CRM en SharePoint als basis voor ondersteuning volledige student levenscyclus Drs. Marcel Kemper – Hogeschool INHolland Remko Timmer – Winvision.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het secundair onderwijs
Advertisements

Innoveren voor gezondheid
Maak een scan van uw organisatie met de Toolkit Duurzame Inzetbaarheid
Edushock leerfestival
Hoe ontstond dit initiatief ?
VO-CONGRES 2014: KLAAR VOOR DE TOEKOMST 20 maart 2013
Livy BV Randstad BM Almere Introductie Livy Professional De online oplossing voor professionele woning transacties.
Ontwikkelmij ontwikkelt zijn klant
Personalisatie van de Archis website Naam: Sing Hsu Student nr: Datum: 24 Juni 2004.
Onderwerpen Oude situatie Eerste aanpak en problemen
K3 Business Solutions B.V. De K3 experience: Wij verzorgen op Microsoft Dynamics gebaseerde ERP oplossingen voor retailers en wholesalers in Living, Fashion,
Verkoop- en debiteurenproces
Sint Jorisschool Examenvoorlichting Studie & Voorbereiding Examen Uitslag Diploma.
Workshop Nieuwe begroting
PreSoft [relatiebeheer] Het centraal beheren van relaties en contactgegevens is de basis voor veel dagelijkse werkzaamheden. PreSoft [relatiebeheer] is.
H4: Begrijpen van de markt
Welkom Informatiemiddag studiekeuzecheck
September 2012 Waarom bedrijven en school samenwerken binnen de Stichting Engineering Noord.
Inzet van docenten: planning, overzicht en kwaliteit
Digitaal Aanmelden met AAWS Een template voor succes
1 KM2.0 Bijeenkomst De Praktijk NUON: ‘Hoe gaan we om met vergrijzing?’
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
© 2006 Consilience B.V.1. 2 E-Dienstverlening in de praktijk Noordwijk, 5 september 2006 K.P.Majoor Adviseur Consilience B.V.
HOOFDSTUK 12 Media.
prNBN D addendum 1 Deel 2: PLT
Gemeentelijke implementatie GFO Zaken
Het Management Informatie Portaal
Doelstelling Wedeo Mensen aan het werk krijgen en houden in een zo regulier mogelijke arbeidssituatie. Dit is de belangrijkste basis voor het.
VTB Technasium Vakcollege
De kracht van GAC Business Solutions
MEDIALANDSCHAP We onderscheiden: Visuele media Auditieve media
1 Minor Digital World. Social networking en lectoraat Digital World Social Networking: de digitale communicatiemiddelen via internet, met elkaar, met.
K3 Business Solutions B.V. De K3 experience: Wij verzorgen op Microsoft Dynamics gebaseerde ERP oplossingen voor retailers en wholesalers in Living, Fashion,
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
De kracht van Pylades B.V. Pylades is een integrale ICT dienstverlener op het gebied van Dynamics AX, CRM, SharePoint, Business Intelligence en software.
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met geïntegeerde.
De kracht van GAC Business Solutions GAC is meer dan een leverancier van softwareoplossingen. Als business partner zorgen we samen met u voor optimalisatie.
Onderwijsconferentie
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Breuken-Vereenvoudigen
User management voor ondernemingen en organisaties
2009 Tevredenheidsenquête Resultaten Opleidingsinstellingen.
PLAYBOY Kalender 2006 Dit is wat mannen boeit!.
Vragenlijst ketencoördinatoren
Het portfolioproject van de AOC’s EduExchange 2006 Groene Scharnieren.
Schitterende Organisaties®
1 Controleplan 2005 Raadgevend comité Hotel President – donderdag 21 april 2005.
ZijActief Koningslust 10 jaar Truusje Trap
Ontwikkeld door CWB3. Opbouw Presentatie 1.Wat is GeoSport? 2.Ontwerp 1.Gebruikte ontwerpmethodieken 2.Ervaring 3.Implementatie 1.Gebruikte technologieën.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven Juni Programma Welkomstwoord Dennis Vork (Afdelingsmanager Publiek & Dienstverlening) ‘De.
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
2 januari 2009Nieuwjaarsreceptie "Meule wal straete" 1 Nieuwjaarsreceptie 2 januari 2009 Eerste bijeenkomst van de bewoners van de “Meule wal straete”
Farmaceutische zorg in NCare
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Onsight Managed Security Services
Van papier naar digitaal Casus Digital born materiaal
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
ZijActief Koningslust
Den Haag 13 november 2012 i-COACH Opleiding i-COACH 2012 Leontine van Schie Ruud Westra 1.
Cegeka & TenForce Ronde tafel 17/06/2014 Doelstellingenmanagement VO.
Voorlichting en Werving De juiste student op de juiste plaats.
Voorbeeld presentatie
Transcript van de presentatie:

CRM en SharePoint als basis voor ondersteuning volledige student levenscyclus Drs. Marcel Kemper – Hogeschool INHolland Remko Timmer – Winvision

Inhoudsopgave Implementatie instroom en potential management oplossing op basis van Microsoft Dynamics CRM 1. Introductie 2. Achtergrond/aanleiding CRM oplossing 3. Project aanpak 4. Oplossing 5. Ervaringen 6. Vragen en discussie

