Workshop 05 oktober 2016 CVO Antwerpen Van harte welkom! Workshop 05 oktober 2016 CVO Antwerpen
Terug- & vooruitblik op het project Kennismaking met Todaysmeet https://todaysmeet.com/ATS2020_WS20161005 (raadpleegbaar tot 11/10/16) Zie ook https://padlet.com/tomvandenbroeck06/ats2020voorstelling Wie ben je? Wat zijn je drijfveren? Gebruik je Smartschool? Mogen we foto’s nemen, die we delen via sociale media? TIMING 09.00 > 09.20 Hannelore Audenaert (projectleider) Philip Lambrechts & Glenn Vermeiren (ATS-coaches)
Terugblik op het project
Terugblik Wat zijn de speerpunten van dit project? Welke doelstellingen bereikte je ondertussen? Hoe zag je proces eruit? Wat verwacht je nog? Wat zijn je gevoelens (+/-) tegenover dit project? INHOUD Vaardigheden uit de 21ste eeuw: https://www.kennisnet.nl/artikel/alles-wat-je-moet-weten-over-21e-eeuwse-vaardigheden Mediawijsheid, ICT-basisvaardigheden, Informatievaardigheden, Computational thinking > tools Probleem oplossen, creatief denken, kritisch denken, zelfregulering > houding & vaardigheid Sociale en culturele vaardigheden > ontplooiing tot wereldburger Samenwerken, communiceren > aanpak WERKVORM Groepsvorming adhv schoolbordportaal http://www.schoolbordportaal.nl/flash-overlay.php?id=839&title=Groepjesmaker%20|%20Maatjesmaker Bespreking van de bullets in groepjes > verslag in plenum TIMING 09.20 > 09.45
Learning designs onder de loep
Voorbeeld macro impressionisme Voorbeeld micro impressionisme Learning Design Voorbeeld macro impressionisme Voorbeeld micro impressionisme Skills framework als richtingaanwijzer INHOUD Macro- & microdesigns verkennen WERKVORM Plenum TIMING 09.45 > 10.10
PAUZE 10.10 > 10.25u.
Vooruitblik op het project Learning designs ontwerpen Portfolio Onderzoeksluik
Oriëntering & voorbereiding Uitvoering & reflectie Learning Design Oriëntering & voorbereiding Uitvoering & reflectie INHOUD Learning design van deze workshop WERKVORM Oriëntering en voorbereiding: plenum Uitvoering en reflectie: in groepjes van twee, bij voorkeur van hetzelfde vakgebied, een LD ontwerpen obv een bestaande lespraktijk. Resultaat uploaden naar Seesaw. TIMING 10.25 > 11.25
Seesaw: platform van de leerling Portfolio Seesaw: platform van de leerling Notebook en/of Smartschool: platform van leerling en leerkracht INHOUD Uitwisseling over de krachtlijnen, voor- & nadelen van de platformen WERKVORM Interactief plenum TIMING 11.25 > 11.45
Onderzoeksluik INHOUD Richtlijnen onderzoek WERKVORM Plenum TIMING 11.45 > 12.15
Hartelijk dank voor je medewerking! Tot ziens op de workshop van 19 oktober 09.00 > 12.30u. CVO Antwerpen