Mijn jeugd in West…. Mijn jeugd in west Logline 3 generaties van Amsterdam West worden met elkaar vergeleken door te praten over de belevenissen die zij.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wat doen wij met Gods Schepping …
Advertisements

Een website voor je buurt… Wat je wil weten, lees je hier!
BRIDGE Vervolgcursus Vervolg op starterscursus Bridgeclub Schiedam ‘59 info: Maandagavond: 19: – of
Tijd en opbouw: Verteltijd:
De bezoeker maakt een keuze tussen de verschillende monsters en locaties door op een monster te klikken.
Een algemene inleiding bij het maken van video’s
Colofon Het boek dat hierbij hoort heet - zo leer je nog eens wat over de invoering van de vmbo ict-route. Geschreven door Jos de Kleijn en Carla van.
1 WSNS Studiedag 3 oktober 2006 “Juf, gaan we die weer doen? Die is leuk!”
Mijn naam is Willem Wind. Mijn naam is Willem Wind En ik ben hoogbegaafd.
Een vrouw met drie dochters besliste op een zekere dag haar drie schoonzonen te testen...
De Heilige Geest in het Oude Testament
Taalbeschouwing 2 Taalleesboek 1 53 t/m 55. een enkelvoudig zelfstandig naamwoord (als onderwerp van een zin) krijgt een enkelvoudig gezegde 1=1 een meervoudig.
HOE KOMT U ER MET HET OPENBAAR VERVOER? Bereikbaarheid van verschillende bestemmingen 22 november 2012.
Welkom 1 aan het bestuur en de leden van OXO aan alle (plus)ouders en (plus)grootouders aan alle aanwezigen.
DE WERELD EEN DORP Niet klikken Muziek: Händel: Ombra ma fu. (Xerxes)
Train de trainer Levensboeken Beatrijs Van der Heijden
HET VERHAAL VAN DE 1 KAARSEN EN.
Les 9 Hoofdstuk 13: Praten als een bridger
Gebieden als Powerpoint shapes
09 september 2013 Welkom Oudervoorlichting. “help, mijn kind moet kiezen” 1.Generaties 2.Puberbrein 3.Uw rol als ouder 4.Tips voor u 5.Uw vragen.
Uitleg en Advies Chris Rietmeijer Mei 2009.
Media en creativiteit module 6 Identiteit
Buurt in Beeld in Corpus den Hoorn Groningen 2010 Een kunstproject van Alette de Groot en Daniëlle de Wilde.
In dit vakje zie je hoeveel je moet betalen. Uit de volgende drie vakjes kan je dan kiezen. Er is er telkens maar eentje juist. Ken je het juiste antwoord,
Psalm 25.
TOV! Openingsavond Thema:Wie is God ?.
Pasen 4 april 2010 Exodus 14: : 1a De Heer zei: Het kan, trek verder, Ik zal het water van de zee splijten en jullie zullen over droog land er doortrekken.
God zegent je zodat je zult heersen 1.
God maakt zijn zegen waar 1.
Online Conferentie Nederland 8 oktober Welkom allemaal! Onderwerp: “Urban Culture”
Voltooid deelwoord.
Werkvormen Dialoog Werkt!
Onderzoek & het project
Weglopen Johanna Kruit.
Beter samen werken…. Waar heb ik dat nog gehoord ? PZ GRENS
Een levensboek voor ouderen
HERHALING ZINSLEER.
H3. Communicatie Gesprekstechnieken.
Hoe en waar wordt de keuze voor de nieuwe auto bepaald? AutoRai 2005 Amsterdam, 10 februari 2005 Anne Hoff Research Director Interview-NSS.
Les 6 Uitkomen tegen troefcontracten Inleiding tot het bieden
13/02/2014 Onderzoek Happy Aging 1 : De context. Wie zijn die ouderen (verschillende profielen: leeftijd, opleiding, voormalig beroep, locatie, interessen,
31 augustus 2014 Zoetermeer 1. de vorige keer... Handelingen 20  Paulus' derde 'zendingsreis'  is op doorreis naar Jeruzalem  passeert Efeze (waar.
Les 3: Verkeer TOETS.
Groep Colruyt en ‘participatie’
Het ideale fairtrade team
Zie het lam Gods... Johannes 1:29.
‘drie engelen en hun boodschap’
Woordenschat Groep 5 Thema 4, les 6
Vraag 1: Wat is het thema van de kinderboekenweek?
Welkom op TOV!.
DEEL 1 LES 4 De basis Les 4 Snijden versie
DEEL 2 LES 22a De verdieping Les 22a De tweede hand versie
De man die twee keer verdronk
Hocus Pocus met Alfons Alfrink Regisseur Torill Kove Land Noorwegen Jaartal 2013 Tijd 72 minuten Taal Nederlands gesproken Groep 3/4.
Effectief vergaderen Goed vergaderen is een kunst. Zowel van de voorzitter als van de deelnemers wordt een grote mate van vergaderdiscipline gevraagd.
Lesbrief Jongerenprogramma Nederlands Film Festival Wat is het Nederlands Film Festival (NFF)? Waar denk je aan bij het NFF? Ben je weleens naar het.
Briant College Fictie h4 Tijd. Briant College ­ Op welke manier een schrijver ‘tijd’ gebruikt in een verhaal. 2 Wat ga je deze les leren.
FILMEN MET JE SMARTPHONE Een workshop voor schrijvend journalisten door Annelotte Verhaagen Amsterdam, 7 november
In opdracht van Overlast in Amsterdam West ‘Het Columbusplein’ Project Ondernemen De Haagse Hogeschool Jeoffrey van Zijp.
Poster Poster tonen.

