Adbridge, wat is het? ADBRIDGE™.  Statische QR codes;  Geen (overzichtelijke) statistieken;  QR codes kunnen niet worden beheerd waardoor campagnes.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
BUREAU VOOR i-COMMERCE
Advertisements

Symbaloo is de leukste en makkelijkste start op internet
Leads voor boekhouders, administratiekantoren en accountants
Welkom op de website van VTDO Mijn naam is Hans Blauw, adviseur in telefonie en data. 80% van alle bedrijven heeft haar telefonie en data niet optimaal.
Presentatie programma Access applicatie kopersbegeleiding
Hoe om te gaan met mobile commerce?. Iedereen heeft een mobiele telefoon… Consumenten kopen al via mobiel… 2010 Expected 2011 > 2 billion.
Een verkooptool of webshop zonder onderhoud ? Wij hebben hem voor U ! Onze webshop stellen wij beschikbaar voor U.
Ledenvergadering 26 / 09 / Cookies • Cookiewet (Nederland) – Websites moeten expliciet en ondubbelzinnig toestemming vragen om een cookie in uw.
Livy BV Randstad BM Almere Introductie Livy Professional De online oplossing voor professionele woning transacties.
Op zoek naar meer klanten voor uw webwinkel? Francine van Dierendonck Marketing Directeur eBay & Marktplaats 17 januari 2008.
MMT.
Concept Voorstellen. De Concepten  Website & QR Code  Website & Mobile App  Website & Advertising.
1. Introductie 2. Voor wie? 3. Productomschrijving 4. Wat levert het op? 5. Wat kunt u verwachten? 6. Voordelen Waarvoor Werken aan vindbaarheid Doelgroep.
Welkom bij de presentatie van Onlinezeilen.nl. - Gratis online boekingssoftware - Automatisering voor zelfstandige schippers - Onafhankelijke platform.
Pest Control geautomatiseerd!
Opdracht: ‘Tel uit je winst’
MOBILE MARKETING. Definitie  “Alle activiteiten die men onderneemt om via mobiele toestellen met klanten te communiceren met als doel de verkoop van.
INTERNET het communicatie-instrument voorbij Mobiele marketing.
Social media als kwaliteitsinstrument voor de eerstelijn: ‘Verbeterjezorg’ November 2012 Olof-Jan Smits Voorzitter Stichting XS2CARE.
ROI Driven Internet Marketing Strategies Joris Toonders.
Hefboomeffect Stel het volgende: RTV = 9,8% IVV = 6,3 %
Prestatie: Maak met de hele klas een krant over…
SaMBO ICT Conferentie 19 januari 2012 Vertrouwelijk.
 QI&feature=related QI&feature=related.
Dynamische tijdbalk Een dynamische tijdbalk geeft een uitvergroot deel van de algemene tijdbalk weer. Hij heet dynamisch omdat hij er voor elke periode.
De kracht van it suits IT Als groothandel of brandowner in fashion bent aan het juiste adres voor automatisering en professionalisering van al uw – generieke.
Games in marketing. Hoe kunnen games uw marketingstrategie naar een hoger plan tillen?
Hoe maak ik een Adwords campagne? Adwords campagne.
Beheer uw chemicaliën op school op overzichtelijke en verantwoorde wijze Chemicaliënmanager.
© 2011 Graydon Nederland.
Wereldwijde bekendheid Interessant merk sportiviteit
Tim Versluijs Leerdoelen.
Wat kunnen wij voor uw organisatie betekenen ? Even voorstellen
EVEN HELDER KRIJGEN EVEN DE VRAAG HEEL HELDER KRIJGEN VOORDAT JE ZOMAAR AAN DE SLAG GAAT?
Marketing Werkgroep 6.
Department of Marketing Faculty of Economics Het vangen van de ongrijpbare consument: Effectiviteit van multi-media campagnes Prof.dr Tammo H.A. Bijmolt.
Student Vol Talent Maak jezelf bekend en upload je talent! Campagne Student Vol Talent.
Lokale acties en campagnes alcohol en drugs Werkgroep lokale acties en campagnes.
BUREAU VOOR i-COMMERCE Mobiele Marketing CRM contentmanagement Website applicaties marketing.
Digital in een recessie: slimme strategieën in moeilijke tijden 20 januari 2009
Advertentie Exploitatie Ondersteuning Meer €’s ……., met minder FTE’s.
Lenvis: ideeën van gebruikers Efrath Silver.
Actieplan ‘Veilig Werken in de Zorg’.
Financiële Planning. Financiële planning  Goede oudedagsvoorziening. Is uw pensioen en AOW wel toereikend?  Inkomensvoorziening bij arbeidsongeschiktheid.
Samen een goed merk promoten
Bezoek Musicfrom.nl Breng de advertenties rondom in kaart.
Succesvolle websites Van bezoekers naar klanten. Hoe succesvol is uw website?
KRACHT VAN AANBEVELING DOOR VRIENDEN 1. 2 het bereiken van héle specifieke doelgroepen anonieme organisatie toegankelijk en ‘menselijk’ maken verspreiden.
Social media presentatie
De kracht van NACHON Sinds 1991 zijn wij specialist in transportautomatisering. Transportmanagement zit in ons DNA. Onze focus ligt volledig op de ontwikkeling.
Online marketing Expert (in een week)
U wilt ROI? Echt? MAGAZINE MEDIA UPDATES 02. Definitie ROI De verhouding tussen uw investering en uw resultaat.
Online filmpjes maken. (
Training voorbeeld voor
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
Minor Internet Marketing
321 media.  Inhoudsopgave Wat heeft 321 media te bieden? 1. Abonnementen en pakketten E-commerce 1.1.2Abonnementen zoekmachinoptimalisatie.
QR Code. Wat zijn QR codes QR = Quick Response QR = Quick Response 2D (twee dimensionale) code 2D (twee dimensionale) code Ontwikkeld door Denso-wave.
BANNERS EN BUTTONS Beppie Jansen, Nathalie Hagen, Angela Voortman.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
DS WebShop presentatie. DS WebShop beheer stamgegevens, artikelen en prijzen vanuit Exact beheer stamgegevens, artikelen en prijzen vanuit Exact real-time.
Google Oude situatie Dit is wat er is gebeurd.
Online Marketing Plan Search Engine Advertising (SEA) OW 3.
Facebook. Agenda Cijfers Facebook Facebook pagina – Likes & checkins – Resultaten – Tips Facebook berichten – Afbeeldingen / video’s – Evenementen / aanbiedingen.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Google Analytics Statistieken over je website
Binnenkort start hier het webinar Facebook Marketing voor je groep - Deel II: ‘Je Scoutinggroep op Facebook’
Transcript van de presentatie:

Adbridge, wat is het? ADBRIDGE™

 Statische QR codes;  Geen (overzichtelijke) statistieken;  QR codes kunnen niet worden beheerd waardoor campagnes onoverzichtelijk kunnen worden. (vooral bij grotere aantallen QR codes);  Niet eigenaar van de data; Adbridge  Dynamische QR codes*  Uitgebreide statistieken, hoe vaak waar en wanneer zijn uw QR codes gescand?  Alle campagnes en QR codes overzichtelijk in eigen beheer;  Service en support;  Data is uw eigendom; Adbridge is een QR code platform waarmee u binnen eigen beheer campagnes kunt opzetten en statistieken kunt meten. *Bij een dynamische QR code kan de URL nog worden gewijzigd na het aanmaken van de code. Zo houdt u volledige controle over de QR code en voorkomt u kostbare fouten. Gratis QR Code generators Adbridge WAT IS ADBRIDGE?

ADBRIDGE VOORBEELD 1: KANAALTEST Dagbladoplage: stuks kosten : € QR scans: Abrioplage: 200 stuks kosten: € QR scans: 200 Tijdschrift Aoplage: stuks kosten: € QR scans: 5000 Tijdschrift Boplage: stuks kosten: € QR scans: 8000 Onderstaand voorbeeld schetst een situatie hoe u Adbridge kunt gebruiken om inzicht te krijgen in uw meest effectieve communicatie kanaal. Uit het voorbeeld kan geconcludeerd worden dat de advertentie in tijdschrift B beter de doelgroep bereikt dan in tijdschrift A. Er zijn immers meer scans gegenereerd tegen minder advertentiekosten. Uw advertentie in de abri is relatief weinig gescand en dit budget had dus wellicht beter besteed kunnen worden. Het dagblad is relatief prijzig, maar levert veel scans op. U beschikt nu over meetbare informatie, waarmee u gerichter kunt adverteren. Adbridge

