Overflow of partnership Marion V. van den Brink vdb interim management.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De Profile Selector 2 april 2017.
Advertisements

De zin en onzin van escrow
situationeel leiderschap
Wideband Delphi methode
Welkom op de website van VTDO Mijn naam is Hans Blauw, adviseur in telefonie en data. 80% van alle bedrijven heeft haar telefonie en data niet optimaal.
QUICK SCAN OP KWALITEIT EN EFFICIËNTIE VAN DE SERVICES
Werkvergunning nu: veiligwerkvergunning
geen doorstroom, zonder doorstroom en uitstroom geen I-Interim Rijk!
Pilot Loondispensatie Oktober •Aanleiding aanmelding / deelname pilot •Doelgroep •Toegangstoets •Uitgangspunten - ontwikkelingen •Huidige status.
Ontwikkelmij ontwikkelt zijn klant
De inkoopoplossing voor kleine en middelgrote incidentele behoeftes
De kracht van it suits IT Als groothandel of brandowner in fashion bent aan het juiste adres voor automatisering en professionalisering van al uw – generieke.
PH 09 E V Algemeen Wat is ACES ? ACES is een adviescentrum dat een volledig onafhankelijk advies kan geven op het gebied van elektronische sluitsystemen.
Hoofdstuk 4 Globale structuur van een project
Auke Hofstra B.V. Production Improvement Competentiemanagement.
Samen maak je de vereniging ROHDA-Raalte Presentatie leden 2 november 2011.
Facility management en inkoop
27 januari 2011.
Business Marketing Management
Business Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bvBusiness Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bv.
De kracht van een driehoeksverbinding. Naar echt samen opleiden
Informatie systemen en organisatie College 6 (hoofdstuk 5, 15 en 16 Ronald H. Ballou)
Introductie/Agenda 1 Cor Verbaas 1.Business Analist. 2.Werkzaam bij AEP sinds juni Verantwoordelijk voor de business applicaties binnen AEP. 4.MFGPro.
Kick off ICT Lab CMI Informatica- opleidingen najaar 2010.
IDEAMANAGEMENT & FB ACADEMY RENE BLOK HANS MICHIELSEN.
© de vries business consultancy, 2008
Crowdsourcing Tim Versluijs. Inhoud Motivatie Wat is crowdsourcing? De acht stappen De vormen van crowdsourcing Voorbeelden Voordelen en gevaren Rol van.
Even voorstellen 250 medewerkers, 4 vestigingen
Bureau informatie Alympus Personeelsadvies B.V. © Alympus.
Sjiera de Vries Lector Sociale Innovatie en Verscheidenheid Sociale Innovatie.
“De valkuil(en) van een richtlijn in de praktijk”
Data Maarten Terpstra en Peter le Clerq. 1.Wij denken dat bedrijven in toenemende mate data gebruiken voor toepassingen in marketing, sales, service,
Elektronisch Inkopen bij de stichting ICTU, CBS en AIM
Project Management Fails
Implementatie Wmo 2015 De Wolden en Hoogeveen
Het nut van Business Planning
Module I Informatica Dhr. C. Walters. Het belang van informatie Gegevens  Informatie  Besluitvorming Gegevens = Data, Raw Material Informatie = Gegevens.
OutSite en Succesvolle online marketing van A tot Z
“practical advice that works” Drs A.D. van Buuren Tel:
Organisatie van de HRM-functie
De kracht van NACHON Sinds 1991 zijn wij specialist in transportautomatisering. Transportmanagement zit in ons DNA. Onze focus ligt volledig op de ontwikkeling.
Samenwerken.
PROCES 21 MEI GOUDA Marvin Hendrikse. Even voorstellen 2 Marvin Hendrikse Directeur Stipter Telefoon: Vestigingsadres:
Keuzes in regionale samenwerking Eerste verkennende regiobijeenkomst declaratieprocessen.
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 7
Keuzemodule Groen Ondernemen Coen van Wetering
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 7 Thema 13 – Concurrentie en samenwerking Business IT & Management
MIJN WEBSHOP YANAH PRUYM, MEB D. HOME PAGINA
Grip op Regionale Samenwerking: Rob de Greef en Roeland Stolk.
VvE Beheer. Wie zijn wij Landelijke organisatie; Platte organisatiestructuur; Uitgebreide technische kennis van zowel installatietechnische, bouwkundige.
De WKR in de zorg: zorg voor belastingvoordeel Datum:6 juni 2014 Door:Martijn Thissen – Commercieel Manager.
Flexpool Wij zijn Flip!. Ken jij Flip al? Hoi, ik ben FLIP Word jij mijn nieuwe collega?
Overheveling begeleiding van AWBZ naar WMO Janny Bakker-Klein Wethouder gemeente Huizen Lid VNG commissie Gezondheid en Welzijn 24 maart 2011.
Structuurborden. Visualisatie hulpmiddelen inclusief training en coaching op de werkplek. Om dagelijkse problemen vast te leggen, de voortgang te bewaken.
Instructie hoofdstuk 8 Internationale ontwikkelingen.
Samenwerking De voordelen van geïntegreerd werken.
Afspraken inzet leden Kenniskring VOR bij RWS
H.6 Overleggen en regelen
Welkom havo 4..
Wanneer een project? Als het gecompliceerd en enigszins riskant is.
Project Management Fails
Inkoopcoöperatie.
Les 1: Introductie Marketing
Procesmigratie van ITIL naar ISM
Rapportage van voortgang of status
Organisatie structuur
Servitisation of data analytics models: strategic options and challenges Inspiratiesessie SLF Summit 2018.
Uitleg pupillenouders AVO’83 21 maart
Startgroep nieuwe HR-cyclus
Minimaal €221,- per maand minder
Transcript van de presentatie:

Overflow of partnership Marion V. van den Brink vdb interim management

31 maart 2005Overflow of Partnership Uitbesteden of zelf doen  Ondersteundende rol – Geen bedreiging als de outsource partij wegvalt  Bedrijfskritische rol – Bij wegvallen komt de organisatie in gevaar  Doorslaggevende rol – Het goed functioneren wordt mede bepaald door de outsource partij  Strategische rol – De organisatie is afhankelijk van het externe bureau om haar primaire taken uit te voeren

31 maart 2005Overflow of Partnership Wanneer uitbesteden  Tijdelijke acties  Explosief call verkeer (media)  Sales/telemarketing  Capaciteit inkoop na sluitingstijd  Emergency opvang (helpdesk/noodgevallen)  Achtervang, flexibiliteit opvang callverkeer

31 maart 2005Overflow of Partnership Soorten van Sourcing  Incourcing (mensen in je eigen organisatie opnemen van externe partij)  Outsourcing (deel of alles bij een externe partij leggen)  Co-sourcing (klant levert management of specialisten aan externe partij die op zijn eigen pay-rol bijven staan)

31 maart 2005Overflow of Partnership Start van outsourcing, overflow  De organisatie is niet voldoende bereikbaar  Terugbel afspraken  Kan iedereen op ingezet worden (weinig opleiding of bedrijfs specifiek)  Lost deel van problematiek op  Is een tactische oplossing  Is eindig in mogelijkheden

31 maart 2005Overflow of Partnership Underflow  In in opkomst  Vast aantal calls afgesproken, bijv. 20 calls per uur (dus vaste bezetting mogelijk bij de outsource partij)  Boven pieken worden zodoende afgevlakt  In de aanbod dalen kunnen andere werkzaamheden verricht worden

31 maart 2005Overflow of Partnership Verdeling specifieke calls en de rest  Bepaalde calls via VRS doorsturen naar externe partij (offertes, documentatie)  Beperkte opleiding nodig (alleen voor die onderwerpen)  Geen inzage in systemen van de opdrachtgever nodig  Mensen snel op te leiden en overzichtelijk

31 maart 2005Overflow of Partnership Strategisch outsourcen  Bench marken, ieder een eigen stuk  De outsourcer werkt effectiever  De opdrachtgever heeft een hogere kwaliteit  Strategische partner (wat doe jij, wat ik)  Kosten flexibilisering (aanbod calls fluctueert, kosten differentieren mee)

31 maart 2005Overflow of Partnership Alle types call verkeer  Van complexe calls tot simpele calls  Van waardevolle calls naar minder waardevolle calls  Waar leg je de lat?  Wat doe je zelf en wat geef je over aan je partner?  Bij strategische outsourcing is de beschikbaarheid van alle systemen een must

31 maart 2005Overflow of Partnership Underflow en overflow  Basis underflow houdt de kennis op peil  Zorgt ervoor dat er altijd mensen met kennis aanwezig zijn voor de overflow  Makkelijk bij te schakelen

31 maart 2005Overflow of Partnership Status samenwerking met outsource partner  Moet je zien als een van je eigen managers  Targets en controle  Overleggen  Meetpunten  Beoordeling  Maak gebruik van elkaars sterktes

31 maart 2005Overflow of Partnership Modellen voor verrekening  Per call  Per minuut  Per ingezet uur  Per score  Per klant  Min/max forecast  Maximale gespreksduur  Service levels

31 maart 2005Overflow of Partnership Nadelen methodieken  Per call => tempo maken  Per minuut => kan call verlengen  Per uur => minimale focus op productiviteit  Per score => risico te veel bij outsourcer  Per klant => dichtgetimmerd contract

31 maart 2005Overflow of Partnership Voorbeeld  Men start met prijs per uur adh van – Forecast – Service Level – Productiviteit – Aangevuld met bonus-malus regeling (doe je het beter, meer betaald, slechter minder betaald)

31 maart 2005Overflow of Partnership KPI’s  Klanttevredenheid  Scores van de opdracht (sales, retentie etc)  Formule uren /aantal calls x service level  Aantal calls afgehandeld door de agent

31 maart 2005Overflow of Partnership Samenwerkingsverbanden  Incidenteel, voor acties  Vaste overflow, dagelijks  Vaste partnership, onderdeel van het proces  Juridische constructie, 51% zelf, 49% outsource partij (Joint Venture)  Overname (dochter)

31 maart 2005Overflow of Partnership Kosten  Inbound calls zijn goedkoper dan outbound  Bij oubound calls dedicated team, rapportages, management  Afrekenen op KPI’s  Agent uur moet euro opbrengen (gelang de zwaarte van agent)  Bonus/malus kan veel geld opbrengen

31 maart 2005Overflow of Partnership Valkuilen bij outsourcing  Te weinig controle van opdrachtgever bij de outsourcer  Te weinig begeleiding bij de start (dagelijkse monitoring)  Opdrachtgever laat trainingen over aan outsourcer van zijn product  Dagelijkse rapportages ontbreken of zijn onvolledig of niet goed ingevuld  Regelmatig meeluisteren is een must  Een enkele instructie is bij een lange doorlooptijd niet voldoende (bij trainen noodzakelijk)

31 maart 2005Overflow of Partnership Conclusie  De mate van samenwerking wordt bepaald door het vertrouwen in elkaar en toegang tot alle systemen  Partnership betekent meedenken, ook al levert een beslissing je tijdelijk iets minder op  Uiteindelijk WIN WIN voor beide partijen