Instrumenten bij concerncommunicatie

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Concercommunicatie middelen
Advertisements

verenigings- communicatie
Hoe presenteer ik mij in de markt Mijn website als visitekaartje
Jong Ondernemen Een manier van leren !.
Relatiegeschenken Maaike Hanoulle 6 OP 11.
Corporate Guidelines.
Hoe promoten we onze organisatie of bedrijf?
Management & Organisatie
commerciële presentatie
Vitale en weerbare medewerkers
Paragraaf 3+4. Hoe kan het dat je besluit een nieuwe telefoon te kopen?  De mening van vrienden en familie  De eigen smaak en leeftijd  De financiële.
Cross Media.
Marketing presentatie
Hoofdstuk 3 Sport-sponsoring en PR
= de visuele presentatie van een organisatie
1 Case ‘openbedrijvendag’ OPR-technieken. 2 Vind de job van je leven op Openbedrijvendag BRUSSEL - Voor veel ondernemingen die deelnemen aan de Openbedrijvendag.
Corporate Communication & Design
Koopproces Inleiding strategie Koper Communicatie Middelen Aanbieder
Reclame.
Werkproces 1.5 Externe relaties opbouwen en onderhouden
detaillistenpromotie
Communicatiebeleid Onderneming
Communicatiebeleid Onderneming
Identiteit en imago openbaar onderwijs
Reuel Gregorius Aza Lemmer Quan Vu
Huisstijl voor de Remonstrantse Broederschap Stand van zaken in het proces van heroriëntatie en vernieuwing; presentatie resultaten enquête onder de remonstrantse.
Communicatiemix (promotiemix) Kennisdomeinen:
Marketing H1 Marketing Junior Accountmanager.
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux DE WAARDEPROPOSITIE.
§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.
Personeelsmanagement
Commerciële Processen Presentatie bijeenkomst 3 26 mei 2012.
3.1 Wat bepaalt je koopgedrag?
Promotie maken Project H&A leerjaar 3 Mevrouw Timmermans ®
Oriëntatiefase  De longlist: aantal en vaststelling  Buying center: veranderde/veranderende samenstelling Inleiding strategie Duijnstee Consultancy.
Corporate Communicatie
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
321 media.  Inhoudsopgave Wat heeft 321 media te bieden? 1. Abonnementen en pakketten E-commerce 1.1.2Abonnementen zoekmachinoptimalisatie.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 12 Promotie.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
VERZUIMBELEID EN REGISTRATIE VERZUIMDREMPEL EN HERVATTINGSDREMPEL
Marketing Hoofdstuk 5 Communicatiemix.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 14 Personeel. Paragraaf 14.1: Personeel en product (1) Personeel = visitekaartje van het bedrijf Eisen aan personeel klantgericht.
Geeft voorlichting, advies en instructie
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Promotie- en Plaatsmix Alleen op neergeklapte stoelen gaan zitten.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Dienstenmarketing Week 4.
Ron Weijens.  Lijst Lijst  20 minuten voor doornemen te leren stof  Daarna SO.
Inleiding Communicatiekunde Hoorcollege 4 Corporate Communication.
Communicatie bij OCB Doel presentatie: Gedrag, symboliek en communicatie Indruk geven van mijn aanpak Managers betrekken bij imago Hoe gedrag beïnvloeden?
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
Oriëntatie op CIW Hoorcollege 5 Communicatie-scan Dr. Ali Oussaïd.
De marketing van kennis
Media, Vormgeving en ICT Dienstverlening en Producten Zorg en Welzijn
5 TIPS voor een effectieve veiligheidsvoorlichting Arbobekwaam
2017 – Digital Pixel Marketing
What will you do to change the
Internetmarketing en oefentoets
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring
Voorlichting: Management & Organisatie
Marketing Week 3 Les 1 (maandag 11 december 2017)
Leidinggeven voor eerste verkoper
Hoofdstuk 8 De juiste marketingmix
Bedrijfsidentiteit & werving personeel
Hoofdstuk 5 Het marketingplan
Communicatie.
Customer service & Relatiemanagement
Communicatie.
Transcript van de presentatie:

Instrumenten bij concerncommunicatie

Interne pr Interne publieksgroepen personeel personeelsvereniging familie van het personeel gepensioneerd personeel OR (ondernemingsraad) management aandeelhouders

Interne pr  werknemers Mogelijke doelen goede interne communicatie motivatie, deskundigheid begrip van de marketing teamgeest, prettige werksfeer terugdringen ziekteverzuim Voorwaarde: goed arbeidsomstandigheden Interne pr afhankelijk van personeelsbeleid Ook familie personeel en gepensioneerden kunnen corporate imago uitstralen

Interne pr Richting OR goede verstandhouding, problemen voorkomen Richting leidinggevenden arbeidsvoorwaarden Richting aandeelhouders zorgen dat ze ‘erbij horen’

Instrumenten interne pr voorlichting bijeenkomsten en vergaderingen opleiding en training overige kanalen interne communicatie Voorlichting: overdracht van informatie informatief: kennisdoel persuasief: overtuigen, houdingsdoel educatief: opleiden, gedragsdoel Opleiding en training: carrièremogelijkheden goed voor motivatie

Huisstijl Met behulp van logo, kleurgebruik en typografie zorgen voor herkenbare presentatie Komt tot uiting in: logo (beeldmerk + woordmerk) design, vormgeving typografie vaak bij logo een ‘pay-off’

Huisstijldragers website briefpapier, alle schriftelijke communicatie jaarverslag folders, brochures advertenties displays, buitenreclame stickers, verpakkingen bedrijfskleding, serviesgoed relatiegeschenken inrichting gebouwen exterieur gebouwen transportmiddelen

Institutionele reclame = corporate advertising doel: corporate imago overbrengen en verbeteren doelgroep bestaat vaak uit zakelijke beslissers Soorten corporate image advertising  corporate imago corporate defensive advertising  reactie op bedreiging corporate financial advertising  gericht op beleggers corporate issue advertising  stelling nemen, mening beïnvloeden

Sponsoring Een onderneming betaalt mee aan activiteiten, in ruil voor promotie van de onderneming of haar product Terreinen: sport cultuur sociale sponsoring Kiezen te sponsoren activiteit: past die activiteit bij ons imago? bereiken we zo de juiste doelgroep? Eenmalige gift: donatie