Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling Doelstelling 2 VLAANDEREN 2007-2013 Regionaal Concurrentievermogen en Werkgelegenheid Projectrapportering.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
OPMAKEN VAN EEN HUURCONTRACT en plaatsbeschrijving
Advertisements

Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling Doelstelling 2 VLAANDEREN Regionaal Concurrentievermogen en Werkgelegenheid Uw project in uitvoering.
Kmo-portefeuille Afhandeling steunaanvraag in 3 stappen
Inleiding tot inhoudsopgaven j Druk dan op F5 of klik op Diavoorstelling> Vanaf begin om de cursus te starten. Klik op de berichtenbalk op Bewerken inschakelen.
HANDLEIDING ONLINE BESTELLEN. Ga naar en klik op catalogus.
LRP FONDSEN /ABONNEMENTEN/REKENINGEN release 2.1 Koos Willemse.
OPMAKEN VAN EEN HUURCONTRACT
De onderneming als boekhoudkundige entiteit
Functionaliteit voor de manager Beoordelingen Afspraken & Notities
Subsidiëring in het kader van het Kunstendecreet: Projectsubsidies: - Voor kunstenorganisaties, kunsteducatieve en sociaal-artistieke organisaties - Periodieke.
Klik op “Tijdelijke werkloosheid invoeren”. Vul hier uw gebruikersnaam en wachtwoord in of gebruik uw elektronische identiteitskaart.
26/02/2011 Federale Overheidsdienst FINANCIEN E-ID / My Minfin / TAX-ON-WEB 2011 Kuurne Jan Viaene.
Provinciaal Bibliotheekcentrum Vrieselhof Schildesteenweg 99 | 2520 Ranst | T | S ubsidiereglement voor bibliotheekinnovatie.
Zo eenvoudig is het. Kies uw product Controleer uw bestelling.
Opleidings-CV online DEMO
Ministerie van Onderwijs en Vorming Agentschap voor Onderwijsdiensten (AgODi) AgODi Opleiding voor schoolsecretariaten
Economic Operators Registration and Identification
Winkelen in Vlaanderen 2.0: Programma Handelskernversterking
Weddeschalen & Weddebijslagen
Hoe moet de nieuwe Europese overschrijving worden ingevuld?
6/5, Alden Biesen – 28/5, Brugge P 1 6 mei 2009, Alden Biesen 28 mei 2009, Brugge Comenius “monitoring dagen” focus: verslaggeving.
Bestedende beheerder Een eerste stap naar budgethouderschap.
Jasper Dekker consultant Agentschap SZW
EDRL infodag Lokale besturen Voorstelling Middle Office AO in het kader van EDRL.
Hoe een aanvraag voor het bekomen van een certificaat voor de export van producten bestemd voor diervoeding indienen via internet? 1. Het geschikte certificaat.
INFOSESSIE STAGE & STAGEREGISTRATIE
& STAGEREGISTRATIE INFOSESSIE STAGE
Oproep Werkervaring 2009 artikel 60 Verwelkoming & inhoudelijke duiding oproep.
HOE GA JE TE WERK? EEN MARKETINGCAMPAGNE INPLANNEN.
Comenius monitoring dagen - mei over verslaggeving “Comenius monitoring dagen” : over verslaggeving 20 mei 2008, Alden Biesen 29 mei 2008, Brugge.
Comenius monitoring dagen oktober, Alden Biesen 6 november, Brugge.
Comenius monitoring dagen 8/10/2008, Alden Biesen 13/11/2008, Brugge.
Comenius monitoring dagen oktober, Alden Biesen 12 november, Brugge.
KMO-portefeuille. Stappenplan: Registreer bevoegd persoon Registreer onderneming Koppelen Inschrijving bij erkende dienstverlener Subsidieaanvraag Mail.
My Rent demo 1 TA1 demo 1 : OPMAKEN VAN EEN HUURCONTRACT model Test Aankoop.
EFRO Doelstelling 2 Eindrapportering
EFRO Doelstelling 2 Projectafsluiting. Inhoud Verlengingsaanvraag Eindrapportering Haal alles uit uw EFRO project: Begeleidingscomité 3 Controlestructuur.
Projectrapportering: mogelijke struikelblokken onder de loep
Sectorproject Detailhandel MKB t/m
Klik hier als u voor de eerste keer op de website komt.
Het e-zorgplan
TaxMate: uw software voor de aangifte in de vennootschapsbelasting
Het aanvraagformulier Medegefinancierd door het Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling (EFRO) Het document downloaden van de website van het Programma.
Presentatie Forum 22 mei 2011 Erfgoedcel k.ERF Subsidiereglement Erfgoedprojecten.
02/ Beperkte handleiding Bekijk deze handleiding in "Notes page" view Gekende bugs of problemen vindt u hierhier.
Project: Steenweg op Kortenaken en Drinkteil
Workshop Fondsen werven
De juridische context van de digitale factuur.
Uw VVT - instellingen voor uw nieuwsbrieven online veranderen.
Informatiebijeenkomst subsidie cultuur 2013 – 2016 , 3e tender Raymond Tassenaar adviseur subsidieverlening 8 oktober 2014.
Aan de slag met:. Door hier te klikken komt u op het inlog scherm.
Wat is een elektronische factuur? Waarom elektronisch factureren?
DEMO: Hoe werkt de nieuwe registratieprocedure van BEA?. De demo loopt automatisch, u moet niet klikken om verder te gaan.
Europees Fonds voor de Meest Behoeftigen (EFMB) Vereisten ()
Subsidie individueel vervoer:
Invullen van de tevredenheidspeiling door ouders via het Ouderportaal.
Projectoproep bedrijventerrein- management 26 februari 2016 VAC Leuven.
Infosessie Oproep Armoede (360) 7 maart Voorstelling ESF.
U bevindt zich op de website gbkwaliteit.nl. U kunt hier uw project beoordelen met de digitale scoreformulieren van Preffi 2.0 of het EKI. Maar: hoe werkt.
Grensoverschrijdend samenwerkingsprogramma met financiële steun van de Europese Unie (Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling) Interreg Vlaanderen-Nederland.
TOELICHTINGEN BIJ STAP 1 Toelichting Projectnaam van het sectorplan Geef het project een logische naam van maximaal 50 tekens inclusief spaties. Toegestaan.
STRATEGISCH ADVIES SA. Stappenplan SA 1.Een kmo dient een subsidieaanvraag in en vult in stap 5 de projectfiche in (= waarom beroep doen op SA?) 2.De.
Gent, 27/06/2016 Heidi Minner Philippe Rousseau Roel Loos INFOSESSIE PROJECTRAPPORTERIN G.
Renault Merchandise Webshop – Gebruiksaanwijzing
Startpagina Klik op Bewerken Zet mutatieformulieren op.
Subsidie individueel vervoer:
Handleiding Interactief Aankoop systeem (IAS)
Handleiding NODR Schade App
De WAKOSTA?! – APP De wegwijzer in jouw budget.
Urendeclaratie invullen via MijnContinu
Transcript van de presentatie:

Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling Doelstelling 2 VLAANDEREN Regionaal Concurrentievermogen en Werkgelegenheid Projectrapportering

•Waarom? • Waar? • Hoe? • Wanneer? • Wat? • Hulp nodig? Rapporteren over uw project

Waarom rapporteren over uw project? •Om het Agentschap Ondernemen te helpen zelf te rapporteren naar de Europese Commissie: zeer belangrijk zijn hier de indicatoren. •Om subsidie te kunnen ontvangen. U ontvangt subsidie op basis van bewezen, gecontroleerde, betaalde kosten. In uw rapport geeft u aan op basis van welke kosten u een subsidie wenst te ontvangen.

Waar rapporteren over uw project? •Internet •Wat: inhoudelijke rapportering + kostencijfers + elektronische bijlagen •Waar: of vlaanderen.bewww.efro.behttp://efro vlaanderen.be •Op papier •Wat: bewijsstukken + aanvraagformulier •Waar: Agentschap Ondernemen t.a.v. André Van Haver Afdeling Europa Economie Koning Albert II-Laan 35 bus Brussel

Rapportering •Kosten gemaakt (Bedragen / factuur / loonfiche/ …) •Kosten betaald (Betaalde bedragen + datum / betalingsbewijs) •Kosten in het kader van het project (Beschrijving kosten kostendetaillering + logische controle) •In overeenstemming met overheidsopdrachtenregelgeving (bewijzen procedure + cumulatieve tabel overheidsopdrachten) •Identificatie project & promotor => btw-statuut promotor & copromotor(en) •Controle rekeningnummers en contactgegevens •Naleving voorschriften & regelgeving: bijzondere goedkeuringsvoorwaarden, duurzame ontwikkeling, leefmilieu, gelijke kansen, promotie, afwijkingen inkomsten, behoud van bestemming Kost is Subsidiabel Betaling subsidie als budget nog niet overschreden Bewijsstukken Aanvraagformulier Via internet

Kan pas als project definitief goedgekeurd en contract geregistreerd! 1. Ga naar internettoepassing, meld je aan, open het project 2. Keuze: maak een nieuw rapport aan of open een bestaand rapport 3. Vul het rapport in: ‘Wijzig’ – ‘Bewaar’ Tabblad rapportage = inhoudelijke vragen Tabblad kosten = kostenlijnen 4. Indienen als het rapport klaar is Hoe rapporteren?

