IPC En wat heb ik er zelf van geleerd? Het International Primary Curriculum (IPC) is een onderwijsprogramma voor creatieve en zaakvakken op de basisscholen over de hele wereld. We zien IPC als een praktisch hulpmiddel voor leerkrachten om kinderen te helpen leren.
Onze visie: We leren kinderen zo goed mogelijk leren. We ontwikkelen bij kinderen een onderzoekende en op samenwerking gerichte houding. We bieden kinderen optimale kansen zich persoonlijk te ontwikkelen. We leren kinderen actief deel te nemen aan het eigen leerproces. We zijn respectvol naar onszelf en anderen.
Onze visie en IPC IPC is voor ons een hulpmiddel waarmee we het eigen leren van kinderen inhoud geven. Eigen leren Evalueren Reflecteren Actief leren Verantwoordelijkheid
Opbouw IPC project Startmoment Wat weten we al? Wat wil ik leren? Waar zijn we mee bezig? Ik weet… Ik kan… het een beetje, ik kan het beter, ik kan het goed. Ik begrijp… Afsluiting
IPC en de Wenteling Wat weten we al? Wat willen we leren? Visie op onderwijs Hoe realiseren we onze visie? Wat weten we al? Wat willen we leren? Waar zijn we mee bezig? Wat kunnen, weten en begrijpen we? Afsluiting
IPC plan van aanpak op de Wenteling Presentatie IPC Lidmaatschap IPC-Nederland Projectplan (3 jarig traject) Samenwerking: De provincie Drenthe, IPC Nederland, IPC scholen, volgscholen, Pabo, regiegroep en een klankbordgroep IPC teamscholing Bezoek IPC-scholen Uitwisselen van informatie binnen het IPC netwerk Structuur aanbrengen IPC onderwijsaanbod Het inhoudelijke deel van de IPC projecten optimaliseren IPC en leerkrachtvaardigheden IPC accreditatie
En wat heb ik er van geleerd?