“The Future depends on what we do in the present!”

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Lesgeven over duurzame ontwikkeling
Advertisements

Ontwikkeltraject Eigentijds Beoordelen in het Onderwijs (EBO)
Herstructurering EN VERNIEUWING Lager BeroepsOnderwijs (LBO)
Reflecteren over het zorgbeleid van de school
VO-CONGRES 2014: KLAAR VOOR DE TOEKOMST 20 maart 2013
De historie & de toekomst
ICT, e-learning, e-government, onbegrensde mogelijkheden? Jules J. de Rijp, MPA 2 november 2013.
Werkconferentie ‘Flexibel hoger onderwijs voor werkenden’
De ontwikkeling van de 7 competenties
‘t Schrijverke Zoetermeer
Presentatie voortgezet onderwijs
Presentatie schoolsysteem
Schoolpartnerschappen in Europa
Toekomstige ontwikkelingen Basisonderwijs Graft-de Rijp.
Lesgeven over duurzame ontwikkeling
Teachers of the 21st century iearn conferentie juli 2009 Doelen: Effectief partnerschap op lokaal, regionaal en internationaal niveau tot stand brengen.
Opbrengstgericht werken
De waarde van cultuureducatie
het welbevinden en gedrag van leerlingen.
Samenwerken in burgerschap
Bowling in stilte: naar een versterking van de positie van doven
CBE: Centra voor Basiseducatie
De aard en effectiviteit van management
1 Docentenhandleiding De integratie van verantwoord ondernemen Studie-avond Syntra West 13 september 2007 Marijke De Prins.
Welkom op deze informatie- Over groep 8 en het voortgezet onderwijs
Leerarrangement 4 Thema Socialisatie.
Algemene informatie voortgezet onderwijs september 2013.
Een kansrijke veilige school!.  Het Stroink is een openbare Daltonschool.  Openbaar betekent dat de school open staat voor iedereen met respect voor.
Moet ‘t misschien anders..?. Wat vraagt deze tijd van een school?
(regionale) samenwerking Peter Metz Waterschap Rijn & IJssel
Cultuurprofieldoelen;
Voorlichtingsavond: donderdag 15 januari (Klaverstraat) Open Huis: donderdag 22 januari ( Goudsbloemlaan) zaterdag 24 januari (Klaverstraat) Hartelijk.
OUDERINFORMATIEAVOND
Vernieuwing Voortgezet Onderwijs Lelystad Presentatie persbijeenkomst 28 november 2012 Ambitie: uitstekend opgeleide en kansrijke leerlingen Doelstelling:
“Help mij het zelf te doen”
INCLUSIEF ONDERWIJS, EEN RECHT. STRATEGIE Informatie en communicatiecampagne Verbinden van initiatieven en goede praktijken Strategische procesvoering.
Wat ik vraag 10 minuten aandacht voor:
IPC Nederland.
De Week van de seksuele diversiteit ILS HAN 20 tot 24 april 2015.
Informatie voor ouders groep 8 over:
Groep 10 Gedrags- en maatschappij wetenschappen (Isabelle Rots) 2012 – 2013 Seksuele & relationele ontwikkeling.
De verschillende vormen van onderwijs Peuters Kleuters Basisschool Voortgezet onderwijs Beroeps onderwijs.
Weerbaarheid en zelfredzaamheid vergroten
Het samenbrengen van taal- en leesvaardigheid en kunst- en cultuureducatie in Noord-Brabant ten behoeve van de omgang met de 21 e eeuwse vaardigheden in.
Cultuureducatie met Kwaliteit in Oldenzaal. Cultuureducatie met Kwaliteit Rijksregeling voor de periode –1 e tranche: 2013 en 2014 –2 e tranche:
ONDERZOEK NAAR PROFESSIONALISERING VAN EN DOOR LECTOREN 17 april 2014 Jaarcongres Vereniging Hogescholen, Den Bosch.
De drie V’s Visie  De ontwikkeling van ieder kind afzonderlijk staat centraal. De leerling is eigenaar van zijn of haar eigen leren en kan zich in eigen.
Symposium HKU Onderzoek in kunsteducatie 2013 Lectoraat Kunsteducatie Karin Hoogeveen.
Lectoraat Eigentijds Beoordelen in het Onderwijs (EBO) Jos Castelijns, Marja Wijnen, Mark Wouters & Willem Heldens Interactum 8 april 2011.
CULTUUREDUCATIE IN ALBLASSERDAM Bijeenkomst voor Informatie en Opinie over Welstand en Cultuur, Alblasserdam 8 okt
Creëer een positieve talentspiraal werken met kinderen met autisme spectrum stoornis in de klas.
Schoolplan Een verdere uitwerking van onze visie op toekomstig leren.
 DECLARATION ON CHRISTIAN EDUCATION GRAVISSIMUM EDUCATIONIS PROCLAIMED BY HIS HOLINESS POPE PAUL VI ON OCTOBER 28, 1965.
ADV Pedagogische en educatieve dienstverlening De blik van de leerkracht kijk, luister, ontdek en zie de talenten! ADV.
De collecte is voor Red een Kind. Red een Kind geeft toekomst aan kinderen in armoede een verbindt hen met mensen in Nederland Helpt kwetsbare kinderen.
Talentontwikkeling “Zoek en vind het talent van ieder kind”
Onderwijsveranderingen in Nederland Glazen bol 2.0 ? Fred Verboon 19 mei 2016.
Jeelo van harte welkom. De wereld-oriënterende vakken in projecten Voor kinderen bestaat de wereld niet uit aardrijkskunde, geschiedenis en natuur. Zij.
ViaVia Info-presentatie
Informatie voor ouders groep 8 over:
Gelijke kansen op school: het kan!
Begeleiding bij Werkplekleren
De Wever Zorg Innovatie Centra
Altijd in ontwikkeling Altijd in verbinding
Informatie voor ouders groep 8 over:
Presentatie Rode Bosbes
het katholiek basisonderwijs
Sint-Jozefsinstituut
Sint-Jozefsinstituut
Welkom bij de informatieavond van groep 8
Transcript van de presentatie:

