LeerWinst grafische weergave concept door De Loos Monitoring.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De gemiddelde leerling
Advertisements

Doorstroom van mbo naar hbo (Ronald Schouten & Anneke Westerhuis)
VSV1 Voortijdig Schoolverlaten Methode en cijfers Informatiebijeenkomst Convenantactie VSV Regio Utrecht Frans Verboon.
Prestatiemonitor 2009 Steenwijkerland. Prestatiemonitor 2009 in opdracht van.
Gemiddelde * gemiddeld aantal punten * gemiddelde snelheid per uur
Modelschool 2014  Waarom  Hoe  Resultaten  Vragen.
1 criteriumoriëntatie binnen LeerWinst-methodiek LeerWinst inbedding van normen binnen LeerWinst-methode ontwikkeld door De Loos Monitoring.
H 22: Kosten van een duurzaam produktiemiddel (dpm)
VSV1 Voortijdig Schoolverlaten Methode en cijfers Informatiebijeenkomst Convenantactie VSV Agglomeratie Amsterdam Erik Fleur.
informatiemodel BBO trajecten, schoolwisselingen, leeftijden,
4. Opleiding Seminarie: de Belgische arbeidsmarkt 6 oktober 2010 Gepresenteerd door Martine Druant Departement Studiën Auteurs:Philippe Delhez Jan De Mulder.
Examen in de tweede fase. •Schoolexamen (examendossier) 50% –vanaf klas H4 / V4 (weinig) –tendens: meer naar einde van het jaar en naar examenjaar •Centraal.
Sint Jorisschool Examenvoorlichting Studie & Voorbereiding Examen Uitslag Diploma.
Sint Jorisschool Examenvoorlichting Studie & Voorbereiding Examen Uitslag Diploma.
1 informatie BRON ter versterking van de RMC-functie.
informatiebehoefte VO ROC
Ouderavond 3e klas schooljaar
Toepassingen 5L week 1: ‘Een nieuwe start’
Communicatie in de Aanval op Schooluitval
HERVORMING JEUGD VOETBAL. U21 seiz seiz TERREIN (art. 1202) (L x B) 100/110 x 55/75idem DOEL(L x H) 7,32 x 2,44idem DUUR (art. 1303) 2 x.
In het jaar 2007 kon je dit kopen voor €100: In het jaar 2012 kon je dit kopen voor €100: Koopkracht = Het geld wordt minder waard.
VTB Technasium Vakcollege
VSV1 Voortijdig Schoolverlaten Methode en cijfers Informatiebijeenkomst Convenantactie VSV Noord- en Midden Drenthe Hans Plomp.
REKENEN.
Regelmaat in getallen … … …
Regelmaat in getallen (1).
Psychose als bijwerking van ritalin
De parallelschakeling
[naam school] informatieve bijeenkomst nieuwe Cito-normering [7 april 2014]
Stedelijke basisschool Willem Van Haechtlaan vestiging: Gloriantlaan De hervorming.
Inkomen les t/m 75 plus Zelftest Kennisvragen.
VIJF JAAR LO2 VMBO Ede, 7 oktober 2009 Chris Mooij.
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Stuurgroepbijeenkomst 2 juni 2006 Den Haag.
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Kringbijeenkomst III 7 september 2006 Enschede.
1 LOB workshop.2 Ga naar internet en zoek op:
Sint Jorisschool Examenvoorlichting Studie & Voorbereiding Examen Uitslag Diploma.
Kwaliteitsprofielen.
LeerWinst indicator van prestatieverbeteringen. LeerWinst-methode ontwikkeld door De Loos Monitoring uw toegevoegde waarde op basis van historisch toetsresultaten.
1 informatiemodel BBO deelname en herkomst. 2 informatiemodel BBO BBO bronnen alle tellingen op vestigingsniveau aantal inschrijvingen op teldatum vanaf.
indicator op basis van niveau-indicaties
1 inleiding berekening prestatieniveau prestatieniveau onderscheid in subniveaus inleiding berekening prestatieniveau.
kwaliteitsindicatoren
Terugkomdag Ortho16 nov 2001 Leesproblemen voorspellen: Mogelijk of Onmogelijk? Wenselijk of Onwenselijk? dr. Anna M. T. Bosman KU Nijmegen, Orthopedagogiek:
VSV1 Voortijdig Schoolverlaten Methode en cijfers Informatiebijeenkomst Convenantactie VSV Arnhem/Nijmegen Erik Fleur.
VSV1 Voortijdig Schoolverlaten Methode en cijfers Informatiebijeenkomst Convenantactie VSV De Achterhoek Erik Fleur.
VSV1 Voortijdig Schoolverlaten Methode en cijfers Informatiebijeenkomst Convenantactie VSV Eindhoven Erik Smits.
VSV1 Voortijdig Schoolverlaten Methode en cijfers Informatiebijeenkomst Convenantactie VSV Stedendriehoek Frans Verboon.
1 Voortijdig Schoolverlaten Methode en cijfers Informatiebijeenkomst Convenantactie VSV RMC-Regio 029 Rijnmond voortgezet onderwijs Schiedam, 31 maart.
VSV1 Voortijdig Schoolverlaten Methode en cijfers Informatiebijeenkomst Convenantactie VSV Gewest Zuid-Limburg Erik Fleur.
Voortijdig Schoolverlaten Methode en cijfers
VSV1 Voortijdig Schoolverlaten Methode en cijfers Informatiebijeenkomst Convenantactie VSV Zuid Holland Oost Erik Smits.
VSV1 Voortijdig Schoolverlaten Methode en cijfers Informatiebijeenkomst Convenantactie VSV Noord-Kennemerland – voortgezet onderwijs.
VSV1 Voortijdig Schoolverlaten Methode en cijfers Informatiebijeenkomst Convenantactie VSV Zuidoost Drenthe Hans Plomp.
VSV1 Voortijdig Schoolverlaten Methode en cijfers Informatiebijeenkomst Convenantactie VSV West-Friesland Erik Fleur.
5 HAVO informatie over het eindexamen
K.O.: het getal is x A.: het getal is 60. K.O.: de getallen zijn x, x +1 en x +2 A.: de getallen zijn 72, 73 en 74.
CENTRAAL KERKBESTUUR GENT STAD
Gebruik grafische rekenmachine bij M&O via de TVM-solver
Informatieavond leerjaar 4
VSV1 Voortijdig Schoolverlaten Methode en cijfers Informatiebijeenkomst Convenantactie VSV Holland Rijnland Erik Smits.
Welkom S.G. De Triade Leerjaar 1.
Vraagstuk: korting ( type 1)
Vrije centra voor leerlingenbegeleiding Voortijdig schoolverlaten Bewezen maatregelen… K. De Witte Caleidoscoop, 26 nr 1.
12 maart 2008VSV Voortijdig Schoolverlaten Methode en cijfers Informatiebijeenkomst Convenantactie VSV Oost-Groningen, Noord-Groningen Eemsmond, Centraal-
Tto: de laatste ontwikkelingen
Informatie avond leerjaar 4
Ouder informatieavond 2015 Dit schooljaar succesvol! voor ouders/verzorgers van onze doublanten.
Excellentie  Brugklas-traject  Tweede klas  Derde klas  Bovenbouw voor meer informatie:
VOORLICHTINGSAVOND TL 3. PROGRAMMA PLENAIR EXAMENPROGRAMMA PTA VOORBEELDEN VAN PTA VRAGEN VAN OUDERS MENTOREN BEGELEIDING CONTACTEN INDIVIDUELE VRAGEN.
Welkom op de voorlichtingsavond van klas 5 vwo.
Transcript van de presentatie:

LeerWinst grafische weergave concept door De Loos Monitoring

leerling Berne twee schooljaren gevolgd: in 2004/2005 vaardigheidsniveau B -> referentieniveau! in 2005/2006 vaardigheidsniveau A -> dus leerwinst! winst

nu met indicatoren prestatieniveau en leerwinst: vaardigheidsniveau B = +60% vaardigheidsniveau A = +160% leerwinst 2005/’06 = vaardigheidsniveau 2005/’06 - vaardigheidsniveau 2004/’05 winst

nu met meerdere toetsingen van Berne per schooljaar: individueel gemiddelde van meerdere toetsingen gedurende het schooljaar vaardigheidsniveau C = -40% gemiddelde Berne in 2004/2005 = (+60% +160% -40%)/3= +60% gemiddelde Berne in 2006/2007 = (+160% +160% +60% +160%)/4= +135%

nu met leerwinst: leerwinst van Berne in 2005/2006 = +100% leerwinst van Berne in 2006/2007 = -25% winst verlies

de klas van Berne twee schooljaren gevolgd: in 2005/2006 leerwinst voor Berne en Bert geen leerwinst bekend voor 2004/2005 vanwege ontbreken van referentieniveau

de klas van Barne twee schooljaren gevolgd: vaardigheidsniveau D = -140% vaardigheidsniveau E = -240% vaardigheidsprofielen 2004/2005 en 2005/2006

vaardigheidsprofiel van de klas met gemiddeld niveau ingetekend: niveauverbetering in 2005/2006 van 0% naar +10% niveauvermindering in 2006/2007 (niveau van +10% naar +5%)

alle leerlingen tellen mee: op basis van individuele prestatieniveaus groepsgemiddelden alle toetsresultaten bij groepsafname vanaf groep 3 wanneer school individueel toetsing zinvol acht!

ook zittenblijvers tellen mee: bij doubleren wordt prestatieniveau niet aangepast individuele zittenblijver krijgt eenmalig een korting op leerwinst (-100%)

ook schoolwisselaars tellen mee: bij schoolverlaten weegt leerling mee tot en met de laatste klas op school bij zij-instroom telt de leerling mee vanaf het tweede jaar op school

prestatieniveau van een klas: klassen doorlopen in wisselende samenstelling de school samenstelling wijzigt vanwege schoolverlaten, instroom of zittenblijven klas kent in 2005/2006 nieuwe, vertrekkende en blijvende leerlingen

referentieniveau en peilniveau van een klas: wisselende samenstelling van een klas: dynamisch cohort elke samenstelling heeft eigen referentienievau referentieniveau 2005/2006 (+15%) is niet gelijk aan peilniveau 2005/2006 (-10%)

prestatieniveau en leerwinst van klassen: leerwinst op basis van ‘eigen’ referentieniveau alleen weergave van peilniveau (=prestatieniveau) en leerwinst

contact De Loos Monitoring Rinus de Loos 030-2963248 rinus@deloos.net www.deloos.net