Wat Voorstellen Beperkte inleiding toetsen in Wat maakt oefentoetsen leuker dan Facebook Toetsen maken Mijn fouten.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
SOCIAAL WEERBAAR (v.a. groep 4)
Advertisements

Toetsenbank Vilans Protocollen
Digitaal toetsen met de itslearning app voor Quayn
Digitale toetsen op afstand Bregatha de Gooijer
Zoektocht naar de didactiek van het digitale leren
Het is vandaag Girlsday!
Effectief zoeken en verwerken van digitale informatie
Beheer en ordenen van digitale documenten 2008
Portfolio Website Tim Klijn Klas: MBI m1 Datum: 21 november 2007
Naar een nieuwe Toetscultuur EHON-conferentie Gert-Jan Los.
De overstap naar het voorgezet onderwijs!
Iedere dag rapportdag! Three Ships Gebruikersdag 2011 Jasper Grannetia Three Ships Frans de Kubber Gerald Wullems Rijn IJssel.
Alex van Essen (Toetsplaza)
onhygiënisch werken en de gevolgen
Leren = Concentreren I II III.
Kwaliteit door een zelf regulerend proces, ondersteunend en motiverend
Digitale Bibliotheek Zoekresultaten bewaren Universiteitsbibliotheek verder = klikken.
“Digitaal Portfolio, meer dan een klapper”
Babbage ICT-coach gebruikersbijeenkomst
Iedereen coach naar Jef Clement.
Prisoner’s Dilemma een experiment.
Waarom nieuwe privacy richtlijnen?
Google Apps Implementatieproject binnen het team Toerisme ROC Aventus.
Werken op de Muiswerkmanier. Onderzoek toont aan Didactische mode.
Schoolexamenbank vmbo Groen
MET DANK AAN COLLEGA’S IN DEN LANDE ! vee 2012
Sectie natuurkunde – College Den Hulster - Venlo
Succes met SPBS Effectievere begeleiding via de agenda SPBS in het VO.
Papierloos vergaderen in het onderwijs
Help! Verzuim voorkomen
Personeelsessie LOKO.
Opzetten itembank Voeding en Diëtetiek HHS
Onze school, Albeda colege Schiedam Nieuwland.
3H1 WHTSNXT?. Groep 1
Kijkje in the Classroom Een andere kijk op (hoger) onderwijs: Het huiswerk samen maken in de klas en het bestuderen van de theorie met ICT buiten de les.
Onze doelen en visie in beeld
?.
Hoe leer je geschiedenis?
Java Objectgeoriënteerd Programmeren in Java met BlueJ
Mapping the field. ALEX KLAASEN Eigen website Beginpagina is stijlvol en nodigt uit om verder te kijken op de site. Helaas is de inhoud.
Wiskunde op het Cygnus OPEN HUIS.
ABV 03 Samenwerken Bijeenkomst 3 Teamspirit Teambelang Assertiviteit.
Woordjes leren.
Werken aan Kwaliteit De Kennisbasis en digitale landelijke toetsing voor HBO lerarenopleidingen.
Hoe maakt u de juiste keuze?. Drie populaire begrippen die bij elke demonstratie genoemd worden…
Socrative 1 Wat is Socrative? 2 Ervaren van de tool als student 3 Maken van een quiz: stappenplan 4 Bruikbaarheid 5 Reflectie bij assessment 6 Kader UDL.
Informatica-Actief I&I-conferentie, november 2007.
Wat vinden jongeren belangrijk? Cliëntenraad GGZ Kinderen en Jeugd.
Uw website beheren was nog nooit zo makkelijk... In het menu vindt u alle opties waarmee u uw site volledig kunt beheren.
Expertiseteam ToetsenbankCRETA 8 oktober 2012 Agnes de Boer (Cito), Marjan Versluis (Wellantcollege) en Alex van Essen (Toetsplaza)
Begeleiding en Professionalisering van invallers De leraar van de toekomst Tiny Rompen
 Week 5 te doen: Bespreken toetsopzet Bespreken hoofdstuk 3 reader. Debatje: hoever wil je gaan met invloeden aanwijzen (case) Rapporteren ideeën onderzoek.
Toelichting op het ontwikkelen van digitale content.
Week 5 te doen: Bespreken Hst 4. Bespreken artikel ‘Norm Referenced Achievement Tests Vragen stellen (maken) over ‘Anders Evalueren’ Huiswerk.
Welkom! iPad in de brugklassen 26 mei De meerwaarde van de iPad in de les
Toetsing en toetsontwikkeling
Cursus 1.2 Werken met een Atlas Klas 1 KGT Lesweek 5
Gemaakt door: mees van loon
Toetsen? Doe het zelf!.
Cursus 1.1 Werken met Kaarten Klas 1 KGT Lesweek 4
Cursus 1.1 Werken met Kaarten Klas 1 BK Lesweek 2
Kiezen voor keuzedelen
ETUDE Toetsservicesysteem
Het online opzetten, afnemen, beoordelen en verwerken van toetsen
Lesgeven zonder cijfer?
Blackboard Testproces
Evalueren om te leren vs. evalueren van het leren
Hoe leer je geschiedenis?
<naam bedrijf> & <naam school>
Transcript van de presentatie:

