Hoe positioneer ik mijn uitgeverij

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Studiecoachbijeenkomst 9
Advertisements

‘Ga jij over de rooie’? GGD Hollands Noorden
Mijn Inburgering Hoe werkt dat?.
Marketingstrategie: segmentatie en positionering
Workshop 3 deel 1: Marketing
Marketing & Sales Systems 2000 CKC Van CRM naar eCRM
Alcohol 16- geen goed begin
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
9 BOUW STENEN Alex Osterwalder heeft negen bouwstenen ontwikkeld waar dit proces mee is te beschrijven. Deze bouwstenen worden samen het ‘Business model.
Ondernemen in de praktijk
Realisatie kindcentrum
Medezeggenschap en de Benchmark
Ivo Valkenburg, directeur Adviesklimaat bv What a Wonderful World! Louis Armstrong
Workshop creatief brainstormen
Het opzetten van een kwaliteitssysteem
Startsimulator Startinstructeur – Sessie 1
WE GAAN VOOR GOUD! Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland.
‘Marktgericht fietsbeleid, een tussenstand’ Donderdag 2 april 2009 Welkom bij de themabijeenkomst.
Hoe blijf ik overeind als welzijnsprofessional?
[ Business Model Generation. ]
Sociaal ondernemen Studiemiddag “Herstel en Winst” Netcliënten 17 mei 2013.
Het creëren van een succesvolle praktijk in relatie tot je boodschap
Oplossingsgericht coachen
Workshop 1: Diversiteit in de oudercommissies van de kinderopvang
Marketing H.2 Marketingbeleid.
Ondernemen na je studie!
Jaar 1 les 8 Het creatieve proces
Herkansing MedMec Q3 co creatie 15 en 16 juli 2009 De student is in staat: Het begrip co-creatie en de voordelen van co-creatie te benoemen. De voorwaarden.
MedMec Q3 Workshop co-creatie De student is in staat: Het begrip co-creatie en de voordelen van co-creatie te benoemen. De voorwaarden te benoemen om te.
Marketing presentatie
Welkom! Media & Creativiteit Les 4/5
02/ / 18 Kwaliteitsmanagementprincipes -Algemeen- Om een organisatie met succes te kunnen leiden en te laten functioneren is het nodig deze.
College 4, jaar 2, Zomer 2010 Projectles Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
College 4, jaar 2, Winter 2009 Inzoomen op Businessmodellen Aangepast programma Deeltijd Jaar 2 Docent Toine Nagel.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
Training “Doe-het-zelf” Programma “Samen duurzaam inzetbaar” Welkom
Business Model Generation Avans 30 januari 2012.
Business Marketing Management
(Naam bedrijf & logo) 1.Lost het product/dienst een bestaand probleem op? 1.1 Zo ja, welke? 1.2 Zo, nee wie gaat dit product/dienst kopen? 2. Waaruit maak.
CanDo Coaching.
(Naam bedrijf & logo) Lost het product/dienst een bestaand probleem op? 1.1 Zo ja, welke? 1.2 Zo, nee wie gaat dit product/dienst kopen? 2. Waaruit maak.
Visie & Strategie.
Docent: Ans Sarianamual - oktober 2014
Business Model You Wie jou helpt (Key partners) Wat je doet
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
De Future Proof Corporatie Hoe worden corporaties toekomstbestendig?
 ‘Hoe maak ik een goed filmpje?’ En hoe kan ik hem gebruiken?
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Presentatie voor de Soester Zakenkring - Organisatie & Innovatie - Waarde Winst Inspiratie.
Agenda, Regels, Rollen. 2016? Hoe? Het Business Model Canvas!! 1.
LL. HvHK_Kuurne Organisatieontwikkeling >> Strategische planning.
Concrete stappen naar aansprekende woonzorg- en serviceconcepten
2/6/2018 Marketingplan Uw naam.
Wegen van waarden en randvoorwaarden
[Bedrijfsnaam] Bedrijfsplan.
Ketenmanager & Innovatiemakelaar
What will you do to change the
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Toekomstvisie Scouting Nederland
‘Vernieuwing van het businessmodel van uw evenement'.’
Loopbaan en burgerschap les 3
Training Critical Friend
Doelen, verlangens, behoeftes en drijfveren
Presentatie van: Logo van je bedrijf.
Transcript van de presentatie:

Hoe positioneer ik mijn uitgeverij WINDKRACHT62 +31 (0)651 69 33 04 windkracht62@gmail.com www.windkracht62.nl Ian Muller Hoe positioneer ik mijn uitgeverij 10 do’s en dont’s Youtube Koefnoen Windkracht62 1

Business Modelling Private Seminar 19 maart 2013 Windkracht62 2 2

Programma 13.00 Landen 13.30 Werkwijze 14.30 Creatief proces 14.45 Break 15.00 Klantvragen + Toegevoegde waarde 16.00 Distributie + organisatie + exploitatie 16.15 Modellen schetsen

1. Landen Doel workshop: business modellen creëren met toegevoegde waarde voor de beoogde doelgroepen

1. Landen Wat is jouw niche Waaruit bestaat je project Wat is je persoonlijke visie Oefening: in tweetallen inventariseren en over elkaar rapporteren Extra: benoem de ideale klant van de ander In 2-tallen inventariseren (telkens 1 minuut), over elkaar rapporteren.

