Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers © De Bruijn & Maasdam marketing|sales consultancy 2014
Marketing Succes Systeem Anders denken Internetstrategie Acquisitie (tK-tL-tT) Ondernemingsplan Oriëntatie op 'buiten' Netwerkstrategie Doelgroepen (bepalen) Marketing Front-End Database (marketing) Front-End De 6 manieren… * * om klanten te trekken
Succes-systeem genereert leads Oranje 'tools' zijn online tools Sales funnel Conversie website FRONT END Product 1 Sociale media E-mail marketing Product 2 Product 3 Product 4 Leads / prospects waarde Front-End marketing Periodiek publiceren bloggen Media & vakwereld * Actief netwerken Aanbevelingen * Advertorials, interviews, column, redactionele aandacht
Traffic naar je website - hoe? SEO-kracht, vindbaarheid! Social media E-mail marketing Leads / prospects Backlinks Bloggen/publiceren AdWords Actief netwerken aanbevelingen
Onderhoud contact met: E-mail marketing Onderhoud contact met: je relaties (je netwerk) je klanten je ex klanten je prospects Planning! Inspireer & Informeer Geef, deel, bewijs een dienst! Links naar je website Call to Action Hanteer een SYSTEEM! Database!
Maak groepen en personaliseer! Importeer Linkedin relaties IN je E-mail programma
Mail periodiek 'waarde' Header! Nieuws? Actualiteit? Probleem? - 400 á 600 woorden max. - tussenkopjes - uit het hart - persoonlijk - spreekstijl ok - Call to Action
Meten is weten! Clicks zijn traffic!
Bloggen / publiceren Expert positie Exposure --------> volgers JOUW Gedachtegoed Geef, deel, bewijs een dienst! Links naar je website Call to Action
Deel je kennis, inspireer, laat zien wie je bent.
Handig handvat, jaarplan / thema-kalender
Social media - kerneigenschappen per S.M. Elk sociaal netwerk heeft haar eigen unieke kracht, eigenschappen, nut. Facebook maakt het mogelijk om content met een enorm publiek te delen en is er een grote kans op en mogelijkheid tot een viraal effect Linkedin leent zich erg goed om je database 'relaties' uit bouwen en gewenste contacten te benaderen via 1e of 2e lijns contacten Op Twitter is het makkelijk om je publiek nieuwsgierig te maken en te triggeren om actie te ondernemen, en je profileren als wie je bent of wat je biedt SlideShare is geweldig om je werk, presentaties, projecten te delen YouTube, na Google de grootste zoekmachine, is zeer geschikt om gefilmde referenties, eigen opnames van webinars en seminars, te plaatsen en te delen Op Pinterest kun je je brand image uitbouwen. Google+ heeft ook een USP: Hangouts. Een Hangout is een videogesprek waaraan meerdere mensen tegelijk, mits in het bezit van een smart device), deel kunnen nemen vanaf iedere plek op de wereld.
Social media Linkedin: TRIGGER! expert positie vindbaarheid database opstapjes aanbevelingen (!) TRIGGER!
Linkedin-2: bedrijfsprofiel (vrij recent) Social media Linkedin-2: bedrijfsprofiel (vrij recent) expert positie vindbaarheid volgers branding exposure PROFILEER!
GA DE DIALOOG AAN! ACT SOCIAL! Social media Twitter: expert positie vindbaarheid volgers / doelgroep leads opstapjes GA DE DIALOOG AAN! ACT SOCIAL!
DIALOOG! SOCIAL! ACTUEEL! BRUISEND! Social media Facebook (zakelijk): expert positie vindbaarheid volgers / doelgroep leads & traffic woord én beeld DIALOOG! SOCIAL! ACTUEEL! BRUISEND!
Maak een zakelijke Facebook pagina en laat 'm bruisen! Deel je successen!
Social media overige (mkb-bruikbare) opties YouTube - grootste zoekmachine na Google Pinterest - moodboards, populair! SlideShare - biedt snel méér added value, via Linkedin
Omni presence, ook in gedrukte media positionering / thema Koppeling naar online
Moraal