IPC En wat heb ik er zelf van geleerd?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Professional in Beeld Henk Meijer Ontwikkel het jonge talent in het Westland Docenten professionaliseren en leerlingen plukken de vruchten.
Advertisements

De ondernemende School Agentschap NL 21 november 2013 Best practices Reflecties visitatiecommissie Dr. L. Lenssen.
Peter Hemelsoet Edugo Oostakker
CAPACITEITSONTWIKKELING IN PROFESSIONELE LEERGEMEENSCHAPPEN Kenniskring Schoolontwikkeling en Schoolmanagement Velon 2007.
Van Comeniusprojecten Guy Tilkin Landcommanderij Alden Biesen.
Teachers of the 21st century iearn conferentie juli 2009 Doelen: Effectief partnerschap op lokaal, regionaal en internationaal niveau tot stand brengen.
Even voorstellen.... Presentatie PABO-2 september 2009
Presentatie en ervaringen studiereis Zweden 31 maart - 3 april 2009
samenhang Resultaten Processen Persoon Wat het oplevert Wat je doet:
Welke boeken kies ik voor mijn kinderen?
Powerpoint in de klas Michiel D. Jansen o.b.s. De Draaimolen.
Een gezamenlijke uitdaging!
Matthieu Roozen Carie van der Kruijs Irmgard Heijmans
SAMENWERKING FOCUS - FONTYS
Samenwerken in burgerschap
Voortgangspresentatie Jonatan Bruggeman
Eefje Buys 1BaTP C = leerling dient zelfstandig te werken, zelfstandig te leren en kan daarbij rekenen op begeleiding.
Studie2daagse directies Unicoz 15 en 16 november 2012 Communicatie, ouderbetrokkenheid, educatief partnerschap een ideale combinatie voor.
ELO’s. ELO voor leerlingen en leerkrachten website gratis of betalende ELO’s specifiek Activerende werkvormen ELOnauten studiewijzerInteractief lesmateriaal…projecten.
‘De opbrengst gemeten’ Toetsing in het Mechelen Curriculum
OUDERS VOOR INCLUSIE. WIE ZIJN OUDERS VOOR INCLUSIE ? Vereniging van en voor ouders Voor alle ouders van kinderen, ongeacht hun handicap We zijn vooral.
Meer maatwerk door vernieuw(end) teamwerk ‘t Heibosch
Werkconferentie Passend Onderwijs 30 maart 2009 Bijeenkomst voor algemeen directeuren van : PO: WSNS Hoorn-1, WSNS Hoorn-2, WSNS De Streek VO: SWV VO-SVO.
Ruimte om te leren Onderwijs in Zambia kinderen in Zambia willen naar school!
Welkom op deze informatieavond
Ontwikkelwerkplaats Jeugdzorg en Passend Onderwijs
Schoolmodellen LOB Frans van Hoek, 20 juni 2014.
Een kijkje in de keuken…..
Info avond CBS De Bargeweide
Basisschool De Driesprong
De Sint-Gillisschool “Ieder kind zijn eigenheid”.
PWO EDOEL VELOV 26/02/2015 Thomas Remerie, Eef Thoen, Bea Merckx Educatie Duurzame Ontwikkeling, Evaluatie van de Lespraktijk Ontwikkelen van een ontwikkelingsinstrument.
Samen werken aan praktijkonderzoek!
IPC Nederland.
Visie pedagogisch klimaat Door: Wendy, Charlotte, Bram en Thijs.
Leerproces SDV leerlijnen ontwikkellijnen Doel: POP van de leerling
3umH3H0. Studie reis Canada Renate en Henco (14 t/m 22 november 2014)
Passend onderwijs. Opbouw presentatie Passend onderwijs Alle leerlingen hebben recht op goed onderwijs. Het liefst een school in de buurt. De beste kansen.
Ouderavond toekomst basisscholen Sluis/Schoondijke Welkom.
Welkom ik maak me sterk.
Christiaan huygens college rachmaninowlaan Bèta aan de Basis 1.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
HE, BAH, WEER HUISWERK! WAT VOOR HUISWERK KRIJGEN DE KINDEREN BIJ ONS IN DE BOVENBOUW EN HOE GEBRUIKEN WE EEN AGENDA IN GROEP 8.
Muziek maken doe je Zelf! Samenwerking Tegelse Basisscholen en Harmonie Sempre Avanti.
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
‘Samen’ uitdagen tot ontwikkelen Basisschool De Ark.
GEEN METHODE MAAR HET ONTWIKKELEN VAN EIGEN AANPAK.
Informatieavond.
23 maart 2017 profilering.
Maatschappelijke stage
WELKOM Verdiepingsdag Europees Parlement Ambassador Scholen
Koningin Julianaschool,

