Wie zijn wij?. Wie zijn wij? Opleiden wijkprofessionals Utrecht Overvecht Amsterdam Nieuw West November 2011 – juni 2012 Social media trainingen in.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Samen werken aan inzetbaarheid en mobiliteit 1. Grote veranderingen • Jeugdzorg heeft te maken met grote veranderingen: • Transitie • Gemeenten worden.
Advertisements

Lindenhout gaat 2.0, jij ook?
Ben jij een onderzoeker 2.0?
23 januari 2014 / Raymond Buitelaar en Bart van Meurs
Welkom bij Best Buddies Nederland
Duizenden mensen in de zorg zetten zich in 26 JUNI CHANGE DAY NEDERLAND Iedere dag staan er duizenden mensen in de zorg klaar om anderen te helpen. Zij.
Samen leren werken in de cloud
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
JochemKoole.nl Sociale media zijn niet het gouden ei.
Zo doen we dat in Dordrecht: Bewoners aan Zet
Van push naar pull Door: Guido Derkx - Juni 2012 ‘Het verbinden met doelgroepen door community building’
Identiteit is geen kwestie van kiezen, maar van delen. SOPOW, 31 oktober 2012 Vereniging Openbaar Onderwijs.
Interne Communicatie Masterclass NFK 24 november 2012 Marjan Engelen.
Welkom Kennisbijeenkomst ‘Vrijwilligersmanagement’
Handicap + studie nieuwe stijl Congres OCW Studeren met een functiebeperking Utrecht, 24 november 2011.
Motivatie van de professional Willy Limpens
400 jaar Rijksuniversiteit Groningen 15 mei t/m 15 juni 2014.
Hoe blijf ik overeind als welzijnsprofessional?
Thema Hoe maakt kennisdelen je werk/functioneren: leuker Efficiënter Beter Meer gedragen.
Sociale media op school
Brainstorm sociale media in het onderwijs
GROEN PROEVEN Workshop 31 maart 2011 Reflectie binnen de PvB
112 juni 2012 Handreiking Gezonde Gemeente Handreiking Gezonde Wijk Betrekken van burgers bij opstellen en uitvoeren van lokaal gezondheidsbeleid.
Participatie en een Klantenraad
Op weg naar een beter samenspel Angela van den Nieuwenhuizen C o ö r d i n a t o r V r i j w i l l i g e r s V i t a l i s z o r g g r o e p Yvonne de.
Jongeren Preventie Team
De rol van het Centrum voor Jeugd en Gezin Praktijkervaringen met versterken van informele netwerken bij opvoeden. Pink Hilverdink, Nederlands Jeugdinstituut.
Samen werken aan een gezonde regio!
Organisatie in verandering De implementatie van digitaal werken
Een theoretische verkenning
Workshop stakeholdermanagement & Netwerkborrel 19 september 2013 Bereik de 18 e hole en vier het succes op de 19 e !
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
Workshop Marketing voor Dorpshuizen. Training Marketing voor dorpshuizen Landelijk project ‘Meer dan stenen’
Kwesties rond ict verbonden
Uitdagingen in de 21-ste eeuw
Dienst Wijken Wijkdialoog Leidsche Rijn In gesprek met bewoners en professionals over de wijkambities tot 2014.
Ken je kracht…Deel je kracht…
Toeleiding & Faciliteren ‘Niet sport’ groepen Activiteiten in de wijk Groepen fysiotherapie Doorverwijzen Sport op maat Netwerk Opstarten programma’s.
AutiWorks start open training ‘Autisme Werkbaar’
Mentoren Managen Workshop jaarcongres VvSL 6 november 2014 Annemiek Jonker.
Lerend Netwerk LOB Eem vmbo-mbo 29 januari 2015 Workshop 9: ‘Teamtraining Gespreksvaardigheden’ door Gideon Hertog Lerend Netwerk Bijeenkomst 29 januari.
Social media presentatie
Training Capaciteitsgerichte benadering Jasper Kimenai en Hechmi Souguir uur.
Van waarde; van betekenis zijn SBCM opleidingsdag 23 september 2015 Tom de Haas.
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
Haal het beste uit jezelf en anderen! Toekomstbestendige Bloei.
Volle OR en hoge verkiezingsopkomst: Utopie of goed realiseerbaar?’
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
PERSONAL BRANDING Stel je bent een shampoo… 10 oktober Amersfoort.
3 t/m 14 oktober Inhoud  Alert Online 2016  Thema  Communicatie en Onderzoek  Hoe meedoen?
 ‘Hoe maak ik een goed filmpje?’ En hoe kan ik hem gebruiken?
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Samen(werken) aan Duurzame Inzetbaarheid Van Reactief naar Preventief P&O Netwerkbijeenkomst VGN 1 Februari 2013.
De genetwerkte docent Bieke Schreurs, Monique Korenhof & Maarten de Laat.
Omgaan met verandering Elke verandering is een vernieuwing…
Masterclass Marketing voor kleinere zorgorganisaties 2013 Jan Verschuren BTN Saskia ter Kuile In voor zorg!
Sterk door je netwerk zet jezelf op de kaart!. Even voorstellen 21 mei 2016 in TilburgTRIVALENT LOOPBAANEVENT 2 mens & werk.
INSPIRATIEWORKSHOP AANGEBODEN DOOR ASERTO TRAINING BERNADETTE VRIJLING
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
Meer verbinding, sociale cohesie en eigen/samen regie in de buurt Met het Buurtteam als stimulator, facilitator en begeleider van een samenleving die niemand.
Lean Six Sigma - Verbetermanagement
Duurzame inzetbaarheid van de professional
Marketing in het Verzetsmuseum Wat is marketing Marketing in Verzetsmuseum Doel van de marketing Eerdere doelen PR vragen Doel, strategie Marketing.
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Waarde(n)vol werk in uitvoering
Samenwerken in de wijk Voorstellen 4 april 2018
Social media voor statenleden/politici
The Future Teacher 3.0.
Transcript van de presentatie:

Wie zijn wij?

Opleiden wijkprofessionals Utrecht Overvecht Amsterdam Nieuw West November 2011 – juni 2012 Social media trainingen in company (4 dagdelen) Losse workshops op thema (2/3 uur) Wijkmedia Expert training (6 dagdelen) Adviesgesprekken (op maat) Online coaching (op maat)

Vragen vanaf de werkvloer ‘ HOE WERKT TWITTER? ’

Vragen vanaf de werkvloer ‘ WEET JE HOE DRUK IK BEN? MOET IK NU OOK NOG SOCIAL MEDIA ERBIJ DOEN?’

Vragen vanaf de werkvloer ‘ HOE MOET IK TWITTEREN ZONDER SMARTPHONE? MOOIE CONTENT MAKEN ZONDER GOEDE PC?’

Vragen vanaf de werkvloer ‘ HOE ZORG IK ERVOOR DAT SOCIAL MEDIA BINNEN MIJN ORGANISATIE SERIEUS GENOMEN WORDT?’

Vragen vanaf de werkvloer ‘ WAT MOET IK ZEGGEN DAN? EN WIE ZIT DAAR NOU OP TE WACHTEN? ’

Vragen vanaf de werkvloer ‘ HOE MANAGE IK SOCIAL MEDIA BINNEN MIJN WERK? ’

KENNIS EN SKILLS INHOUDELIJKE KENNIS EN VAARDIGHEDEN TECHNISCHE KENNIS EN VAARDIGHEDEN STRATEGISCHE KENNIS EN VAARDIGHEDEN VISIE MINDSET EN HOUDING MOTIVATIE EN DISCIPLINE TEAM-EFFORT BINNEN EEN LERENDE ORGANISATIE

Inhoudelijke kennis en skills BEINVLOEDEN ENGAGEN VISIE MINDSET DIGITALE TIJDPERK AANBOD CULTUUR WAARDE TOEVOEGEN MEDIAWIJSHEID NIEUWE MEDIA INTERNET DISCIPLINE MOTIVATIE HOUDING SOCIAL MEDIA OPVOEDING

Technische kennis en skills STATUSUPDATES PLAATSEN EXERIMENTEREN TOOLS ONTDEKKEN EXERIMENTEREN OMGAAN MET TWITTER REFLECTIE CONTENT CREËREN KUNST VAN HET VINDEN VAN INFORMATIE EVENTS AANMAKEN PUBLICATIESYSTEEM OPZETTEN GROEPEN STARTEN

