‘Dordrecht 800 jaar stad’ De marketing van Gerben Baaij,

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Logo Gemeente Laat Kracht en Pracht van (lokale) Sport zien! Datum 2012 Presentatie Sprekers:
Advertisements

14 juni 2011 Infomoment georganiseerd door het Toelichting bij het aanvragen en afrekenen van creatie- en spreidingsdossiers door Machteld De Smedt (Vlaamse.
ZAPPcity Project ZAPPcity • alle evenementen onder één publicitaire paraplu • 28 augustus – 14 september • kunst, cultuur, sport, media • locaties.
VVV Kop van Noord-Holland: Website ontwikkelingen 31 mei 2012
Stichting Dijk van een Kust
1. Introductie 2. Voor wie? 3. Productomschrijving 4. Wat levert het op? 5. Wat kunt u verwachten? 6. Voordelen Waarvoor Werken aan vindbaarheid Doelgroep.
Welkom. VMBO Voorbereidend Middelbaar Beroeps Onderwijs.
Presentatie Recreatie & Toerisme Datum 9 juni 2005.
Trends Tevredenheidenquête Deelnemers DoelpubliekAantal VP’s (NL+FR)52 Consulenten FR198 Consulenten NL552.
Zo doen we dat in Dordrecht: Bewoners aan Zet
Open Dorp Erfgoed in de kijker. Waarom een Open Dorp? Meer aandacht voor erfgoed in het algemeen Meer aandacht voor erfgoed in het algemeen Meer aandacht.
Facebook Zie de kansen!.
Presentatie groep 1 3 april  Doelgroepen  Marketingpropositie  Naamsbekendheid  De producten  Uiterlijk website  Functionaliteit website.
= de visuele presentatie van een organisatie
Dmv een starterslening willen vele gemeenten de bereikbaarheid van koopwoningen vergroten voor met name de starters op de woningmarkt. Niet alle gemeenten.
Citymarketing Hilversum 2006
Sponsormogelijkheden
1Gemeente Leidschendam-Voorburg1 Project Venestraat en omgeving 9 september 2013.
Evenementencommissie RCU Zwolle
Jannet Wielinga, Rob Jan Peters, Anton Hoogenkamp, Martijn Schuster
Digitale samenwerking Hummelo (digitaal dorpsplein) Harold Pelgrom Jan Klein Kranenburg Hummelo, 3 juni 2013.
Leerlingenraad Wat ging er aan vooraf.
Stavaza.  Wat en waarom?  Wie?  Oproep nationale Archeologiedagen.
Mind Us INCLUSIE Voorwoord De Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) veronderstelt dat iedereen mee kan doen in de samenleving. Maar hoe vanzelfsprekend.
JEUGDCLUB SCHAKEN TURNHOUT
Loopbaan oriëntatie en begeleiding. Les 5: Zelfstandig & samen werken Doelen: Rond vandaag jullie onderdeel van ‘Project Ouderavond’ helemaal af. Zorg.
Lang leve de dorps- en wijkbibliotheek!
Samenwerkingen festivals & ondernemers >> Inzichten vanuit onderzoek.
Presentatie voor KHN, Afdeling Heerenveen Alvin Sibbald, programma manager 25 januari 2016.
P. van der Terp DienstverleningPlus. 2 Agenda Historisch perspectief Ingreep Overgangsjaar 2007 Historische kosten Vergelijking kosten Filenet.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Communicatie & Programmering Stelling van Amsterdam Doelstellingen Vergroten naamsbekendheid van de forten van de Stelling van Amsterdam Bevorderen van.
Op naar uitvoeringsprojecten. Wat vragen we? En wat kunt u van ons verwachten? Door Jan Kerkhof voorzitter initiatiefgroep Dommelvallei.
MEE Noord en Midden Limburg Ondersteuning bij leven met een beperking.
3 t/m 14 oktober Inhoud  Alert Online 2016  Thema  Communicatie en Onderzoek  Hoe meedoen?
BANNERS EN BUTTONS Beppie Jansen, Nathalie Hagen, Angela Voortman.
Ontmoeten, inspireren en genieten bedrijfsplan Dordrechts Museum en Simon van Gijn 24 maart 2009.
Tijs van Ruiten, directeur. Nationaal Onderwijsmuseum. Grootste collectie ter wereld; bezoekers in museum; bezoekers buiten museum;. Sterk.
Hoe zijn we ontstaan? In 2008 met groot deelnemersveld strategische visie en missie ontwikkeld voor toerisme en recreatie om: Het noorden van Limburg.
Het project S-TV Een initiatief van Omroep Gelderland.
100% Winterswijk Imke te Selle Informatiebijeenkomst over evenementen in Winterswijk 26 januari 2016.
Resultaten tellen Presentatie voor raadsdelegatie Delft 16 april 2009.
Eindproject Project verpakking IMT Lars en Luka Presenteer datum
Sociale wijkteams Almere. Anne Kristie Hoogbruin Manager Sociale Wijkteams Joost Foget Wijkwerker.
Campagne-middelen Hoe in te zetten? Yvonne Polman Relatiemanager.
‘Acquisitie-inzet lokaal en regionaal ’ Thema-avond gemeenteraad, d. d
LIAS Online Interactief Dynamisch Adaptief Beeldend De Visie.
Van Dordt, voor Dordt.
Workshop Kernboodschap Gebiedsgericht Werken 14 oktober 2016
Webcare en ZGW Dimpact 10 jaar! Frank Bruijninckx 17 november 2016.
Inleiding, stand van zaken COINS2.o
DE TIJDLIJN OPBOUWEN : STAP VOOR STAP
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Samen de psychische gezondheid in Nederland verbeteren
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Marketing Week 3 les 1.
Toekomst van de Fietsersbond
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
Gezond Rondkomen bij de JGZ Utrecht
Huisstijl en logo Fietsersbond
Hier komt de titel Wijkgerichte aanpak Schilderskwartier Woerden
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
Uitvoering Nota NEW Ingang welzijn en zorg Woensdag 23 november 2017
ISociaal Programma gericht op stroomlijning van informatievoorziening van het sociaal domein om de inwoner sneller aan een passende oplossing te helpen.
Team Maasdriel Opgeven is geen optie
Team Maasdriel Opgeven is geen optie
Kennissessie ‘Samen naar een groter publieksbereik’ - 14 juni 2018
Bibliotheek en erfgoed
EVALUATIE MIJN.DUIVENSPORTBOND.NL
Presentatie Inspectie - Bezoek
Transcript van de presentatie:

‘Dordrecht 800 jaar stad’ De marketing van Gerben Baaij, Dordrecht Marketing

De vierde Mijlpaal 800 jaar stadsrechten Dordrecht. Hiermee is Dordrecht de oudste stad van Holland! Dordrecht is Jarig … … en dus vieren we 800 jaar stad.

In het spraakgebruik Dordrecht 800 jaar stad

In het woordmerk/logo Centrale website: dordrecht800.nl Lokaal: 800 jaar stad Buiten Dordrecht: Dordrecht 800 jaar stad

Wat willen we bereiken? Marketing zonder doel is zinloos

Wat willen we bereiken? Feest voor alle Dordtenaren Versterken saamhorigheid inwoners en verbondenheid met de stad Een programma dat verbindt en zich óók in de wijken afspeelt Verhogen kennis Dordtenaren over stad en betekenis in geschiedenis Vergroten naamsbekendheid Dordrecht (historische stad met belangwekkende geschiedenis) Media-aandacht (Extra) toeristisch bezoek aan de binnenstad en programma

Uitstraling van de campagne met kernwaarden Feestelijk en herkenbaar logo/beeldmerk Kleurenpalet o.b.v. kleurenwaaier van de stad (‘Dordtse kleuren’) Herkenning van iconische plekken van Dordrecht Uitwerken marketingcampagne vindt nu plaats Logo en uitstraling: we lichten vandaag een tipje van de sluier op Half oktober: Presentatie programma door college (hoofdlijnen)

Stiekem voorbeeldje

Wat gaan we doen om u te helpen? U krijgt van ons: Het logo en info hoe dat te gebruiken (te downloaden van site) Basismateriaal 800 jaar stad en (de geschiedenis van) Dordrecht Checklist en tips voor uw eigen marketing Plaatsing van uw informatie op centrale website en in overzichten, agenda’s, programmaoverzichten etc. Materiaal (in bruikleen), zoals vlaggen en banners van Dordrecht 800, om bij uw eigen evenement te gebruiken voor de “aankleding”.

Wat verwachten we van u? Dat u niet alleen uw project maar ook zelf een marketingplan opstelt en eigen communicatie uitvoert; Ons tijdig informeert over inhoud en wijzigingen (Wij zullen waar mogelijk ondersteunen, maar kunnen helaas niet de marketing van programmaonderdelen vanuit centrale organisatie doen …)

Wat zijn belangrijke momenten voor u? Houdt de data in de gaten voor de subsidieaanvragen Vanaf begin september is de site online: we willen we graag zo snel mogelijk informatie van u Vult het formulier op de website in: Deadline: 1 oktober (met oog op presentatie programma)

Voor check/vragen: Algemene vragen en over subsidies: dordrecht800@dordrecht.nl Voor marketingvragen: marketing@dordrecht.nl