“The Future depends on what we do in the present!”

SURINAME INTERNATIONAL CONGRES ON EDUCATION 2013 ENERGIZER! 5 min.

Kan cultuureducatie bijdragen aan verruiming beroepsmogelijkheden? SURINAME INTERNATIONAL CONGRES ON EDUCATION 2013 Workshop topic: Kan cultuureducatie bijdragen aan verruiming beroepsmogelijkheden? Suriname heeft vanwege de vele etniciteiten een enorm potentieel aan culturele uitingen. Deze vormen voldoende aanleiding voor het (verder) ontwikkelen van onderwijsprocessen om middels educatie, behoud en ontwikkeling van deze te waarborgen. De onderwijs-processen moeten leiden tot het ontwikkelen van een onderwijsaanbod waarmee beroepsmogelijkheden kunnen worden gecreëerd.

Visie op en opvattingen over (kunst en) cultuureducatie SURINAME INTERNATIONAL CONGRES ON EDUCATION 2013 THEMA 1 (16.00 – 17.00 u.) Visie op en opvattingen over (kunst en) cultuureducatie THEMA 2 (17.00 – 18.00 u.) (Kunst en) Cultuureducatie in een krachtige en veilige leeromgeving

Visie op en opvattingen over (kunst en) cultuureducatie SURINAME INTERNATIONAL CONGRES ON EDUCATION 2013 THEMA 1 Visie op en opvattingen over (kunst en) cultuureducatie Groepsopdracht: Maak een mindmap waarin de (groeps)visie en opvattingen over (kunst en) cultuureducatie goed tot uitdrukking komen! Tijd: 10 minuten

Visie op en opvattingen over (kunst en) cultuureducatie SURINAME INTERNATIONAL CONGRES ON EDUCATION 2013 THEMA 1 Visie op en opvattingen over (kunst en) cultuureducatie Uitgangspunten voor het vormen van een visie en juiste opvattingen over (Kunst en) Cultuureducatie: 1. Education for All 2. Early Child Development 3. UNESCO: Road Map for Arts Education Building Creative Capacities for the 21st Century

Bijdrage van (kunst en) cultuureducatie aan SURINAME INTERNATIONAL CONGRES ON EDUCATION 2013 Bijdrage van (kunst en) cultuureducatie aan de persoonlijke ontwikkeling sociale, intellectuele en emotionele vaardigheden de eigen identiteit de creativiteit het gevoelsleven (kinderen leren op een harmonische wijze met zichzelf en de omgeving om te gaan en kunnen uitgroeien tot harmonische volwassenen)

Bijdrage van (kunst en) cultuureducatie aan SURINAME INTERNATIONAL CONGRES ON EDUCATION 2013 Bijdrage van (kunst en) cultuureducatie aan de persoonlijke ontwikkeling eigen initiatieven uiting geven aan het eigen gevoel de gemeenschapszin de eigenwaarde begrip voor andere culturen bijdragen aan ontspanning

Bijdrage van (kunst en) cultuureducatie aan SURINAME INTERNATIONAL CONGRES ON EDUCATION 2013 Bijdrage van (kunst en) cultuureducatie aan aspecten van het onderwijs (toekomst perspectief): mengvormen van individueel en gemeenschappelijk leren stimuleren een tegenwicht vormen tegen de strakke beoordeling goed-fout (formatieve assessment!) een beroep op doen meerdere intelligenties helpen om kerndoelen van andere leergebieden te bereiken de betrokkenheid verhogen

Bijdrage van (kunst en) cultuureducatie aan SURINAME INTERNATIONAL CONGRES ON EDUCATION 2013 Bijdrage van (kunst en) cultuureducatie aan aspecten van het onderwijs (toekomst perspectief): leerkrachten de kans bieden leerlingen te observeren, waarbij zij kinderen anders leren kennen teamopbouwend werken bijdragen aan een beter en rijker leerklimaat een waardevolle aanvulling zijn op het schoolgebeuren bijdragen tot betere leerprestaties bij andere (niet kunst)vakken zicht op toekomstige beroepskeuze

Visie op en opvattingen over (kunst en) cultuureducatie SURINAME INTERNATIONAL CONGRES ON EDUCATION 2013 THEMA 1 Visie op en opvattingen over (kunst en) cultuureducatie Welke zijn de visie op en opvattingen over (kunst en) cultuureducatie van de schoolleiding, collega’s, ouders en delen uit de samenleving met betrekking tot een beroepskeuze in deze sector? Welke strategieën hanteren we zelf als onderwijs-gevenden om met betrekking tot het voorgaande een bewustwordingsproces opgang te brengen?