Strategische kennis en skills BRANDING CROWDSOURCING CO-CREATIE AMBASSADEURS VERBINDEN WERKVORMEN GROEI VERBINDEN MEETBAARHEID CROWDFUNDING AANJAGEN INSPIREREN

MOGELIJKHEDEN SCHOLING Trainingstrajecten (incompany, op inschrijving) Workshops op thema Online coaching Netwerkbijeenkomsten Powerworkshops VrijMiBo

Aan de slag Samenvatting

SAMENVATTING Jij bent een merk!

over een product, project, service of organisatie SAMENVATTING Een merk is iemands onderbuikgevoel over een product, project, service of organisatie Gedachtes, gevoelens, verlangens EN herinneringen

om het werven onder 1000 mensen SAMENVATTING Het gaat niet meer om het werven onder 1000 mensen Om vervolgens 10 mensen aan jou of aan jouw project te kunnen binden.

Mensen die….. Mensen die bereiken 1000 Mensen die bereiken 100 SAMENVATTING Het gaat om het bereiken van 10 Mensen die bereiken 100 Mensen die bereiken 1000 Mensen die…..

Engage SAMENVATTING Betrekken Boeien Betoveren Onderdompelen Fascineren Betekenis Interesseren Geheel in beslag nemen Waarde

en hoe engage ik met mijn doelgroep? SAMENVATTING Project/dienst Service Hoe creëer ik positieve ervaringen en hoe engage ik met mijn doelgroep? Media Content

. . . . . . . . . Verhalen vertellen SAMENVATTING Climax Climax Climax Afloop . Motorisch moment Eindbeeld Motorisch moment Motorisch moment Introductie

WIE BEN JIJ? PROFILEREN PRO vs PRIVÉ

80/20

OEFENING: EEN BOEIENDE BIO Stel jezelf de volgende vragen: Wat kenmerkt jou als persoon en als professional? Wat zijn jouw interesses? Welk beeld wil je van jezelf overbrengen? (imago) Maak een elevatorpitch voor jezelf gebaseerd op je bio

SUCCESFACTOREN SCHOLING Draagvlak Affiniteit Meteen in de praktijk toepassen Duurzaam Werk verlichten ipv verzwaren Opbrengst duidelijk Beleid en randvoorwaarden goed

Training Wijkmedia Expert Het trainen van professionals (betaald en vrijwillig) tot Wijkmedia Experts die buurtbewoners en collega’s kunnen begeleiden en faciliteren bij het inzetten van media* voor sociale doeleinden. *Onder media verstaan we Social Media, Multimedia (radio, video, tekst, foto) en reguliere (wijk)media (pers, krant, tv, radio)

Sociale inzet van media Bewonersinitiatieven ondersteunen Bewoners verbinden en binden Interactie tussen bewoners en organisaties en tussen bewoners onderling bevorderen Bewoners activeren en te inspireren Bewoners ondersteunen Mediawijsheid en media weerbaarheid onder bewoners bevorderen

Uitgangspunt “De taak van de wijkprofessional is aan verandering onderhevig. In plaats van het organiseren van een aanbod aan activiteiten en diensten wordt het faciliteren, empoweren en activeren van buurtbewoners steeds belangrijker. Media levert hier een belangrijke bijdrage aan.”

Wijkmedia Expert Media inzetten binnen activiteiten en programma’s Bewonersinitiatieven ondersteunen Activiteiten zichtbaar Contact leggen en bestendigen Inspireren, betrekken en activeren

Wijkmedia Expert Gebruik van media en media weerbaarheid bevorderen Aanspreekpunt Adviseren Activiteiten organiseren

Resultaten en opbrengsten Na de training zijn de deelnemers Wijk Media Experts en kunnen zij: Vragen over media inventariseren en beantwoorden Het media gebruik en mediavaardigheden van hun doelgroepen en collega’s onderzoeken Bewoners en collega’s adviseren en begeleiden bij het gebruik van media Projecten en activiteiten opzetten waarin mediamethodieken gebruikt worden Projecten en activiteiten opzetten die mediawijsheid en mediaweerbaarheid stimuleren Een inspirerend voorbeeld zijn voor collega’s en buurtbewoners

Bedankt voor je aandacht! WWW.CLICKF1.NL