Tevredenheid met behandelaar en behandeling.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Spreekbeurt van Pietje Puk Juni 2012
Advertisements

Tevredenheids onderzoek Door Lizanne Jespers HBO-V studente Maart 2014
BRIDGE Vervolgcursus Vervolg op starterscursus Bridgeclub Schiedam ‘59 info: Maandagavond: 19: – of
Uitslag enquête over online pesten
‘SMS’ Studeren met Succes deel 1
Uitleg bijwoordelijke bepaling (bwb)
Flip Jan van Oenen Clemens Bernardt
Project ‘Make me beautiful’
Sociaal emotionele ontwikkeling en groepsgedrag
Uitleg lijdend voorwerp (lv)
De wereld draait door Uitzending De wereld draait Door.
Grenzen aan medisch handelen Mw B (oud) VG/ Paar jaar geleden CVA  woonachtig in vplg huis de Rijp. 3 weken geleden nogmaals groot bloedig.
Vraag 1: Welk onderwijstype volgt uw kind? Vraag 2: In welk jaar zit uw kind?
Door Rosalie Blok. Op 4 mei 2013 heb ik besloten om naar de dodenherdenking te gaan in een dorp in de provincie Zeeland. Dit wordt jaarlijks georganiseerd.
Veilig Internet Geef antwoord op de vragen en ontdek of jij veilig gebruik maakt van het internet!
Verkeers- stellingenspel
 Deel 1: Introductie / presentatie  DVD  Presentatie enquête  Ervaringen gemeente  Pauze  Deel 2 Discussie in kleinere groepen  Discussies in lokalen.
‘’Een beetje tijd!!! Kamunyak.
Dialoogdag Ouderswerking Vlaams-Brabant
Blijf bij mij Jolink.
Ja maar, bij ons gaat alles goed Wij hebben geen problemen Ik heb een idee! Zullen we het zo doen? Andere prioriteiten, geen tijd Dat willen we nietPast.
Opnieuw Steeds opnieuw ben ik andere aspecten van
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn, maar dat wìj verantwoorde- lijk zijn voor wie.
Mijn Intake Kevin Lutgert Matchpoint. De Voorbereiding naar mijn opleiding Onderzoeken Beslissingen nemen Praten met Matchpoint Gesprek op.
Addie Stehouwer substituut ombudsman
Rattery Gismo Presenteert: Het I-nest Druk op F5 om de voorstelling te beginnen en klik gewoon met de muis om naar de volgende dia te gaan.
Oud en wijs.....
Ruimtevaartquiz De Maan De.
Iedereen coach naar Jef Clement.
o ja, de laatste vakantie was wat dat betreft interessant omdat we alleen op wrakken gedoken hebben.
dus dat was 'n hele onderneming, maar wel erg leuk.
Glow.
Glow.
Er zijn fouten die onomkeerbaar zijn...
Welkom op onze thema-avond
Enquête.
Uitleg bijvoeglijke bepaling (bvb)
Duo Die Twee een interactieve kwis.
Interpreteren van data
Wie is God voor jou?.
Enquête-uitslagen PowerPoint Fanfare Sint Caecilia 2011.
De oudere stagiaire.
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
ENQUETE Voor jonge gezinnen
Kirti Zeijlmans MSc Rijksuniversiteit Groningen Voor meer informatie:
Branche gaming. Geef een reactie op een recensie van het spel. Plus puntjes Het vechtsysteem is beter dan ooit! Vijanden zijn agressiever dan in alle.
Gezondheid, basis voor jouw toekomst!
Spel uit de top 20: Fifa ’13..
Enquête Vliegbrief 1 OKTOBER– 26 NOVEMBER 2010 RESPONDENTEN 674 volwassenen, 636 ontdubbeld 440 kinderen, 424 ontdubbeld.
DIGITALE COLLAGE ESTHER
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn,maar dat wìj verantwoorde-lijk zijn voor wie we.
12 sept 2013 Bodegraven 1. 2  vooraf lezen: 1Kor.7:12 t/m 24  indeling 1Korinthe 7  1 t/m 9: over het huwelijk  10 t/m 16: over echtscheiding  16.
Pittige antwoorden van assertieve vrouwen  
45 levenslessen Klikken voor vervolg Muziek: snowdream.
Hoe gaat het verder na Bethel?
Stage bij “Het Licht”. Mijn stage bij “Het Licht” begon een beetje rommelig want ik kreeg op het laatste moment te horen dat ik mijn stage bij een ander.
Uitleg persoonsvorm (pv)
Heel interessant !.
Pittige antwoorden van assertieve vrouwen
Onze school, Albeda colege Schiedam Nieuwland.
Ouderavond Social Media Basisschool De Meerhoef
Onze doelen en visie in beeld
PowerPointsite-bep Dit is een baby zoals iedereen ze zou willen hebben maar helaas zijn ze zo niet verkrijgbaar.
Met de handen in het haar? Twee projecten voor de prijs van één! - cursus: kleine kinderen helpen groot worden. - Inforeeks: hoe ga je als ouder om met.
Jennifer de Vries-Aydogdu med.hro.nl/vrije
Wat vinden jongeren belangrijk? Cliëntenraad GGZ Kinderen en Jeugd.
Uitkomsten van de enquête van ouders Maart 2014 De stelling was: Oudergesprekken vind ik belangrijk, ik ga daar naar toe. Gemiddelde score t.o.v. het.
Welkom op onze thema-avond
Uitkomsten van de enquête van ouders Februari 2016.
Start Aandacht voor levensvragen en liefdevolle zorg in uw organisatie
Transcript van de presentatie:

