Ondernemingsnummer  472217675 Erkend door het Vlaams Ministerie van Onderwijs en Vorming – instellingsnummer 941.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het secundair onderwijs
Advertisements

Persoonlijk geïntegreerde evaluatie
Van primair onderwijs naar voortgezet onderwijs
Op weg naar het “IKC” en een nieuw onderwijsmodel ‘t Schrijverke, loc
Inschrijven op een vervolgopleiding
Stad Gent worstelt met betalingachterstand Vraag Johan Deckmyn 1.
Voorlichting 8 januari 2013 Leerlingen en ouders vwo-4
Informatieavond personenzorg
Definitief voorstel continurooster + De stemprocedure. 20 mrt
Overgang van PO naar VO Let op!
VO-CONGRES 2014: KLAAR VOOR DE TOEKOMST 20 maart 2013
Het schoolondersteuningsprofiel en ondersteuningsplan als basis voor inhoudelijke samenwerking Eelco Dam Algemene Vereniging Schoolleiders 26 november.
OUDERINFORMATIEAVOND
WELKOM !! Inhoud VMBO Wat is het leerwerktraject (LWT)?
organisatie/differentiatie Michael college 17 september 2013 Klas 8
Sociaal emotionele ontwikkeling en groepsgedrag
Informatie over opzet onderbouw
Presentatie Procedure naar het VO
Realisatie kindcentrum
Verandering Schooltijden
Vernieuwing beroepsgerichte programma’s vmbo
De Biezenhof een BAS-school? een BAS-school?. Voorgeschiedenis n maart tot september 2010: Waar willen we naar toe? n september 2010: Presentatie BAS.
Thema Personen werkzaam in de kinderopvang Versie 22 november 2013.
Digibord en tablet: de perfecte combinatie
SCHOOL EN SAMENLEVING.
Informatie avond groep 8
Dag SO 3 febr Dag SO 3 febr Werkwinkel Brede eerste graad.
Spelen(d) leren!. Visie Onderwijs en Opvang samen (5 + 7 = 12 uur) in één organisatie die hierin de regie voert! – Dezelfde identiteit – Dezelfde waarden.
Samenwerking rond onderwijs. 1 Dit kan u verwachten: 1)Voorstelling van het onderwijsproject 2)Wat zijn de succesfactoren voor het welslagen van een dergelijk.
De Specifieke Lerarenopleiding (SLO) THOSE WHO CAN, TEACH!
Na de basisschool Informatie over soorten voortgezet onderwijs.
HBO5 in Vlaanderen LEIDO, 8 april 2013 Liesbeth Hens
Matthieu Roozen Carie van der Kruijs Irmgard Heijmans
PITSTOP. Programma 9u15 – 9u30: ontvangst 9u30 – 10u: evaluatie ‘09-’10 10u – 10u45: ervaringen scholen ‘09-’10 10u45 – 11u15: projectvoorstel ‘10-’11.
Functiebeschrijving godsdienst inspecteurs-adviseurs r. -k
Beatrijs Vandecasteele & Luc Lemarcq
Inclusief Hoger Onderwijs: het perspectief van docenten. Een kwalitatieve bevraging. Nathalie Heurckmans Steunpunt Inclusief Hoger Onderwijs (SIHO) Leen.
4 VMBO-TL/GL Voorstellen: Tiny Arts Teamleider Examenzaken Programma Intersectoraal (PIT) TheoretischeLeerweg Welkom in (stam)lokaal mentor.
INFO - AVOND VMBO 3.
Maatwerk in (op)scholing project 1 1. Waarom?  30% van de lessen in Rotterdams VO door onbevoegde leraren  7% nog niet compleet bevoegd  23% geheel.
Voorlichting Kellebeek College
Met groep 8 op weg naar de brugklas
Beleidsregel combinatiefuncties Sport
kunst in beweging mobiles Alexander Calder ( )
TAC. 1.Voorzitter 2.Vertegenwoordiging primair onderwijs (sbao) 3.Vertegenwoordiging SO cluster 3 4.Vertegenwoordiging SO cluster 4 Per bespreking 5.Wisselende.
Integratie en participatie
2 april 2012 Welkom Informatieavond. Programma Kernwaarden-missie/visie Spinnewiel in beweging Verleden-heden-toekomst Faseonderwijs De praktijk Vragen.
Schooljaar Het schoolplein Taal- en spellingmethode Dit schooljaar starten we met de nieuwste versie van de taal- en spellingmethode De.
Examen BB en KB 2015 Examenjaar 2015 BB KB.
Reflecteren met leerlingen tijdens kunstzinnige en culturele activiteiten. Hoe motiveer je leerlingen om te reflecteren, zodat zij inzicht krijgen in hun.
Excellente Scholen Drentse excellentietraject Dorien zEVENBERGEN Inspectie van het onderwijs.
Aanvragen van een KA2/S2S-partnerschap in het schoolonderwijs (2015)
Advisering gecombineerd onderwijs Een blik achter de schermen 5 maart 2015.
Overgang basis naar secundair
Schooljaar Het schoolplein Taal- en spellingmethode Dit schooljaar starten we met de nieuwste versie van de taal- en spellingmethode De.
17 talen Duits – Engels – Frans – Italiaans – Portugees – Spaans
CITO (onderdeel van het leerlingvolgsysteem)
Ministerie van Onderwijs en Vorming Agentschap voor Onderwijsdiensten (AgODi) AgODi Opleiding voor schoolsecretariaten Schooljaar
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Rotterdam, maart 2009 Begeleiders: Rosa Rodrigues: Els Fonville-Kuhlmann:
Geletterdheid in CVO 20 mei 2016.
Meerwaarde van samenwerking LOP Diest Oa in detecteren en oplossen van gekende en onverwachte problemen van anderstalige nieuwkomers.
DELF Junior op het Augustinianum
Thema extra kansen (website) in het LOP BaO en SO Genk
Een herziene, bestuurlijke visie op passend onderwijs en Plein 013
Nieuwe onderwijsregelgeving basisonderwijs
Voorlichtingsavond Voortgezet Onderwijs 11 September 2018
Aanmeldings- en inschrijvingsdata voor
Voorlichtingsavond Voortgezet Onderwijs 11 September 2019
Transcript van de presentatie:

Ondernemingsnummer  472217675 Erkend door het Vlaams Ministerie van Onderwijs en Vorming – instellingsnummer 941

Het KHIVO en de DHOS-leergangen KHIVO Katholiek Hoger Instituut voor Opvoedkunde Opgericht in 1925 door Dr. F. De Hovre Sinds 2000 als vzw met 11 bestuurders Voorzitter E. Van Laere – Rector E.H. F. Hitchinson 1884-1956

Het KHIVO en de DHOS-leergangen Diocesane Hogere Opvoedkundige Studies Erkend getuigschrift en diploma (weddesupplement) Specifieke vervolmaking voor leerkrachten, directies, beleidsondersteuners,… uit het basisonderwijs Modulair vormingsaanbod, aangevuld met 1 ‘open lezing’ Lessen op zaterdagvoormiddag in de gebouwen van Edugo – Campus De Toren te Oostakker

Academiejaar 2014/2015 Getuigenis Lieve De Schepper (aug. 2013) Eindelijk! Hier staan we dan… Drie jaar geleden, weloverwogen of een beetje hals over kop zoals bij mij, beslist om een nieuwe uitdaging aan te gaan. Drie jaar lang op zaterdag vroeg uit de veren…niet om naar de bakker te gaan, je kinderen naar de muziekles te brengen of een eindje te gaan lopen, maar om een DHOSopleiding te volgen.

Getuigenis Lieve De Schepper (aug. 2013) Het is een opleiding die je blik verruimt. Je krijgt zicht op heel wat interessante vernieuwingen, je verdiept je in domeinen of leergebieden die tot nu toe minder bekend waren. En ook al worstel je soms met de standpunten of de werkwijze van een docent; ook hier leer je uit! Want jezelf en je visie verder ontwikkelen, wordt net extra gestimuleerd door het worstelen met en reflecteren over andermans standpunten.

