Het internet als reclamemedium

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
RECLAME OP INTERNET ASCC Clubmiddag 15 april 2014.
Advertisements

Self Supporting Groups DOEL WAT WIE WANNEER. Self Supporting Groups DOEL De mogelijkheden van het internet leren kennen en benutten voor mijn zaak. Wat.
SMC078+ Facebook The Adult Version. Meer resultaat met Facebook Inspireren, motiveren, cases & praktische tips Met z’n allen!
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Social media gebruiken om een baan te vinden
Workshop Zoekmachine optimalisatie workshop internet marketing
Omzet genereren via Internet
MMT.
Soorten bedrijven & hoofdzuilen internetmarketing
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Sociale Netwerksites Summerschool Social Media – Augustus 2010.
ROI Driven Internet Marketing Strategies Joris Toonders.
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
 Online marketing Affiliatie = filiaal samenwerkingsverband Adverteerder geeft vergoeding aan affiliate (uitgever / publisher) voor elke bezoeker, lead.
MULTICHANNELING | DIGITALE MARKETING
Wat is affiliate marketing? Affiliate marketing is een vorm van online marketing waarbij de adverteerder (merchant of webwinkelier) de affiliate (uitgever/webmaster)
Vindbaar zijn Wat kan je zelf doen?. ADWORDS -Betalen per klik -Gelijk resultaat -Wekelijks onderhoud -Gecompliceerd geworden Zelf doen: Ja, basis.
SuccesfactorindicatorTargetActie Omzet Omzet per link/ advertentie100 EUR1.Bedrijven advertenties laten plaatsen 2.Online bedrijven/ websites benaderen.
Wauw!!! Google Panda update WAUW !!!!. Google Panda update Plots geen bezoekers en/of omzet meer? In de US had deze update een impact op bijna 12% van.
Buurtleren.nl Het ‘probleem’ Schaalvergroting Geen directe kennisoverdracht Intensief gebruik Sociale media.
Samen met Schuttevaer Omzet scoren met Google Welkom op de workshop Koersen op uw doelgroep!
Meer bekendheid via je Website
Samen een goed merk promoten
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
O NLINE M ARKETING E XPERT, IN EEN WEEK. Sanne Koenders & Esmeé van der Aa.
S&D Interactive Media Workshop Google AdWords, 8 maart
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux DE WAARDEPROPOSITIE.
Online marketing Expert (in een week)
5. De Klant De netwerkmaatschappij en De klant Minor Digital Marketing
Mark Pattenier Koert Kamp Maurice de Moor Groep 16.
ARJAN EN ERIK Online advertising. Inleidend Wat is Online Advertising? Soorten advertising Bedrijven.
Training voorbeeld voor
Iedereen gebruikt social media.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 3. Affiliate Marketing.
Minor Internet Marketing
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 2. Adwords.
DMK – week 4.
Jouw Bibliotheek (website)bezoekers aan de e-books met online advertising Caspar van der Woude (Agile) en Karlijn van der Lelij (KB) 19 november 2015.
BEHAVIORAL TARGETING PROJECTGROEP 7. INHOUDSOPGAVE. - Definitie behavioral targeting - Analyse behavioral targeting & aangrenzende onderwerpen - Advies.
Facebook. Opgericht in 2004 Gebruik van persoonlijke gegevens door bedrijven Zonder toestemming gebruikers Profielpagina Persoonlijke gegevens openbaar.
G OOGLE A DWORDS : HOE MAAK JE DE PERFECTE ADVERTENTIE ? Luna Lamers.
Hoofdstuk 18 Direct en online marketing: directe klantrelaties opbouwen.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
SEO Kateryna Glushak en Saartje Van Broeckhoven. Wat?  Search Engine Optimization  Zoekmachineoptimalisatie  Techniek om website hoger te laten scoren.
Agenda Wie ben ik? Redkiwi Online marketing In de diepte: SEO.
Speciale Catering Wens Inhoud  Canvas  Persona  Customer journey  Usability advies  FAQ  Internet score card  Boekpresentatie  Reflectie.
Online Marketing Plan OW 3 Display Advertising. Opdracht in duo’s Onderzoek de online advertentiemogelijkheden van: - Groep 1: Facebook - Groep 2: Sanoma.
Online Marketing Plan Search Engine Optimalisation OW 3.
Multimediale technieken Banners en Buttons Elize Diepeveen, Annika Timmer en Kim Ellerman.
Google Oude situatie Dit is wat er is gebeurd.
Online Marketing Plan Search Engine Advertising (SEA) OW 3.
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
1. Stap 1 Samenstellen portfolio 2. Stap 2 Samenstellen netwerk 3. Stap 3 Social Media selecteren 4. Stap 4 Aanmaken profielen 5. Stap 5 Optimaliseren.
Maak je website beter vindbaar!
SEO Hoger in Google.
Les 3 Affiliate Marketing
Affiliate Marketing Vince Vince en Robin.
Beginnen met SEO SEO webinar Alon Bromet & Robbert Kleijwegt
Online Marketing Basis
Internetmarketing en oefentoets
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring
Prijs Wordt per blikje rond de 2 euro verkocht.
Minor Digital Marketing
LinkedIn Wat moet ik ermee?.
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
De website.
Marketing en zoekmachines
Marketing in sociale media
Transcript van de presentatie:

Het internet als reclamemedium

Internet Groot voordeel: interactiviteit Heel goed te segmenteren Reactie veel makkelijker te meten dan bij ‘oude’ media Meer betaalmodellen mogelijk Display advertising: bannerreclame Pop-upreclame, hover ads SEA E-mailreclame Reclame via sociale netwerksites Virale marketing

Plaatsing en vergoeding Reclame meestal plaatsen via tussenpersoon: adserver Manieren van vergoeding CPM, bedrag per duizend views CPC, bedrag per keer dat iemand op je link klikt CPA, cost per action CPS, cost per sale CPL, cost per lead (die interesse toont)

Banners Oudste manier van webvertising, nu in de minderheid Banner meestal met link, kan ook met animatie of muiseffect Moet goed passen bij de pagina waar hij op staat Landingspagina inrichten voor conversie Formaten banner button skyscraper

Affiliate marketing Partners zijn uitgevers van website Adverteerder vraagt hen om link naar zijn website op te nemen Groot voordeel: goed gericht op doelgroep Vergoeding bijna altijd CPA (zonder actie dus gratis reclame) Link bevat daarom ‘referral code’ Tussenpersonen: bureaus voor affiliate marketing Vergelijkingssites danken hun bestaan aan affiliate marketing

Contextuele marketing Bijna alleen AdSense van Google kleine aanbieders in Nederland: Clicksor en Chitika Uitgever neemt code met script op, adserver plaatst daar een advertentie Welke advertentie verschijnt hangt af van waar: de context van de webpagina wie: het IP-adres van de bezoeker, tijd van de dag, taal van zijn browser wat: voor welke zoekwoorden de adverteerder wil betalen

Google AdSense Verschillende vormen advertenties de meeste lijken op AdWords advertenties, niet opdringerig Vergoeding: CPC CTR: % bezoekers dat op de link van de advertentie klikt Probleem met CPC: kans op klikfraude

Gratis links Zelf links uitwisselen met andere sites Lokale ondernemingen samenwerken met websites van lokale verenigingen en belangengroepen links uitwisselen, nieuwtjes uitwisselen, participeren Onderneming kan bedrijfsblog opzetten, linken naar website en andersom E-zine heeft dezelfde functie

Sociale netwerksites Groot bereik Als mensen over je reclame gaan praten zit je goed Heel goed te segmenteren Betaalmodel verschilt per site Facebook: je kunt kiezen voor CPC of CPM Facebook: premium ads (in newfeed) tegen CPM of vaste prijs per dag Twitter: CPE (cost per engagement) voor promoted tweets Twitter: sponsored tweets Google+: +Posts, verweven met AdWords, ook retargeting (advertentie achtervolgt de bezoeker) LinkedIn: keuze tussen CPC of CPM, geschikt voor zakelijke markt, ondersteuning personeelswerving

Advertenties van anderen plaatsen Als je werkt bij een ‘uitgever’ die het moet hebben van reclame-inkomsten Aantrekkelijke website, veel bezoekers (dus goede SEO) Bezoekers komen vaak terug Advertenties moeten goed bij jouw site passen Geen overdosis Zelf adverteerders werven of via affiliate-marketingbedrijf (en/of AdSense) Tussenpersoon verzorgt de tracking Uitgever kan aan de link ook een eigen trackingcode toevoegen: sub-ID hiermee kun je per advertentie het rendement nagaan