Leren van toetsen in N@tschool

Wat Voorstellen Beperkte inleiding toetsen in N@tschool Wat maakt oefentoetsen leuker dan Facebook Toetsen maken Mijn fouten

Corrie Klut (corrie.klut@gmail.com) Verpleegkundige Arbeids- en organisatiepsycholoog Functioneel beheerder Docent verpleging en verzorging

Inleiding toetsen in N@tschool Soorten toetsen: Vragen maken en samenvoegen Via een database met toetsmatrijs Oefentoetsen laten samenstellen door de computer

Wat maakt onze oefentoetsen leuker dan Facebook Een groot deel van de gevraagde kennis gevat in MC-vragen Dezelfde MC-vragen komen terug in examens Direct resultaat Google en digitale leermiddelen helpen verduidelijken Zinvolle tijdsbesteding Overleg met klasgenoten

Toetsen maken Wat is er nodig Simpele versie: > Cliëntversie > Beheer > Toetsen > Toetsen en vragen Map aanmaken in de toetsenbank Nieuwe vraag maken Nieuwe standaardtoets maken Toets opnemen in studieroute

Toetsen maken Wat is er nodig Uitgebreide versie: Cliëntversie > Beheer > Toetsen Toetsattributen of labels Vragen maken en aan de attributen koppelen Toetsmatrijs maken Toetsenbank Toetsmatrijzen Toetsmatrijzen beheren

Oefentoetsen maken Toetsmatrijs: alle vragen waaruit gekozen kan worden opnemen in een toets. Toets maken en per sectie aangeven hoeveel vragen er per keer willekeurig gesteld moeten worden....

Wat was er minder handig Doel van de toetsenbank niet vastgelegd. Van te voren niet goed genoeg over de attributen nagedacht; AG en VenV door elkaar werkt niet prettig. Vragen niet duidelijk benoemd: 60 x Anatomie, circulatie…. bij problemen is een vraag niet gemakkelijk terug te vinden in de databasis. Vragen waar mogelijk niet ondergebracht in schaduwsecties. Geen proces voor vraagonderhoud vastgelegd

Hoe zou ik het nu aanpakken Eerst nadenken uitleggen en overleggen Wat willen we precies met de toetsvragen? In principe is alles mogelijk Attributen doordenken, hoeveel en waarom Welke opleidingen of delen van opleidingen hoe combineren Demo bouwen en testen Het goede bewaren MC-vragen met drie antwoordmogelijkheden bijvoorbeeld.

En? Is dit waar u voor kwam?