RECLAME OP INTERNET ASCC Clubmiddag 15 april 2014.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Opdrachten in de klas bij het boek: Gonzend gevaar van Tanja de Jonge
Advertisements

Lindenhout gaat 2.0, jij ook?
Symbaloo is de leukste en makkelijkste start op internet
Verborgen vormen van pesten
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
Mijn gegevens op het web!?
Introductie ICT ICT Introductie.
Social media gebruiken om een baan te vinden
ASCC clubmiddag 19 maart 2013 Ruud Vloeimans 2013 © R.P.Vloeimans, Amstelveen, Netherlands Cookies.
Veilig Internet Geef antwoord op de vragen en ontdek of jij veilig gebruik maakt van het internet!
Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
Kinderen online.
Welkom bij de cursus Handig met Internet! Handig met Internet -Wat doet u al met internet? -Wat wilt u nog meer met internet doen? -Hoe kunt u beter.
Wat kun je er allemaal mee? Hoe werkt het?
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
Inleiding Komende periode gaan we het hebben over kinderen die ziek-zijn: Verzorging, Het herkennen van de symptomen/de klachten Wat kun/moet je doen.
Lezing door Kick de Wolff
 Introductie  Hoofdstuk 1 t/m 4 en 7 & 8  The Filter Bubble en online marketing  The Filter Bubble en de toekomst  The Filter Bubble en organisaties.
Cookies!? IAB - 8 dec tim sturtewagen - adhese.com.
Data Maarten Terpstra en Peter le Clerq. 1.Wij denken dat bedrijven in toenemende mate data gebruiken voor toepassingen in marketing, sales, service,
Programmeren met If This Then That (IFTTT)
CanDo Coaching.
Agenda Informatie over pesten Wat doen kinderen online?
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
Phone Challenge Workshop Mbo niveau l Jouw telefoonkosten l Film ‘Een dag vol data’ l Dataquiz l Abonnementen vergelijken l De Mobiel Profiel.
Iedereen gebruikt social media.
PESTEN JULIANASCHOOL.
Skillzz Handleiding voor mentor Powered by. Waarom Skillzz? Jouw school vindt het belangrijk dat: Jullie als klasgenoten nog beter met elkaar omgaan Dat.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
1 Phone Challenge Workshop 2015 Niveau 1+2 mbo. Introductie.
“video op Youtubekanaal” Doeworkshop voor arbeidsconsulenten Sofie, ICT-verantwoordelijke.
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Inhoud: 1. Controleer de winkel. 2. Controleer de verkoper. 3. Veiligheid van website. 4. Veiligheid van betaling. 5. Shoppen via smart phone of tablet.
Ben jij je eigen databaas? Aangeboden door
BEHAVIORAL TARGETING PROJECTGROEP 7. INHOUDSOPGAVE. - Definitie behavioral targeting - Analyse behavioral targeting & aangrenzende onderwerpen - Advies.
Waarom? Als je straks klaar bent met studeren ga je werken. Of je nou voor jezelf begint of in loondienst gaat, het is belangrijk om iets te doen.
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
Stichting School & Veiligheid ondersteunt scholen bij het bevorderen van een sociaal veilig klimaat.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Hoe positioneer ik mijn uitgeverij 10 do’s en dont’s Windkracht62 1 WINDKRACHT (0) Ian Muller.
Aan de slag met haarlemmermeervoorelkaar.nl een praktische handleiding Stap 1. Aanmelden Ga naar
Hoe maak je een werkstuk? Begin op tijd!!. Kies een leuk onderwerp  Denk aan een hobby, sport, beroep, stad of onderwerp uit een van de lesboeken van.
UiTdatabank wie INvoert haalt er veel UiT!. Infosessie voor de Cultuurraad van Ternat Tim Guily, Arch’educ
Waar blijft de tijd Sociale media in jouw leven. Waar blijft de tijd Intro Je hoorde het verhaal van Marijke. Reageer eens op haar situatie. Sociale media.
1.Account aanmaken 2.Eerste stappen van je profiel 3.Profielgegevens beheren 4.Vrienden zoeken en toevoegen 5.Pagina's en groepen toevoegen 6.Je startpagina.
Divergeren Deze powerpoint ga je aan de slag met verschillende divergerende technieken. Hierbij bedenk je zoveel mogelijk ideeën. Bij een brainstormsessie.
MultiChannel, Kennisnet... en onze methodesites Riny Maas Nieuwe Media en Innovatie Utrecht, Dinsdag 14 september 2004 Landdag Icatt.
Gids door Doccle Doccle. De Cloud 2 1.Wat is de Cloud? 2.Voordelen van de Cloud 3.Nadelen van de Cloud 4.Doccle is geen cloudapplicatie.
Ben jij je eigen databaas?
Training: Inloggen en Zoeken
Surfen op het internet Basisbegrippen
O&O Shut Up 10 Wat is het Wat doet het
De week van de teek Mediabegrip week
Training: Inloggen en Zoeken
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
Training: Inloggen en Zoeken
© UNIEK IN DE KLAS.
Introductiebijeenkomst ONS Platform
Big Data.
Big Data.
ClupApp van HTV Berg & Dal
Wet op de privacy.
LinkedIn Wat moet ik ermee?.
Zorg voor een veilige internetverbinding
Wet op de privacy.
De praktijk: kinderen van 9 – 12 jaar
De praktijk: kinderen van 5-8 jaar
Opdrachten in de klas bij het boek: Gonzend gevaar van Tanja de Jonge
Transcript van de presentatie:

RECLAME OP INTERNET ASCC Clubmiddag 15 april 2014

Wie ben ik?

Het onderwerp!

Quizz

Hoe val je nog op? Grofweg 3 manieren

1. Formaat en Positie

GROOT bovenaan

GROTER bovenaan

GROOTST RONDOM

BEELDVULLEND

Of je MOET kijken

2. Unieke Beleving Creëren

3. Relevantie (omgeving of data)

Redactioneel

Toevoegen van relevante informatie

In dezelfde opmaak van de website

Relevantie door Data

Cookies Een cookie is een heel klein tekstbestandje bestaande uit letters en cijfers dat op je computer wordt opgeslagen wanneer je een bepaalde website bezoekt. Cookies maken het mogelijk voor een website om de voorkeuren van een gebruiker te herkennen. Denk aan het gebruik van je favoriete webshop die je inloggegevens onthoudt. In het geval van interest based advertising wordt een cookie gebruikt om te herkennen welke interesses je hebt om zo advertenties aan je te tonen die aansluiten bij je interesses. Surf je op het web naar reisjes in Rome, dan kun je dankzij cookies op andere sites advertenties tegenkomen met hotelaanbiedingen in Rome. De cookie is ook wel bekend als ‘HTTP cookie’ of ‘magic cookie’. Hoe werkt dit?

Zoeken

Sociale Media

Handige “gratis” tools Besef bij gratis diensten dat informatie de valuta is!

En dit alles….op alle devices met toegang tot Internet

Wie zijn het? Kun je het voorkomen?

Adverteerders Websites De echte wereld achter internet reclame

Elke website is verplicht te informeren

Maar ieder op zijn eigen manier…

Praktische tips

1. Raak niet in paniek Online interest based advertising is veilig. De informatie die wordt verzameld kan niet worden gebruikt om je te identificeren. Website- eigenaren en adverteerders weten niet wie je bent. Er wordt alleen informatie verzameld over jouw surfgedrag, omdat die informatie wat zegt over jouw interesses. Op basis daarvan krijg je vaker advertenties te zien die passen bij de onderwerpen die jou interesseren. Neem even de tijd om meer te leren over interest based advertising.

2. Bekijk de informatie over interest based advertising op elke website die je bezoekt. Elke website die interest based advertising aanbiedt zou nuttige informatie moeten geven over het verzamelen en het gebruik van gegevens voor dit doel. Meestal vind je dit in de privacyverklaring of disclaimer. Via een info-icoon in advertenties is meer informatie over online privacy te verkrijgen. Lees dit in alle rust door.

3. Bepaal je instellingen zelf. Je kunt zelf bepalen of jij het prettig vindt dat advertenties die je op websites te zien krijgt worden aangepast aan jouw interesses. Dit kan je doen door bij jouw instellingen cookies uit of aan te zetten, waardoor informatie over jouw surfgedrag wel of niet langer wordt verzameld. Uitzetten betekent overigens niet dat je geen advertenties meer te zien krijgt. Ze zijn alleen niet langer aangepast aan jouw interesses..

4. Leer de privacy instellingen op je computer kennen. Via de browser van je computer kan je ook aangeven hoe er met jouw online privacy wordt omgegaan. Deze zijn te vinden in het ‘optie’-menu (of: instellingen) van je browser. Bedenk bij het veranderen van je cookiesopties in je browser dat cookies websites ook meer gebruiksvriendelijk maken, omdat ze bijvoorbeeld je wachtwoord of inlognaam voor je onthouden. TIPTIP

5. Privacyregelingen instellen voor elk gezinslid. Iedereen maakt gebruik van het internet op een verschillende manier. Bij gebruik van interest based advertisin herkent het systeem alleen de computer die gebruikt wordt, maar niet door wie de computer gebruikt wordt. In huishoudens waar meer dan één persoon gebruikmaakt van een computer, is het mogelijk om voor elke gebruiker een eigen “gebruikersaccount” aan te maken. De privacyinstellingen kunnen dan worden aangepast aan de behoeften van iedere gebruiker van de computer.

Weet wel..het kan ook wat opleveren