Ouderavond De Borgh 11 oktober Ouderavond De Borgh 11 oktober 2017.
VRAAGGESTUURD LEREN EFFECTIEF BEGELEIDEN
Hoe geven wij ons onderwijs een nieuwe kleur?
Is de economische recessie een zegen voor de relatie ouders en school?
Het omgevingsboek van de school (en het inschakelen van experten)
Informatie- en bedankavond De Schare juni 2018
Informatieavond.
Visie anders leren Ieder kind ontwikkelt zich optimaal als persoon & cognitief. Vanuit deze visie zijn we gestart met ‘anders leren’, gericht op onderwijs.
C H A N G E M A K E R S TRAJECT OUDERBETROKKENHEID Sint-NIKLAAS
PowerPoint Taal Bijeenkomst 7: Evalueren op schoolniveau
IKC De Wenteling Balinge e.o.
Sint-Jozefsinstituut
Sint-Jozefsinstituut
Scholenmarkt 17 mei 2017 OBS ‘t hout.
jaarplan en speerpunten
Presentatie Inspectie - Bezoek
Transcript van de presentatie:

IPC En wat heb ik er zelf van geleerd? Het International Primary Curriculum (IPC) is een onderwijsprogramma voor creatieve en zaakvakken op de basisscholen over de hele wereld. We zien IPC als een praktisch hulpmiddel voor leerkrachten om kinderen te helpen leren.

Onze visie: We leren kinderen zo goed mogelijk leren. We ontwikkelen bij kinderen een onderzoekende en op samenwerking gerichte houding. We bieden kinderen optimale kansen zich persoonlijk te ontwikkelen. We leren kinderen actief deel te nemen aan het eigen leerproces. We zijn respectvol naar onszelf en anderen.

Onze visie en IPC IPC is voor ons een hulpmiddel waarmee we het eigen leren van kinderen inhoud geven. Eigen leren Evalueren Reflecteren Actief leren Verantwoordelijkheid

Opbouw IPC project Startmoment Wat weten we al? Wat wil ik leren? Waar zijn we mee bezig? Ik weet… Ik kan… het een beetje, ik kan het beter, ik kan het goed. Ik begrijp… Afsluiting

IPC en de Wenteling Wat weten we al? Wat willen we leren? Visie op onderwijs Hoe realiseren we onze visie? Wat weten we al? Wat willen we leren? Waar zijn we mee bezig? Wat kunnen, weten en begrijpen we? Afsluiting

IPC plan van aanpak op de Wenteling Presentatie IPC Lidmaatschap IPC-Nederland Projectplan (3 jarig traject) Samenwerking: De provincie Drenthe, IPC Nederland, IPC scholen, volgscholen, Pabo, regiegroep en een klankbordgroep IPC teamscholing Bezoek IPC-scholen Uitwisselen van informatie binnen het IPC netwerk Structuur aanbrengen IPC onderwijsaanbod Het inhoudelijke deel van de IPC projecten optimaliseren IPC en leerkrachtvaardigheden IPC accreditatie

En wat heb ik er van geleerd?