De kansen én valkuilen van nieuwe media

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Onze kernwaarden.
Advertisements

Analyse klantgerichte websites
Welkom bij de workshop social media. Wie is de ? Marketing, communicatie, pr on- en offline. •Strategie en advies. •Uitvoeren middelen, persberichten.
Opbrengstgericht werken, communicatie en besluitvorming Masterclass 1 april 2011 Monique Rosens Consultancy 1.
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
Mobile Communication Digitale Media Paul Koole Rodney de Grave.
Saleskit digitale mogelijkheden LINDA.. saleskit digitale mogelijkheden LINDA.
Sportmarketing vs.Internet Resultaten onderzoek Resultaten onderzoek Sportmarketing vs. Internet PauwR Internetmarketing wie wat.
Sociale Netwerksites Summerschool Social Media – Augustus 2010.
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
Topic 1: Social Media Innovative Generations © Innovative Generations.
SWV VO Midden-Brabant Wat beweegt de jeugd? 8 maart 2007.
Games in marketing. Hoe kunnen games uw marketingstrategie naar een hoger plan tillen?
Social media voor (ouderen)organisaties Scholingsochtend SBOG ‘Kennismaken met social media’ Maandag 5 maart 2012.
Klantgericht werken, Kanalen in balans
De gekte voorbij Clientgestuurd de markt op Workshop Opdrachten verwerven in pyjama? Scip-Conferentie
De impact van nieuwe & social media
CRM vs SCRM Yana Callaert – 3 MAS. Marketing Bij traditionele marketing verloopt de communicatie vooral in één richting; het bedrijf adverteert en de.
handreiking social media bij de Vlaamse overheid
Nieuw relatiemanagement, SCRM
Taak 5a: CRM vs. SCRM Tina Tavernier 3 OFM (AL). Infografiek In welke mate verschilt 'traditionele CRM' van 'SCRM' indien we kijken naar de domeinen van.
Social Media ‘Talk of the town’. De bekendste: Twitter, Youtube, Flicker, Facebook, Linkedin en Hyves.
Social Media Door Dyonne en Yanthe
 Facebook pagina (219 likes)  Hyves pagina  LinkedIn  Twitter (1617 volgers)  Youtube.
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
Kinderen op social media: hoe ga je daar als ouder mee om?
Wat is Social Media? Verzamelnaam voor alle internet toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te delen: Tekst (nieuws, artikelen)
Social media presentatie
Tot 10 tellen in geloof -samen oefenen om leerling van Jezus te zijn-
5. De Klant De netwerkmaatschappij en De klant Minor Digital Marketing
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
Een nieuwe arbeidsmarkt Social media Marcel Burger van Burger Support.
Kinderen op social media: hoe ga je daar als ouder mee om?
Social Media 1 maart 2011 Vissen in je netwerkvijver.
Training voorbeeld voor
PROMO VIA SOCIAL MEDIA Versie SOCIALE MEDIA De grote spelers anno 2015 Facebook, Twitter, Youtube, Instagram, Whatsapp, Pinterest, …
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
Scherm van Ede Valleiconferentie Netwerk Geriatrie 3 december 2015
Sociale media als communicatiemiddel Door Jasper Van Biesen.
O PLEIDING Communicatie voor VAPH-voorzieningen Gent, 3 december 2015.
Marketing voor de IPRO: wat brengt de toekomst?. 10 STELLINGEN.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
Erfgoed connectie Utrecht Verjonging vrijwilligers.
Natuurmonumenten test Jeroen ‘s-Gravendijk (The New Media Factory)
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Introductie Ik ben….. – Marguerite Klinkers – Social Media enthousiasteling – Vind het interessant en belangrijk om ouders voor te lichten op het gebied.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Zakelijk twitter inzetten Zakelijk Twitter inzetten.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
SOCIAL MEDIA INZETTEN VOOR HET AANTREKKEN VAN NIEUWE STUDENTEN Het gebruik van de Social Media door 5 en 6 VWOers Marc Zinck Stagno Workshop “Social Media.
Masterclass Marketing voor kleinere zorgorganisaties 2013 Jan Verschuren BTN Saskia ter Kuile In voor zorg!
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Profileren via sociale media Anita Boerema. Sociale media is een verzamelbegrip voor online platformen waar de gebruikers, zonder of met minimale tussenkomst.
SOPHIE BREEMAN MARC DREU LENNARD LANTING JASPER MORS Bedwing het monster social media Aanpak voor mens en bedrijf Jeroen Bertrams.
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
Ara & Social Media.... Debriefing Probleemstelling 1.Hoe zou social media effectief ingezet kunnen worden voor ARA als merk? 2.Welke netwerken zijn voor.
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Introductie social media
Doelgroep: producent van communicatiemiddelen
Inleidende Module Waarom Web 2
Wie is wie? Roze = Ik ben Laura Ophof – Bosch, Marketing- en communicatiemanager NPO Zapp en Zappelin Geel = Ik ben Liesbeth Demmenie – Lergner, Productmanager.
Het bestuur van de Vrienden van de GSR:
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Waarde(n)vol werk in uitvoering
Marketing in sociale media
Transcript van de presentatie:

De kansen én valkuilen van nieuwe media Over het gebruik van Social Media in de kinderopvang

Waar gaan we het over hebben Social Media, een introductie Social Media, een onderzoek Social Media en Ludens Discussie Afsluiting

Een introductie in Social Media

Social Media is het houden van online conversaties… …het is een dialoog in plaats van een monoloog!

Maar waarom is… Why is it relevant? …relevant?

Omdat… …90% van alle internetgebruikers aanbeveling van bekenden meer vertrouwt… ...en slechts 41% de reclame naast de zoekresultaten vertrouwt

Bijna 7 miljoen actieve gebruikers in Nederland en dit aantal groeit elke dag… …75% van de gebruikers is tussen de 18 en 44 jaar oud.

42% leert over nieuwe producten en diensten 51% van de actieve Twittergebruikers volgt bedrijven, merken, en producten via socialenetwerken. 42% leert over nieuwe producten en diensten 41% levert commentaar en meningen over producten en diensten

…Nederland is verantwoordelijk voor maar liefst vijf procent van alle verstuurde tweets… …Nederlandse jongeren lopen binnen de EU voorop als het gaat om het gebruik van sociale netwerken…

Elke minuut word ter 48 uur aan video geupload op YouTube Internetgebruikers kijken meer dan 2 miljard video’s op YouTube…per dag Elke minuut word ter 48 uur aan video geupload op YouTube (waarvan 2 uur via mobiel) 70% van het verkeer naar YouTube komt van buiten de VS

De Groeicijfers in Nederland     Maart 2010   Maart 2011 % verschil Totaal aantal internetgebruikers (in duizendtallen)   11.927     11.953     0   Gebruik van sociale netwerken   9.742     11.490     18   Hyves     7.692     7.650     -1   Facebook.com     3.717     6.556     76   Twitter.com     1.923     3.207     67   Linkedin.com     1.830     3.118     70   Windows Live Profile     2.924     2.769     -5  

Er komt een nieuwe generatie aan… … de digitale Y-generatie (digital natives)

De reputatie van organisaties wordt op dit moment besproken… …online

Belangrijke Basis principes Wees uniek met je content, aanbod, en interactie Zorg dat je open, eerlijk en authentiek bent Onderscheid je van anderen in je omgeving Vraag je doelgroep, fans en volgers wat ze verwachten Probeer niet te controleren, maar nodig uit… Ben je product of merk! Definieer jezelf. Zorg dat je sociaal bent! Het draait niet alleen om sales.

“Successful companies in social media act more like party planners, aggregators, and content providers than traditional advertisers.” -Eric Qualman (Socialnomics) “It's about conversations, and the best communicators start as the best listeners.” -Brian Solis (Social Media Manifesto)

Social Media beinvloedt… Loyaliteit Vertrouwen Passie Interactie Bekendheid Reputatie Conversie Bezoekers Bereik Sales PR aandacht Marketing budget

Onderzoek naar het gebruik van social media

Tijdsbesteding Er wordt gemiddeld 3,6 uur per week aan social media activiteiten besteed. Dit is gemiddeld 20-25% van de totale tijd op het internet.

Kunt u aangeven wat de belangrijkste redenen zijn om social media te gebruiken? Bestaande contacten onderhouden Op de hoogte blijven Professioneel netwerk bijhouden Delen van foto’s en video’s Berichten versturen Discussie en opinie volgen Nieuwe vrienden zoeken Bedrijven of merken volgen

social media en Ludens: aan de slag

Hoe het volgens ons niet moet

Hoe het volgens ons niet moet

Eerste stappen Onderzoek van SocialMedia gebruik bij de doelgroep Brainstorm over doelstelling Privacy staat voorop   Klein beginnen en ervaring opdoen, de organisatie is onbekend met Social Media Bieden van algemeen nieuws en informatie. Ook op locatieniveau

Uitvoering Opstarten van Facebook- en Twitterkanaal Design van logo en achtergrond Instructies over gebruik (praktisch) Opstarten vanLocatiefacebook

Uitvoering: Facebook

Uitvoering: Twitter

Problemen Tijd vinden binnen huidige werkzaamheden Onderdeel uitmaken van het proces   De veranderingen binnen de organisatie Kennis van de medewerkers Het overtuigen van medewerkers De eindverantwoordelijkheid bleef in het midden.

Toekomst Locatie facebook oprichten Interne structuur uitwerken,SocialMedia onderdeel van functies maken De diversiteit van berichten vergroten om interactie te stimuleren Social Media binnen het communicatie- en marketingproces brengen Praktische kennis over de kanalen vergroten Beheertools introduceren   Dienstverlening viaSocialMedia uitbreiden: Beschikbaarheid via Facebook Ouders een platform geven om vragen te stellen Locatie facebook promoten als kanaal om elkaar te vinden als ouder              

Discussie

Social Media brengt de privacy van klanten in gevaar! Discussie: stelling 1   Social Media brengt de privacy van klanten in gevaar!

Discussie: stelling 2   Een duidelijke doelstelling voor het gebruik van Social Media ontbreekt!

De baten wegen niet op tegen de lasten! Discussie: stelling 3   De baten wegen niet op tegen de lasten!

SocialMedia is niet geschikt voor de kinderopvang! Discussie: stelling 4   SocialMedia is niet geschikt voor de kinderopvang!

Samenvatting

Samenvatting: overwegingen   Is Social Media een hype? Privacy, privacy en nog eens privacy Tijd, tijd en nog eens tijd Communiceren, communiceren en nog eens communiceren

Samenvatting: mogelijkheden   Imago Extra medium, flexibele mogelijkheden, beter kunnen communiceren. Het is en, en en nog eens en! Vroeg tijdige klachten signalering Innovatie en cocreatie Aanhaken bij de doelgroep Mogelijkhedenwerving en selectie

Samenvatting: Voorwaarden   Doel, strategie en resultaat Organisatiestructuur en –cultuur Betrokkenheidmanagement Voor de langetermijn Wie of wat is het online gezicht van de organisatie? Richtlijnen en opleiding Verbinding is de sleutel

Jerry van Leeuwen jvanleeuwen@scanyours.com 06 14 66 51 12 Twitter: @jerryscanyours Website: www.scanyours.com