Hoe ga je om met LinkedIn?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Er zijn 3 methodes om slimmer te zoeken. 1.Door toetscombinaties te gebruiken. Bij windows: Alt + Tab = schakelen tussen programma’s. Windows + D = bureaublad.
Advertisements

RECLAME OP INTERNET ASCC Clubmiddag 15 april 2014.
Het tweede werkstuk.
Lindenhout gaat 2.0, jij ook?
Autisme en Mindmap Thuis en op School
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Regelhulp Regelhulp.nl is een digitale wegwijzer van de overheid voor iedereen die zoekt naar zorg of ondersteuning. Het webportaal bevat actuele informatie.
Mijn gegevens op het web!?
Welkom bij de workshop social media. Wie is de ? Marketing, communicatie, pr on- en offline. •Strategie en advies. •Uitvoeren middelen, persberichten.
Social media gebruiken om een baan te vinden
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
Veilig Internet Geef antwoord op de vragen en ontdek of jij veilig gebruik maakt van het internet!
Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
Invullen e-profiel Ga naar
Welkom bij de cursus Handig met Internet! Handig met Internet -Wat doet u al met internet? -Wat wilt u nog meer met internet doen? -Hoe kunt u beter.
Kats en coaching doe, leer, ontwikkel jezelf
Facebook Zie de kansen!.
Handleiding Cency.nl Versie april De openingspagina toont foto’s van mogelijke voornemens.
HET CURRICULUM VITAE = VISTEKAARTJE NUMMER 2
Waar letten we op tijdens de het maken van de presentaties?
Lezing door Kick de Wolff
Meer bekendheid via Linkedin Stella Maaswinkel Verseau trainingen.
Het bacheloreindproject (BEP) 1BT04 / 1GT04
Kinderen op social media: hoe ga je daar als ouder mee om?
Klikdemo: CRM maken van contactmomenten en werkafspraken Versie: Academie Werkbedrijf Doel klikdemo In deze klikdemo leer je hoe je contactmomenten.
Het nieuwe solliciteren:
© 2012 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden. Een contactpersoon toevoegen Via uw lijst met contactpersonen kunt u gemakkelijker communiceren.
Een expeditie waarin Social Media worden ingezet om U beter te presenteren EN gevonden te worden.
Online filmpjes maken. (
Online filmpjes maken. (
Kinderen op social media: hoe ga je daar als ouder mee om?
De ondernemende student Hoofdstuk 3Persoonlijke presentatie en reflectie.
#kennisdelen | #samenwerken | #durftevragen
Webteksten en SEO Wat hebben zij met elkaar te maken?
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
UVW LinkedIn Presentatie
Zo doen we dat op De Wissel. Inhoud  Onze visie  Onze doelen  Afspraken  Tips  Facebook  Twitter  Youtube  Tot slot.
Invullen van de tevredenheidspeiling door ouders via het Ouderportaal.
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
Hoe maak ik een PowerPoint presentatie?
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Sessie 4: Opdrachten krijgen met 1. Wat gaan we doen? #lift Aan de slag met Twitter Oefening Geavanceeerd gebruik Twitter succesvol toepassen Toelichting.
Bijeenkomst 3. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Huiswerk  Hoe is het huiswerk gegaan?
Introductie Ik ben….. – Marguerite Klinkers – Social Media enthousiasteling – Vind het interessant en belangrijk om ouders voor te lichten op het gebied.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Aan de slag met haarlemmermeervoorelkaar.nl een praktische handleiding Stap 1. Aanmelden Ga naar
SEO Kateryna Glushak en Saartje Van Broeckhoven. Wat?  Search Engine Optimization  Zoekmachineoptimalisatie  Techniek om website hoger te laten scoren.
1.Account aanmaken 2.Eerste stappen van je profiel 3.Profielgegevens beheren 4.Vrienden zoeken en toevoegen 5.Pagina's en groepen toevoegen 6.Je startpagina.
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
Workshop Baukelien van Minnen. LinkedIn  LinkedIn – 5,9 mio profielen in Nederland op een beroepsbevolking van 6,1 mio (mbo+)  78% van de mensen op.
Training voor beginners. Agenda Waarvoor LinkedIn gebruiken? Hoe maak je een aansprekend profiel? Digitaal netwerken: hoe doe je dat? De interactie aangaan.
Hoe profileer ik mezelf digitaal? -minilecture-.
Campagne PM1 Schone lucht een mensenrecht Nieuwe ISO 16890
Maak je website beter vindbaar!
Waar moet je op letten? Om een goede stageplaats te hebben moet je er zeker van zijn dat het bedrijf waar je naar toe wil ook onze school een beetje kent.
Werkstuk nask In de week van 23 januari 2017 (week 04) voor vrijdag 27 januari 12:15, inleveren Daarna: elke werkdag te laat: 5 punten (van de 100) van.
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
‘Boost je Business met LinkedIn’
Left-out? or LinkedIn or Left-out?.
(week 045) voor vrijdag 02 januari 12:15, inleveren
(Niet) Allemaal digitaal
LinkedIn Wat moet ik ermee?.
Waar moet je op letten? Om een goede stageplaats te hebben moet je er zeker van zijn dat het bedrijf waar je naar toe wil ook onze school een beetje kent.
Social media voor statenleden/politici
Wat leer je allemaal op school?
Doelen, verlangens, behoeftes en drijfveren
Transcript van de presentatie:

