Marketing & Sales Systems 2000 CKC Van CRM naar eCRM

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wat is strategisch leren?
Advertisements

Trends in Dienstenmarketing
Microsoft CRM Academy Introductie in CRM
Marketingstrategie: segmentatie en positionering
Menno Karres Lead Auditor
Hoofdstuk 8 Relatiemarketing
Business mapping Business model canvas.
Management Informatie en Business Intelligence voor uw kantoor
9 BOUW STENEN Alex Osterwalder heeft negen bouwstenen ontwikkeld waar dit proces mee is te beschrijven. Deze bouwstenen worden samen het ‘Business model.
Waarom CAD/PDM en ERP integreren?
Maar niet elke koning is even belangrijk!
Figuur 5.1 Organisatieschema Figuur 5.2 Steile en platte organisatie.
Download het volledige whitepaper via Deze presentatie geeft een samenvatting van het gelijknamige whitepaper. Het volledige whitepaper.
01 van 06 Portal4U Loe Hameleers Twan Saleming Klanten: Wat kost dat artikel? Wanneer wordt geleverd? Die werkt hier niet meer.. Die factuur ken ik niet.
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
HOOFDSTUK 12 Media.
BLUE GREEN Peter Reyneveld
Business Modeling Koppeling - SharePoint & CRM. Value Proposition Breed inzetbare koppeling met veel mogelijkheden, hierdoor is geen maatwerk nodig. Deze.
Marktonderzoek in mobiel Internet Een onderzoek naar de belangrijke factoren van mobiele Internet diensten en de mogelijkheden voor marktonderzoek Colloquium.
Hoofdstuk 5 Sportsponsoring en direct marketing
CRM in Nederland Trends en Vooruitzichten Utrecht 23 januari 2008.
Facility management en inkoop
H8: Distributie.
H7: Productmanagement.
1 Orientatie InformatieSystemen K.M.van Hee hgl. architectuur van informatiesystemen dir. Deloitte & Touche Bakkenist TU/e 2001.
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media
De kracht van GAC Business Solutions
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
Wat is Customer Relationship Management?
LIEN VANDERVELDE CRM VS. SCRM. INHOUDSTABEL 1.Marketing 2.Feedback 3.Sales 4.Service & support.
Advanced Business Information Solutions
Informatie systemen en organisatie College 6 (hoofdstuk 5, 15 en 16 Ronald H. Ballou)
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
02/ / 18 Kwaliteitsmanagementprincipes -Algemeen- Om een organisatie met succes te kunnen leiden en te laten functioneren is het nodig deze.
Een dialoog met klanten opbouwen
Marketing vandaag en morgen
1 Selfservice binnen een grote organisatie Leerpunten / terugblik Harold van der Hoeven Projectleider TPG Post
Schitterende Organisaties®
K.U.Leuven – Instituut voor de Overheid Universiteit Antwerpen Universiteit Gent Hogeschool Gent
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Projectwijzer 3 H1 Accountmanagement en CRM Middenkader Engineering.
Marketing H3 Marketingmix Commercieel medewerker.
Commercieel beleid en recht
DigiDoc Een digitaal kantoor voor iedereen !. Ceci n’est pas du software?! 2.
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
CRM H1 Accountmanagement en CRM Commercieel medewerker.
CRM H3 De klantgerichte organisatie Commercieel medewerker.
Blauwdruk MULTI CHANNEL Architectuur
ISO 8402 algemeen ISO 9000 aanvullingen ISO 9001 ISO 9004 extern
Customer Relationship Management (CRM) Strategie Systemen Presentatie MSC-Consultancy Prior Adviesgroep werkt samen met Ingrid E. Römer
Walther Ploos van Amstel Maart 2012
Geïntegreerde praktijkanalyse: de Bandon Group Enterprise Resource Planning © Pearson Education, 2007; Enterprise Resource Planning door Mary Sumner.
Oktober 2004 Core Course Information Management dag 2 Agenda.
Welkom op het Virtualisatie Seminar Hotel Mitland, 8 Oktober 2009.
Cegeka & TenForce Ronde tafel 17/06/2014 Doelstellingenmanagement VO.
Naar een optimaal HR - beleid
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 4
Presentatie titel Logistiek College 3 Rotterdam, 00 januari 2007.
Business en IT Consulting
Informatie management HC2
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
Interactieve Marketing Bob van de Geer & Chrisitian Best.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK02 Bedrijfskundige thema’s Week 2 Thema 3 – Logistiek 6 Business IT & Management
Dienstenmarketing Week 4.
Hoofdstuk 8 Relatiemarketing
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Oracle KIS PIS Java (Cobol) VIS (.net) ERP (SAP)
OPENINGSCASE: PNC-banken en enterprisetoepassingen
Customer service & Relatiemanagement
Transcript van de presentatie:

