“Hoe kom ik aan klanten?”

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Prijsonderhandelingen: “Hoe kom ik van dat prijsgezeur af…?”
Advertisements

Loverboys alles over loverboys.
Spreekbeurt van Pietje Puk Juni 2012
Natuurlijk, een netwerkcoach! Mezzo TRAINING VRIJWILLIGER ALS NETWERKCOACH 2010.
Ondernemen in de fysiotherapie is oorlog
23 januari 2014 / Raymond Buitelaar en Bart van Meurs
Hoe blijf ik gemotiveerd
Flip Jan van Oenen Clemens Bernardt
Bij de bijeenkomst over Functionerings- & Beoordelingsgesprekken
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
Sponsoring Sponsoring Welkom bij de workshop Astrid en Miek Meldpunt Vrijwilligerswerk.
Welkom bij de 4e workshop over:
Welkom!! Seminar: “Presenteer jezelf en je bedrijf”
Mijn naam is Willem Wind. Mijn naam is Willem Wind En ik ben hoogbegaafd.
Het genereren van LEADS!
KJB > Commissies PR-commissie Sub-commissie Bekendheid KJB ‘Idee’ KJB te presenteren als een ‘virtule onderneming’ die als partner/leverancier kan optreden.
Ja maar, bij ons gaat alles goed Wij hebben geen problemen Ik heb een idee! Zullen we het zo doen? Andere prioriteiten, geen tijd Dat willen we nietPast.
Hoe doe je dat? Actief Zendingswerk
Loverboys.
WELKOM !! 4 maart 2014 Alleen ga je sneller, Samen kom je verder!
Profielwerkstuk maken
Workshop 3 Hoe bepaal ik als ondernemer mijn niche?
Het creëren van een succesvolle praktijk in relatie tot je boodschap
Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing VZW Waarom streekproducten op de kaart zetten? Jo Van Caenegem 22 oktober 2007 Sint-Genesius-Rode.
Wat kunnen wij voor uw organisatie betekenen ? Even voorstellen
HET CURRICULUM VITAE = VISTEKAARTJE NUMMER 2
HERBALIFE = NETWERKMARKETINGBEDRIJF
Benieuwd naar wie ik ben ...
Welkom bij de 4e workshop over:
Welkom bij workshop IV Hoe zorg ik voor voldoende opdrachtgevers?
WELKOM! Bij de Workshop “Blik op jezelf” Oftewel BLIK OP IK..!
Verloop cultuurschok CULTUURSCHOK _ aankomstterugkomst.
Wat heerlijk om een schat te vinden!
Voor de arbeidsongeschiktheidsverzekering vergelijken met de beste prijs/kwaliteit verhouding bent u bij ons aan.
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
Samenwerkingsverband Regio IJssel-Vecht
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn,maar dat wìj verantwoorde-lijk zijn voor wie we.
Het nieuwe solliciteren:
Wees eens wat OENiger Open – Eerlijk - Nieuwsgierig
Preek Jakobus 2:
Dienstverlening voor integere en geweldloze communicatie Presentatie door R.R. Annema.
De dag van het solliciteren Blok 1
WELKOM.
Voor jezelf beginnen Een eigen bedrijf. Algemeen  Een eigen bedrijf  Freelancer  Voordelen  Grote vrijheid Leuk werk Brede oriëntatie  Nadelen 
Volksuniversiteit Zwolle
Voor jezelf beginnen Een eigen bedrijf.
Aanvaarding en tolerantie
Voor jezelf beginnen Een eigen bedrijf. Algemeen Een eigen bedrijf Freelancer Voordelen – Grote vrijheid Leuk werk Brede oriëntatie Nadelen – Alles zelf.
Zelfgemaakte wafel en appelcake Groepsopdracht “Marketing” 1 e semester.
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
11 Diversiteit & inclusie July 30, Overzicht Diversiteit en inclusie zijn een integraal onderdeel van onze business. Het is essentieel dat u.
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
Afscheid.
MIJN WEBSHOP YANAH PRUYM, MEB D. HOME PAGINA
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
Welkom Masterclass Wervend Schrijven. Wervend schrijven kenmerkt zich door… eigen formulering eigen opbouw eigen doel extreme afstemming op de doelgroep.
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Bijeenkomst 3. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Huiswerk  Hoe is het huiswerk gegaan?
Doe jij ook mee? WNF-Rangerclub en NPO Zapp presenteren: Operatie Olifant.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
BRENGEN IN PLAATS VAN HALEN Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere stip focus en strategie.
Omgaan met verandering Elke verandering is een vernieuwing…
Masterclass Marketing voor kleinere zorgorganisaties 2013 Jan Verschuren BTN Saskia ter Kuile In voor zorg!
ADV Pedagogische en educatieve dienstverlening De blik van de leerkracht kijk, luister, ontdek en zie de talenten! ADV.
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
Communicatie (les 1) verbaal (mondeling,praten,luisteren)
Samenwerkingsverband Regio IJssel-Vecht
Zelfstandig vanuit Werkloosheid
Toolbox Communicatie Samen doen we het beter!.
Transcript van de presentatie:

“Hoe kom ik aan klanten?” Welkom bij de workshop “Hoe kom ik aan klanten?”

Even voorstellen Arnold van der Leden KEI Consultancy

SVP GSM aanzetten…. Na de workshop

Wat gaan we NIET doen? Geen creatieve ideeën over nieuwe marketingconcepten Geen hoogdravig verhaal over vernieuwende acquisitiemogelijkheden

Wat dan wel…? Pragmatisch/ hands on Simpel Reëel Bewust

Allereerst een vraag Wie is de belangrijkste persoon in uw leven?

En..wie is het belangrijkste? IK IK Ik

Hoe kom IK aan klanten? Opbouw Workshop: Eerst blik op IK Dan vervolg presentatie over acquisitie

Beginnen met bewust te zijn van de Jawel blik op ik, want... Uw bedrijf Uw succes Maar ook Uw klanten Beginnen met bewust te zijn van de IK factor in het geheel

Bewustwording Wie is IK? Wat wil IK? Wat kan IK? Wat kan IK niet? Waar is IK bang voor? Wat zijn de valkuilen van IK Wat zijn de kwaliteiten van IK

Er zijn mensen.. Die onbewust en toch erg bekwaam zijn! Maar meestal is het zo, dat we of: Onbewust onbekwaam zijn Of bewust onbekwaam Of bewust bekwaam

Kortom Als startende ondernemer, is het goed om: Bewust naar jezelf te kijken Bewust te kijken naar uw persoonlijke kwaliteiten en valkuilen (U creëert alles!) Bewust stappen te zetten op weg naar succes!

Hierbij is van belang Dat verkopen kennen en voelen is!! Gunnen = gevoel = zeer belangrijk Dus dan de vraag: welk gevoel creëert u met uw klanten, cq wilt u met uw klanten creëren?

Hoe kom ik aan klanten? Allereerst analyseren: Welke klanten passen bij mij? Welke klanten zou ik willen? Branche Regio/ provincie/ land Grootte Welke kenmerken hebben ze? Etc

Er komt altijd een tijd aan.. Dat u actief op zoek moet naar klanten Twee mogelijkheden om nieuwe klanten te vinden: Warm Koud

Warme acquisitie Via bestaande relatienetwerk: Familie Vrienden Sport Buurt Oude zakelijke netwerk

Koude acquisitie Daar heb je geen enkele relatie mee Je zult dus een horde moeten overwinnen Moeilijker mee in contact te komen Sneller deksel op de neus Dus: Moeilijker en confronterender!

Conclusie Begin met warme acquisitie en daarna pas koude acquisitie Zet al je vrienden, bekenden, familie etc. eens op papier! Minstens 150 contacten!!

Warme acquisitie Contacten, die: Bereid zijn naar je te luisteren Die je verder willen helpen Waar je jezelf kunt zijn (!) Dus: Leuker en met meer kans op succes!

Voordelen moeten praten Koude acquisitie Geen relatie nog mee, dus dan zul je in Voordelen moeten praten Voordelen: kenmerken doorvertalen naar de klant toe (dit betekent voor u….)

Koude acquisitie Kenmerken van: Omzetten naar voordelen voor de klant! Uw bedrijf Uw personeel/ uzelf Uw product of dienst Omzetten naar voordelen voor de klant!

Koude acquisitie Kenmerk 1: Ons bedrijf bestaat 2 jaar Doordat we pas kort bestaan, is elke klant echt heel belangrijk voor ons. Dat heeft als voordeel voor u, dat we alles in het werk zullen stellen u tevreden te krijgen. Een leverancier die echt voor u gaat, hoe lijkt u dat?

Voorbeeld 2 Kenmerk 2: Wij werken vanaf huis Hierdoor hebben we weinig overhead, (weinig kantoorkosten) met als voordeel voor u, dat we deze kosten niet aan u hoeven door te berekenen en dus tegen een scherpe prijs kunnen werken!

Met deze voordelen, kunt u: Bij telefonisch benadering van klanten: Voordeel noemen – Afspraak maken – gesprek hebben Bij mailings/ website/ brochures: Voordeel in brief prominent opnemen – nabellen – afspraak maken en gesprek hebben E-mailings: Idem dito

Kortom: Denk na over de voordelen die u kunt bieden!! Heeft u uw voordelen goed inzichtelijk, dan is dat een groot pluspunt in het uitdragen van uw boodschap!

Samenvatting workshop Stap 1: Kijk naar de IK Factor in het geheel Kwaliteiten en valkuilen Angsten en lefniveau Gevoelswaarde Stap 2: Acquisitie: Warme acquisitie: breng netwerk in kaart Koude acquisitie: ken je voordelen!!!

Maar bovenal..! Houd de moed er in!! En vier elk succes!!

Bedankt voor de aandacht!! www.keiconsultancy.nl