Hoe ga je om met LinkedIn? 3-4-2017 LinkedIn Hoe ga je om met LinkedIn? 28 januari 2014 René Boot ZZP Krimpen

INHOUD Waarom LinkedIn? Profiel inrichten/aanpassen Tips & Tricks 3-4-2017 INHOUD Waarom LinkedIn? Profiel inrichten/aanpassen Tips & Tricks 28 januari 2014 René Boot ZZP Krimpen

28 januari 2014 René Boot ZZP Krimpen Waarom LinkedIn? Tijdperk van het netwerken Netwerken is belangrijk, in mindere tijden maar ook zeker in goede periodes. Het gaat nu alleen nog maar meer draaien om persoonlijke aanbevelingen, samenwerkingen en het uitwisselen van ervaringen. Dit is niet alleen in dagelijks leven via mond-tot-mond reclame maar steeds meer online Je zoekt tegenwoordig alles op internet: uiteten, vakanties, printer etc… Recruiters, opdrachtgevers en werkgevers speuren internet af voor de juiste personen, maar vooral ook LinkedIn Zichtbaarheid Richt je op rol als expert Vindbaarheid op internet 28 januari 2014 René Boot ZZP Krimpen

Richt je op je rol als expert Waarom LinkedIn? Richt je op je rol als expert Je hebt in je beroep een bepaalde expertise. Profileer je dan als expert. Ga jezelf niet “verkopen” Verstrek online goed advies of tips, volledig onzelfzuchtig. Laat zien wat je in huis hebt. Netwerken kost tijd. Zowel online als offline Volhouden en herkennen. 28 januari 2014 René Boot ZZP Krimpen

28 januari 2014 René Boot ZZP Krimpen Waarom LinkedIn Zichtbaarheid Goed LinkedIn profiel maar niet zichtbaar Doe maar gek, dan doe je al normaal genoeg. Opvallen met je profiel Goede foto is één, maar... Juiste informatie, content, statusupdates of groepen is tweede Tijd is vluchtig en vooral online Gunfactor: hoe meer je geeft, hoe meer je krijgt Geven door bericht sturen, iemand voorstellen, vraag beantwoorden, vaardigheden toewijzen. 28 januari 2014 René Boot ZZP Krimpen

28 januari 2014 René Boot ZZP Krimpen Waarom LinkedIn? Vindbaarheid Linkedin werkt als Google, op zoektermen Juiste omschrijving in profiel Toepassen SEO (search engine optimization) Wat doet SEO? SEO houdt rekening met het zoeken van woorden Hulpmiddel via Google Adwords Zoekwoordplanner. 28 januari 2014 René Boot ZZP Krimpen

Profiel inrichten/aanpassen Verkort profiel Eerste indruk, eerste wat men ziet Foto Scherpe foto, geen partner, kinderen, aan het strand. Foto is te zien voor iedereen Naam en toevoegingen 28 januari 2014 René Boot ZZP Krimpen

Profiel inrichten/aanpassen Kopregel Belangrijker dan foto. In 120 tekens laat je zien wie je bent of wat je doet. Kiezen tussen steekwoorden (functie, expertise) of jezelf in volle zinnen omschrijven. Belangrijk om woorden te gebruiken die iemand gebruikt om jou te vinden. 28 januari 2014 René Boot ZZP Krimpen

