MVO- maatschappelijk verantwoord ondernemen
Bos Incasso & LAVG ALV Vereniging SZS 11 november 2010 Hans Meijers.
10 tips voor een gouden start Ivo Bols 10u30 – 11u15.
Naar een optimaal HR - beleid
7 Kernwaarden van Delta Lloyd Groep
Cultureel Ondernemerschap
Hoe verantwoord je je Financiële positie ?
Agenda Inleiding en Lagerhuis: Proces management en proces keten optimalisatie gaat ons helpen inzicht te krijgen in de impact van toekomstige veranderingen.
PERSONEELSMANAGEMENT 2. 1 Onderdeel : 2. Omgeving PPT : 1
Wie bepaalt de toekomst van het OV? Marieke Kassenberg Liesbeth Couwenberg.
eigenwaarde ontstaat meestal door de volgende 3 factoren.
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
Introductieavond voor bestuursleden Beleidsvorming binnen een Scoutinggroep.
Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen Duurzaamheid 2014 – 2015.
De compliance officer: Blijver en bijter Jaap Koelewijn 16 november 2006.
Molenwater SG Middelburg
Plan van Aanpak Toptalenten Regionale talentnetwerken po en vo Startbijeenkomst Top Talenten Stimuleren in het Noorden.
Informatieavond subsidie- en accommodatiebeleid Gulpen, 2 juni 2009.
De optimale productiegrootte (bij een markt van volkomen concurrentie)
Ondernemend gedrag VECON 14 juni 2016.
Prestatieinkoop Aanbestedingsvorm waarbij u zelf de kwaliteit bepaalt
Mogen wij ons aan u voorstellen?
Hoofdstuk 5 Les 2: Markten.
Samenvatting Lesbrief Vraag en aanbod
Van Missie en Visie via strategische doelen naar beleidsplan
De Gezonde Ambtenaar Hoe veilig voelt de ambtenaar zich?
Werkgevers wendbaar aan de slag
JAN HOLSAPPEL.
Transcript van de presentatie:

Celebrating diversity!

Wat gebeurt er in de markt? •Verschuiving van beheren naar exploiteren. •Stijgende vraag naar concreet, praktisch MVO beleid. •Catering toont traditioneel (beheer)gedrag. •Catering kampt met zichzelf uithollend verdienmodel. •Door kostenfocus is catering tot commodity verworden •Onze opdrachtgever vraagt ‘meer voor minder’.

MEER •Ondernemers attitude en gedrag •Pro-activiteit •Transparantie •Aandacht! MINDER •Subsidie(afhankelijkheid) •Kosten voor de (facilitaire) organisatie Wat vraagt de markt?

Doelstelling •Commercieel verantwoord •Maatschappelijk verantwoord •Duurzame relaties Uitdaging •Het (samen) vinden van de juiste (nieuwe) balans •Het sleutelbegrip is (oprechte) aandacht Onze visie

Onze keuken We laten onze gasten volop genieten van culinaire en culturele schatten uit alle hoeken van de wereld.

Onze mensen Bij ons ervaar je het plezier van diversiteit. Medewerkers van allerlei achtergronden werken samen om onze gasten het gevoel van ongekende gastvrijheid te geven.

Onze maatschappelijke missie We geven mensen een tweede kans, door hen binnen een commerciële omgeving op te leiden tot kok of gastheer/gastvrouw.

Onze leerlingen Onze leerlingen zijn een wezenlijk onderdeel van ons verhaal, omdat zij ons inspireren op culinair en cultureel gebied.

Strategie •Aantoonbare toegevoegde waarde, juist ook in MVO •Introductie en gunning ‘nette winst’ •Vertrouwen door 100% transparantie •Kwalitatieve en financiële prestatie indicatoren (KPI’s) •Intensieve samenwerkingsvorm in Pilot locatie Van propositie naar onze formule

De pijlers •Gastheerschap – Consumentengericht •Ondernemerschap – Batengericht •In balans door resultaatgerichte bedrijfsvoering Van propositie naar onze formule

Resultaatgerichte bedrijfsvoering •Een ander verdienmodel •Primair gericht op baten •Optimalisatie gem. besteding en gasten aantallen •Transparantie = fundament voor vertrouwen en duurzame samenwerking •Sturen en verantwoorden op output •Financiële en kwalitatieve KPI’s •De beleving van kwaliteit is taakstellend Van propositie naar onze formule

Resultaatgerichte bedrijfsvoering •Een samenwerkingsmodel voor duurzame relaties •‘Nette winst’ en 100% transparantie •Resultaat afhankelijke beloning •Concrete, maatschappelijke betrokkenheid in huis •Pilot locatie •Partnership in Joint Venture Van propositie naar onze formule

Changing moods Onze formule vertaald naar het concept De behoeften van onze gasten, uw medewerkers veranderen gedurende de dag. Wij spelen daar op in met wisselend assortiment en, waar mogelijk, aanpassing van de totale ambiance. Daardoor ontstaan ook meer mogelijkheden voor commerciële(re) catering

Changing Moods

Restaurant is eten! Vers, lekker en verantwoord •(Af)bereiden van verse producten met grote diversiteit •Geur en (theater)bereiding door chefs en leerlingen trekt de juiste aandacht (actieve verkoop) en bevordert trek •Grote locaties: geen dagmenu’s, maar weekmenu’s met 4-6 gerechten •Frituursnack-, koffie-, en snoepassortiment wordt ontmoedigd, c.q. verplaatst (automatiek wanden, espressobars) •Onverpakt aanbieden Onze formule vertaald naar het concept

Koffie & café (informeel vergadergebruik van het restaurant) •Espressobar tot middag en café als afsluiting •Assortiment en uitstraling, sfeer verandert mee met moment •Consumenten zijn bereid te betalen voor luxe koffie, mits.. •Barista bereiding en presentatie •Bediening aan tafel •Geen extra personele kosten •Onderhoud van de ruimten, tafels en stoelen Onze formule vertaald naar het concept

Prijsbeleid •Basis assortiment, gesubsidieerde prijsstelling •maximale afname 20%, gem. opslag 25% •Luxe assortiment (merkartikelen), supermarkt prijsstelling •gemiddelde afname %, gem. opslag 75% •TCK assortiment (bereid en vers), (semi-) commerciële prijsstelling •minimale afname 45%, gem. opslag 125% Onze formule vertaald naar het concept

Duurzaamheid •Opdrachtgevers hechten er belang aan Dus actieve houding, onderzoek en innovaties door TCK •Consumenten zijn er nog niet klaar voor Dit als gevolg van hogere prijs associatie •Onze uitdaging: Hoe stimuleren we meerafname van duurzaam assortiment? •Onze inzet: niet erbij aanbieden, maar in plaats van! Het vervangen van complete, bepaalde productgroepen: Hierdoor ontstaat gewenning Onze formule vertaald naar het concept

Techniek en ondernemerschap •Financieel: Horecabegroting/scenariomodel Managementinfo (B/L/T) Transparantie, ook in kwaliteit •F&B: Menu engineering Categorie management Food innovation •P&O: Pro-actief personeelsinfo systeem (ook voor de leerlingen) Oprechte, altijd meer aandacht moet je willen automatiseren Onze formule vertaald naar de organisatie

Attitude en gastheerschap •Mensen (gedrag en attitude) •Mobilisatieplan TCK breed •Opleidingsplannen 3 – 6 maanden •(sub)cultuur operatie èn staf •(MVO) leerplaatsen: convenant met de opdrachtgevers Oprechte, altijd meer aandacht moet je willen cultiveren Onze formule vertaald naar de organisatie

Celebrating diversity!