Relaties Contractmanager (Presentatie Peter Streefkerk)

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
The customer centric software company
Advertisements

#Exactlive12 / #livesessie8 Wel of niet naar de cloud?
Menno Karres Lead Auditor
Nieuwe taal in Amsterdam
Diploma’s en waarderingslijsten vanuit
Pilot Loondispensatie Oktober •Aanleiding aanmelding / deelname pilot •Doelgroep •Toegangstoets •Uitgangspunten - ontwikkelingen •Huidige status.
KTO Telefonie Oordeel telefonische bereikbaarheid algemeen.
De kracht van HBSoftware B.V Als uw markt verandert, verwachten uw klanten dat u daar snel op reageert. Wij kunnen u daarbij helpen. Vanuit onze branchefocus.
Seminar Inkopers tegen Kanker - Contractmanagement Peter Streefkerk Utrecht, 30 mei
  Beginpagina Introductiescherm met informatie over de gebruiker, de organisatie- onderdelen waar de gebruiker lid van is en de openstaande acties. Menustructuur.
PreSoft [relatiebeheer] Het centraal beheren van relaties en contactgegevens is de basis voor veel dagelijkse werkzaamheden. PreSoft [relatiebeheer] is.
01 van 06 Portal4U Loe Hameleers Twan Saleming Klanten: Wat kost dat artikel? Wanneer wordt geleverd? Die werkt hier niet meer.. Die factuur ken ik niet.
Easy Bis Bestuursdienst Informatie Systeem Van agendapunt tot besluit Met automatische internet publicatie.
Business concept SMART-consultants
Ik wil zien verzuimmeldingdossierprocessturingpoortwachtercorrespondentierapportagematching © InfoRhei Disclaimer -Sitemap Klik op een tabje voor.
Meer rendement uit advies Hoe kom ik van A naar Beter? Matthias Meijer.
Productpricing Steef Visser RA en Aart in ’t Veld.
Een startersgids voor innovatie
Logical Framework Approach
Nationale Kleine Scholen Conferentie Presentatie concept plannen Namens de initiatiefgroep Herman Ritter & Theo Bockting (Dorpsraad De Weebosch)
Template Status Voortgang rapportage
“Specialistische” zorg
…in goede en kwade dagen De zakelijke kanten van een romantisch partnerschap: corruptie vermijden en aanpakken.
De kracht van HGH Gedreven, doelgericht en met zekerheid naar de juiste oplossing. Gedreven professionals, met de juiste oplossing daar gaat het om. Helder.
De kracht van HBSoftware B.V Onze kracht is branchekennis. Wij begrijpen wat vastgoedontwikkeling is. Wij weten wat de prioriteiten van het management.
TALENT SCORION Handleiding Scorion Peer Evaluatie
Ervaringen en ontwikkelingen Utrecht 15 februari 2011.
Boomerang.
Reportmanager Eenvoudig en snel inzicht in hoge verbruikskosten
Project Management Fails
“Grip op uw inkooporganisatie” inkoopdiagnose als tool voor inkoop 2
2014 EVALUATIES N+1.
Better Practices Theater Trends, Cases en Onderzoek Welkom in het Better Practices Theater Doe mee aan het Nationaal Benchmark- en Trendonderzoek Klantinteractie.
Uw eigen App Communiceer via uw website de App aan al relaties. Uw klanten beschikken altijd (ook offline) over uw en andere geregistreerde gegevens.
Sales Tips.
Interpunctie, Veghel WEB-CURSUS.
Keuzes in regionale samenwerking Eerste verkennende regiobijeenkomst declaratieprocessen.
Business Model You Wie jou helpt (Key partners) Wat je doet
Presentatie ABN AMRO BANK NV 7 maart 2012 Het bedrijf De software De implementatie Het vervolg.
Introductie Allors Applications. Modules Personen en Organisaties Product/voorraad beheer Ordermanagement Transport Werkopdrachten Facturering Financiële.
Mind Us INCLUSIE Voorwoord De Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) veronderstelt dat iedereen mee kan doen in de samenleving. Maar hoe vanzelfsprekend.
Handleiding gebruik Carbon Manager t.b.v. Low Car Diet
H7 Organiseren.
Kennisoverdracht via webinars. Introductie Wie ben ik? Tom Van ‘t veld Training consultant Webinar specialist Verloop van de sessie 1 uur Interactief.
Informatiebijeenkomst aanbestedingen 2016 Sociaal Domein Fryslân Wat is de rol van Sociaal Domein Fryslân? Dinsdag 16 juni 2015.
1 IT Service Management George Pluimakers Theorie (3)
Welkom. Inspirerende omgeving Ruim 30 vooraanstaande bedrijven op het gebied van duurzame energie presenteren zich aan u in het Dubo Trade Centre. Uiteenlopende,
DAPPR Samenspel 1. DAPPR Samenspel: doelen & resultaten > Doelen  Vergroten inzicht in eigen rol  Vergroten inzicht in elkaars rol en handelingsmogelijkheden.
Sepideh Naiemasa Accountmanager MKB Sepideh Naiemasa Accountmanager MKB.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
DS WebUren presentatie. DS WebUren Sumatra DS WebUren is een Webbased urenregistratie oplossing, waarmee (externe) medewerkers op een snelle en gebruiksvriendelijke.
De WKR in de zorg: zorg voor belastingvoordeel Datum:6 juni 2014 Door:Martijn Thissen – Commercieel Manager.
Great Place To Work ® © Great Place To Work ® Institute Nederland, 2009 VGN voorlichtingsbijeenkomsten 11 november november november 2009.
Administratieve kanten nieuwe regeling Gerard Slotema AgentschapSZW.
Social Return On Investment & PZH Mart Lucassen, hoofd bureau Inkoop Afdeling Facilitaire Zaken, Directie Concernzaken.
Start WebSite LGOG Projectopzet Presentatie nieuwe Site Status en planning En verder...
BBC januari Planning: inleiding Interne controle: budgetgroepen inbouwen in Mercurius BBC Suite Budgetopvolging: instrumenten ter beschikking.
Helder Bedrijfsadvies Marja Dedden. Waarvoor Quickscan van uw bedrijf Ondersteuning bij het optimaliseren van de organisatie Hoe zet ik mijn bedrijf beter.
Vernieuwde werkwijze Kwaliteitskader Gehandicaptenzorg Anders denken, anders doen De webenquêtes.
Welkom Presentatie inzake verkenning herfinanciering. 09 mei 2016.
Zorginkoop op weg naar volwassenheid NEVI Inkoopdag 23 juni 2016 Prof dr ERIK M VAN RAAIJ PETER DOHMEN
Wat is Hyperdesk? Web platform voor het optimaliseren en automatiseren van uw dienstverlening aan bedrijven. Kort samengevat:
Hans VANGEEL – Business Consultant Dynamics NAV hans.
Concept communicatiematrix
Synergetisch Project Informatie Netwerk
WELKOM Dé applicatie voor de professionele schoolleider
Huishoudelijke hulp toelage (HHT)
WELKOM Dé applicatie voor de professionele schoolleider
Transcript van de presentatie:

Toekomstvisie van CRICS op professioneel Contract- en Leveranciersmanagement.

Relaties Contractmanager (Presentatie Peter Streefkerk) Inkoper Contracteigenaar Besteller Jurist Inkoopanalist Financieel medewerker Intern transporteur Budgethouder Expeditiemedewerker Gebruiker

Hoe kijkt CRICS aan tegen al deze relaties van de contract manager? Contracten Uren: Budget vs. Realisatie Documenten Performance & SLA Rapportage Taken en activiteiten Finance Inkoop / Supply Chain User MT en Directie

Relaties Relaties Met wie doe ik zaken Wat voor relatie hebben we Wat speelt er binnen die relatie

Bestaande contracten Contracten Welke contracten heb ik Waar liggen die contracten Wie is er verantwoordelijk Wat zijn mijn contracten waard Wat is de performance op dit specifieke contract (SLA’s) Wat is er besproken tijdens evaluaties en tussentijdse gesprekken

SLA’s Performance SLA Wat hebben we afgesproken bij dit contract (KPI’s) en in welke vorm? Getal Voldoende / Onvoldoende Meerkeuze Hoe vaak rapporteren we daar over en wie rapporteert Wat is de specifieke performance (rapportage)

Urenmodule Leverancier krijgt type inhuur / freelancer. VAR en ID velden wordt beschikbaar op basis van dit type Speciale widget berekent aantal werkbare dagen en budget uren Feestdagen en nationale vrije dagen worden automatisch meegenomen Elke maand automatisch reminder aan externe voor invoer van uren (inclusief getekende en gescande urenstaat) Controle kan plaatsvinden bij inkoop of door afdelingsmanager Overzichtelijke stoplichtrapportage van budget vs realisatie uren.

Dashboards Rapportage Overzichtelijke rapportages over contracten, SLA’s, taken en leveranciers Rapportages eenvoudig te exporteren naar Excel Eenvoudig procuratiesheets genereren vanuit het contract naar pdf Voorbeeld Procuratiesheet Voorbeeld Contractrapportage

Nieuwe ontwikkelingen in 2012 Dashboards Nieuwe ontwikkelingen in 2012

Nieuwe Contracten Documentbibliotheek met (contract)templates Approval door verschillende personen in de organisatie, afhankelijk van procuratieregeling Approval door bedrijfsjurist Check door CRICS Legal Partner Ondertekening en opslag Volledige activiteitenhistorie. Elke stap ligt vast Volledige localisatie. Bij wie ligt het contract en waar zitten we in het totale contracteringsproces 1) Aanduiding partijen 2) Spelling & interpunctie 3) Nummering 4) Artikelverwijzingen 5) Dubbelingen 6) Tegenstrijdigheden 7) Begrijpelijkheid zinnen 8) Forumkeuze/rechtskeuze 9) Heldere toepassing of uitsluiting algemene voorwaarden

SLA’s Performance SLA KTO Wat hebben we afgesproken bij dit contract (KPI’s) en in welke vorm? Getal Voldoende / Onvoldoende Meerkeuze Hoe vaak rapporteren we daar over en wie rapporteert Wat is de specifieke performance (rapportage) Onderzoek intern: Als er 5 keer is schoongemaakt in de toiletten, voelt het dan ook schoon als we binnen komen? Onderzoek eindklant: Wat vond u van de levering door onze chauffeur? Gericht op eigen performance (sales en procurement) en performance leverancier (Procurement).

Issues Supplierportal Issues Leveranciersportal Wat speelt er rondom het contract of de leverancier Wie is ermee bezig Wat is de status Wat is de historie Supplierportal Lopende issues Over ons Post een idee

Contactpersonen Contactpersonen Welke contactpersonen heb ik bij de leverancier Welke rol spelen ze bij mijn contracten, issues, performance Hoe lopen de escalatieregelingen en communicatiematrixen Met wie heb ik waarover contact

Rapportage & Dashboards Standaard rapporten automatisch in de mail Ad hoc rapportage Volledig mobiel inzicht Altijd en overal inzicht, approvals met als resultaat maximale performance en efficiency.