Profiel inrichten/aanpassen Publieke URL Bij het aanmaken van een profiel krijg je een niet representatieve url Pas dit direct aan zoals bij mij Nl.linkedin.com/in/reneboot Staat beter op een visitekaartje 28 januari 2014 René Boot ZZP Krimpen

Profiel inrichten/aanpassen Contact info Vul hier zoveel mogelijk gegevens in. E-mailadres, telefoonnummer zo bent je snel bereikbaar Heb je een Twitter account? Vul die hier ook in. 28 januari 2014 René Boot ZZP Krimpen

Profiel inrichten/aanpassen Websites Mogelijkheid om max. 3 websites te vermelden Belangrijk om hier niet de standaardtekst in te vullen van bijvoorbeeld bedrijfswebsite maar kies voor andere.. Kies de naam van onderneming of opdrachtgever 28 januari 2014 René Boot ZZP Krimpen

Profiel inrichten/aanpassen Samenvatting Dé gelegenheid om je te presenteren en te laten zien wat je kwaliteiten zijn. Volgens de richtlijn: Begin met introductie/inleiding Dan een stuk herkenning Bied een oplossing voor je dienst of product Eindig met je contactgegevens Foto’s, presentaties, video’s geven een waardevolle toevoeging. 28 januari 2014 René Boot ZZP Krimpen

Profiel inrichten/aanpassen Vaardigheden en deskundigheid Hier kun je 50 vaardigheden en/of onderwerpen opgeven van jezelf. Deze vaardigheden kun je laten onderschrijven door iemand. Kies woorden die bij je passen. Ook dit onderdeel is handig voor SEO. 28 januari 2014 René Boot ZZP Krimpen

Profiel inrichten/aanpassen Werkervaring Vul de velden in en geef een uitgebreide omschrijving. Zoals bijv. functieomschrijvingen, doelstellingen, je behaalde doelstellingen, je nevenactiviteiten. 28 januari 2014 René Boot ZZP Krimpen

Profiel inrichten/aanpassen Aanbevelingen Leuk op te krijgen en te geven Meest geloofwaardig zijn referenties van een manager en mensen waarmee je hebt samengewerkt. Het is niet gek om aanbevelingen te vragen. 28 januari 2014 René Boot ZZP Krimpen

Profiel inrichten/aanpassen Aanbeveling geven Makkelijkst via verkorte profiel Bedenk het zakelijk nut voor deze persoon Benadruk zijn of haar goede kwaliteiten en hou het zakelijk. 28 januari 2014 René Boot ZZP Krimpen

Profiel inrichten/aanpassen Interesses Hier kun je invullen wat je zelf wil. Het kan een persoonlijke noot zijn of persoonlijke interesses. Bijvoorbeeld hobby’s. Dit kan voor potentiele opdrachtgevers een aanvullend contact zijn. Gedeelde interesses. 28 januari 2014 René Boot ZZP Krimpen

28 januari 2014 René Boot ZZP Krimpen Tips&Tricks Aanpassingen van je profiel -Voordat je start met het aanpassen van je profiel schakel de “activiteiten broadcasts" uit. Zet je profiel open voor iedereen en niet voor een selecte groep Zorg dat je minimaal 1 keer per week een statusupdate doet zodat je zichbaar bent bij je netwerk 28 januari 2014 René Boot ZZP Krimpen

28 januari 2014 René Boot ZZP Krimpen Tips&Tricks Soms zijn mensen 3e graad verbonden. Dan kun je niet direct in contact komen met deze persoon. Dat kan op 3 manieren. -Via een introductie van iemand uit je netwerk -Via Inmail, maar daar moet je voor betalen. -Je kunt lid worden van dezelfde groep als de contactpersoon waarnaar je op zoek bent. 28 januari 2014 René Boot ZZP Krimpen

28 januari 2014 René Boot ZZP Krimpen Tips&Tricks Zorg dat je je profiel volledig invult. Je wordt dan ingedeeld in hoe sterk de waarde is van je profiel. Bijvoorbeeld expert of zeer deskundig. Bij een zeer volledig profiel kom je ook hoger terecht in zoekopdrachten van LinkedIn. 28 januari 2014 René Boot ZZP Krimpen

28 januari 2014 René Boot ZZP Krimpen Einde Dank voor je aandacht ZZP Krimpen www.zzpkrimpen.nl info@zzpkrimpen.nl René Boot info@jmh.nl 28 januari 2014 René Boot ZZP Krimpen