Is een kwartier genoeg? Communicatie, zo doe je dat!

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Concercommunicatie middelen
Advertisements

Schrijfvaardigheid en argumentatie
Identiteitsverankering
Communicatie en draagvlak
fundamenteel, richtinggevend en samenhangend
Waartoe zijn wij op aarde?
“Hoe kom ik aan klanten?”
Corporate Guidelines.
….een korte presentatie
Jongeren communicatie Jet Centeno – Human Capital Water programma.
Visie op HNW juni Belang van een Visie Een Visie op Werken is de overkoepelende beschrijving hoe een organisatie werk in de toekomst ziet. De visie.
WE GAAN VOOR GOUD! Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland.
Grenzen aan vrijwilligerswerk?. SGL Stichting gehandicaptenzorg Limburg Zorg beter met vrijwilligers 21 november 2013.
Interne Communicatie Masterclass NFK 24 november 2012 Marjan Engelen.
Welkom Kennisbijeenkomst ‘Vrijwilligersmanagement’
Glow Eindhoven.
Binden en verbinden van mensen of personeel…
Hoe blijf ik overeind als welzijnsprofessional?
De Vergeten Parels van Rotterdam-Zuid
Geïntegreerde Communicatie
Media en creativiteit module 6 Identiteit
COMMUNICATIEPLANNING
= de visuele presentatie van een organisatie
Corporate Communication & Design
SOCIAL RETURN ROTTERDAM Hoe communiceer je social return?
Wat is een communicatieplan?
Godsdienst 1 1.
Hilde Bellaard van Krachtig Werk
1. Levensbeschouwing en communicatie
Communicatie BBL-draagvlakdag 5 oktober Wat is communicatie?
Sessie: realiseren van doelwaarden 25 november 2013.
HR Marketing: probleem & oplossing tegelijkertijd
Persoonlijke en sociale vaardigheden van de commerciële professional
De arbocatalogus VVT in de praktijk
Medezeggenschap & Loopbaan Isaak Mol 10 oktober 2012.
Welkom Workshop: Vereniging van de Toekomst Programma: -Voorstellen -Introductie Huis voor de Sport Limburg -Vereniging van de Toekomst.
De succesvolle ondernemer Het juiste personeel
Identiteit en imago openbaar onderwijs
Een theoretische verkenning
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
De doelstelling van deze workshop is niet om u iets nieuws te leren.
De Zilvervloot crowdfunding
Met Stakeholders Gedeelde Visie
Noelle Aarts, WUR / Universiteit van Amsterdam
4. Online strategie Internet scorecard
Communicatie en Instumenten
Wanneer doet een bedrijf het goed online?
Middelen voor je buurtproject 28 maart Sessie 2.
Omgaan met talige diversiteit op de werkvloer Piet Van Avermaet.
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
 A-94 A-94.
50.
Opleiding Communicatie Sessie 1 Communicatie vandaag. Strategie en planning 25 september 2015, Brussel Centra Geestelijke Gezondheidszorg.
Theo Thomas “Waarom gezamenlijk met de markt communiceren?”
Organisatie en Beleid Bijeenkomst week 3 Werken in een team
Marketing voor de IPRO: wat brengt de toekomst?. 10 STELLINGEN.
Communicatie & Relatie
De Deltamethode.
Dagdeel 3 conflicthantering
MOTIVATIE. Dromen en Idealen Jongeren dromen en hebben idealen.
Brunssum & Landgraaf Januari Even terugkijken.
Wie is de machtigste? God is de Almachtige Wie is God? ver van huis het sluit niet bij ons aan.
Communicatie bij OCB Doel presentatie: Gedrag, symboliek en communicatie Indruk geven van mijn aanpak Managers betrekken bij imago Hoe gedrag beïnvloeden?
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
Oriëntatie op CIW Hoorcollege 5 Communicatie-scan Dr. Ali Oussaïd.
Concrete stappen naar aansprekende woonzorg- en serviceconcepten
Burgerschap Samenwerkend leren
Behoefte herkenning bij mensen met ernstige meervoudige beperkingen.
Kledingadvies, kleur en stijl
Communicatie 5e les.
Transcript van de presentatie:

Is een kwartier genoeg? Communicatie, zo doe je dat!

Communicatie, zo doe je dat! Even voorstellen: Jeanine Schouten  Communicatieadviseur  Kernactiviteiten:  Strategiebepaling  Communicatie-events

Communicatie, zo doe je dat! Wij communiceren om:  te ontdekken  om ons met anderen te verbinden  om te helpen of geholpen te worden  om te overtuigen of te beïnvloeden (Devito, 1997 Human Communication)

Communicatie, zo doe je dat! Reclamepsychologie en consumentengedrag  Freudiaanse theorie  Gericht op vrije associatie: seksueel getint  Humanistische theorie  Behoeftepiramide Maslow  Seksen diffusie  Rol man / vrouw

Communicatie, zo doe je dat! Mannen, het is niet wat u denkt! ???

Communicatie, zo doe je dat!

Communicatie, zo doe je dat! Het belang van communicatie  communicatiesignalen per dag  Van verkeersstoplicht, tv-journaal tot dagbladadvertenties

Communicatie, zo doe je dat! Effectieve communicatie  Vanuit belang van de ontvanger  Dus niet wat de zender kwijt wil en hoe  Communicator kruipt op schoot bij doelgroep!

Communicatie, zo doe je dat! Stap voor stap:  Situatieschets en analyse  Wie  Targets  Strategische benadering  Boodschap en toon  Middelenmix  Financiële invulling  Timing

Communicatie, zo doe je dat! Stelling Binnen beginnen, buiten winnen

Communicatie, zo doe je dat! Missie  Duidelijke missie is richtinggevend  Enthousiasme, betrokkenheid en trots op gezamenlijke prestaties

Communicatie, zo doe je dat! Positionering  Identiteit:  Wat de organisatie werkelijk is  Geldt voor alle innerlijke en uiterlijke kenmerken  Imago:  Het beeld bij de buitenwacht  Bepaald door emoties, meningen en indrukken  Streven naar gewenste identiteit en imago  “Corporate identity” programma

Communicatie, zo doe je dat! Ga niet op uw eigen oordeel af … … want dat is bedrieglijk.

Communicatie, zo doe je dat! Boodschap en toon  Eenduidig  Missie en visie uiteenrafelen  Begrijpelijk verhaal  Afstemming op doelgroep

Communicatie, zo doe je dat! Huisstijl  Visuele identiteit van de organisatie  Verduidelijking van wie men is, wat men doet  ‘Stijl van het huis’, optreden naar buiten

Communicatie, zo doe je dat! Stelling Communiceren kost geld. Niet communiceren een veelvoud.

Communicatie, zo doe je dat! Hartelijk dank voor uw aandacht. Vragen?