Tabblad project; project in uitvoering boven

Tabblad project; project in uitvoering midden

Tabblad project; project in uitvoering onder

Rapport toevoegen – stap 1

Rapport toevoegen – stap 2

Rapport toevoegen – nieuw leeg rapport

Rapport bewerken – bestaand rapport in opmaak

Wanneer rapporteren over uw project? • Rapporteringsperiodes – Om de 3 maanden – Exacte datums worden afgesproken en kunnen eventueel gewijzigd worden indien gewenst –Data zijn altijd te raadplegen op internet, in uw project • Ook na afloop van het project wordt er nog rapportering verwacht!

Wat rapporteren over uw project? • Internetdeel, hoe ziet het er concreet uit: – Inhoudelijk (1) – Financieel (2) • Papieren bewijsstukken + aanvraagformulier (3) •Meestal zijn de drie elementen samen aan te leveren!

Wat rapporteren over uw project? Internetdeel – inhoudelijk (1) • Welke inhoudelijke vragen? – Algemene vragen over de voortgang van het project – Tussentijdse indicatoren – Indicatoren voor het eindverslag •Elektronische bijlagen •TIP 1: als uw project ‘in uitvoering’ is, maakt u al een eerste rapport aan. Op die manier kunt u zelf zien welke vragen u zal beantwoorden. De verplichte vragen moet u steeds invullen, de andere vragen enkel bij eindrapportage. •Tip 2: bijlagen kunt u toevoegen bij de laatste vraag van de inhoudelijke rapportage.

Rapportage bovenaan

Bijlagen Rapportage onderaan

Toevoegen elektronische bijlagen: eerste op ‘wijzig’ klikken

Toevoegen elektronische bijlagen

Wat rapporteren over uw project? Internetdeel – Financieel (2) • Kostenlijnen: – Facturen en gelijkaardig – Personeelskosten – Inkomsten

Tabblad ‘Kosten’

Kosten – toevoegen via wijzig

Kostenlijn – toevoegen via groene ‘+’

Kosten – toevoegen factuur of gelijkaardig

Kosten – toevoegen personeelskost

Kosten – toevoegen inkomsten •Werkingsprojecten: echte inkomsten tijdens de uitvoering van het project •Investeringsprojecten: geschatte toekomstige inkomsten over een referentieperiode of funding gap. U dient steeds bedrag te berekenen als percentage van de ingediende kosten van het rapport. U vindt gegevens in projectdefinitie

Kosten – een aantal lijnen voorbeeld - boven

Wat rapporteren over uw project? Papier – Bewijsstukken (3) • Kopies van facturen • Kopies van betalingsbewijzen • Loonfiches • Tijdsregistraties • Stukken in verband met naleving overheidsopdrachtenwetgeving • Bewijzen communicatieverplichtingen •…

Wat rapporteren over uw project? Papier – Bewijsstukken (3) •Voeg het aanvraagformulier bij de opgestuurde bewijsstukken. Dit kunt u vinden op de website • Bij kosten: de bewijsstukken die bij één kostenlijn horen samenvoegen en projectnummer samen met het kosten- nummer noteren op de documenten. De nummers van de kostenlijnen worden toegewezen door de internettoepassing. • Vermeld het projectnummer bij iedere communicatie! • VOORBEELD VERMELDING OP BEWIJSSTUKKEN – factuurkosten: 239 – 44: kopie factuur + kopie betalingsbewijs – Inkomsten, tussenvoegen I of Inkomsten: I - 3

Wat rapporteren over uw project? Papier – Bewijsstukken (3)

Hulp nodig? • In uw project op het tabblad projectorganisatie – Projectbegeleider – Dossierbehandelaar • Contactinformatie: –Inhoudelijke projectbegeleider: meestal contactpunt –Technische vragen:

Project in uitvoering: projectorganisatie