Wilt u meer weten over Regelhulp.nl? Kijk op of stuur een naar

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Aandacht voor het steunend netwerk
Advertisements

Samen werken aan inzetbaarheid en mobiliteit 1. Grote veranderingen • Jeugdzorg heeft te maken met grote veranderingen: • Transitie • Gemeenten worden.
Wilt u meer weten over Regelhulp.nl? Kijk op of stuur een naar
Waarom Edu-gaming? Presentatie over Edu-gaming door MAD multimedia.
Decentralisatie AWBZ naar Wmo Projectleiders Genie Hendriks, directie Ontwikkeling Caroline Krijnen, directie Ontwikkeling 15 juni.
Geef uw zorgverlener toestemming voor het delen van uw medische gegevens! Informatiefolder gegevensuitwisseling voor zorgconsumenten in Zuid-Holland.
Regelhulp Regelhulp.nl is een digitale wegwijzer van de overheid voor iedereen die zoekt naar zorg of ondersteuning. Het webportaal bevat actuele informatie.
Sociaal – Digitaal – Integraal OP ZOEK NAAR SOCIALE GRONDRECHTEN … de rechtenverkenner als instrument voor burger en hulpverlener provinciale infosessies.
Excellente dienstverlening: maatwerk bij complexe problematiek
De inhoud en invoering van de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) DATUM1 december 2005 PLAATSNISB Bewegen als levenslange uitdaging.
Hoeveel pensioen krijg ik straks?
Regelhulp Regelhulp is een digitale wegwijzer van de overheid voor iedereen die zoekt naar zorg of ondersteuning. Het webportaal bevat actuele informatie.
Regelhulp Regelhulp.nl is een digitale wegwijzer van de overheid voor iedereen die zoekt naar zorg of ondersteuning. Het webportaal bevat actuele informatie.
Ontdekzondag Kijk… naar de leden van je gemeente als een moeder naar haar kind.
Zorg. is een menselijke waarde Verpleegkundige zorg is.
Mensen met hersenletsel
Gemeente Ede Wmo Het is mensenwerk 19 februari 2014.
KBO BUDEL – 25 maart 2014 Oog voor elkaar! In Cranendonck doen we
Gevolgen AWBZ Pakketmaatregelen Pakketmaatregelen Nieuwe MEE dienst.
Klantgericht werken, Kanalen in balans
Geld op de plank Workshop over niet-gebruik van inkomensregelingen Mariëlle Pieterse, Breda Sjoerd van Gurp, Breda Martijn Schut, Stimulansz.
Dienst Maatschappelijke Ontwikkeling Nieuwe Verordening Individuele Wmo Voorzieningen Raadsinformatieavond 17 december 2009.
Web Intake Systeem een uniek gemeentelijk project.
Stichting Hulp in Praktijk. VISIE  Christenen mobiliseren om iets te doen aan de nood in de samenleving;  Mensen met elkaar in contact brengen;  de.
Zorg nieuwe stijl.
Toekomstbeeld IZO en aanpak iWmo Presentatie en discussie softwareleveranciers Wmo 17 oktober 2012 Indra Henneman en Arjen Brienen ministerie van VWS.
Regiobijeenkomsten voor gemeenten 24 oktober, Eindhoven
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
Van de juridisch dienstverlener
Kleinschalige groepswoning: In de groepswoning Schachtstraat in Sittard wonen 2 cliënten vanaf 18 jaar met een verstandelijke beperking, gecombineerd met.
Samen verder!.
TRANSITIEQUIZ onder leiding van Lucille Werner.
Welkom Programma Korte terugblik Veranderingen in de wetgeving
Bijpraten over de Wmo
De zin van een SOP 14 oktober 2014 Dick Rasenberg.
MEE maakt meedoen mogelijk
Vrijwilligerscentrale Haarlem e.o.
Platform Uitkeringsgerechtigden Reeuwijk-Bodegraven Cliëntenorganisatie WWB, IOAW, IOAZ, WSW Jan Bouwens, 1 oktober 2013.
Zelhem 2mei 2013 Hanneke Verweij Biedt u hulp aan de meest kwetsbaren?
De VOA en schuldhulpverlening
LOKALE HUURDERSRAAD HATTEM 20 november GEWOON! Veranderingen in de regelgeving op het gebied van Welzijn en zorg vanaf 1 januari 2015 Afschaffing.
Gemeente Ede.
De veranderingen in de zorg…..
Persoonlijke Assistentie
Participatiewet & subsidiemogelijkheden
Arbeidsmarkt Als je op de markt loopt zie je om je heen verschillende kopers en verkopers. De vraag naar een product bestaat uit de mensen die een product.
Wat te doen bij (vermoeden van ) dementie?
PESTEN JULIANASCHOOL.
De Wet maatschappelijke ondersteuning. Waar gaan wij u over informeren Wat is de Wet maatschappelijke ondersteuning? Hoe werkt het wanneer u zich aanmeldt.
Wmo zorg & ondersteuning in 2015.
Zelfmanagement Deel 3: Serious soaps over ouderen Verpleegkundige.
MEE Noord en Midden Limburg Ondersteuning bij leven met een beperking.
Bijeenkomst 16 april 2015 Transferverpleegkundigen.
MEE Groningen Algemene presentatie. 2  Mensen met een verstandelijke, lichamelijke beperking en/of een chronische ziekte  Anderen die beperkingen in.
Workshop door Emmy van Brakel en Petra van der Horst d.d. 9 december 2010 Project de Kanteling CG-Raad, CSO en Programma VCP.
De verbinding tussen zorg en welzijn in de wijk. MISSIE Participe bevordert: welzijn in de wijk en zorg voor thuis.
Alleen digitaal communiceren? Antoinette van Leeuwen & Sylvia Suvaal.
Dienstverlening aan de burger HOE ERVAREN BURGERS MET EEN CHRONISCHE AANDOENING DE OVERHEIDSDIENSTVERLENING?
MAAK HET ONDERNEMERS MAKKELIJK! MET EEN REGELHULP IN 7 STAPPEN.
<plaats en datum>
Financiering van de zorg
ViaVia Info-presentatie
De wijkteams: de Rotterdamse aanpak
12.2 Totstandkoming van een wet
<plaats en datum>
Presentatie Formulierenteam Gemeente Rotterdam
ISociaal Programma gericht op stroomlijning van informatievoorziening van het sociaal domein om de inwoner sneller aan een passende oplossing te helpen.
[powerpoint openen, openen]
100% Subsidie Ontwikkeladvies 2019.
Informatiebijeenkomst Buurtteams Amsterdam & Aanvullende ondersteuning Wmo 9 en 18 september 2019.
Transcript van de presentatie:

Wilt u meer weten over Regelhulp.nl? Kijk op of stuur een naar Regelhulp.nl ondersteunt het werk van professionals 1.Regelhulp.nl gaat uit van de integrale situatie, vraag en behoefte van uw klant. 2.De informatie in Regelhulp.nl overstijgt meerdere werkterreinen. 3.Deze wegwijzer van de overheid biedt betrouwbare en actuele informatie. Veranderingen in regelingen worden direct doorgevoerd. De informatie is zowel gebaseerd op regelingen rond zorg en ondersteuning als op praktijkervaringen. 4.De oplossingen zijn gericht op zelfredzaamheid waar mogelijk, en ondersteuning waar nodig. 5.Regelhulp.nl verwijst naar de juiste organisatie en biedt in bepaalde gevallen de mogelijkheid om direct een aanvraag via internet te doen. Regelhulp voor professionals Een vrouw komt bij u en zij vertelt dat haar vader geleidelijk dement wordt. Wat betekent dit voor het huishouden, zijn persoonlijke verzorging en sociale contacten? Bij welke instantie kan uw klant terecht? Regelhulp.nl kan een antwoord bieden. Regelhulp.nl is een digitale wegwijzer van de overheid voor iedereen die zoekt naar zorg en ondersteuning. Het webportaal bevat actuele informatie over zorg, welzijn en sociale zekerheid. Samenwerkende organisaties zijn onder andere gemeenten, het CIZ, UWV, CAK en de SVB. Vragen? Als u vragen heeft, neem dan contact met Regelhulp.nl via December 2011 Hoe werkt Regelhulp.nl? Iedereen zoekt vanuit een andere invalshoek. De persoonlijke situatie van mensen is het uitgangspunt. Regelhulp.nl heeft twee hoofdingangen. Mijn situatie – In ‘Mijn situatie’ brengt u de situatie en hulpvraag in kaart en krijgt u een overzicht van mogelijke oplossingen. Informatie – De ingang ‘Informatie’ leidt direct naar een breder overzicht van relevante onderwerpen. Welke organisaties zijn betrokken bij Regelhulp.nl? Regelhulp.nl is een initiatief van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS), het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid (SZW), gemeenten, het UWV, CIZ, CAK en de SVB. wegwijzer van de overheid naar zorg en ondersteuning Geeft Regelhulp.nl informatie over ziekten of beperkingen? Regelhulp.nl is gericht op de gevolgen van een chronische ziekte of beperking voor het dagelijkse leven. Daarbij gaat Regelhulp.nl niet in op bepaalde aandoeningen, zoals artrose, diabetes, reuma of dementie, maar op de gevolgen daarvan. Bijvoorbeeld problemen met lopen, zien of het geheugen. Regelhulp.nl geeft dus geen medische informatie. Hiervoor kan men bij een arts of patiëntenorganisatie terecht. Heeft iemand recht op de voorzieningen die Regelhulp.nl toont? Voor de ondersteuning die via Regelhulp.nl kan worden geregeld, gelden vaak voorwaarden. De klant krijgt een voorziening of andere hulp alleen als hij aan die voorwaarden voldoet. Via de ingang ‘Mijn situatie’ wordt globaal getoetst of de klant aan de voorwaarden voldoet. De organisatie die de voorziening toekent, zal dit uitgebreider toetsen. Regelhulp.nl geeft alleen mogelijke oplossingen. Bij een aantal organisaties kan de klant via Regelhulp.nl een gesprek aanvragen. Daarvoor vult hij op een formulier zijn adresgegevens in en beschrijft voor welk probleem hij een oplossing zoekt. De organisatie maakt vervolgens een afspraak voor een gesprek. Werken met Regelhulp.nl als professional De vraagverheldering in Regelhulp.nl kan het werk van de professional ondersteunen en helpen structureren. Zo kan de uitkomst (de mogelijke oplossingen) het startpunt zijn voor een gesprek. Ook kan de professional samen met de klant de vragen doornemen, bijvoorbeeld op kantoor of bij de klant thuis. Verder kan een professional op Regelhulp.nl de actuele en betrouwbare informatie op elk moment van de dag raadplegen. Regelhulp Regelhulp.nl is een digitale wegwijzer van de overheid voor iedereen die zoekt naar zorg of ondersteuning. Het webportaal bevat actuele informatie op het gebied van zorg, welzijn en sociale zekerheid. Samenwerkende organisaties zijn onder andere gemeenten, het CIZ, UWV, CAK en de SVB. Bent u benieuwd wat professionals en klanten van Regelhulp.nl vinden? Bekijk voor een indruk en reacties de korte film Klant op zoek naar zorg ontdekt Regelhulp op You Tube.Klant op zoek naar zorg ontdekt Regelhulp