Marketing & Sales Systems 2000 CKC Van CRM naar eCRM 4/3/2017 Marketing & Sales Systems 2000 CKC Van CRM naar eCRM 17 Oktober 2000 Wil Wurtz WWurtz@MSPAssociates.com www.MSPAssociates.com telephone (31) 20-679 30 77 fax (31) 20-679 22 24

Visie op eCRM: het startpunt 4/3/2017 Visie op eCRM: het startpunt LEVERANCIERS Commercie ICT Productie Admin Logistiek KLANTEN

CRM: procesoptimalisatie 4/3/2017 CRM: procesoptimalisatie Productie – Back Office Afstemmen producten op behoefte en waarde van de klant Kwaliteit en opbrengst van producten Commercie – Front Office Afstemmen van interactie op behoefte en waarde van de klant Kwaliteit en opbrengst van klantcommunicatie

CRM en Customer-Brand Value 4/3/2017 CRM en Customer-Brand Value R e l a t i o n s h i p Brand Value Customer Value ©Targetbase Business Solutions

Waarde van het merk voor de klant Merkwaarde 4/3/2017 Waarde van het merk voor de klant Merkwaarde Product: doosje Functioneel Emotioneel Service: doosje + Relatie: doosje ++

Waarde van de klant voor het merk Klantwaarde 4/3/2017 Waarde van de klant voor het merk Klantwaarde Omzet en rendement LTV Referenties

Customer Based Business model (Customer Marketing methode) 4/3/2017 Registration Analysis Result Customer Value Customer Loyalty Customer Satisfaction Customer Focus Organisation Information Communication Planning Realisation

Invalshoeken tot verbeteren van klantrelaties 4/3/2017 Invalshoeken tot verbeteren van klantrelaties Communicatie Commercieel proces Informatie Organisatie

Klantgerichte Informatie - Bronnen - 4/3/2017 Klantgerichte Informatie - Bronnen - Production Marketing Admin Customer Database Sales External Orders

Klantgerichte Organisatie - Afdelingen- 4/3/2017 Klantgerichte Organisatie - Afdelingen- Management R&D Admin Customer Database Marketing Service Sales

Klantgerichte Communicatie - Kanalen - 4/3/2017 Klantgerichte Communicatie - Kanalen - Klanten Klanten Call Centre Web Shops Customer Database Engine Klanten Klanten Sales WAP Media Klanten Klanten

CRM ontwikkelstadia Organisatie Informatie Communicatie Klantbewust 4/3/2017 CRM ontwikkelstadia Integreren Professionaliseren Oriënteren Organisatie Klantbewust Klantdoelen Klantteams Informatie Klantinformatie Klantkennis Klantbeeld Communicatie Klantvriendelijk Klantspecifiek Klantnetwerk

? ? De communicatiemix 1:1 (individueel) 1:N ( groepsgericht) Effect 4/3/2017 Effect 1:1 (individueel) 1:N ( groepsgericht) Verkoopgesprek Servicebezoek Seminar Klantendag Beurs Persoonlijk Verkoopgesprek Servicegesprek Telemarketing Telefonisch Businessmail Fax Direct Marketing Faxmailingen Schriftelijk ? ? Electronisch (‘nieuwe media’) Kosten/ contact

De e in de communicatiemix 4/3/2017 De e in de communicatiemix ‘Klassieke’ CRM: leverancier kiest medium Allocatie commerciële middelen o.b.v. klantwaarde Uitgangspunt: middelen zijn schaars Duurdere middelen zijn het meest effectief Anno 2000: klant kiest medium! Nieuwe media doorsnijden de hele piramide Capaciteit nieuwe media is niet schaars Stelling dat inzet ‘duurder’ (schaars) middel het meest effectief is gaat niet altijd meer op!

4/3/2017 CRM en eCRM Actieve allocatie van communicatiemiddelen baseren op financiële klantwaarde Actieve benadering door klanten baseren op merkwaarde

CRM en eCRM applicaties 4/3/2017 CRM en eCRM applicaties CRM wordt ondersteund door een CRM-pakket ondersteuning van een ‘closed loop’ commercieel proces fasen ‘analyse’ en ‘planning’ vaak onderbelicht (veel aandacht voor ‘realisatie’ en ‘registratie) eCRM wordt ondersteund door een ICT-strategie niet alleen ‘closed loop’ commercieel proces maar ‘closed loop company’ integratie front- en back-office

eCRM en eBusiness Business = ERP + CRM eCRM = CRM + eCommerce 4/3/2017 eCRM en eBusiness Business = ERP + CRM eCRM = CRM + eCommerce eBusiness = eCRM + ERP + SCM + DCM

eCRM: het wenkend perspectief 4/3/2017 eCRM: het wenkend perspectief Admin LEVERANCIERS KLANTEN Productie ICT Commercie Logistiek