Direct marketing.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Principes van marketing - Hoofdstuk 18
Advertisements

Bereik de prospecten die uw mailing willen !. July Agendapunten Update Resultaten van de test-mailing 2005 Voorstelling van de nieuwe mailing.
Leads voor boekhouders, administratiekantoren en accountants
Hoofdstuk 5 Verkooptraject
Hoofdstuk 8 Relatiemarketing
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Hoofdstuk 1 Verkooptraject
H9: Communicatie.
Relatiegeschenken Maaike Hanoulle 6 OP 11.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 2: Doelen en doelgroepen.
One-to-many One-to-one Televisie Website TelefoonPersoonlijke verkoop RadioBriefServicemedewerker Billboards Tijdschrift Catalogus Onpersoonlijk Zeer.
Stakeholderchart een kaart van belangen…
Gedrag Gedrag wordt bepaald door drie elementen: Verstand Gevoel Wil.
Holly Cheung, Mellissa Geustskens, Cindy de Gilder en Cleo Graaf klas Groen.
Presentatie CRM Ayoub Boufous Yusuf Cetinkaya
Hoofdstuk 5 Sportsponsoring en direct marketing
LIEN VANDERVELDE CRM VS. SCRM. INHOUDSTABEL 1.Marketing 2.Feedback 3.Sales 4.Service & support.
Hoofdstuk 5: Sportsponsoring en actiecommunicatie
Boekje: Kopen en Werken Hoofdstuk 1:
Een dialoog met klanten opbouwen
Acquisitie.
WELKOM Bij de workshop Communiceren Haal meer resultaat uit je relatie met anderen.
Meertrapsmailing: verschillende vormen 1)De teaser: –1e mailing (is de voorloper/teaser) –2e mailing (hoofdmailing) 2)De reminder: –1e mailing (hoofdmailing)
Crossmediale Communicatie
Business Marketing Management
Social Media Door Dyonne en Yanthe
Samen met Schuttevaer Omzet scoren met Google Welkom op de workshop Koersen op uw doelgroep!
Projectwijzer 3 H1 Accountmanagement en CRM Middenkader Engineering.
Marketing H1 Marketing Junior Accountmanager.
CRM H1 Accountmanagement en CRM Commercieel medewerker.
Presentatie Agrio ‘’Verrijk jezelf & klanten van meer kennis over online”
Projectwijzer 8/9 H4 Promotieactiviteiten Middenkader Engineering.
HS 4 Aandachtspunten bij een verkoopgesprek
4. Online strategie Internet scorecard
Data- lijsten Aanbod Commu- nicatie Incentive. Het succes van de selectie Het succes van de data Het succes van de integratie Het succes van ‘one-to-one’?
5. De Klant De netwerkmaatschappij en De klant Minor Digital Marketing
Basisboek Marketing Hoofdstuk 12 Promotie.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Ontwerpen & ontwikkelen
Marketing Hoofdstuk 5 Communicatiemix.
Vrijwilligersstage 2. BASISHOUDING EN CONTACT MAKEN.
Interactieve Marketing Bob van de Geer & Chrisitian Best.
Welkom Masterclass Wervend Schrijven. Wervend schrijven kenmerkt zich door… eigen formulering eigen opbouw eigen doel extreme afstemming op de doelgroep.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
26 augustus Dialoogmarketing. Kader. Ontwikkelingen. Kansen voor uitgevers. Frans Reichardt Holy Cow! Direct Communications.
Dienstenmarketing Week 4.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Plaats- en Promotiemix Presentie. Vandaag De tijd tot 10 over 9 om nog te leren Daarna: 20 meerkeuzevragen > SO.
Congres Podiumkunsten 2016 “Het aangaan en versterken van relaties met grote gevers” Hans Broodman en Niels Kattenberg 23 mei 2016.
1. Stap 1 Samenstellen portfolio 2. Stap 2 Samenstellen netwerk 3. Stap 3 Social Media selecteren 4. Stap 4 Aanmaken profielen 5. Stap 5 Optimaliseren.
Een goed product maken is niet genoeg …
Doelgroep: producent van communicatiemiddelen
Hoofdstuk 8 Relatiemarketing
Direct 2. Marketing 1.0, 2.0 en /07/2018 Direct 2. Marketing 1.0, 2.0 en 3.0.
Direct les 4 C-propedeuse, studiejaar , blok 1
Direct 2. Marketing 1.0, 2.0 en /07/2018 Direct 2. Marketing 1.0, 2.0 en 3.0.
Direct les 4 C-propedeuse, studiejaar , blok 2
Direct 3. Direct Marketing Media
Internetmarketing en oefentoets
H1 Media en communicatie
Direct Juridische aspecten
Hoofdstuk 8 De juiste marketingmix
Inleiding beoordelen.
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Efficiënt omgaan met ISB vzw juni 2014.
1.2 massamedia en internet
De website.
Het internet als reclamemedium
Marketing in sociale media
Marketingcommunicatie
Transcript van de presentatie:

Direct marketing

Direct marketing Gericht op aangaan en onderhouden van een directe relatie met (mogelijke) klanten Gericht op one-to-one communicatie, dialoog direct mail: brievenbus of inbox direct non-mail: ongeadresseerd drukwerk telemarketing: mensen telefonisch benaderen Als dialoog tot stand komt: mogelijke klant is prospect Als prospect interesse toont wordt die een lead

Relatiemarketing Doel: relaties met klanten opbouwen en onderhouden die in het belang zijn van beide partijen Direct marketing goed hulpmiddel bij relatiemarketing Programma voor CRM ook

Respons Direct marketing sterk gericht op respons, kan bestaan uit vraag om meer informatie vraag om proefnummer of sample meedoen met een actie offerte aanvragen naar de winkel komen een bestelling plaatsen Respons rate percentage ontvangers dat de gewenste respons geeft

Telemarketing Uitgaande: mensen opbellen, koude contacten Ingaande: mensen bellen zelf op, warme contacten goed daarop reageren biedt veel kansen

Direct mailcampagne In fasen, bijvoorbeeld: teaser mailing mediareclame, direct response advertising: reclame in de media met mogelijkheid voor respons hoofdmailing telemarketing huisbezoek aftersalesmailing met cross selling Open propositie: respons is informatie vragen Gesloten propositie: gericht op aankoop

De brievenbus CPM direct mail hoger dan bij mediareclame, maar beter segmenteren, betere dekking mogelijkheid van respons Direct non-mail lager bereik, maar gemiddelde ontvanger besteedt er 40 minuten per week aan Respons rate rond 10%

De inbox Ook direct e-mail inbedden in stappenplan Bestand nodig, zelf opbouwen is het best klanten stimuleren om zich in te schrijven (opt in) Bestand bijhouden, gebruik e-mailmarketingsysteem Integreren met CRM-programma Inhoud: niet te lang, pakkend, illustraties, links Nieuwsbrief, e-mail Analyse van respons en conversiegraad

Verkoopbrief Persoonlijk, geadresseerd Verplaats jezelf in de doelgroep Een kopregel trekt aandacht Opening: aanleiding, welk voordeel? Stimuleren om verder te lezen Kern: niet te lang, precieze omschrijving voordeel Afsluiting: geef aan hoe de ontvanger kan reageren P.S. trekt ook aandacht: nog eens samenvatten Volg schrijfstrategie