SURINAME INTERNATIONAL CONGRES ON EDUCATION 2013 THEMA 1 (16.00 – 17.00 u.) Visie op en opvattingen over (kunst en) cultuureducatie FILMPJES!

SURINAME INTERNATIONAL CONGRES ON EDUCATION 2013 THEMA 1 Visie op en opvattingen over (kunst en) cultuureducatie Welke beroepen?

VOORSTELLEN/AANBEVELINGEN SURINAME INTERNATIONAL CONGRES ON EDUCATION 2013 THEMA 1 (16.00 – 17.00 u.) Visie op en opvattingen over (kunst en) cultuureducatie DISCUSSIE VOORSTELLEN/AANBEVELINGEN SLUITING!

SURINAME INTERNATIONAL CONGRES ON EDUCATION 2013 TAKE FIVE!

(Kunst en) Cultuureducatie in een krachtige en veilige leeromgeving SURINAME INTERNATIONAL CONGRES ON EDUCATION 2013 THEMA 2 (17.00 – 18.00 u.) (Kunst en) Cultuureducatie in een krachtige en veilige leeromgeving Groepsopdracht: Maak een mindmap waarin de (groeps)visie met betrekking tot een krachtige en veilige leeromgeving voor (kunst en) cultuureducatie goed tot uitdrukking komt! Tijd: 10 minuten

Materieel? Immaterieel? THEMA 2 SURINAME INTERNATIONAL CONGRES ON EDUCATION 2013 THEMA 2 (Kunst en) Cultuureducatie in een krachtige en veilige leeromgeving Materieel? Immaterieel?

BESTAANDE STRUCTUUR ONDERWIJSSYSTEEM (SPO, 2010) SURINAME INTERNATIONAL CONGRES ON EDUCATION 2013 LTO LBO LNO ETS MULO EBO VBO PI GLO HAVO VWO KO BO IMEAO MHAS NATIN AMTO UNIVERSITEIT VAN SURINAME HBO IOL A R B E I D S M K T VOJ (Voortgezet Onderwijs voor Junioren VOS (Voortgezet Onderwijs voor Senioren BESTAANDE STRUCTUUR ONDERWIJSSYSTEEM (SPO, 2010)

FILMPJES! THEMA 2 (Kunst en) Cultuureducatie in een krachtige SURINAME INTERNATIONAL CONGRES ON EDUCATION 2013 THEMA 2 (Kunst en) Cultuureducatie in een krachtige en veilige leeromgeving FILMPJES!

(Kunst en) Cultuureducatie in een krachtige en veilige leeromgeving SURINAME INTERNATIONAL CONGRES ON EDUCATION 2013 THEMA 2 (Kunst en) Cultuureducatie in een krachtige en veilige leeromgeving Hoe kunnen wij, als onderwijsgevenden, tijdens het leerproces de keuze van een beroep in de kunst- en cultuursector als middel van bestaan bij studenten bevorderen? Wat zijn de bevorderende en de belemmerende factoren?

(Kunst en) Cultuureducatie in een krachtige en veilige leeromgeving SURINAME INTERNATIONAL CONGRES ON EDUCATION 2013 THEMA 2 (Kunst en) Cultuureducatie in een krachtige en veilige leeromgeving Is er in het kleuter- en basisonderwijs behoefte aan vakleerkrachten (kunst en) cultuureducatie in plaats van generalisten? Voor welke schooltypen is specialitie van vakleerkrachten voor (kunst en) cultuureducatie noodzakelijk?

(Kunst en) Cultuureducatie in een krachtige en veilige leeromgeving SURINAME INTERNATIONAL CONGRES ON EDUCATION 2013 THEMA 2 (Kunst en) Cultuureducatie in een krachtige en veilige leeromgeving Is er in het kleuter- en basisonderwijs behoefte aan vakleerkrachten (kunst en) cultuureducatie in plaats van generalisten? Voor welke schooltypen is specialitie van vakleerkrachten voor (kunst en) cultuureducatie noodzakelijk?

VOORSTELLEN/AANBEVELINGEN SURINAME INTERNATIONAL CONGRES ON EDUCATION 2013 THEMA 2 (Kunst en) Cultuureducatie in een krachtige en veilige leeromgeving DISCUSSIE VOORSTELLEN/AANBEVELINGEN SLUITING!

WIJ DANKEN U VOOR UW BIJDRAGE “The Future depends on what we do in the present!” WIJ DANKEN U VOOR UW BIJDRAGE