Digitaal raadplegen en gebruiken van regelgeving

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Gezamenlijk vorm geven aan goede veiligheid in de praktijk
Advertisements

Ochtend Presentatie - docenten Welkom terug! Hoe ging de uitvoering van de PvB? Wie heeft dit allemaal gedaan en wat waren de ervaringen?
VVV Kop van Noord-Holland: Website ontwikkelingen 31 mei 2012
Dé complete online werkplek met de kracht van Office 365
Zorg-op-Afstand: co-creatie centraal in aanpak Congres GGZ Centraal 2 oktober 2012 Tom Bos.
Lesgeven en begeleiden
Mediacentrum Windesheim na 23 dingen. Hoe nu verder?
Aan de slag met weblogs Pierre Gorissen 14 juni 2005.
Hoe gaat dat? Wat moeten wij doen? Tips om aan een project te komen
PACT Plekken en ACTiviteiten dd 13 februari 2008 presentatie: Karel Dekker, Nora van Klingeren, Anca Hartjes.
G!DS Basismodule Trainingsdag 2 Naam, functie Datum, plaats.
Informatievaardigheden
X-stream les 4 WELKOM. Wat gaan we deze les doen?  Korte terugblik vorige les  Doelen van deze les  Digitale identiteit  Online samenwerken  Eindopdracht.
ALV 13 november 2014 Algemene Ledenvergadering FYNE 13 november 2014 Welkom.
Week 7 Jacqueline Koopmans Docentenkamer PH 01.12
Pedagogisch werken in de wijk
“video op Youtubekanaal” Doeworkshop voor arbeidsconsulenten Sofie, ICT-verantwoordelijke.
Praktijkervaring en reflectie
Welkom. Voorstelle n Goedemorgen Meneer/meester Durenkamp Jullie SLB’er/mentor 10:15 – 10:30.
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
Verkennende Impactanalyse Jolanda Verwegen
Doel 1: Actieplan Leerbanen ‘top of mind houden’ loopvermogen zonder uitbreiding versterken Contacten warm houden Contactmomenten uitbreiden Van 100 naar.
Sepideh Naiemasa Accountmanager MKB Sepideh Naiemasa Accountmanager MKB.
Kom je ook modderworstelen? Waterinfodag 2016 ‘s-Hertogenbosch, 31 maart 2016.
Mantelzorgkaart Aan de slag op het werk Aan de slag met mijzelf Aan de slag thuis mede mogelijk gemaakt door het ministerie van VWS en het ministerie van.
Informatie over deze presentatie (verwijderen voor gebruik) Bijgaande presentatie is ontwikkeld om groepen die met het programma Groepsontwikkeling willen.
Toelichting zienswijze van de fam. Van Hal en Haerkens Ontsluiting gebouw plan Elzenstraat 60 naar de Elzenstraat goed gepland? of is er een veiliger alternatief?
Cliënt en media wijsheid Les 4 MZ Blok 4 Ouderen en mediawijsheid.
MAAK HET ONDERNEMERS MAKKELIJK! MET EEN REGELHULP IN 7 STAPPEN.
Professionalisering en intervisie
Duurzaamheid in Gennep
Draagvlak vergroten bij collega’s
Minder vergunningen, meer meldingen, minder rompslomp
Uit de knoop Evaluatie.
Regio.
Met STAR(R) meer zicht op competentieontwikkeling
Alternatief voor geluidnormering bedrijven?
Virtuele labs bij natuurkunde en scheikunde onderwijs
Anders werken met de Omgevingswet
Experimenteerspoor Omgevingsplan Soest
Reflecteren even pas op de plaats
Verbetering Secundaire waterkeringen
Eindhoven Ondernemend Informatiebijeenkomst
Lectora als ontwikkeltool voor interactieve multimedia programma’s
Welkom, Team Sportief presenteert:
Workshop: Wat verandert er voor mij?
Smart World Workshop Scrum en Design Thinking
De Digitale Overheid, Open Data en Omgevingswet
Digitaal Stelsel Omgevingswet Een Ketenuitdaging
Koppelen met DSO-LV ‘It takes two to tango’
“Ontwikkelingsgericht Leidinggeven, hoe doe je dat?”
Functioneel beheer middag
Welkom Slag-sessies Leeuwarden 17 januari Eindhoven 18 januari Utrecht 24 januari Zwolle 25 januari Gerd de Kruif #Slag-sessie.
“Context-concept in je eigen lessen”
Congres Omgevingswet ‘leren van de pioniers’
Cursus Analyseren, ontwerpen en evalueren van projectonderwijs
Digitaal stelsel in de praktijk
Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
Samenwerkingswerksessie Vergunningverlening
Groeien in ATEX volwassenheid
Onderzoek water!! WaterLab www. onderzoekwater.nl Kijkje terug
Welkom bij DAIly NURSE.
Het Digitaal Stelsel Omgevingswet:
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
Landelijke coöperatie voor Energiebesparing.
HR netwerkdag Omgevingswet
Omgevingswet.
Borgen Beleidsontwikkeling na implementatie Omgevingswet
Workshop 2: Hoe schrijf ik straks beleid?
Workshop Zorg en Technologie
Transcript van de presentatie:

Digitaal raadplegen en gebruiken van regelgeving Duur workshop: 45 minuten Tijdsindeling: 5 minuten Intro / wat geleerd 5 minuten Introductie casus 5 minuten Bespreken vragen van casus in groepen 5 minuten Terugkoppeling van groepen 10 minuten Demonstratie REDI 5 minuten Afronding 10 minuten Uitloop op één van de onderdelen

Workshop inhoud Geleerd tot nu toe Casus Demo: zelfde casus in REDI In groepen de aanpak bespreken Kort terugmelden Demo: zelfde casus in REDI Afsluiting Welkom Voorstellen workshopbegeleiders Doelgroep van deze workshop: klantcontactcentrum, vergunningverleners, toezicht&handhaving, juristen Doel: kennismaking met REDI. REDI is online applicatie, waar al onze regelgeving in komt te staan en ook doelen. I.h.k.v. omgevingswet moet alles transparanter zijn voor initiatiefnemers. Maar REDI kan ook door onze eigen medewerkers gebruikt worden voor het bepalen of een initiatief meldings- of vergunningsplichtig is. REDI wordt gekoppeld aan DSO: alle informatie uit REDI komt dan in een DSO-jasje beschikbaar voor externen. Wijzelf kunnen REDI blijven gebruiken. Wie heeft er al van REDI gehoord?

Geleerd tot nu toe Leren Applicatie moest vanaf nul worden opgebouwd Gewoon begonnen bij keur en algemene regels  wat heb je dan voor applicatie nodig? Telkens app aanvullen wanneer nieuwe functionaliteit nodig bleek. Er is op vele vlakken geleerd en alle wegen leidden tot meer inzicht (plaatje) Vooral aandacht voor het goed draaiend krijgen van de applicatie Nu meer aandacht voor de gebruiksvriendelijkheid van app Starten met bekendmaken org met app Delfland is van alle waterschappen het verst met het digitaliseren van het beleid Geleerd: De applicatie weet niet alles, want onze regels gaan ook vaak uit van de situatie in het veld: bijvoorbeeld een aangeheelde kering. Die staan niet op een digitale kaart, dus weet het systeem het niet Als de app het niet weet, dan worden gebruikersvragen gesteld  positief formuleren voor begrijpelijkheid Huidige regels zijn niet altijd duidelijk. Soms worden voorwaarden genoemd waaraan voldaan moet worden, maar dan is niet duidelijk of aan één vw voldaan moet worden of aan allemaal Begrippen zijn niet altijd duidelijk voor gebruiker  toelichting gemaakt Nog niet alle beleidsregels zitten erin

Casus steiger aanleggen

Locatie aanduiding Wie weet waar dit is?

Foto van locatie Fictieve bewoners willen een steiger bouwen

regionale waterkering 1,5 m fietspad -0,05 mNAP boezemwaterpeil -0,43 mNAP regionale waterkering Fictief ontwerp voor de nieuw aan te leggen steiger (zijaanzicht)

1,5 m 2,0 m Fictief ontwerp voor de nieuw aan te leggen steiger (bovenaanzicht)

Casus In groepen (3-4 personen) de aanpak bespreken Welke informatie heb je nodig om tot een oordeel te komen? Heb je die informatie paraat of opzoeken? Hoe veel tijd kost het om te bepalen of het meldings- of vergunningsplichtig is? Groepjes krijgen 5 minuten om de vragen te bespreken. Daarna 5 minuten plenair terugkoppelen  meeschrijven op flip-over

Waarschijnlijk zoeken de workshopvolgers informatie op van de legger en een foto om de omgeving te bekijken. Wellicht nog meer

Algemene regel: steigers, vlonders of afmeerpalen Afstand tot lozingspunt of ondersteunend kunstwerk minimaal 10 meter Niet in NEZ = natte ecologische zone Ook de regels uit de algemene regel: steigers, vlonders of afmeerpalen, zullen er waarschijnlijk bij gezocht worden. Afstand tot gemaal minimaal 50 meter

https://delfland.moxio.com/regelbeheer/ Link naar demo in REDI https://delfland.moxio.com/regelbeheer/

En nu? Cursus REDI wordt per team georganiseerd Samenwerkingsportaal ‘REDI’ Handleiding REDI Vervolg na deze sessie

Ideeënbus Formulier bij de deur leggen / uitdelen met vragen: Hoe wil je redi leren gebruiken? Hoe kan het projectteam van redi jou ondersteunen? Overige ideeën