Nederlandse HBO-instelling Groot aantal beroepsopleidingen binnen een breed scala aan kennisgebieden 12 locaties voornamelijk in de Randstad Ingedeeld in een aantal Schools, met elk hun eigen studieaanbod en een autonome directie 2.700 medewerkers 32.500 studenten

Organizational Structures and Processes Strategic Alignment and impact Business Strategy ICT Strategy Organizational Structures and Processes ICT Infrastructure and Processes

little alignment, mostly impact Old situation little alignment, mostly impact little connection Business Strategy ICT Strategy Organizational Structures and Processes ICT Infrastructure and Processes

Ondersteuning student levenscyclus Studie / Opleidingsloopbaan Stage Management Werving Digitaal Portfolio Finance PeopleSoft Opleidings Informatie / Studiegids (Intranet & Website) Portal Alumni Instroom Contract Onderwijs Externe Relaties

Setting Microsoft Dynamics CRM als solide basis voor constante dialoog met toekomstige, huidige en oud-studenten

Wervingsactiviteiten Open Dagen Proef studeren Studiekeuze gesprek Brochure aanvragen Mailings STIP, Studie Advies Centra

Aanleiding Veel systemen met relatiegevevens Verbeterd inzicht gewenst Intensiever contact Kwaliteit van contact momenten verbeteren Meer studenten en betere aansluiting Minder uitval door betere studiekeuze Gerichte benadering van belangstellenden

Doel Geïntegreerde oplossing voor ondersteuning levenscyclus studenten: langdurige relatie en intensievere relatie

Concurrentie De toegenomen concurrentie rondom instroom noodzaakt tot het bereiken van voldoende en de juiste potentiële studenten. Studenten willen geen studievertraging oplopen door eventuele verkeerde keuzes bij aanvang van hun studie.

De juiste studenten bereiken Het maken van de juiste studiekeuze is van essentieel belang

Toeleverende scholen Instroom management als strategische relatie met toeleverende scholen Steeds meer toeleverende scholen volgen de prestaties van hun ex-leerlingen in het HBO. Een goede relatie met de toeleverende school is van belang.

Beter meten = meer weten Betere informatievastlegging geeft meer inzicht in de juiste doelgroep en hoe deze het beste benaderd kan worden

Lifelong learning means lifelong relationships Levenslang leren Levenslang leren betekent ook levenslang klant van INHolland Lifelong learning means lifelong relationships

Levens cyclus student Life Long Learning

Strategisch relatiebeheer Meerdere soorten “klanten” en meer contact momenten vragen om een strategische aanpak voor relatiebeheer

Kwaliteit Aangaan van relatie met de potential: “de INHolland -ervaring bieden vanaf het eerste contactmoment” Persoonlijke benadering Snelheid van reageren Kwaliteit Studiekeuze advies Overzichtelijk materiaal

Niet alleen de student is klant Niet alleen de studenten zijn klanten maar ook de belangstellenden, de aanmelders (potentials), de decanen van de toeleverende scholen, de leer- en stagebedrijven, de overheid e.d.

Vorige CRM systeem Het vorige CRM systeem voldeed niet meer en kon niet als fundament dienen voor nieuwe totaaloplossing Aanpasbaarheid Gebruikersvriendelijkheid Flexibiliteit Onderhoudbaarheid Uitbreidbaarheid

Aanpak CRM implementatie vraagt om een gedegen aanpak, het is niet alleen een technisch feestje!

Visie Vanuit een visie klein beginnen met de focus op toegevoegde waarde

Samenspel De totaalaanpak vraagt om het juiste samenspel van mensen, processen en technologie

Visie – Scope uiteindelijke oplossing

INHolland Portal (SharePoint) Visie – Platform INHolland Portal (SharePoint) Werving Stage Alumni Studenten … CRM PeopleSoft Externe Bronnen Opleidingen …

Platform voor ondersteuning student levenscyclus Portal (SharePoint) CRM (Dynamics) Werving Stage Alumni Instroom Contract Onderwijs Externe Relaties Business Intelligence (SQL/SharePoint/Excel)

Verschillende contact momenten en interfaces http://www.inholland.nl Brochure aanvraag Vooraanmelding opendag Mailings STIP, M&C Reports & Analyse Vooraanmelding proefstuderen Vraag (Stel je vraag) Aanvraag Studiekeuzespreekuur Potentials Mijn INHolland gegevens CRM … NAW PeopleSoft Beurzen Deelname registratie Externe bronnen SAC’s

Verwerken Brochure Aanvragen Schoolweb Brochure aanvraag Potential Brochure (direct mail) Brochure aanvraag CRM Potential Studie Informatie Punt Andere processen lopen min of meer gelijk: Proefstuderen Studiekeuze advies Open dagen Brochure aanvragen Potential INHolland.nl

Huidige situatie (Fase I) INHolland Website Brochures Opendagen Proefstuderen Studiekeuze … Externe Bronnen CRM PeopleSoft INHolland Portal (Insite)

Toekomst Vervolg stappen: Verdere ondersteuning van de wervingsactiviteiten Specifieke wensen rondom rapportage Verbetering koppelingen met andere systemen CRM als bronsysteem voor IDM / ILM Inrichting Alumnibeleid Externe contacten voor de Schools Leveranciers

Vragen

Dank voor uw aandacht