ADBRIDGE VOORBEELD 2: A - B (SPLIT) TEST Tijdschrift A Oplage: stuks QR scans: Abri A Oplage: 200 stuks QR scans: 3000 Folder AOplage: stuks QR scans: 2000 Tijdschrift B oplage: stuks QR scans: 7000 Abri Boplage: 200 stuks QR scans: 5000 Folder Boplage: stuks QR scans: 3000 Onderstaande A – B test geeft een voorbeeld hoe u Adbridge kunt gebruiken om te experimenteren met de advertentie boodschap, de opmaak, of de positie van de QR code binnen de opmaak. Wat voor effect heeft de opmaak van uw advertentie op het scangedrag? Welke slogan leidt tot de meeste respons bij uw doelgroep? Uit het voorbeeld kan geconcludeerd worden dat de opmaak van advertentie A meer in tijdschriften meer succesvol is geweest dan de opmaak van advertentie B. De opmaak van advertentie B heeft echter meer scans bij toepassing op abri’s, Deze leidde immers bij gelijke oplage tot aanzienlijk meer scans en is blijkbaar opvallender geweest. Deze A-B test geeft een illustratie hoe u kunt spelen met verschillende advertentie opmaak en eventueel ook de boodschap, per kanaal. Adbridge

URL’S AANPASSEN MET ADBRIDGE Geregeld zien we situaties waarbij een geprinte QR code na de lancering nog moet worden aangepast. Bijvoorbeeld wanneer;  Er een fout is gemaakt in de URL van een al geprinte QR code  De actie die aan de QR code is verbonden wijzigt  Er uit de eerdere campagneresultaten nieuwe inzichten naar voren komen  Er nieuwe acties worden uitgezet die hun eigen analyse data moeten genereren (zonder vervuiling door eerdere of nog lopende campagnes) Met AdBridge kunt u uw QR codes beheren, ook terwijl de campagne nog loopt. Zo bespaarden we opdrachtgevers als veel kosten doordat geprinte en niet geteste QR codes niet bleken te werken. In plaats van een herdruk kun nu simpelweg de QR code URL In Adbridge worden aangepast. Tel uit uw winst. Ook kunt u met AdBridge QR codes op productverpakkingen printen, zelfs nog voordat precies bekend is hoe de QR code op die verpakking gaat worden ingezet. Zo kan de productie doorlopen, terwijl de marketing haar plannen nog vormgeeft. Adbridge

DE VOORDELEN  Onbeperkt campagnes aanmaken;  Dynamische QR codes aanmaken en beheren;  Direct online inzage in vruchtbare statistieken;  Maak printadvertenties meetbaar effectiever;  Meer ROI uit uw marketingbudget;  Experimenteer met advertentiekanalen;  Optimaliseer campagnes en advertenties; Adbridge

QR CODE DO’S AND DONT’S  Gebruik QR codes altijd met een mobiele (actie)website;  Zet QR code marketing structureel in;  Keep it short & simple;  Monitor uw successen met Adbridge;  Bied een interessante actie en/of informatie aan de scanner (zorg voor conversie of retentie);  Betrek een mobile marketing expert en integreer mobile marketing in de marketingmix;  Promoot de beste QR reader met uw eigen logo & huisstijl; QR CODE DO’S:QR CODE DONT’S: Gebruik QR-codes niet in combinatie met een “normale” website Gebruik QR code marketing niet omdat het “hip” is; Voorkom onnodige teksten en boodschappen; Zorg voor middelen om scans te analyseren; Verwacht geen wonderen van eenmalige QR code pilots; Maak de QR-code niet te klein, of gespiegeld, anders werkt hij wellicht niet in alle scan apps; Zet de QR-code niet op een donkere achtergrond of op een onopvallende plek in de advertentie; Adbridge

GEINTRESSEERD? Tel: E: W: Adbridge