10 tips over ondernemersdienstverlening voor gemeenten.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wilt u meer weten over Regelhulp.nl? Kijk op of stuur een naar
Advertisements

Participatiewiel: samenhang in beeld Alle 6 terreinen
DÉ PORTAL VOOR ISOLEREND NEDERLAND
25 maart 2010 Van Harte Welkom. Welkom
Slim samenwerken Op weg naar de grote doorbraak?
Management Informatie en Business Intelligence voor uw kantoor
Netwerken werkt! woensdag 17 maart 2010
Maar…. hoe hou je het leuk??
Zaakgericht Werken.
01 van 06 Portal4U Loe Hameleers Twan Saleming Klanten: Wat kost dat artikel? Wanneer wordt geleverd? Die werkt hier niet meer.. Die factuur ken ik niet.
Bedrijfspresentatie Independent Advisors.  Introductie Independent Advisors  Werkzaamheden ◦ Voor particulieren ◦ Voor bedrijven  Werkwijze  Waarom.
Decentralisaties maken e-facturatie nog interessanter.
Informatie besluit bijstandverlening zelfstandigen (BBZ)
Ontdekzondag Kijk… naar de leden van je gemeente als een moeder naar haar kind.
Meer rendement uit advies Hoe kom ik van A naar Beter? Matthias Meijer.
Stap 1. Waarom een marketingplan?
Innovatie in Communicatie Of het creeren van voorwaarden voor verandering.
Een startersgids voor innovatie
Brigitte van der Burg voorzitter NTN Ondernemerschap Disseminatie en mainstreaming: kunst of koud kunstje?
Ketensamenwerking Wmo in Nijmegen Een eerste start.
Wat is Certipost?.
Klantgericht werken, Kanalen in balans
Aansluiting tussen ondernemers en overheid
De weg naar het voortgezet onderwijs
Ondernemen na je studie!
Flankerend onderwijsbeleid. Waarom? Vlaams lokaal onderwijsbeleid heeft lokale hefbomen nodig vb inzake kleuterparticipatie, spijbelen,… + lokale besturen.
Interne Communicatie Inhoud: doel en nut van IC
Werken aan samen samenspel hulpverleners en naasten
Op weg naar een beter samenspel Angela van den Nieuwenhuizen C o ö r d i n a t o r V r i j w i l l i g e r s V i t a l i s z o r g g r o e p Yvonne de.
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
De kulturhus-methode samenwerken vanuit een sociaal-maatschappelijke missie Jeroen Geerdink, senior adviseur Variya 18 februari 2010 Werkconferentie Regionaal.
Performa – 3 oktober 2007 Jeroen van der Donk Sales Consultant.
22 september 2014 Esther Verhoeven De Kunst van het schrijven.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
Presentatie CabFaB Open podium 16 maart Bedrijven praten weliswaar steeds vaker over klantgericht werken, de praktische invulling is nog altijd.
Ontwikkeling van Windenergie in Nederland Michiel Dorresteijn.
10 tips over samenwerking bij ondernemersdienstverlening.
Tips over ondernemersdienstverlening in stedelijke vernieuwingsgebieden.
Als het moet is het een makkie! Hoe scoort u met subsidie?
Hoe krijg je het op gang?.
Welkom Het eID Stelsel maakt het mogelijk om online te zaken doen met de overheid en het bedrijfs-leven, met één of meer inlogmiddelen. Marije Jurriëns,
Overleg makelaars en notarissen 30 nov 06 Gezamenlijke presentatie Ing. Ad van Wensen Voorzitter: Belangen Vereniging Funderings Problematiek (BVFP)
Werken aan leefbaarheid in Maurik!
De wildwaterbaan van de wijk: naar een trechtermodel voor monitoring
Meer grip op uw verkoop Crisis=verkopen Afwachten=> actie
Meer grip op uw verkoop Crisis=verkopen Afwachten=> actie
Niet met goede bedoelingen alleen… 17 april 2008 Jolanda Luijten.
 Iris Info Doelstelling Integraal invoeren van beeldspraak in de Achterhoekse bibliotheken.
Zorgbelang Gelderland & aanpak laaggeletterdheid
Do’s en Dont’s voor uw M&T Subsidieaanvraag Paula Meijer Utrecht, 22 mei 2008.
Nationale DenkTank 2014 De DataWijzer In één oogopslag zien wat apps en websites met je data doen.
Evenwicht in sturing.
Lokale kennis van landelijke digitale diensten.
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
Management en leidinggeven
Hoe informeer ik mijn klanten? delen en leren van elkaar
Versneller Innovatieve Ambities (VIA) Deze subsidieregeling wordt mogelijk gemaakt door het Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling en de provincies.
Gemaakt door Rosan Derkx ik. Gemaakt door Rosan Derkx.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 14 Personeel. Paragraaf 14.1: Personeel en product (1) Personeel = visitekaartje van het bedrijf Eisen aan personeel klantgericht.
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
If you are looking for a perfect and reliable copyshop and printshop services in Nederland, then your search is complete.
Scouting in beeld bij je gemeente. 2 Scouts in beeld bij je gemeente Gemeenteraadsverkiezingen Aandacht vragen voor de wensen en uitdagingen op lokaal.
Omgevingswet, Aanvullingswet bodem en bodemsaneringsoperatie
Daarvoor moet je opvallen! MEER OMZET?.  Waarom heb ik een reclame bureau nodig / schoenmaker blijf bij je leest  Wie zijn Reclamebureau Lansingerland.
Jaarvergadering Verder Limburg, Beter Brein 18 juni 2016.
Miranda Mesman, RIVM Theo van Alphen, RIVM 21 juni 2016 Digitaal samenwerken met je buren, sessie 3.7.
Interim Communicatie Opdrachten. Meesters in Management helpt klanten om Interim communicatie opdrachten te vinden. We hebben regelmatig interim opdrachten.
Gezondheid en leefstijl
Doelgroep: producent van communicatiemiddelen
Nuon Vroegsignalering Rene Kruse Klanten BtC NL 12 juni 2018.
Transcript van de presentatie:

10 tips over ondernemersdienstverlening voor gemeenten

•Helderheid over uw diensten •Neem uw klant serieus, laat uw klanten zelf zaken uitzoeken en aanvragen •Gebruik digitale communicatie als etalage •Zorg voor regelmatig contact via eigen en externe communicatiemiddelen •Monitor vragen en werk met pilots om nieuwe behoeften te ontdekken

•Fungeer als smeerolie maar neem niet de taken van de back-office over •Wees realistisch over uw doelen, de man en het plan is cruciaal voor ondernemerschap. U geeft informatie, wijst de weg •Schoenmaker hou je bij je leest en werk samen met de timmerman •Communiceer stappenplannen inclusief tijdspad, kosten, voorwaarden en benodigde informatie van de klant •Verwijs door naar commerciële organisaties door tips te geven hoe te vinden en selecteren.

Contact? Tanja Vis