Tevredenheid met behandelaar en behandeling. Enquête Jeugd Tevredenheid met behandelaar en behandeling.

De resultaten van een enquête, gemaakt door Diane Jongejan en Ilse van Daalen Gepresenteerd door Peter van der Kort

Verantwoording De Enquête is gehouden onder in totaal 50 cliënten, zowel van de vestiging Strekkerweg als Keizersgracht 572. Aangezien het aantal respondenten van de vestiging Strekkerweg erg laag was (totaal 4 cliënten hebben de enquête beantwoord) hebben we deze resultaten niet meegenomen. Er zijn geen goede conclusies te trekken uit antwoorden van zo weinig mensen. Het aantal ouders/verzorgers dat de enquête heeft beantwoord is 41, waarvan 3 van de vestiging Strekkerweg. Ook hier geldt hetzelfde ten aanzien van de resultaten. 3 beantwoorde enquêtes is niet representatief voor het totaal aantal ouders/verzorgers van kinderen in behandeling op de Strekkerweg.

De vragen aan de cliënten Werd je snel geholpen? Hoe werd je geïnformeerd over de behandeling? Hoe vond je de informatie over de intake? Hoe vond je de informatie over de behandeling? Komt de behandeling overeen met de informatie die je hebt gehad? Ben je tevreden met je therapeut? Kun je ook uitleggen waarom? Heb je het idee dat je inspraak hebt tijdens je intake? Heb je het idee dat je inspraak hebt in je behandeling?

1. Hoe snel werd je geholpen? De uitkomsten 1. Hoe snel werd je geholpen?

2. Hoe werd je geïnformeerd over de behandeling?

3. Hoe vond je de informatie over de intake?

4. Hoe vond je de informatie over de behandeling?

5. Komt de behandeling overeen met de informatie die je hebt gehad?

6. Ben je tevreden met je therapeut?

8. Heb je het idee dat je inspraak hebt tijdens je intake?

9. Heb je het idee dat je inspraak hebt in je behandeling?

Op de vraag of je tevreden bent met je therapeut konden de cliënten nog extra informatie geven. Hieronder wat het meest naar voren kwam. 6. Ben je tevreden met je therapeut? 7. Zo ja, waarom ben je tevreden? -Voel me op mijn gemak. -Er wordt samen gekeken naar een oplossing -Vindt zijn/haar therapeut aardig -Er wordt naar me geluisterd -Vooruitgang en verbetering -Ga opgelucht weg na een gesprek 7. Zo nee, waarom ben je niet tevreden? -Voel me soms niet op mijn gemak -Licht ook aan mij, heb te hoge verwachtingen -Zie geen verandering en heb het gevoel dat het niets oplevert

De vragen aan de ouders/verzorgers Was u het eens met de snelheid waarmee uw kind werd geholpen? Hoe snel werd uw kind geholpen? Hoe werd u geïnformeerd over de intake? Hoe werd u geïnformeerd over de behandeling? Hoe vond u de informatie? Bent u het eens met de behandeling van uw kind? Kunt u ook uitleggen waarom? Bent u betrokken geweest bij de intake van uw kind? Wordt u betrokken bij de behandeling van uw kind? Bent u tevreden met de therapeut? Kunt u uitleggen waarom?