Dit is een test. Een tweede dia biedt mogelijk uitkomst.
Tekstverklaring Hoe doe je dat?.
Kennisoverdracht via webinars. Introductie Wie ben ik? Tom Van ‘t veld Training consultant Webinar specialist Verloop van de sessie 1 uur Interactief.
Reminiscentie Levensboeken
7E-model Template. Opdracht: Bedenk minstens 3 originele manieren om je doelgroep te informeren, waardoor ze denken: “aha, goed om weten”, “interessant,
Levensboek Format.
Consumenten-gedrag Sociologische blik
Les 5: Verbale communicatie
Transcript van de presentatie:

Mijn jeugd in West…

Mijn jeugd in west Logline 3 generaties van Amsterdam West worden met elkaar vergeleken door te praten over de belevenissen die zij hebben meegemaakt in hun tijd in Amsterdam West. Premisse Zelfreflectie leidt tot vergelijkingen

Mijn jeugd in west Opdracht - Thema kiezen uit onderzoek. - Amsterdam West - In kaart brengen hoe elke generatie van Amsterdam West hun buurt beleefd Doel - Het begin om videomateriaal op de website te posten - Trigger voor de bewoners Idee - Hoe beleven verschillende generaties uit Amsterdam West hun buurt? En wat vinden de generaties van elkaars belevenissen. - Verhalen online en offline zorgen voor een globaal beeld van de vraagstelling - In de docu worden zeventigplussers, babyboomers en de MTV-generatie ieder vertegenwoordigd door één inwoner van West. - Meer verdraagzaamheid tussen de generaties.

Mijn jeugd in west 70+ Generatie Babyboomer MTV Generatie Miep (76 jaar) Willem (51 jaar) Tim (29 jaar)

(1) MIEP loopt naar het midden van het plein en leest een verhaal voor.

(2) ALDEN verteld aan de hand van enkele korte shots van de interviews wat het doel van de documentaire is.

(3) De drie generaties: MIEP, WILLEM en TIM stellen zich aan de kijker voor.

(4) ALDEN verteld via videomateriaal over de eerste generatie: 70+ GENERATIE.

(5) MIEP (70+ GENERATIE) leest een verhaal voor over haar beleving in de buurt.

(6) MIEP word geïnterviewd door ALDEN over haar beleving in de buurt en de beleving van de BABYBOOM generatie.

(7) ALDEN vat samen wat MIEP heeft gezegd en introduceert via videobeelden de tweede generatie: BABYBOOMERS.

(8) WILLEM (BABYBOOMER) leest een verhaal voor over zijn beleving in de buurt.

(9) WILLEM word geïnterviewd door ALDEN over zijn be leving in de buurt en de beleving van de MTV GENERATIE.

(10) ALDEN vat samen wat WILLEM heeft gezegd en introduceert via videobeelden de derde generatie: MTV GENERATIE.

(11) TIM (MTV GENERATIE) leest een verhaal voor over zijn beleving in de buurt.

(12) TIM word geïnterviewd door ALDEN over zijn bele- ving in de buurt en de beleving van de 70+ GENERATIE.

(13) ALDEN vat samen wat TIM heeft gezegd. Hij maakt samen met de onderzoeksgegevens een samenvatting wat de drie generaties over hun beleving vinden.

(14) Trigger buurtbewoners