WOENSDAG 12 JUNI 2019 Pitch Cross-over Innovation Award.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoe word je de beste verssupermarkt van Nederland?
Advertisements

Wat gebeurt er op wereldschaal ? Geert Rombouts, Beveren, december 2009.
Optimaliseren van het assortiment
Geld verdienen met trends
Agenda  Les 13  wkn 13 2 e  hs 2.4 overige kosten  bestuderen tb 32 tm 47 maken 2.15 tm 2.20 (wb tm 84)
Productdossier Chocoladekruidnoten Sanne Weerstra.
WITTE STRANDEN EN BLONDE DUINEN
Ontwikkeling cultuur in het licht van 2015
Tussendoortjes en frisdrank
Op de koffie bij de kabouters
PLANNING EN BUDGETTERING
Van Everbroeck Kristiaan Smeets Koen Schoutens Koen Donné Kristof
MASTERPROEF IO 2010 Howest PIH - FLORADAK Student: Brecht Decraecker Promotor Howest:Jan Detand Promotor Floradak: Marcel Eykens.
Product/marktmatrix Producten en markten waarop we actief zijn
Lekker Lokaal! Waarom van ver halen als het dichtbij gemaakt wordt?
Samen werken aan een gezonde regio!
Ketenpartners EcoSmart & ASPA
Gezonde voeding voor het oudere paard
Sociale teams wat werkt (en in welke situatie)?
Oranje Fonds & mentoring Niels van Zeben
Transitie jeugdzorg: waar ging het ook alweer over?
Slide 1 Visie op GLB Luc Rogge 24 maart slide 2 Eerste reactie evenwichtige tekst compleet  nood aan 5-tal krachtlijnen om draagvlak te creëren.
Internationale handel van onschatbare waarde Zeker voor agro Nederland! Henny Swinkels Director Corporate Affairs
Persbijeenkomst 17 oktober EPV
Template V Netwerkbijeenkomst Circulaire Economie 7 april 2015 Wageningen 1 Mark Ipema I Confidential.
Kracht van Koeien Springplank naar een duurzame (melk)veehouderij
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
Impact van de multifunctionele landbouw Meer arbeidsplezier (contact, afwisseling, uitdaging, waardering) Bijdrage aan regionale economie: Kopen gemiddeld.
Cluster- en ketenonderzoek Gemert-Bakel uitgevoerd door: gemeente Gemert-Bakel i.s.m. BKG Bart Janssen Thema-avond BKG – 15 oktober 2015.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Kennisbasis Rekenen Domein 2: Verhoudingen, Procenten, Breuken en Kommagetallen Workshop 1 Rotterdam, september.
Start event Nul op de Meter Twentse corporaties. Programma Opening Onderdeel 1 9:05-09:45 uur: initiatief, ambitie en aanpak a. Toelichting op het initiatief.
Strategiekeuzes maken en 1-pagina strategieplan uitschrijven
Welkom In het nationaal gevangenismuseum. op eigen kracht.
+ Praktijkscasus Business Intelligence Dashboard in de thuiszorg.
Inleiding Wij zijn Zuidwester Aankondiging decentralisatie, wat nu? Proces van pionieren en verbinding zoeken Stappenplan transitiebureau Positionering.
Ip4inno 1 A.Auteursrecht B. ‘Reputatie’ en merken in het Angelsaksisch recht C. Niet-geregistreerde modellen D. Halfgeleidertopografierecht.
Lokale media in de dynamiek van technologie en markt Paul Rutten Universiteit Antwerpen Paul Rutten Onderzoek Presentatie voor Gemeenteraad Dordrecht Dinsdag.
Positionering SEACRET SPA Catherine, Janne & Tessa.
Welkom Informatiebijeenkomst Kabels en leiding werkzaamheden Raadhuisplein e.o. 23 Maart 2016.
Toezicht houden op SamenOud NVTZ Noord Nederland, 03 juni 2016.
AARDE 3/4 vmbo 4 Weer en klimaat § 2-4. Het weer Weer Atmosfeer Toestand van de atmosfeer op een bepaald moment op een bepaalde plaats Luchtlaag die om.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Energieprofessionals voor bewoners
Spanningen op de woningmarkt
Zaaien, oogsten en eten AgriFoodTop Symposium 7 juni 2017, Wageningen.
Groen op je bord.
3.1 PRODUCTIE.
Gedrag in organisaties Hoofdstuk VIII
Europese aanbesteding catering-/drankvoorziening gemeente Venlo
MEE maakt meedoen mogelijk
Huurverhoging 2017.
Wanneer er maar één aanbieder is
Team CorCom presenteert:
Waarom zou je als reseller/partner
Algen als dragers van de circulaire economie
Beweging van niche naar het nieuwe gangbaar
Wandelpad presentatie Introductie Ziekenhuis Nij Smellinghe Voeding en de situatie Eten in meten en weten Toekomst van voeding : “Smakelijk” Circulaire.
Smart World Workshop Scrum en Design Thinking
Cursus 4.1 Elk doet zijn werk Klas 2 BK Lesweek 4
EUROPEAN PROTEIN STRATEGY
Blended Care .. Meer E I G E N R E G I E door
Blended Care .. Meer E I G E N R E G I E door
De veevoederindustrie en duurzame soja
Agri-food in Noord-Nederland
Cursus 4.1 Elk doet zijn werk Klas 2 KGT Lesweek 1
Advies Voedselbeleid Welk (aanvullend) beleid is nodig om de transitie naar een duurzaam en gezond voedselsysteem (productie en consumptie) te versnellen?
THEMA ALBUM T H E M A L B U M.
Extra uitleg H4 Domein Markten
Presentatie van: Logo van je bedrijf.
N.V. RENDO Holding “Energietransitie!”
Transcript van de presentatie:

WOENSDAG 12 JUNI 2019 Pitch Cross-over Innovation Award

EVEN VOORSTELLEN… Clemens Damen Arend Jan (productontwikkelaar) Arend Jan Pothof (algemeen directeur Distrivers & Van der Zee) Geert Lindenhols (eigenaar Agraservice Lindenhols) 2 11

PROBLEEMSCHETS Eiwittransitie Eiwitverlies beperken voor kwetsbare doelgroep Verduurzamen opbrengst veldbonen Vierkantsverwaarding regionaal rund- en varkensvlees 3 11

OPLOSSING DE VELDBOON Wisselgewas Grondverbeteraar Hoger eiwitgehalte en oogstzekerheid in vergelijking tot soja Positief effect op bijenpopulatie en bijbehorende honingproductie C02 reductie Regionale korte keten Vierkantsverwaarding 4 11

CROSS-OVER Oogst van wisselgewas als grondverbeteraar wordt volwaardige grondstof voor humane consumptie Oogst van wisselgewas is kostprijs verlagend bij de verwerking van incourante (duurdere) regionale vleesdelen. Unieke regionale integrale keten 5 11

TEAM Facilitators Gebiedscoöperatie Zuidwest Drenthe en Natuur en Milieufederatie Drenthe Innovators en producent primaire industrie, verwerker, groothandel en zorgverlener. Distribiteurs Distrivers Interzorg en UMCG 6 11

MARKT Zorgverleners kunnen actief aanbieden in maaltijdcyclus Toepasbaar op alle soorten samengestelde vleesproducten Door wisseloogst en toenemende vraag naar regionaal vlees eenvoudig op te schalen Horeca te bereiken via Hanos in Nederland en België. Hanos is het moederbedrijf van Van der Zee en Distrivers Wie, welke behoefte? Wat is de impact en potentie? Institutioneel (zorg) Eenvoudig op te schalen door eigen productielocatie, korte keten, hoeveel hectare veldbonen? Hoeveel kg meel? Hoeveel regionale tomen varkens /kuddes runderen? Hoeveel ballen? Schaalbaarheid richting horecasegment via HANOS, 19 vestigingen NL + Belgie Wat voegt het toe? Waar zijn eiwitten belangrijk? 7 11

FASE Product wordt verkocht in het personeelsrestaurant van het UMCG Vanaf de zomer-menucyclus van Distrivers staat het product bij alle maaltijdklanten standaard op het menu 4 afleidingen (rund, hoh en gewicht) De bakker van Distrivers Beukeveld uit Groningen heeft koek en cake gemaakt van 100% veldboonmeel Interzorg maakt eiwitrijke hapjes als tussendoortje voor bewoner Waar sta je? Waar wil je heen? Wat ambieer je? Wat heb je nodig? Productgamma verbreden Andere productgroepen onderzoeken. Andere toeleverancier uitgedaagt en in stelling gebracht (bakker beukeveld) 8 11

MAATSCHAPPELIJKE VERBONDENHEID 100% uit de regio 9 11

HEALTHboon HELDboon AFSLUITING VELDboon 10 11 Accountmanager Lorraine Wijnandts Binnendienst medewerker Jasper Reuvers Contactpersonen Lilian Doldersum en Sharon Djababoe, kunnen er wegens omstandigheden vandaag niet bijzijn. 10 11

BEDANKT Accountmanager Lorraine Wijnandts Binnendienst medewerker Jasper Reuvers Contactpersonen Lilian Doldersum en Sharon Djababoe, kunnen er wegens omstandigheden vandaag niet bijzijn.