1. Was u het eens met de snelheid waarmee uw kind werd geholpen? De uitkomsten 1. Was u het eens met de snelheid waarmee uw kind werd geholpen?

2. Hoe snel werd uw kind geholpen?

3. Hoe werd u geïnformeerd over de intake?

4. Hoe werd u geïnformeerd over de behandeling?

5. Hoe vond u de informatie?

6. Bent u het eens met de behandeling van uw kind?

8. Bent u betrokken geweest bij de intake van uw kind?

9. Wordt u betrokken bij de behandeling van uw kind?

10. Bent u tevreden met de therapeut?

Op de vraag of de ouders/verzorgers tevreden zijn met de behandeling en de therapeut konden zij nog extra informatie geven. Hieronder wat het meest naar voren kwam. 6. Bent u het eens met de behandeling van u kind? 7. Zo ja, waarom bent u tevreden? - Goede begeleiding, ook bij medicatie - Duidelijk behandelplan opgezet - Er wordt goed naar kind en ouder geluisterd   7. Zo nee, waarom bent u niet tevreden?  - Te weinig terugkoppeling naar ouder 10. Bent u tevreden met de therapeut van u kind? 11. Zo ja, waarom bent u tevreden? - Geeft de nodige aandacht - Mijn kind voelt zich op zijn gemak bij de therapeut - Therapeut is helder en betrokken 11. Zo nee, waarom bent u niet tevreden? - Ouder wordt soms behandeld als een kind - Langzaam met afspraken maken - Geen duidelijke gesprekken, niet duidelijk waar die toe leiden

Conclusies ten aanzien van de cliënten. 5% van de cliënten is niet geïnformeerd over de behandeling. Hoe komt dat? Informatie niet doorgegeven door ouders/verzorgers? Komt informatie niet aan? Informatie niet verstrekt? Moet naar gekeken worden! 13% begreep de informatie over de intake een beetje. Geen informed consent (instemmen met een behandeling als je goed geïnformeerd bent) !! Betekenis voor behandelplan? Speelt de leeftijd hier een rol? Kijken naar manier waarop informatie overgebracht wordt!! 81% tevreden over de therapeut. Groot deel!! Ze doen dingen goed. Dus 19% niet of niet helemaal tevreden. Wat moet daar nog gebeuren? Inspraak bij intake en behandeling, 73% en 72% heeft vaak tot altijd inspraak. Dat is mooi! Maar hoe zit het met die andere 27% en 28%? Leeftijd? 5. Vraag: In hoeverre zijn dit ‘antwoorden omdat het wenselijk is’?

Conclusies ten aanzien van ouders/verzorgers Voor 18% duurde de het te lang voor hun kind werd geholpen. Wat is de reden? Urgente problematiek? Het duurde werkelijk te lang? 30% geeft aan dat het langer duurde dan een maand voor hun kind werd geholpen. Dit is echt te lang! Oorzaken? Wachtlijst? Problematiek niet urgent? 4% niet geïnformeerd over de intake. Lijkt weinig. Maar toch, hoe komt dit? Over de behandeling is iedereen geïnformeerd. 100% begreep de informatie grotendeels of helemaal. 54% begreep het helemaal. Wat te doen voor de andere 46%? Ook hier is het informed consent van belang. 69% is het voor het grootste deel of helemaal eens met de behandeling. 31% dus niet, wat zijn hiervoor de redenen? Te weinig terugkoppeling. Ouders willen op de hoogte blijven ten aanzien van hun kind. Maar kind wil soms niet alle informatie bij de ouders aan laten komen. 44% is voor het grootste deel of helemaal betrokken geweest bij de intake. Waarom 56% niet? Niet nodig? Leeftijd kind? Ouders storende factor? Wens van het kind?

Conclusies ten aanzien van ouders/verzorgers vervolg 30% is maar een beetje tot een groter deel betrokken bij de behandeling. Hier dezelfde vragen als bij conclusie 7 Tevredenheid met behandelaar, 37% een beetje tot neutraal. Redenen hier o.a.: Ouder voelt zichzelf behandeld als kind Geen duidelijke lijn in gesprekken

Dank voor uw aandacht