1. Landen Oefening: vrije associatie over de kenmerken van jouw ideale klant. Extra: -Stel je bent in de wereld van Harry Potter, wat voegt dat toe aan je associatie -Stel dat geld geen belemmering vormt, welke mogelijkheden biedt dat. -Stel je hebt onbeperkte macht (Barack Obama), wat is dan je perspectief. Waar denk je aan bij Business Modelling (op geeltjes en bij de flap plakken) Stel, je bent Harry Potter, hoe verandert je associatie Stel geld speelt geen rol, wat wordt dan je perspectief Stel je bent Barrack Obama, welke mogelijkheden biedt dat

2. Werkwijze Samenhang Leren inspireren Uitgangssituatie (visie) Markt/niche/segment

Samenhang Stap 1 Stap 2 Stap 3 en 4 Businessmodel Strategisch marketingplan Financieel plan Business plan Stap 3 en 4 Producten Dienstverlening Communicatie Actieplan Tools Realisatie Evaluatie en bijsturing

Leren Intro (film) Intro (overzicht) KS – klantsegmenten WP – waardepropositie KN – kanalen KR – klantrelaties IS – inkomstenstromen Kres – key resources KA – kernactiviteiten KP – key partners KStr - kostenstructuur

Leren

Leren Niche Marktzijde Bedrijfszijde Exploitatie - Klantgroepen - Waarde toevoegen - Relatie en distributie Bedrijfszijde Exploitatie

Inspireren Facebook Nespresso

Inspireren

Inspireren

Uitgangssituatie Oefening: Waar sta je nu? Hoe ziet de wereld om je heen er uit? Wat is je doel aan de horizon? Welke eerste stap ga je zetten? VB is telkens Windkracht62 Telkens de volgende stap fase laten doen in 2 minuten, in tweetallen aan elkaar laten uitleggen Laatste fase plenair houden, wie kan aan de groep vertellen welke stap hij/zij wil zetten

Markt/segment/niche Oefening: De aard van je business: B to B, B to G, B to C ? In welke markt opereer je? Op welk segment van die markt ben je gericht? In welke niche ben je gespecialiseerd en wie zijn daarbinnen je klanten? Wie van je klanten besluit over de aanschaf?

3. Creatief proces Hoe richt je een creatieve sessie in? Inspiratie op locatie! Wie doen er mee? Hoe ziet het programma er uit? Welke voorzitter kies je? Wat is je centrale vraagstuk? Hoe houdt je het luchtig?

3. Creatief proces Hoe werkt een creatief proces? Divergeren (verbreden) Convergeren (vernauwen)

3. Creatief proces Oefening: beschrijf de kenmerken van je ideale klant BV -geslacht -leeftijd -achtergrond -opleiding -woonsituatie -etcetera

4. Break Koffie, thee, water, sanitair

5. Klanten en behoeften Wie zijn de klanten (diverse gezichtspunten) Wat is het archetype van de beslisser -denken en voelen -horen en zien -zeggen en doen -pijn -winst Hoe vertaalt dat zich in behoeften Behoeften ev. overige klantgroepen

5. IJkpersoon

5. IJkpersoon Oefening: Ga aan de slag om de empathy map voor jouw ideale klant op te stellen. Bespreek het resultaat in een groepje van 4, stel elkaar vragen en geef tips Per map ca. 10 minuten Na afloop aan de groep presenteren (kort)

5. Behoeften ijkpersoon Zet de gevoelens, gedachten, uitspraken, gedrag, angsten, frustraties, wensen, maatstaven verlangens om in behoeften. Speel daarbij in op de obstakels die de ijkpersoon in de weg staan.

5. Toegevoegde waarde Hoe los jij de problemen (obstakels) van jouw ideale klant op? Welke waarde (wensen) voeg je toe? Dit voor diverse klantgroepen Plenair uitwerken a.h.v. voorbeelden uit de groep

6. Distributie, organisatie, exploitatie Klantrelatie en distributie Bronnen, activiteiten en partners Kosten en opbrengsten

7. Modellen schetsen Schetsen van enkele concrete business modellen In overleg met de groep: alleen, in tweetallen, of plenair In elk geval de eerste plenair met elkaar doen

Vervolgstappen Uitwerken marketing- en communicatiestrategie Ontwikkelen producten, diensten en communicatiemiddelen Opzetten en uitvoeren actieplan