Communicatieplan. Inhoud  Streeklift  Doelgroepen  Hoe gaan we het aanpakken?  Website ( concept )  Conclusie.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Fietsverlichtingscampagne 2011
Advertisements

Digitaal sociaal huis - 25 oktober 2010 DIGITAAL SOCIAAL HUIS.
Informatie over voeding zoeken en bespreken
Jeugdzorg en Lang zult u wonen
In opdracht van … De provinciaalse Sportdienst Brugge Regio West-Vlaanderen.
Viktor Wieme, Kimberly Camus, Kelsey Vermeulen
BUREAU VOOR i-COMMERCE
Demografische veranderingen: Mijn dorp over 10 jaar
Marian Walstra en Irma Laméris
IMPIAN ANAK in 12 vragen…veel meer informatie en foto’s vind je op www
De hoeden van Edward de Bono
Op zoek naar meer klanten voor uw webwinkel? Francine van Dierendonck Marketing Directeur eBay & Marktplaats 17 januari 2008.
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
Wegwijzerdementie.
Onderwerpen Oude situatie Eerste aanpak en problemen
Sociale Netwerksites Summerschool Social Media – Augustus 2010.
Marco Oving Projectleider
BUREAU VOOR i-COMMERCE Internet (websites, webshops) Intranet (interne website, CRM, databases, digitaalarchief) Mobiele Marketing (sms, mobiel internet,
15 – 9 – 2006 Technocentrum Twente FIRST LEGO® League 2006 Martijn Roelofs.
SaMBO ICT Conferentie 19 januari 2012 Vertrouwelijk.
 QI&feature=related QI&feature=related.
Topic 1: Social Media Innovative Generations © Innovative Generations.
iDTV Enkele persoonlijke bedenkingen iDTV/digitale TV = een Belgisch prematuurtje Zomer/herfst 2005: te vroeg gelanceerd Technisch nog niet rijp Niet.
DILIGENTIA |INTELLIGENTIA Project Diligentia – Will Goderie  Sebastian Schipper[c]  May Bui  Dineke Delst  Maarten Förster
Welkom bij de tussentijdse presentatie
NOA 2010 de Stentor. 2 NOA in vogelvlucht Het Nationaal Onderzoek Arbeidsmarkt (NOA) geeft antwoord op onder andere de volgende vragen: - hoe oriënteert.
Wist u dat … Meer dan 10% van de jongeren in het voortgezet onderwijs drugs gebruikt? Er meer dan 74% van de kinderen onder de 16 jaar alcohol heeft.
Arnold Lobbrecht Lenvis in het kort Arnold Lobbrecht
Presentatie Regiocommissie Verkeer en Vervoer 25 februari 2009.
Teleshopping via TV Doelgroep? Producten? Motivatie?
Cross Media.
Cultuurparticipatie bij jongeren
Chantal Kenens, Anneke Risselada, Merel Schutten
Vergrijzing, ontgroening en bevolkingskrimp in Brabant
Sportief actieve leefstijl Haagse ouderen
“Vinger aan de pols, bij Buren in nood”, voorstel aanpak kredietcrisis Remco Dijkstra Fractie VVD Buren 24 maart 2009.
1.Opgave West-Brabant 2.Uitvoeringsprogramma 3.Samenwerkingsstructuur 4.Prestatieovereenkomsten 5.Verbinden van middelen.
Welke acties ondernemen Groningers om voorzieningen te behouden? Carola Simon.
Concept MUM Stadsregio Arnhem Nijmegen
2011 International Year of Chemistry Het bestuur van het departement Scheikunde laat een scheikunde game ontwikkelen voor 2011 International Year of Chemistry.
Werkconferentie FNV Bouw “Toekomst A-lijn” NBC Nieuwegein 25 november 2006.
BUREAU VOOR i-COMMERCE Mobiele Marketing (sms, mms, mobiel internet, bluetooth)
Doe-Mee-Pas. Waarom? Kinderen doen mee Twee kwetsbare groepen in samenleving kans geven om deel te nemen aan sport en culturele activiteiten.
Welkom Workshop: Vereniging van de Toekomst Programma: -Voorstellen -Introductie Huis voor de Sport Limburg -Vereniging van de Toekomst.
DE GROTE REGIOBEURS Stadskanaal. TRENDS Vergrijzing Vergrijzing Social media Social media Mobiele telefonie Mobiele telefonie.
Crossmediale Communicatie
SOTOS bouwt met U een school in Sindian in Senegal.
Welke acties ondernemen Groningers om voorzieningen te behouden? Carola Simon 26 mei 2014, werkconferentie Innovaties in het sociale domein.
Workshop Marketing voor Dorpshuizen. Training Marketing voor dorpshuizen Landelijk project ‘Meer dan stenen’
NIEUW VLIEGVELD De Driehoek Ilona Duivenvoorde
Media en de massa.
Evenementencommissie RCU Zwolle
Webinar 22 april 2011 start: uur fondsenwervende internet tools Stichting GeefGratis gratis* aangeboden (gedoneerd) en te gebruiken door non-profits.
Optimaliseren BPV keten
Dag van de cultuureducatie 25 januari 2011 Wel Jong Niet Hetero (WJNH)
Fietsbeleid Putten Veiligheid. Waarom Fietsveiligheid vergroten Fietsen bevorderen Recreatie en toerisme aantrekkelijk maken Wat aanpakken Geen vrijliggende.
 Leiden van een organisatie  ontwikkelingen sturen en beïnvloeden  beheersen van processen.
1 Presentatie CV204A Trends in de media 22 juni, 2010 Nieuwsconsumptie.
Pitch: Open Dag INHolland Mounir Essiad | Djanomi Traxel | Ferdinand van Wijnen © 2009.
PR & Communicatie BIG Challenge BIG Challenge deelnemers uit de veehouderij en andere agrarische sectoren die samen fietsen en strijden tegen kanker.
Wat is Digitale marktplaats voor hulp, klusjes en zorg Laagdrempelig, veilig en eenvoudig hulpmiddel om elkaar te vinden. Via een organisatie of rechtstreeks.
Project ‘integrale aanpak valpreventie’ regio Nijmegen e.o. Stand van zaken en blik in de toekomst Nancy Albertz, projectleider
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
Glasvezel in de buitengebieden Buurtvereniging Horst Telgt.
Van Dordt, voor Dordt.
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
Marketingplan.
Lokaal Bereiksonderzoek Contact April 2017 – November 2017
Zet je club op de kaart!.
Transcript van de presentatie:

Communicatieplan

Inhoud  Streeklift  Doelgroepen  Hoe gaan we het aanpakken?  Website ( concept )  Conclusie

Streeklift  Wat is een streeklift? Auto is onmisbaar Burgers zijn bereid elkaar te helpen Niet iedereen is even mobiel Streeklift koppelt mobielen en minder mobielen  Wat wil men hiermee bereiken? Beter vervoer voor verschillende doelgroepen (mobiliteit) Alternatief voor de fiets (veiligheid)

Situatie  Openbaar vervoer Buslijnen Buurtbussen (reserveren)  Knelpunten Tijden Frequentie Flexibiliteit Bereik

Situatie  Demografie Ca inwoners (excl. Vianen) Ca jongeren in schoolgaande leeftijd (% = ZH) Ruim plussers (% > ZH) Tabel: Bevolkingsamenstelling 2005 Bron: CBS

Doelgroepen  Welke doelgroepen zijn er? Jongeren (scholieren/studenten) jaar Volwassenen (werkenden) jaar Ouderen (65 jaar en ouder) Minder validen (15+)  Hoe gaan we de verschillende doelgroepen bereiken (communicatieplan) Onderscheid informatievoorziening vs. gedragsverandering Verschillende Mediums

Doelgroepen  Jongeren/ scholieren (15-24 jaar) Vooral vrager, beperkt aanbieder Boodschap: bewustwording nut streeklift Media: internet, hyves, youtube Middelbare scholen: gastlessen en info-posters  Volwassenen/ werkenden (25-65 jaar) Vooral (potentiële) aanbieder, maar ook vrager Boodschap: help de medemens (kleine moeite groot plezier) Media: lokale krant, regio-rtv, internet Verenigingsleven: advertentie in clubhuizen/ op websites

Doelgroepen  Ouderen(65+ jaar) Vooral vrager, beperkt aanbieder Boodschap: hoe werkt de streeklift? Media: lokale krant, regio-rtv 75+: posters in zorgcentra, bushokjes en bij ouderenvoorzieningen  Minder validen (15+ jaar) Vrager Boodschap: hoe werkt de streeklift? Media: afhankelijk van leeftijd Revalidatiecentra en andere zorgvoorzieningen: posters

Hoe gaan we het aanpakken?  Lokale huis-aan-huisbladen en regionale radio en tv  Posters en Folders  Middelbare scholen, Sport -en Buurtverenigingen  Website + helpdesk

Website  Hét medium om vragers en aanbieders te ‘matchen’  Helpdesk (telefoon) gebiedsplatform Alblasserwaard-Vijfheerenlanden (vrijwilligers)  Link:

Kosten (indicatief)  Kostenposten Bouw en onderhoud website Advertentiekosten Drukkosten Onkostenvergoeding vrijwilligers  Mogelijke opbrengsten Subsidies (provincie) Sponsoring (Arriva) Reclame-inkomsten (lokale en regionale ondernemers op website)  Kostenindicatie Eenmalige investering à euro Jaarlijkse stelpost ca. 10% = à euro

Conclusie  Veel te doen wat betreft de uitvoering van het project Streeklift  Doelgroepen  Website uitbreiden  Business case

Vragen?