De DHOS-leergangen anno 2014-2015 Organisatie 6 halfjaarlijkse modules over specifieke thema’s Per module 60 contacturen, PGE inclusief Inhoudelijk Ieder thema = gerelateerde vakken: mix van leergebiedgerichte cursussen, fundamenteel vormende vakken, leerinhouden voor het niveau schoolbeleid Ieder vak = specifieke invalshoek van het modulethema: ‘het vak staat ten dienste van het thema’ Geen examinering per vak, maar per thema/module een PGE: ‘persoonlijke geïntegreerde evaluatie’

De DHOS-leergangen anno 2014-2015 Thema’s/modules Academiejaar 2014/2015 Samen school maken Omgaan met verscheidenheid Academiejaar 2015/2016 Identiteit in ontwikkeling Brede zorg Academiejaar 2016/2017 School en samenleving School en cultuur

Omgaan met verscheidenheid PERSOONLIJK GEINTEGREERDE EVALUATIE (PGE) 1ste module Samen school maken Uren 2de module Omgaan met verscheidenheid INTRODUCTIE VAN DE MODULE 2 VISIE en VORMING 14 Historische pedagogiek  6 Historische pedagogiek Filosofie 8 MEESTERSCHAP 28 34 Eigentijdse kleuterschool 10 Krachtige leeromgeving Ouders als partners   Ontwikkeling in verscheidenheid Leerkrachten en ouders als partners 10  Frans als tweede taal (BaO) Bewegings-opvoeding (BaO) Open lezing LEIDERSCHAP en BELEID Integrale jeugdhulp Schoolmanagement & Kwaliteitszorg 4 Schoolwetgeving PERSOONLIJK GEINTEGREERDE EVALUATIE (PGE) INTRODUCTIE EN BEGELEIDING van de PGE INTRODUCTIE EN BEGELEIDING van de PGE (fac.) VOORSTELLING van de PGE

Academiejaar 2014/2015 Module : ‘Samen school maken’ Vanaf zaterdag 6 september 2014 t.e.m. 13 december PGE op 17 januari 2014 met voorbereiding en info op 3 september in de namiddag Module : ‘Omgaan met verscheidenheid ’ Vanaf zaterdag 10 januari 2015 t.e.m. 30 mei PGE op 20 juni 2015 Open lezing over het M-Decreet: donderdagavond 2 april 2015

‘Huishoudelijk’ reglement Opleidingcheques Academiejaar 2014/2015 ‘Huishoudelijk’ reglement Opleidingcheques

De DHOS-leergangen anno 2014-2015 Persoonlijke Geïntegreerde Evaluatie Beschrijf en motiveer in welke mate het thema bijgedragen heeft: tot een andere kijk op de school, het onderwijs, je eigen beroepspraktijk,… tot een verhoging van je eigen professionele expertise. Beschrijf en motiveer doorheen de verschillende vakgebieden wat voor jou een verrijking was en hoe je dit hebt toegepast of hoe je dit zou kunnen toepassen in je praktijk. Beschrijf en motiveer specifieke aandachtspunten, knelpunten… die je bij de implementatie ondervond of voorziet.

De DHOS-leergangen anno 2014-2015 Persoonlijke Geïntegreerde Evaluatie Vormgeving In tweevoud voor de jury Min. 10, max. 15 pagina’s A4 (waarvan max. 1 pag. situering eigen professionele situatie) Uiterlijk één week vooraf bezorgd aan juryleden Formele evaluatiecriteria Participatie: 10 p Vorm: 10 p. Inhoud: 50 p. Toelichting & verantwoording: 30 p.

Getuigenis Lieve De Schepper (aug Getuigenis Lieve De Schepper (aug. 2013) De Persoonlijke Geïntegreerde Evaluatie (= PGE) Bij het neerschrijven van je eigen ontwikkelingsproces, in je PGE, besef je terug dat je inderdaad altijd kan bijleren, hoeveel ervaring je ook hebt. Je krijgt ook , in mijn geval, ik sta in het middelbaar onderwijs, terug wat meer begrip voor je leerlingen.

www.dhosgent.be Vragen, opmerkingen,…

Academiejaar 2014/2015 Inschrijving