Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wij vertegenwoordigen SLIDEPLAYER.NL
Advertisements

Totaal overzicht dienstverlening BizzInControl.
Hoe ga je om met LinkedIn?
23 januari 2014 / Raymond Buitelaar en Bart van Meurs
Workshop Zoekmachine optimalisatie workshop internet marketing
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
Marnix Suilen – Niek Giesen – Noes Aaltink – Ties Liedekerken
Soorten bedrijven & hoofdzuilen internetmarketing
Uw persoonlijke creatieveling:
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
SOCIAL MEDIA EN DE BESTUURDER 2 oktober Wildeman #VvG2012
Presentatie nieuwe media
Social Media Les 4: Content (1) Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Social Media Revolutie. Welke logo’s ken je niet?
FINACE :: THINK, BUILD, OPERATE. Recruiting Center Werving en Selectie – Recruitment - Sourcing.
Social Media Door Dyonne en Yanthe
Samen met Schuttevaer Omzet scoren met Google Welkom op de workshop Koersen op uw doelgroep!
 Facebook pagina (219 likes)  Hyves pagina  LinkedIn  Twitter (1617 volgers)  Youtube.
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
A6 – ONLINE CONVERSIE Blog presentatie gemaakt door: Guus Vonk E-Marketing & Social Media Sayna de Voogd.
September Linkbuilding anno 2011  Interessante websites vinden voor linkbuilding.linkbuilding  Bloggen altijd goed voor je linkbuilding strategie.
Social Media Fleur van Scharenburg 1. Opzet voor vanavond Snelcursus Social Media Social Media gebruiken 2.
4. Online strategie Internet scorecard
Ismay Sonnemans & Khedy Gorissen
5. De Klant De netwerkmaatschappij en De klant Minor Digital Marketing
Meer interactie tussen de OCMW’s en de POD MI Social media Provinciale Ontmoetingsdagen Lente 2015.
SOCIAL MEDIA KoenLouisInformatics. INHOUD INTRODUCTIE VERSCHILLENDE SOCIAL MEDIA MARKETING EN INTERNETSTRATEGIE STERKE KANTEN ZWAKKE KANTEN CONCLUSIE.
Social Media 1 maart 2011 Vissen in je netwerkvijver.
Training voorbeeld voor
Webteksten en SEO Wat hebben zij met elkaar te maken?
Minor Internet Marketing
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
Ramòn Janssen –H4B Niels Killaars –H4B © RJNK. 1: Wat is Social Media? 2: De rol van social media in marketing & internetstrategie 3: De sterke punten.
Sociale media als communicatiemiddel Door Jasper Van Biesen.
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:  Betrokkenheid  Vindbaarheid  Bereikbaarheid  Community bouwen Zichtbaarheid  Mensen.
Natuurmonumenten test Jeroen ‘s-Gravendijk (The New Media Factory)
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Verbeter de vindbaarheid van je verenigingswebsite Samantha van der Werf.
Agenda Wie ben ik? Redkiwi Online marketing In de diepte: SEO.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Speciale Catering Wens Inhoud  Canvas  Persona  Customer journey  Usability advies  FAQ  Internet score card  Boekpresentatie  Reflectie.
Profileren via sociale media Anita Boerema. Sociale media is een verzamelbegrip voor online platformen waar de gebruikers, zonder of met minimale tussenkomst.
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
1. Stap 1 Samenstellen portfolio 2. Stap 2 Samenstellen netwerk 3. Stap 3 Social Media selecteren 4. Stap 4 Aanmaken profielen 5. Stap 5 Optimaliseren.
Programma Zet je Mindset op succes Wat is Empower Network 90-dagen plan (globaal) 90-dagen plan (details eerste 2 weken) Ondersteuning Afsluiting.
Inbound marketing en bloggen
Maak je website beter vindbaar!
Stap 1: stel een doel Welke doel wil je Ga verder met je doel.
Digitale tools: SlideShare
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
‘Boost je Business met LinkedIn’
Beginnen met SEO SEO webinar Alon Bromet & Robbert Kleijwegt
Wie is wie? Roze = Ik ben Laura Ophof – Bosch, Marketing- en communicatiemanager NPO Zapp en Zappelin Geel = Ik ben Liesbeth Demmenie – Lergner, Productmanager.
Content Marketing Wat is het? Voorbeelden Hoe pak je het aan?
Oud klantenbestand Weinig nieuwe klanten
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:
Open Access Waarde van onderzoek voor het MKB
Social media voor statenleden/politici
Maak een site en onderscheid
Hoofdstuk 6 Gezocht: leuke, betrouwbare klanten
Het internet als reclamemedium
Marketing in sociale media
Power up your fundraising
Transcript van de presentatie:

Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers © De Bruijn & Maasdam marketing|sales consultancy 2014

Marketing Succes Systeem Anders denken Internetstrategie Acquisitie (tK-tL-tT) Ondernemingsplan Oriëntatie op 'buiten' Netwerkstrategie Doelgroepen (bepalen) Marketing Front-End Database (marketing) Front-End De 6 manieren… * * om klanten te trekken

Succes-systeem genereert leads Oranje 'tools' zijn online tools Sales funnel Conversie website FRONT END Product 1 Sociale media E-mail marketing Product 2 Product 3 Product 4 Leads / prospects waarde Front-End marketing Periodiek publiceren bloggen Media & vakwereld * Actief netwerken Aanbevelingen * Advertorials, interviews, column, redactionele aandacht

Traffic naar je website - hoe? SEO-kracht, vindbaarheid! Social media E-mail marketing Leads / prospects Backlinks Bloggen/publiceren AdWords Actief netwerken aanbevelingen

Onderhoud contact met: E-mail marketing Onderhoud contact met: je relaties (je netwerk) je klanten je ex klanten je prospects Planning! Inspireer & Informeer Geef, deel, bewijs een dienst! Links naar je website Call to Action Hanteer een SYSTEEM! Database!

Maak groepen en personaliseer! Importeer Linkedin relaties IN je E-mail programma

Mail periodiek 'waarde' Header! Nieuws? Actualiteit? Probleem? - 400 á 600 woorden max. - tussenkopjes - uit het hart - persoonlijk - spreekstijl ok - Call to Action

Meten is weten! Clicks zijn traffic!

Bloggen / publiceren Expert positie Exposure --------> volgers JOUW Gedachtegoed Geef, deel, bewijs een dienst! Links naar je website Call to Action

Deel je kennis, inspireer, laat zien wie je bent.

Handig handvat, jaarplan / thema-kalender

Social media - kerneigenschappen per S.M. Elk sociaal netwerk heeft haar eigen unieke kracht, eigenschappen, nut. Facebook maakt het mogelijk om content met een enorm publiek te delen en is er een grote kans op en mogelijkheid tot een viraal effect Linkedin leent zich erg goed om je database 'relaties' uit bouwen en gewenste contacten te benaderen via 1e of 2e lijns contacten Op Twitter is het makkelijk om je publiek nieuwsgierig te maken en te triggeren om actie te ondernemen, en je profileren als wie je bent of wat je biedt SlideShare is geweldig om je werk, presentaties, projecten te delen YouTube, na Google de grootste zoekmachine, is zeer geschikt om gefilmde referenties, eigen opnames van webinars en seminars, te plaatsen en te delen Op Pinterest kun je je brand image uitbouwen. Google+ heeft ook een USP: Hangouts. Een Hangout is een videogesprek waaraan meerdere mensen tegelijk, mits in het bezit van een smart device), deel kunnen nemen vanaf iedere plek op de wereld.

Social media Linkedin: TRIGGER! expert positie vindbaarheid database opstapjes aanbevelingen (!) TRIGGER!

Linkedin-2: bedrijfsprofiel (vrij recent) Social media Linkedin-2: bedrijfsprofiel (vrij recent) expert positie vindbaarheid volgers branding exposure PROFILEER!

GA DE DIALOOG AAN! ACT SOCIAL! Social media Twitter: expert positie vindbaarheid volgers / doelgroep leads opstapjes GA DE DIALOOG AAN! ACT SOCIAL!

DIALOOG! SOCIAL! ACTUEEL! BRUISEND! Social media Facebook (zakelijk): expert positie vindbaarheid volgers / doelgroep leads & traffic woord én beeld DIALOOG! SOCIAL! ACTUEEL! BRUISEND!

Maak een zakelijke Facebook pagina en laat 'm bruisen! Deel je successen!

Social media overige (mkb-bruikbare) opties YouTube - grootste zoekmachine na Google Pinterest - moodboards, populair! SlideShare - biedt snel méér added value, via Linkedin

Omni presence, ook in gedrukte media positionering / thema Koppeling naar online

Moraal