Opkomen voor jezelf.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Zinloosgeweld .. Discriminatie .. Intolerantie
Advertisements

De schaduw van Jan Harrie Geelen Querido.
Wie heeft de stickers van de juf gepakt?
Cursus1 thema gevoelens. Verhaal:
Schilderijen Hoi! Ik ben Schattebout. Ik ga schilderijen laten zien. Het zijn zoekplaatjes. Elk plaatje heeft een verhaal. Verhaaltjes over God, die één.
Mondeling Nederlands nieuw cursus 2 thema werk en vrije tijd.
Uitslag enquête over online pesten
Hondenhumor Kattengein Film is voorzien van geluid.
voor iedereen die van zijn hond houdt…
Neus-, keelamandelen en trommelvliesbuisjes
3 x opvoeden 12 april Effecten van belonen en straffen
1. Wat is het Kinderrechtenverdrag?
Uitleg lijdend voorwerp (lv)
Woorden en tijd.....
Mijn naam is Willem Wind. Mijn naam is Willem Wind En ik ben hoogbegaafd.
Met 30% korting! Dus nu voor 50 euro!
Pestprotocol Naam:leerlingenraad Groep:5,6,7,8
Advent Week 1.
Veilig Internet Geef antwoord op de vragen en ontdek of jij veilig gebruik maakt van het internet!
Deze Tantra komt uit het noorden van Indië, of je nu bijgelovig bent of niet. Neem toch een paar minuten de tijd. Ze bevat sommige boodschappen die goed.
De mayonaisepot en de koffie
Schoolplein Rachelle Lisa Chantal Xian Leroy.
Blijf bij mij Jolink.
Hij laat de ingreep doen en verlaat overgelukkig het ziekenhuis.
Denken en gewoon doen. Leren is eerder het vuur aansteken dan een emmer vullen.
"Wat ga je later worden, Jantje. " vraagt moeder. "Vuilnisman
Nieuwe buren deel 1 Gemaakt door; Aquinnah, Cédrick, Peter, Sarah Niveau 7.
„Heb je het gehoord? Onze chef is gestorven."
Ik wil jou iets zeggen Weet je? jij bent.... Ik wil jou iets zeggen Weet je? jij bent...
HEY PSSSST Een powerpoint van De Kale.
Antwoord op vraag SOPO1-4
HOE KRIJG JE LES IN DE TOEKOMST? In de toekomst krijg je les op computers,ipad50,en met een speciale bril op. Een 10d bril. Of bijvoorbeeld met een 10ds.
Street dans is een helle leuke sport om te doen je leert heel veel
Les 11 Wacht even, straks... Bewerkt door Annelyn, Astrid en Inez
Kanjergroep 4.
Een Marokkaans jongetje vraagt op school aan
Interpreteren van data
Vreemd. Theo, een nog vitale al wat op leeftijd gekomen heer loopt een stukje over het naaktstrand. Een vrouw spreekt hem aan. Mijnheer, mag ik U een wat.
Dilemmatest vroeger en nu © 2013 Museum Elisabeth Weeshuis
Dr. Albertus Risaeusschool
Oost-Vlaanderen (in Oost-Vlaams dialect)
Hé Pssst Lidia.
“Beleef de canon” Een vertelproject voor groep 5 t/m 8
Verhaal 1“Hallo ik ben nieuwe juf”
Jezus roept de leerlingen
Een jonge brunette gaat de praktijk van de dokter binnen
Ik doe mijn presentatie over…
„Heb je het gehoord? Onze chef is gestorven." „Ja, en ik vraag me de hele tijd al af, wie met hem gestorven is." „Hoezo met hem?" "Nou, in de annonce stond.
Vrouwen van Nederland Neem een hond!!!.
Pittige antwoorden van assertieve vrouwen  
Fantasie Gemaakt door Kristie!.
Pittige antwoorden van assertieve vrouwen
Onze school, Albeda colege Schiedam Nieuwland.
Help!!!Er zit een monster onder mijn bed!!!
Rouw & Verlies Les 3.
Belangrijke tips voor een spreekbeurt
HEY PSSSST.....
EEN KIJKJE BIJ DE KLEUTERS! Een dagje in onze klas!
‘Mixed up piles’.
Ik ben 10 jaar Ja ik ga vandaag voor het eerst naar de heksen school. Het is ver lopen maar later kan ik vliegen en hoef ik niet meer te lopen. En later.
Gemaakt door Roos de Boer ylia lijkt een gewoon meisje. Maar eigenlijk niet want ze woont bij een heel heksenvolk. Maar ylia is nog geen heks. Maar dat.
Werk aan de winkel. Bankrekening openen Beste Kinder- en Jongerenrechtswinkel, Veel van mijn vrienden hebben een bankrekening. Mijn ouders vinden dat.
Het Roze Strikje Hoeveel hou je van haar... ? hou je van haar... ?
HAAR Juf staat voor de klas en schrijft wat op het bord. Jantje roept:
Welkom op onze thema-avond
‘Tot morgen. ’ roept de juf
Nee Zeggen!.
Ik kies bewust Films Les 1 Groep 3-4. Ik kies bewust Films Les 1 Groep 3-4.
SEL Les 2: normen en waarden.
Transcript van de presentatie:

Opkomen voor jezelf

Meester Jaap

Hoe kom jij voor jezelf op? Luister goed en kies voor rood, geel, groen of blauw.

2 Kinderen in jouw groepje kletsen met elkaar 2 Kinderen in jouw groepje kletsen met elkaar. Juf of meneer spreekt jou er op aan. Wat doe je? * Je roept; “Maar ik zei niets!” * Je doet of zegt niets. * Je zegt tegen je buurvrouw dat je helemaal niets zei. * Na de les ga je naar meneer of juf om te zeggen dat jij dat niet was.

Je hebt nieuwe schoenen. Trots laat je ze zien Je hebt nieuwe schoenen. Trots laat je ze zien. Iemand reageert met: “Wat een kinderachtige schoenen zeg!” Wat doe jij? * Je kijkt diegene boos aan * Je zegt:”Nou ik vind jouw schoenen pas echt lelijk.” * Je negeert diegene. * Je zegt:”Jij vindt ze misschien kinderachtig maar ik vind ze mooi.”

Juf of meneer heeft een bepaalde rekensom al heel vaak uitgelegd Juf of meneer heeft een bepaalde rekensom al heel vaak uitgelegd. Nog steeds snap je er niet veel van. Wat doe je? * Nog maar eens vragen. Daar heb je immers een juf of meneer voor. * Niets….. Ja, alleen hopen dat de som niet in de toets voorkomt. * Gewoon het antwoordenboekje gebruiken * Je vraagt het aan iemand uit je groep.

Je hebt een onvoldoende voor je topoproefwerk Je hebt een onvoldoende voor je topoproefwerk. En dat terwijl je dacht dat je heel goed geleerd had. Je ouders zeggen:”Je had beter moeten leren.” Wat doe je? * Je slaat de deur boos dicht en gaat op je kamer zitten. Ouders…. Ze begrijpen je toch niet. * Je vraagt je ouders de volgende keer samen met je te leren. * Je laat je vrienden aan je ouders vertellen dat jij veel langer leert dan zij. * Je zegt dat jij vindt dat wel genoeg geleerd hebt en dat je ook baalt van de onvoldoende.

Jij wordt uitgelachen in de klas omdat je poep onder je schoen hebt Jij wordt uitgelachen in de klas omdat je poep onder je schoen hebt. Wat doe je? * Je reageert er niet op en vraagt aan juf/meneer of je je schoen schoon mag maken. * Je doet je poepschoen uit en rent achter die lachende kinderen aan. * Je zegt dat je het niet leuk vindt en gaat je schoen schoonmaken * Je lacht er zelf ook om en balend maak je je schoen schoon.

In de klas krijgen steeds dezelfde kinderen een beurt In de klas krijgen steeds dezelfde kinderen een beurt. Jij wil ook graag de beurt maar krijgt die bijna nooit. Wat doe je? * Je schreeuwt door de klas:”En nu wil ik ook wel eens.” * Je blijft gewoon je vinger opsteken. De aanhouder wint. * Je gaat met meneer/juf praten. * Je bent de hele dag boos / chagrijnig. Had juf of meneer je maar een beurt moeten geven.

Je staat bij de kassa in de rij. Een mevrouw gaat gewoon voor je staan Je staat bij de kassa in de rij. Een mevrouw gaat gewoon voor je staan. Wat doe je dan? * Je zegt:”Sorry mevrouw, maar ik stond voor u.” * Je duwt haar gewoon aan de kant en gaat weer op je eigen plek staan. * Je laat het zo, die mevrouw heeft je vast niet gezien. * Je zegt hardop: “Ooh, ik vind die voordringers zo vervelend.

Hoe moet je opkomen voor jezelf?