Denken in conversaties Zend, ontvang en denk in dialogen. Hoe komt mijn boodschap over? Break-out sessie Entopic
Even voorstellen
Sandra van Veen nl.linkedin.com/in/sandravanveen #Communicatieprofessional #Stakeholdermanagement #Verandermanagement #NLP
Joyce Datema nl.linkedin.com/in/joycedatemahttps://twitter.com/joycedatema #Online #Communicatie #webontwikkeling #communicatieadviseur #intermediair # ICT – #Business
Hoe komt jouw boodschap over?
Ben je bewust van.. • je online communicatie • geen scheiding tussen privé en werk • je rol, ook als je privé online communiceert
• De Portugese voetballer wilde met de tweet de deelnemers bedanken die meededen aan een wedstrijd waarin kinderen via leuke foto's het bezoek aan een wedstrijd konden winnen.
• Ik realiseer me net dat er heel wat te doen is rond mijn ondergoedlijn voor kinderen", stuurde hij. Gevolgd door de tweet: "Foute zinnen die uit hun context gerukt worden, kunnen gevaarlijk zijn, zeker voor hen die niet opletten."
• Geschreven in een stemming van ergernis en machteloosheid – niet als psycholoog of hoogleraar, maar gewoon als burger met idealen.
Denk bij het opstellen van tweets aan • Geen spelfouten, caps en uitroeptekens • Besef je wat jouw klanten en prospects verwachten en sluit hierbij qua content bij aan (Focus) • Origineel • Positief • Bescheiden • Kwaliteit boven kwantiteit: less is more
Denk bij het opstellen van tweets aan • Houd je tweets kort genoeg dat een ouderwetse retweet via mogelijk is • Voeg relevante afbeeldingen aan je tweet toe • Probeer relevant en behulpzaam te zijn • Maak geen misbruik van de DM-functie
Online denken, voelen en doen op één lijn
Boodschap onder de loep
Denken in conversaties ‘dialogue’ • Advertiser: • (1 e indruk: zichzelf bekijken in lepel) • Long time, no see, looking good • ‘see…’ • You can’t tell me you missed the billboard at timesquare, 200 foot tall decoration • Consumer: • I think you just heard me just fine • We don’t talk anymore • You’re saying, you love me, but you’re not behaving
Zintuigen Zien Horen Voelen Proeven Ruiken Bron: todayifoundout.com
Predikaten VisueelAuditiefKinestetisch BeeldAfstemmenDoen OphelderenGehoord wordenGevoel SchitterendKlinkenGrip / houvast GezichtspuntPresentatieOngevoelig KleurrijkSprakeloosSolide SchetsenZogezegdOnderdrukken VoorstellenKlankbordAanpakken UitstralingEentonigVlijmscherp FocusToehoordersVormgeven
Vooruitlopend op #Buitenhof. Geef de Randstad als natuurdroom op, zorg voor infrastructuur en focus je voor flora en fauna op de rest van NL Alles loslaten is mijn enige houvast" *leest gesprek Sylvia de Leur met * goed verslag, hopen dat jouw woorden gronden en het niet alleen aanhoren was..tuurlijk ben jij klankbord voor anderen!
En nu verder? • Bewust van onbewuste gebruik van zintuigen in je communicatie • Bekijk je eigen (geschreven) woordgebruik • Ga eens ‘ spelen’ met zinnen van jezelf en zet deze om in een andere zintuiglijke voorkeur • Wil je iedereen aanspreken? Gebruik dan zowel voelen, horen en zien - woorden
Eens even kijken, ja dat klinkt goed, ik heb het gevoel dat we het kunnen