• Onderzoek uitgevoerd in opdracht van Erasmus Universiteit en Berenschot B.V. in het eerste kwartaal van 2011. • Commissie Jorritsma creëert de visie.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
‘Goeiemoggel tis uit’ - Nederlandse jongeren leven online Juli 2008.
Advertisements

De Profile Selector 2 april 2017.
Gebruik van enquête voor teamleiders binnen Scouting Academy
Hoeveel pensioen krijg ik straks?
BIM vraagt om integraal samenwerken
Beleid vervroegd doorschuiven jeugd naar dames en heren 1 Oktober 2012.
Welkom op de informatieavond
De illusies die we ons mogen permitteren VERA 20|6|2006: “ICT- en e-governmentbeleid in de komende legislatuur” Tom Dehaene  Vlaams parlementariër  OCMW-voorzitter.
Tevredenheidonderzoek Maatjesproject
Welkom nieuwe leerlingen!
Overzicht recent onderzoek Annemarie van Langen, ITS/RU
Deskresearch naar fasen van het klantcontactcenter (KCC)
De stand van zaken in Enkele cijfers - verneveling Rond de flesjes per jaar verstrekt aan alle deelnemers …….en even zoveel naalden, spuiten.
U-Talent Academie OP SCHOOL EN DE UNIVERSITEIT
Welkom.
Optimaliseren van het assortiment
Hoeveel pensioen krijg ik straks?
Conclusies bij de cijfers VJN 2012 en PPN : 1)opstellen van een investeringsplan cq. het temporiseren van investeringen die ten laste van de gemeentebegroting.
1 -Voorbeeldrapportage intermediair benchmarkonderzoek klanttevredenheid- Selectie uit een totaal rapportage.
Presentatie commissie bestuur en werk van 22 mei Stand van zaken vormen klantcontactcentrum.
Mr. Marleen van Berkom-Lindhout (Berenschot) Drs. Robert Capel (KplusV) 1 Benchmark Milieustraten Afvalconferentie ASL 16 juni 2011.
Toekomstige ontwikkelingen ten aanzien van de dienstverlening naar onze inwoners; Antwoord© en een klantcontactcentrum Jan Westen (afdelingsmanager) Annemarieke.
WSNS Passend Onderwijs Stappenplan
Samenwerken aan veranderend passend onderwijs
Klantgericht werken, Kanalen in balans
Pal scoort op vele velden Full Marks. 1.Wat is PALS ? 2.Opgave 3.Aanpak en werkwijze 4.Resultaten 5.Besluit.
BPR van het Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen
De Wiskunde B-Dag 2002.
THESISSEMINARIE 2 VAKGROEP EXPERIMENTEEL-KLINISCHE EN GEZONDHEIDSPSYCHOLOGIE Probleemstelling, methode LES 1; Klinische Psychologie; Universiteit Gent;
Kim J. H. Dirkx, Liesbeth Kester, Paul A. Kirschner
Taal en rekenen 17 april. Taal en rekenen 17 april.
Dieptepilot voor de academische basisschool De eerste ontwikkelingen.
Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap Afdeling HRM BUE Middenkader 2005 Een eerste verkenning van de resultaten.
Onderzoek verdeelmodel inkomensdeel Participatiewet 2015
Diagnostische toetsen voor het MBO
Benchmark september 2006 Michal Kleinhans Christel Koman
Startbijeenkomst benchmarking Publiekszaken
Web Intake Systeem een uniek gemeentelijk project.
Multichannel Management Visie Werkpleinen
Schitterende Organisaties®
Vooraf Voorkom het moeilijke door het gemakkelijke te doen’. Lao Tse
SBR op koers, koersen op de business Van standaard naar toegevoegde waarde.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven Juni Programma Welkomstwoord Dennis Vork (Afdelingsmanager Publiek & Dienstverlening) ‘De.
LibQUAL Onze conclusies. Wat is LibQUAL+? Internationaal gestandaardiseerd gebruikersonderzoek Ontworpen door Association of Research Libraries.
Klantbeeld en open source (een idee voor G4) 5 februari 2010 Rotterdam.
KCC4ALL.
BEL Combinatie.
Quick scan Janneke Delisse, Renée van Os, Jan Jurriëns
Nulmetingen Bureaucratie en Oudertevredenheid NRO-bijeenkomst
1 De businesscase: een belangrijke stap op weg naar een KlantContactCentrum Doret Boonstra Intern adviseur.
U-Talent Academie OP SCHOOL EN DE UNIVERSITEIT
Controllers en automatisatie
“Krachtig bestuur in Brabant” een project van provincie en VBG
CAF in het woonzorgcentrum De Groene Linde
Sturen op Welzijn: veranderaanpak gemeenten VraagsturendVraagvolgend Controleren Co-creëren Berkelland Almere Emmen Revisited Peel en Maas Utrecht Wijk.
Resultaten onderzoek Onderzoek …. Uitgevoerd datum…. Ingevuld door …. teamleden.
Vlaamse Reguleringsinstantie voor de Elektriciteits- en Gasmarkt Werkgroep netbeheer en decentrale productie Werkvergadering 13 december 2010.
1 BUE Middenkader 2004 Een eerste verkenning van de resultaten.
Digitale Agenda 2020 ALV 2015 VIAG
Herziening MBO voor leerbedrijven Versie 1.0 – september 2015.
Meedoen met de Monitor de Bibliotheek op school - vmbo.
De Invloed van Populaire leeftijdgenoten op de Bereidheid van Adolescenten om Alcohol te Drinken: Een Experimentele Chat Room Studie Hanneke Teunissen,
Dienstverlening 2010 – Agenda Ontwikkelingen en de opgaven voor (5 beloften aan de burger) De stand van zaken in Dordrecht.
Naam van de Auteur 7 januari 2008 B ETER ONDERWIJS MET DIGITAAL LEERMATERIAAL : DROOM OF WERKELIJKHEID ? Alfons ten Brummelhuis Arrangeursdag.
ESF Regiobijeenkomst Verantwoording casemanagement april 2015.
Workshop Van prestatie-index naar (verbeter)plan Ledenbijeenkomst VGN Uitkomsten eerste ZI meting Kwaliteitskader Gehandicaptenzorg 15 december 2010 Aangepaste.
U-Talent Academie OP SCHOOL EN DE UNIVERSITEIT
Inzet VHT bij ambulante hulpverlening aan LVB gezinnen
over verbouw en nieuwbouw
"Naar een toekomstbestendig Noord-Beveland"
Transcript van de presentatie:

• Onderzoek uitgevoerd in opdracht van Erasmus Universiteit en Berenschot B.V. in het eerste kwartaal van • Commissie Jorritsma creëert de visie dat in 2015 ‘gemeenten de poort tot de gehele overheid’ zijn. • Antwoord©-model is ontwikkeld om gemeenten hierbij te begeleiden. • Nu, in 2011, zijn de gemeenten nog maar 4 jaar verwijderd tot het KCC (klantcontactcentrum) geheel ontwikkeld moet zijn. 1

• Deskresearch naar alle gemeenten, websites bekeken en gescoord welke fase de gemeente is op basis van de gegevens die op internet te vinden zijn; • Verdiepend onderzoek uitgevoerd bij 23 gemeenten; • Het Antwoord©-model is gebruikt om bij beide onderzoeken de gemeentelijke KCC’s te scoren; • Vragenlijst ingevuld door afdelingshoofden of directeuren die direct met het KCC te maken hebben; • Verschillende gemeenten door heel Nederland hebben aan het onderzoek deelgenomen, grote en kleine gemeenten, net gefuseerde gemeenten; 2

 Allereerst is een deskresearch naar stand van zaken uitgevoerd;  Per KCC-fase zijn een aantal criteria gebruikt, bijvoorbeeld één set adresgegevens is een belangrijke indicatie voor fase 2.  Geeft een overzicht van de stand van zaken, onderzoek is niet in de diepte uitgevoerd;  Uit dit onderzoek blijkt dat: 3 Fase KCC% gemeenten in deze fase Geen KCC29,1 Fase 112,2 Fase 227,8 Fase 321,8 Fase 49,1 Fase 50

• Ontwikkeling loopt niet gefaseerd, het KCC van gemeenten zitten vaak in verschillende fasen van het Antwoord©- model • Gemiddeld zitten de 23 gemeenten in fase 2 van het Antwoord©-model; • Geen enkele gemeente zit in fase 4 of 5 • De pijlers “processen en besturing” en “leiderschap en medewerkers” zijn het meest ontwikkeld. • Gemeenten rekenen zich rijk: 11 gemeenten dachten hoger te zitten dan werkelijk, 5 scoorde zichzelf goed, 3 dachten dat ze lager zaten dan werkelijk en 4 gaven geen antwoord 4

 70% van alle gemeenten zitten in fase 0 t/m 2  Wanneer men rekening houdt met ongeveer 2 jaar voor de ontwikkeling van een fase (5 fasen in 10 jaar) van het KCC loopt deze 70% dus achter op schema  Er zal veel geïnvesteerd moeten worden om de dienstverlening op het gewenste niveau te krijgen  Mede in het kader van alle bezuinigingen wordt dit een zeer zware opgave. 5

 Voor meer informatie over de resultaten, neem dan contact op met de onderzoeker:  Mail of bel naar: ◦ Pim Vrolijks  T: