Welkom! Kennisbijeenkomst ‘Free publicity en social media’

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De communicatie na de brand bij Chemie-Pack Wouter Jong Nederlands Genootschap van Burgemeesters.
Advertisements

Social Media marketing
Even voorstellen... Gertjan Zevenbergen Zuidland
Social Media met boswachters Het geheim achter het succes Jeffrey van Heck Adviseur Online Marketing & Social Media.
Experts/Blogs & Social Media Reed Business 29 augustus 2011 Alex Beishuizen.
Sociale wijkmedia 19 en 28 maart 2013 wijkteams Nieuw Lokaal Akkoord Gilbert Sewnandan.
Topic 1: Social Media Innovative Generations © Innovative Generations.
Versterk het rendement van je onderwijs met T-PACK
Marian Spier Manager Content & Communicatie International coördinator
berichtgeving in de media
Nieuw relatiemanagement, SCRM
Nieuw relatiemanagement / scrm
S OCIALE M EDIA Joke Hoogendijk Maart SOCIALE MEDIA: WAT IS DAT? Social media is een verzamelnaam voor alle internettoepassingen waarmee het mogelijk.
Social Media.
Wouter Mennen & Paul van Ulft
Digitale samenwerking Hummelo (digitaal dorpsplein) Harold Pelgrom Jan Klein Kranenburg Hummelo, 3 juni 2013.
Kinderen op social media: hoe ga je daar als ouder mee om?
Wat is Social Media? Verzamelnaam voor alle internet toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te delen: Tekst (nieuws, artikelen)
Ismay Sonnemans & Khedy Gorissen
Kinderen op social media: hoe ga je daar als ouder mee om?
Training voorbeeld voor
Iedereen gebruikt social media.
Hocus Pocus met Alfons Alfrink Regisseur Torill Kove Land Noorwegen Jaartal 2013 Tijd 72 minuten Taal Nederlands gesproken Groep 3/4.
PROMO VIA SOCIAL MEDIA Versie SOCIALE MEDIA De grote spelers anno 2015 Facebook, Twitter, Youtube, Instagram, Whatsapp, Pinterest, …
Door Dave Lenssen. Social Media  Social media is een verzamelnaam voor alle internet-toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te.
Samenwerkingen festivals & ondernemers >> Inzichten vanuit onderzoek.
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:  Betrokkenheid  Vindbaarheid  Bereikbaarheid  Community bouwen Zichtbaarheid  Mensen.
Sessie 3: Je bent wat je publiceert 1. Programma De kracht van weblogs Praktijkoefening: Zelf een weblog maken met Blogger Wat kan ik ermee? 2.
Natuurmonumenten test Jeroen ‘s-Gravendijk (The New Media Factory)
Communicatie & Programmering Stelling van Amsterdam Doelstellingen Vergroten naamsbekendheid van de forten van de Stelling van Amsterdam Bevorderen van.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
SOCIAL MEDIA INZETTEN VOOR HET AANTREKKEN VAN NIEUWE STUDENTEN Het gebruik van de Social Media door 5 en 6 VWOers Marc Zinck Stagno Workshop “Social Media.
Profileren via sociale media Anita Boerema. Sociale media is een verzamelbegrip voor online platformen waar de gebruikers, zonder of met minimale tussenkomst.
Team Communicatie 6 enthousiaste vrijwilligers Eind 2012 gestart Persvoorlichting, sociale media, evenementen, Kampong TV, interne communicatie, evenementen.
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
Fan beleving Hink Jan Apotheker
Hoe werkt Kampong TV? Onderdeel van Team communicatie 100% vrijwilligerswerk Samenwerking studenten Hogeschool Samenwerking Kampong videoteam Faciliteiten.
Digitale dienstverlening gemeente Oss Resultaten van het digitaal Burgerpanel September 2012 Team Onderzoek & Statistiek.
LET’s get Social.
Operationeel plan DIMAGINI
Maak je website beter vindbaar!
Winkelstraat de Heurne
Personeelsmeeting 26 februari 2015
Van Dordt, voor Dordt.
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Social Media & Sport Deel I
Op social media. op social media volgers volgers +/- 700 volgers volgers.
Opdracht communicatie week 3
Marketingplan.
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
Wie is wie? Roze = Ik ben Laura Ophof – Bosch, Marketing- en communicatiemanager NPO Zapp en Zappelin Geel = Ik ben Liesbeth Demmenie – Lergner, Productmanager.
Welkom bij GO MEI 2016.
Oud klantenbestand Weinig nieuwe klanten
Sociaal media DESIGN BY TALHA.
Het bestuur van de Vrienden van de GSR:
Social media Door: Eloise Post Docent: E. Louisse
H1 Media en communicatie
H2 Soorten media.
De communicatie na de brand bij Chemie-Pack
DESIGN BY TALHA Klas j1a Docent P. Broekhuizen
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:
‘Vernieuwing van het businessmodel van uw evenement'.’
NS ONLINE SERVICE DE KLANT CENTRAAL EN 24/7 BEREIKBAAR
De praktijk: kinderen van 9 – 12 jaar
Mediawijsheid Netiquette.
INZET VAN DIGITALE MEDIA VOOR PUBLIEKSBEREIK
De praktijk: kinderen van 0 tot 4 jaar
Social media voor statenleden/politici
Methodisch handelen Week 2. Methodisch handelen Week 2.
Power up your fundraising
Transcript van de presentatie:

Welkom! Kennisbijeenkomst ‘Free publicity en social media’ www.sportpleingroningen.nl www.kenniscentrumevents.nl @SportpleinGr @kce2028 Kenniscentrum Events

Sport Drenthe 4 april 2019

Even voorstellen Rebecca (Coördinerend redacteur) Judith (Social media adviseur) Lydia en Inge(Marketing & Communicatie) Naomi (Catering), Sergeï (Faciliteiten) Fred (Regie en Vormgeving) en George (Manager Sales & Marketing)

Welkom bij RTV Drenthe RTV Drenthe is dé nieuwsbron van de provincie Drenthe. We houden de inwoners van Drenthe op de hoogte van het nieuws en de gebeurtenissen uit de provincie via onze website, de app, sociale media, televisie en radio.

Journalistieke basisvoorziening Regionale publieke omroep Muziek, sport, geschiedenis en cultuur Calamiteitenzender Via satelliet in buitengebied Van en voor iedereen

Kenmerken Betrouwbaar Positief Betrokken Spil in de Drentse samenleving en…….altijd in de buurt

Wist je dat… Bij RTV Drenthe 66 FTE (85 mensen) werken? Per week 88.000 Drenten luisteren naar Radio Drenthe? Per week 154.000 mensen kijken naar TV Drenthe? We 6 miljoen online bezoeken per maand hebben op rtvdrenthe.nl en in de app? Radio Drenthe dit jaar 30 jaar bestaat? Radio Drenthe sinds september vorig jaar anders klinkt?

Online rtvdrenthe.nl App YouTube Podcasts Liveblogs Social Media

Jouw evenement op mijn bureau? Rebecca Wuffen Coördinator productie/bureau De filter van de redactie De spin in het web

Hoe zet je een onderwerp weg? Voor welk medium is het? Welke invalshoek pak je per medium? Beeld belangrijk, dus kies voor TV & O voor beeldonderwerpen Denk aan online Wat wil je met een onderwerp?

Hoe val je dan op? Zorg voor een pakkende tekst Denk mee over onderwerpen/invalshoeken/medium Zorg dat je bereikbaar bent

Twee voorbeelden….. Bloemencorso Eelde - vooraf, tijdens en na - nieuwe invalshoeken - opvallende zaken/veranderingen Sport Drenthe van papier naar reportage - voorbeelden aanleveren

Vragen of opmerkingen?

Lets get viral! Judith Leussink Social media adviseur Facebook, YouTube, Instagram, Twitter

Volg jij ons al? Facebook 90.000 vrienden Instagram 30.000 volgers Twitter 92.000 volgers YouTube 29.000 abonnees

Succesvolle posts

Succesvolle posts

Succesvolle posts

Succesvolle posts

Hoe maak jij een succesvol Facebookbericht? Zorg voor aantrekkelijke content Benut zoveel mogelijk tools die Facebook aanbiedt Zorg voor interactie Luister naar je volgers Promoten

Vragen of opmerkingen?

Toekomst Minder televisie meer online Meer met publiek dan voor publiek Publiek opzoeken (podcast) Alle informatie ontsluiten De verbindende factor in Drenthe

RTV Drenthe blijft altijd in de buurt Bedankt voor jullie aanwezigheid!