Data inwinning Vincent Habers 23 april 2013
Resultaten marktdialoog Betere reisinformatie vereist voornamelijk betere data Lijst met verbeterpunten (focus aanpak: top 5) Overheid aan zet bij realisatie verbeterpunten Ministerie van Infrastructuur en Milieu 23 april 2013
Top 5 verbeterpunten Wegwerkzaamheden (precies, volledig, actueel, restcapaciteit) Locatiereferentie Maximale snelheden (statisch en dynamisch) Restduur incidenten (dynamisch) Verkeersmaatregelen in regelscenario’s Ministerie van Infrastructuur en Milieu 23 april 2013
Invloed op betalingsbereidheid Parkeerinformatie (statisch en dynamisch, parkeergarages en P&R) Maximale snelheden (statisch en dynamisch) Aansluitingen op OV (haltes en vertrektijden, statisch & dynamisch) Ministerie van Infrastructuur en Milieu 23 april 2013
Aanpak Samenwerking met verantwoordelijke organisatie onderdelen Creëren van bewustzijn binnen diverse directies Doorbreken “kip & ei” situaties Aansturen op invulling beleid m.b.t. Open Data Invulling verantwoordelijkheden door BB regio’s Ministerie van Infrastructuur en Milieu 23 april 2013
Planning Gericht op beschikbaarheid Top 5 per eind 2013 t.b.v. infodiensten Tussentijds balans opmaken tbv deelnemers prijsvraag Infodiensten OV-data en parkeerdata verwacht vanaf 2013Q4 Zonder betere data geen betere info; iedere verbeterstap is winst! Ministerie van Infrastructuur en Milieu 23 april 2013
Ministerie van Infrastructuur en Milieu 23 april 2013